Na onze laatste endurancewedstrijd wedstrijd in Otterlooooo heeft Beer vakantie gekregen, ijzers af en in de wei met zijn maten (die heeft hij tegenwoordig, sociaalste paard ever intussen sinds we verhuisd zijn). Beer is nog maar 6 en we hebben afgelopen jaar meer dan 1000 km gereden dus ik vond het wel even goed. Hij moet nog langer mee!
Ik had al een tijdje besloten dat ik een ander zadel wilde want met het aantal kilometers dat wij maken is een boomzadel gewoon fijner voor Beer qua drukverdeling (40 km lichtrijden) dus ik ben in Beer's vakantie op zoek gegaan naar een passend zadel. Ik heb echt ALLE merken die er bestaan zo ongeveer gepast maar was nergens tevreden over. Soms lag het wel goed maar vond ik het echt 3 keer niks qua rijden dus ja..leuk dat het past maar baasje Kris moet ook een kont overhouden (ik heb al zo weinig

Ik was op Marktplaats al meerdere malen op een prachtige, zwarte * engelengezang * Massimo Trail gestuit, Annalynn had me er na een pas-sessie met haar zadels op geattendeerd maar omdat ik met mijn huis zat en hoge maandlasten leek een Massimo voorlopig even buiten bereik. Na al dat gedoe met andere zadels toch maar een mailtje gestuurd naar de verkoopster van het Massimo zadel, boommaat was Beer's maat, lichtelijk op de gok na het passen van Annalynn's Massimo die een maatje wijder is. Het zadel was mijn maat: 17,5 inch, inclusief toebehoren..hmmm..
Knoop doorgehakt en het zadel gekocht. Als het niet zou passen zou ik het weer verkopen. Ondertussen ook mijn geliefde Barefoot en al mijn HAF-pads verkocht..gemengde gevoelens..

Zadel op Beer gepast en dat leek al heel redelijk! Afspraak bij Countrymill gemaakt en daar afgelopen week met Beer en zadel heen gereden (vakantie, jeeuhj!). Daar is het zadel aangepast, maar een klein beetje want het lag nagenoeg perfect, heerlijk! Beer gedroeg zich weer typisch Beer, vastgeplakt aan een raam waar hij zijn reflectie in zag en hij wilde steeds dolgraag het atelier mee in, zat aan de bak..oud wijf!

Vanmorgen Beer weer in de trailer en naar de Archemerberg en Lemelerberg geweest voor een flinke testrit..noouuu, afgezien van iets onwennig vond ik het heerlijk rijden! Beetje apart na een boomloos zadel maar wel het fijnste boomzadel waar ik tot nu toe op heb gezeten! Beer was er ook content mee.

Nog een paar kiekjes, de eerste is meteen de raarste haha, tijdens het passen van het zadel, zonder dekje in de bak..zonder hoofd.. (dochter van een stalgenoot heeft 'm gemaakt, klein meiske

Beertje vorige week, appeltjes!
En vanmorgen:

Bedankt voor het kijken!