Hoe de B-tjes ons zo gek kregen om verder te schrijven in 9!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: Hoe de B-tjes ons zo gek kregen om verder te schrijven i

Bericht door kristelhans » di 30 aug 2011, 07:54

Zoo, ik ben er ook nog!

Anous, gefeliciteerd, hij ziet er goed uit! Truus, lekker op vakantie?

Hier weinig nieuws..Beer is super gewend aan zijn nieuwe stal..hele dagen buiten met een vriendje op de wei (straks gaan ze elkaar nog echt aardig vinden) en hij ziet er goed uit. Rijden in de bak weer opgepikt..pfff, heftig! :) Lukt niet heel lekker maar das ook omdat er veel blubber ligt denk ik.. Zo meteen weer een poging en dan morgen een buitenrit en dan weer in de bak en zaterdag naar Nijverdal waar Viv en Cadiz ook zijn, lekker samen rijden!

Volgende week samen met Sterre en Bailey starten in Otterlo! Spannend..hoop dat het niet te warm is want Beer is afgekeurd vorige week, halverwege door een te hoge hartslag..domme pech want hij had best een betere hartslag kunnen hebben..maar ja, niks aan te doen..

Alles goed met iedereen hier verder?
Keandra

Bericht door Keandra » di 30 aug 2011, 15:25

ja alles in orde hier

ben aan het zoeken naar een lesgever om degelijk met Jalenka te starten, dit weekend is er al iemand komen kennis maken
en verder zijn er nog 2 kandidaat lesgevers, heb opeens keuze, dus kan ze allemaal even laten komen en dan beslissen met wie ik verder wil om les te krijgen

verder staan ze lekker op de weide, grazen hun buikje vol en hebben het eigenlijk lekker rustig

ik zit er op mijn werk een beetje door
er is deze maand een nieuw meisje gestart en ze wilt wel werken, maar ze maakt grote fouten en als je ze corrigeert steekt ze het op een ander (die het haar echt niet verkeerd zal aangeleerd hebben)
vandaag heb ik bij dat meisje moeten staan om te superviseren, en het was gewoon een rampdag
op een maand tijd kan ze nog niet de simpelste sneltest uitvoeren, dit is er voor mij even teveel aan
wou haar verbeteren en ze begon me tegen te spreken, ik voer die test ondertussen al bijna 2 jaar uit, dus weet wel waar het mis kan gaan, komt een pas afgestudeerd meisje me vertellen dat ik het zou mis doen (terwijl ik 100% zeker ben dat ik juist in mijn schoenen sta)
en normaal zou ze alleen moeten gestaan hebben, zonder supervisie

ben naar een overste gestapt dat ik zo niet verder kon doen, was heel deprimerend
het meisje zit nu in haar 6 mand proefperiode, dus dit is geen goede start :n
Anouska

Bericht door Anouska » di 30 aug 2011, 20:01

Dank voor de felicitaties allemaal! Ben ook trots op mijn kanjer. Weet ook nog steeds niet welke foto ik in de begin post moet zetten.

@ Anita: Je hebt nu toch ook een nieuwe/ andere camera als vorig jaar?

@ Amber: Dat vondt ik ook al! Als je op blz 18 en 19 kijkt van de foto's van Anita van Vorden, zie je zijn half zusje uit dezelfde moeder.

@ Kris: Fijn dat Beer gewend is opm zijn nieuwe stal. Leuk starten met Sterre. Hoop dat het weer mee zit voor je.

@ Sofie: Spannend een nieuwe instructrice uitzoeken. Kop op op je werk, komt goed :(:).

Hier gaat verder alles prima, super druk! Zit nu in een bijna leeg huis, morgen gaan de laatste spullen over en zit ik een paar dagen zonder internet. Andere huis is nog lang niet klaar, hadden flinke tegenslag met de grondverf. Tja, dan kom je snel achter op schema. De slaapkamer is af en wordt onze tijdelijke woonkamer. Slapen doen we dan ff op zolder en de rest van het huis is nog 1 bouwput, hihihi.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » di 30 aug 2011, 22:09

Oh jee Anouska, dat klinkt als kamperen in je eigen huis! Blijft altijd wat met klusplannen, duren áltijd langer dan gepland lijkt het wel.

Fijn Sofie dat je keuze hebt aan instructeurs! Leuk hoor om met Jalenka te beginnen.
Beetje jammer dat het op je werk minder gaat.

Kristel zei het al, ik en Bailey gaan volgende week dan toch ons endurance debuut maken en heel gezellig samen starten met Kris en Beer! Heb er zooooveel zin in!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 30 aug 2011, 22:28

Klopt Anouska, in januari heb ik een nieuwe camera gekocht. De oude van die ik van Ivonne had overgenomen was helaas overleden. Wel gebruik ik nog de lenzen van die camera want die pasten ook op deze nieuwe body.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 31 aug 2011, 16:41

Zoo, vandaag heeeerlijk dressuur gereden..heb tips gehad en kon direct resultaat merken..zo fijn! Even een foto van Beer hoe hij er nu bij staat..hij zit volgens mij heerlijk in zijn vel..Merk een positieve gedragsverandering bij hem..veel rustiger en niet meer zo opgefokt, stilstaan met poetsen, zich laten aanhalen en gewoon heel 'mellow'..fijn! Hij wordt wel opeens harig sinds deze week!

Afbeelding

Afbeelding
Bailey

Bericht door Bailey » wo 31 aug 2011, 20:26

Superfijn Kristel! Beer is superglad vergeleken bij Bailey zeg, Bailey is echt alweer een halve ijsbeer....

Ik heb vandaag samen met een stalgenootje heerlijk 25 kilometer gereden. Op de terugweg zagen we in de verte een bont paard, maar de witte stukken op het paard waren zó wit, gaf bijna licht! Er zat een jongen op, en stalgenootje vroeg aan mij: 'Zit die jongen nu zonder shirt op dat paard?' En ik nog heel naief: 'Nee joh, lijkt maar zo!' Vervolgens zagen we dat er overal meisjes in rijbroeken omheen stonden, maar er was echt maar 1 paard....
Wij waren nu toch wel erg nieuwsgierig, dus maar meteen even gevraagd hoe dit nu zat, bleek het een fotoshoot voor de Horse & Hunk kalender te zijn! Wel grappig, daar denk je echt niet meteen aan bij zo'n tafereel, haha.
Anouska

Bericht door Anouska » vr 02 sep 2011, 09:46

Whahaha Sterre geweldig!

Hier LIVE vanuit ons nieuwe huisje, hihihi.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 02 sep 2011, 09:52

Ahh Penny! ;)

Beer begint toch wel harig te worden..wil zijn borst eigenlijk ook wel scheren maar op de nieuwe stal weet ik niet wie een scheerapparaat heeft die ik eventueel zou mogen lenen..kan er nu even niet zelf een kopen.. hmm, plukken? ;)
Bailey

Bericht door Bailey » vr 02 sep 2011, 22:03

Jaa, heel penny!! Alleen was de hunk niet zo'n hunk naar onze smaak, dat was dan weer een beetje jammer, hihi

Fijn Anouska, internet in je nieuwe huis!

En Kris, heb je Beer nog geplukt vandaag? Arm peerd, haha :P
Ik ga Bailey voor de wedstrijd nog even bijscheren. Hij vergist zich echt, ziet eruit alsof het al half oktober is. Ik heb voor hem gewoon een goedkope tondeuse. Voor alleen de borst werkt dat voor mij prima.
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 04 sep 2011, 11:21

schaam me dood, ben hier echt al heel lang niet geweest. Wij hebben nu lekker vakantie en de eerste week is voorbij gevlogen. Aankomende week beginnen met het ombouwen van mijn Golf, dus dan zal ik hier ook niet veel zijn.

Fijn dat Bram genezen is van de Droes

Sterre lange manen horen bij Bailey, dus geen boogje knippen hoor. Spannend hoor volgende week je endurance debuut.

Bernadet wat fijn dat het met Bo weer goed gaat. Die waterfoto's zijn gaaf zeg.

Annalynn de Btjes zijn gewoon de lange manen generatie hahaha :P

Anouska gefeliciteerd met Bjorn. En sterkte met je "bouwput"

Kris ik kreeg een sms van Viv dat jullie gisteren in ieder geval een leuke rit hebben gemaakt.

Sofie vervelend dat je nieuwe collega je goed bedoelde adviezen niet aan wil nemen.

Hier gaat alles op zich z'n gangetje op wat troubles op stal na :( Vera heeft verleden week nieuwe nikes gekregen, waren er 2 af komen zetten. Toen ze er net onder zaten liep ze op eieren, want die vorige smid had haar te kort gezet en in 6 weken is dat nog niet echt aangegroeid. Gisteren voor het eerst weer een ritje gemaakt, ze liep prima en was weer helemaal Vera gelukkig. Nou heel hard duimen dat deze ijzers er lang onder blijven, zodat die hoeven kunnen groeien.
De bal van Exel ligt nu standaard in de sloot, doe op dit moment ook geen moeite meer om dat kreng eruit te halen. Zo heb je 'm eruit en de volgende keer dat je komt ligt dat ding er weer in pffff vermoeiend paard 8)7
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » vr 09 sep 2011, 17:51

@ kristel.... lekker je paard plukken.... ennuh anders met een schaar, die happen in zijn vacht ziet hij zelf toch niet op zijn borst 8)7 ....

@ Sofie, erg vervelend zn collega, gaat het nu al wat beter?

Verder fijn dat het met iedereen zn gangetje gaat, en de paardjes het "goed"doen...

Heb het op het moment mega druk, vandaar dat ik niet zoveel op FW zit.. Nog een weekje werken en dan ga ik lekker 2 weken op vakantie naar de zon... even heerlijk bijkomen!
Ik heb het zelfs zo druk dat ik er misschien toch overna denk om een lieve verzorgster voor hem te zoeken voor 2 dagen in de week. Ook omdat ik volgend jaar nog een studie ga volgen, en wil niet dat hij aandacht te kort komt.. Er loopt een hele leuke meid op stal, haar verzorgpaardje word verkocht. Bo is altijd lief tegen der, en ze is gek met hem.
Had dus gevraagd of ze hem misschien wilde verzorgen, en ze werd er verlegen van... zo schattig.
Woensdag had ik met der afgesproken, smst ze dat ze toch liever carousel les op de manege gaat rijden en ze dan geen tijd voor Bo heeft. Ben wel heel erg blij dat ze direct eerlijk was, maar kom op een manege"knol" leuker dan mijn Bo? :? Nu zag ik haar vandaag en zei ze toch wel dat ze het misschien leuker vind om Bo te verzorgen..
IK heb al gezegd dat ik er zelf ook aan moet wennen, omdat ik hem nog nooit uit handen heb gegeven, en ik ook alleen maar iemand wil waarmee het klikt.. Dat ze er maar rustig overna moet denken, want ik heb geen haast... Studie begint immers pas over een half jaar... Dus ik ben benieuwd of ze het wil proberen. De eerste paar keer wil ik het toch samen doen, en ik wil graag dat ze gaat lessen bij mijn instucteur... Wie weet..

Verder hebben we vorige week zondag wedstrijd gereden.. Ondanks dat hij stout was ( sprong op de volte 2 x achter elkaar keurig in contra aan) en heeft mijn been geplet tijdens de proef tegen het hekje van de bak (AU)! Hebben we 186 en 188 gereden, en zijn nu B+10... Volgend jaar op naar de L1 :)
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 09 sep 2011, 18:48

Ben benieuwd hoe dat af gaat lopen Bernadet en auw die "aanrijding" met dat hekje. Blauwe plek aan overgehouden zeker?

Nou hier is dus de oorlog op stal uitgebroken, het deel waar die van mij staan (of eigenlijk stonden) is niet normaal meer. Ze stonden echt zo'n 10 cm diep in de bagger.
Vanmorgen praatje gemaakt met staleigenaresse, die vond ook dat dit niet meer normaal was en bood aan dat ze ergens anders mochten staan. Maar daar zijn mijn 2 stalgenoten het niet mee eens. Beide hebben een stal tot hun beschikking, waarvan de hele grote per 1 oktober voor die 2 van mij wordt als schuilstal.
Hun paarden kunnen met hun voeten ook droog staan, terwijl die van mij dus dik in de drek stonden.
Nouja om een lang verhaal kort te maken, de oorlog is uitgebroken op stal, want de dames zijn het er niet mee eens dat die van mij op het droge stuk staan.
En nou heeft degene van die grote stal mij verboden om over "haar" stuk land te lopen om ze te voeren of om water te geven. En het is al helemaal uit den boze dat ik met mijn poowns over "haar" stuk loop als ik wil gaan rijden. Terwijl degene die net weg is en die op dat droge stuk stond wel gewoon daar overheen mocht lopen. Nee nou moet ik door de drek (echt enkelhoog) mijn paarden water en hooi gaan geven en er ook met ze doorheen ploegen als ik wat met ze wil doen.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » vr 09 sep 2011, 19:24

Nou een gekneusde teen... heb al van die rare tenen en nu doet het zeer... Trouwens echt een pret week, heb ook van de week mijn hoofd aan de punt van mijn kofferbak (auto) gestoten... Bult op mijn voorhoofd, hoe ik het toch ook voor elkaar krijg :?

Maar wat een gezeur zeg met je stalgenoot, gewoon heel erg kinderachtig.. Zegt de eigenaar van het land daar niets van?
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 09 sep 2011, 19:49

tja die eigenaresse weet ook niet zo goed wat ze ermee aan moet en die zegt elke keer tegen mij van joh nog 3 weken dan is ze weg. Ja hallo nog 3 weken dat gezeik aan mijn kop, want dit is niet het eerste akkefietje wat ik met haar heb. Ik mag ook niet alleen met Vera gaan rijden van haar, want Exel loopt dan zo te gillen, daar kan haar paard niet tegen

Keandra

Bericht door Keandra » za 10 sep 2011, 07:37

denk echt dat het op die paar weekjes nog gaat aankomen hoor

laat exell alleen en ga met Vera wat doen, die lastige zal het toch niet altijd geweten hebben toch?

hier vanavond eerste keer les met Jalenka, hoop op longe les eigenlijk en er nadien nog even op
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 10 sep 2011, 12:44

kom vanmorgen op stal en wat heeft dat kreng gedaan? Het draadje weggehaald waar ik haar paard dan heel even achter zou kunnen zetten als ik met die van mij eruit moet. En er zijn gewoon 5 paaltjes van mij verdwenen, nergens meer te vinden op stal. We hebben het hier over een vrouw van 51 he? Dus je zou een volwassen reactie mogen verwachten.

Keandra

Bericht door Keandra » za 10 sep 2011, 18:26

ehm, draadje spannen geheel vanachter (in de blub of zo) en haar paard daarachter zetten

is bij ons nog zo fijn dat we elk ons eigen stukjes hebben, geen die er commentaar op kan geven

*o/*
mijn les vandaag met Jalenka ging super
voor herhaling vatbaar
is een luxe zetel die nog eens totaal het tegenovergestelde van rijden is als Githa
mijn droom dus
we hebben zelfs voor de eerste keer helemaal alleen kunnen draven en cirkels in draf kunnen rijden, er stond weliswaar opeens een stuur op
ze moet wel nog leren wat beenhulpen zijn maar ze is wel al alleen op zit hulpen verschillende keren van draf naar stap gegaan :)ddd
de instructrice zei ook dat het al heel goed ging voor pas de 2e keer onder het zadel te zijn
er was op de weide ernaast nog iemand aan het rijden, ze keek er zelfs niet naar, ze keek ook niet om of op naar Githa die aan de andere kant nog op de weide stond
dus alles goed
jammer genoeg geen foto's
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 10 sep 2011, 19:14

dat is ook wat ik mis van Limburg, had ik 8000m2 voor mijn fjorden, zonder anderen erbij, heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk.
We hebben een paadje gemaakt zodat we gewoon met de fjorden naar voren kunnen en ze is zoooooooooooo dom, want door dat paadje heeft zij nu minder land O:)

wat fijn dat het lessen zo goed ging joh, dus jij gaat je nu helemala op Jalenka richten?

Keandra

Bericht door Keandra » za 10 sep 2011, 20:10

jep denk het

ze is bij mij echt keibraaf en kwa rijden (gangen dus) helemaal mijn ding
Plaats reactie