Gister was het dan eindelijk zover. Alles op de trailer geladen en op naar Putten.. (bijna 1,5 uur rijden!) Mijn ouders, die mijn trouwste fans zijn en ons overal volgen waren in alle vroegte al meegereden. Mijn geweldige groom, (mijn oudste nichtje) was met mijn broer zelfs van vakantie in Friesland naar Putten gereden om team Andor compleet te maken.

Wat een happening zeg, ik heb nog nooit zulke opgepoetste paarden, tuigen, karren en mensen gezien

We moesten als eerste de dressuur verrijden. Omdat Andor donderdag zo lekker liep voor de wagen, had ik besloten om niet te lang in te rijden om zo zijn krachten een beetje te sparen. Hij was lekker nageeflijk en ik zag het helemaal zitten. Helaas ben ik zo'n stomme muts om, zodra we de ring ingaan en de 2 jury-auto's te zien te gaan verkrampen van de zenuwen

De tweede proef ging iets beter naar mijn idee, de spanning zakte wel wat weg alleen was Andor niet meer zo heel voorwaarts..
Ik was blij dat de dressuur achter de rug was

Op naar de vaardigheid. Eerst de 600m terugstappen naar het hoofdterrein. De vaardigheid heb ik niet kunnen verkennen doordat we net te laat aankwamen 's morgens. Gelukkig had ik het op papier al een paar keer bekeken, zelfs de barrage uit mijn hoofd geleerd want je weet maar nooit

Eenmaal aan de beurt voelde ik toch wel wat kriebels. We vinden de vaardigheid altijd wel leuk om te doen, maar zien het meer als een leuk onderdeel voor erbij. Het parcours was goed te zien, ik kende hem helemaal uit mijn hoofd. Andor liep lekker door, galoppeerde waar hij kon en keek niet op van de fontein in het midden. Toen we door de finish waren en alle ballen nog op de pilonnen lagen, én we zagen dat we netaan binnen de tijd waren kon mijn geluk al niet meer op

De barrage was voor ons! Die kende ik ook prima uit mijn hoofd, ook hier bleven alle balletjes liggen alleen was de energie een beetje op waardoor we niet echt supersnel waren. Maar niet geklaagd, Andor deed het super!
Om 12 uur hadden we alles al ingepakt en opgeladen. Nu was het wachten tot alle 115 deelnemers waren geweest. Andor ondertussen gevoerd, water gegeven en uit de trailer gehaald om te plassen. Tig keer heen en weer gelopen en heel wat aanspanningen de fout in zien gaan bij de vaardigheid.
Eindelijk was er dan om 7 uur de prijsuitreiking. Mét burgemeester en podium. Ik had heel optimistisch mijn pakkie maar weer aangetrokken.. je weet maar nooit he

Onze dressuurklasse was al snel aan de beurt, helaas hier geen prijs maar dat had ik ook absoluut niet verwacht. Mijn groom had ondertussen de coupons al te pakken gekregen, 1e ring 176-177, 2e ring 178-186 dus dat viel nog heel erg mee!!
In onze klasse in de vaardigheid waren 6 prijzen gevallen. Toen er bij de 4e prijs mijn naam werd afgeroepen was mijn geluk niet te beschrijven!!

Hiermee hebben we dus ook gewoon een plaatsje op de Nederlandse Kampioenschappen verworven!!!!

17 september mogen we naar Ermelo om te kijken of we de landstitel kunnen binnenslepen

Moe maar ontzettend blij zijn we weer richting Twente gegaan.
Ben echt ongelooflijk trots op mijn mooie kleine vriendje