Beer en het zadel-avontuur!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
kristelhans

Beer en het zadel-avontuur!

Bericht door kristelhans » wo 26 okt 2011, 15:06

Jahaaa, tijd voor een update van de blakende, sociale, heerlijke, altijd goedgehumeurde Beer!

Na onze laatste endurancewedstrijd wedstrijd in Otterlooooo heeft Beer vakantie gekregen, ijzers af en in de wei met zijn maten (die heeft hij tegenwoordig, sociaalste paard ever intussen sinds we verhuisd zijn). Beer is nog maar 6 en we hebben afgelopen jaar meer dan 1000 km gereden dus ik vond het wel even goed. Hij moet nog langer mee!

Ik had al een tijdje besloten dat ik een ander zadel wilde want met het aantal kilometers dat wij maken is een boomzadel gewoon fijner voor Beer qua drukverdeling (40 km lichtrijden) dus ik ben in Beer's vakantie op zoek gegaan naar een passend zadel. Ik heb echt ALLE merken die er bestaan zo ongeveer gepast maar was nergens tevreden over. Soms lag het wel goed maar vond ik het echt 3 keer niks qua rijden dus ja..leuk dat het past maar baasje Kris moet ook een kont overhouden (ik heb al zo weinig :+ )

Ik was op Marktplaats al meerdere malen op een prachtige, zwarte * engelengezang * Massimo Trail gestuit, Annalynn had me er na een pas-sessie met haar zadels op geattendeerd maar omdat ik met mijn huis zat en hoge maandlasten leek een Massimo voorlopig even buiten bereik. Na al dat gedoe met andere zadels toch maar een mailtje gestuurd naar de verkoopster van het Massimo zadel, boommaat was Beer's maat, lichtelijk op de gok na het passen van Annalynn's Massimo die een maatje wijder is. Het zadel was mijn maat: 17,5 inch, inclusief toebehoren..hmmm..

Knoop doorgehakt en het zadel gekocht. Als het niet zou passen zou ik het weer verkopen. Ondertussen ook mijn geliefde Barefoot en al mijn HAF-pads verkocht..gemengde gevoelens.. :roll:

Zadel op Beer gepast en dat leek al heel redelijk! Afspraak bij Countrymill gemaakt en daar afgelopen week met Beer en zadel heen gereden (vakantie, jeeuhj!). Daar is het zadel aangepast, maar een klein beetje want het lag nagenoeg perfect, heerlijk! Beer gedroeg zich weer typisch Beer, vastgeplakt aan een raam waar hij zijn reflectie in zag en hij wilde steeds dolgraag het atelier mee in, zat aan de bak..oud wijf! :x

Vanmorgen Beer weer in de trailer en naar de Archemerberg en Lemelerberg geweest voor een flinke testrit..noouuu, afgezien van iets onwennig vond ik het heerlijk rijden! Beetje apart na een boomloos zadel maar wel het fijnste boomzadel waar ik tot nu toe op heb gezeten! Beer was er ook content mee. ;) Morgen hebben we dressuurles en is de vakantie van Beer een beetje over...We gaan het springen oppakken, dat kan nu veel fijner met dit zadel dus ik ben heel benieuwd hoe het allemaal zal gaan.

Nog een paar kiekjes, de eerste is meteen de raarste haha, tijdens het passen van het zadel, zonder dekje in de bak..zonder hoofd.. (dochter van een stalgenoot heeft 'm gemaakt, klein meiske ;) )
Afbeelding

Afbeelding
Beertje vorige week, appeltjes!

En vanmorgen:
Afbeelding

Bedankt voor het kijken! +:)+
Ilona

Re: Beer en het zadel-avontuur!

Bericht door Ilona » wo 26 okt 2011, 15:22

Een goede gok geweest om dit zadel te kopen!
Hopelijk gaan Beer en jij er samen veel van genieten. Ben benieuwd hoe het zadel over een tijdje bevalt als je er zelf ook helemaal aan gewend bent.

En hoe fijn was het weer om op Beer een flinke rit te maken! Dat moet je toch wel gemist hebben ook al had hij zijn vakantie zo verdient :#
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 26 okt 2011, 15:25

Jaaa, de meneer van Countrymill zei dat de aankoop van de eeuw was! ;) Denk dat ik erg blij blijf met dit zadel.

Het was heerlijk om weer een flinke rit te maken, denk dat ik wel een beetje stijf ben morgen haha, nieuw zadel, lang niet gereden..went vanzelf.
Gerritje

Bericht door Gerritje » wo 26 okt 2011, 16:34

Super fijn! Zeker met de km die jij maakt is een boomzadel gewoon beter. Ook voor je eigen lijf.

Veel plezier weer met rijden. Kom maar op met je springfoto's :-))
---
Ilona

Bericht door Ilona » wo 26 okt 2011, 17:17

Kristel, rijd jij nu buiten met je nieuwe bit? Was dat nou een Kimblewick?
Hoe gaat dat? Is Beer beter terug te nemen mocht hij zijn rem een beetje kwijt zijn?
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 26 okt 2011, 17:20

Ja dat is een Kimblewick! Ik had 'm vandaag maar meegenomen omdat Beer een week of 6 had stilgestaan maar had 'm niet nodig. Heb het bit wel eerder uitgeprobeerd en ik vind het een ideale uitvinding. ALS Beer opgefokt is (niet heel vaak maar als het voorkomt is het ook meteen heeuull overdreven) hoef ik niet constant in een trensje te hangen.. 1 duidelijke ophouding is genoeg! Ik rijd niet met 2 teugels, vandaag had ik een enkele teugel in het onderste gaatje, hele weg met los teugeltje alleen in galop heel iets erbij, meteen weer braaf onder me. Dus ik ervaar het bit als zeer positief! Ligt rustig in zijn mond, ik heb een medium tongboog en een ketting onder de kin.
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 26 okt 2011, 17:34

Super aankoop dus! Had ik met mijn stubben ook, die lag meteen goed dat is echt zo ideaal.
Wordt dan wel tijd om springpic's te plaatsen he, straks van die trainingen :P
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ilona

Bericht door Ilona » wo 26 okt 2011, 17:42

Duidelijk, thanks!
Castor kan sinds een paar maanden nog wel eens voor zichzelf beslissen dat er gedraafd of gegalopeerd moet worden terwijl dat even niet de bedoeling is zegmaar ;)
Niets helpt dan meer en ik wil ook niet teveel hangen. In de bak kan hij wel gewoon met de pinken en/of stem terug gereden worden en voor de kar ook.
Frisse poownie met zijn nieuwe truucjes! Haha.
Kelly

Bericht door Kelly » wo 26 okt 2011, 17:57

Ohhh zit super lekker deze zadels!
Staat onwijs gaaf Kristel!

maar is dit boomloos dan?
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 26 okt 2011, 18:03

Neeee, ik ben overgelopen, Kelly! AL mijn boomloos-spul verkocht. Voor de lange afstanden die wij rijden is met boom gewoon fijner. En het zadel zit inderdaad heerlijk!
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » wo 26 okt 2011, 18:05

Ohh!! De jouwe krijgt ook zoveel appeltjes na het scheren! Schattig!!!!

fijn dat je nu lekker zadel hebt voor jezelf en Beer.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » wo 26 okt 2011, 18:07

Boomzadeltje is toch fijner als je zoveel km's maalt. Beter voor Beers rugje. Heel fijn hoor! Hij lijkt op die eerste foto alleen heel dicht tegen zijn schoft te liggen (maar hij heeft ook een vrij hoge schoft, niet?). Veel rijplezier samen!
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 26 okt 2011, 18:11

Oh, ik zie wat je bedoelt, Machteld! Beer heeft inderdaad een normale schoft..hij is niet het modelletje 'bijzettafel'. Ik kan nog 4 vingers rechtop zetten geloof ik..of m'n hele hand haha, is bij Countrymill allemaal gecheckt..zadel is uit elkaar gehaadl en de kale boom is op Beer gepast. Toen alles weer in elkaar en opgevuld naar zijn lijf. Interessant om te zien joh! Ik dacht wel IIIEEEHHHH, MIJN ZADEL! 'ik snij de boom er even uit hoor..'

Do, jaaaa, het lijken er wel steeds meer te worden. Vorig jaar had ie dat niet hoor. Hij is helemaal opgefleurd op de nieuwe stal! Echt ongelooflijk!
Bailey

Bericht door Bailey » wo 26 okt 2011, 18:27

Superfijn Kris! Nu weer lekker kilometers maken :)
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » wo 26 okt 2011, 19:57

Ik dacht wel dat dat gecheckt was, maar vanaf de foto leek het krapjes :D

Ieeek, ik zou dat maar eng vinden... zadel helemaal uit elkaar :D
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Esther

Bericht door Esther » wo 26 okt 2011, 20:34

Ilona schreef:Kristel, rijd jij nu buiten met je nieuwe bit? Was dat nou een Kimblewick?
Hoe gaat dat? Is Beer beter terug te nemen mocht hij zijn rem een beetje kwijt zijn?
Ik heb voor Tea ook een Kimblewick en ben er ook erg tevreden mee. Ik kan haar er makkelijk op houden, ik houd ook niet van dat gehang op een trens. Is voor beide partijen niet fijn.
Heb dezelfde als Kristel, ook met een lichte tongboog.

(bestel hem niet bij de Ekkia, daar staat hij in als Spaans bit geloof ik, maar ze zijn er wel goedkoper, hihi..)
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anna

Bericht door Anna » do 27 okt 2011, 00:21

Wat een mooi zadel zeg, veel rijplezier ermee
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » do 27 okt 2011, 04:58

Esther schreef:
Ilona schreef:Kristel, rijd jij nu buiten met je nieuwe bit? Was dat nou een Kimblewick?
Ik heb voor Tea ook een Kimblewick en ben er ook erg tevreden mee. Ik kan haar er makkelijk op houden, ik houd ook niet van dat gehang op een trens. Is voor beide partijen niet fijn.
Heb dezelfde als Kristel, ook met een lichte tongboog.

(bestel hem niet bij de Ekkia, daar staat hij in als Spaans bit geloof ik, maar ze zijn er wel goedkoper, hihi..)
just western issie ook maar 25 euro ofzo.
http://www.justwestern.nl/?catalogprodu ... 06642.aspx
Ik vind het ook een superbit voor buiten.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
prebalia

Bericht door prebalia » do 27 okt 2011, 05:34

Fijn dat het zadel zo goed past! Op naar vele km's! Je zit er ook erg netjes op zo te zien
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 27 okt 2011, 07:31

Fijn dat jullie weer aan de slag kunnen met een zadel naar beider wens. Veel plezier!
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Plaats reactie