De F-jes, het begin van hun derde zomer, deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Re: De F-jes, het begin van hun derde zomer, deel 6!

Bericht door Reinou » do 04 aug 2011, 19:54

Op die laatste twee zie ik veel Finnea in Fatoush terug!! Dat oog en die neusbrug.. grappig zeg! Hij ziet er goed uit Ivonne!

Fijn dat t alweer wat beter gaat met Fenna!

Heeel misschien schrijf ik Finnea nog bij voor Roden. Het lijkt er steeds meer op dat Yli toch gust is dus dan gaat die niet heen. Dus nu maar duimen dat de groene klei z'n werk gaat doen ;)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 04 aug 2011, 22:13

Ik had de foto al gespot in het Timor topic en hem van daar uit gelijk hierheen geplaatst. De goede keuze gemaakt dus. Op welke stand zijn die andere foto's dan gemaakt Ivonne?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 05 aug 2011, 06:21

Op de Av stand, en dan witbalans op bewolkt.

Binnenkort komen er andere foto's hoor, maar met JW lukt het me niet zo goed, die heeft te weinig geduld. En er waren vreselijk veel dazen, ik heb geen foto waar zijn staart mooi hangt. En zijn manen is nu een wildboel.
Bedankt voor de foto veranderen in begintopic Anita, verander je mijn naam nog een? Staat nog lovemischa
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Tass

Bericht door Tass » vr 05 aug 2011, 07:39

Wat is Fatoush toch knap :D.

Bij ons zijn ze ook een beetje overbouwd op het moment :j.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 05 aug 2011, 11:48

Ivonne schreef:Op de Av stand, en dan witbalans op bewolkt.

Binnenkort komen er andere foto's hoor, maar met JW lukt het me niet zo goed, die heeft te weinig geduld. En er waren vreselijk veel dazen, ik heb geen foto waar zijn staart mooi hangt. En zijn manen is nu een wildboel.
Bedankt voor de foto veranderen in begintopic Anita, verander je mijn naam nog een? Staat nog lovemischa
Ga ik ook onmiddellijk aanpassen. Had alles over genomen uit vorige topic en niet verder gekeken dan mijn neus lang was, haha.

Komt mij bekend voor dat weinige geduld. Als ik Jeroen eens vraag om te helpen met standfoto's komt er standaard een diepe zucht, haha.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 05 aug 2011, 11:51

JW wil best helpen maar roept bij voorbaat al: dat wordt toch niks met die dazen. Fatoush was gisteren heel attent, de paarden van de buren renden en vlogen en gilden. Maar steeds als Fatoush prachtig keek stond JW ervoor. Ga binnenkort nog een keer met Tamara foto's maken en Evelien (Evy) komt ook nog langs. Maar ik wilde zo graag bij het koren en dat kan elk moment gemaaid worden
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Esther

Bericht door Esther » vr 05 aug 2011, 15:36

Fjella miste vandaag de afslag, hihi..
De drie dames mochten weer op de grote wei, dus even de weg oversteken. Ze hebben dat nu al vaker gedaan en we waren met drie man, mijn pa en ma en ik, dus maar even zonder draadjes te spannen.
Tea kwam meteen aan met Hedwich en die staken zonder problemen de weg over en raceten de wei in. Fjella had iets later door wat er ging gebeuren en kwam dus iets later met een gang aanzetten. Mijn moeder stond wat te suffen, poeink, Fjella nam de aflsag te vroeg en racet zo de weg uit, oeps!!
Is doodlopend en erg rustig dat scheelde!! Je zag haar kijken, Hee, ik sta niet goed?? Huh!!
Maar ze ging lekker gras eten in de berm..
Mijn vader snel via het weiland met een boog om haar heen en haar weer terug jagen naar de opening van de wei. Toen snapte ze het al en racete ze met een gigantische sprong de wei in..
Ik was niet boos op haar, het was niet met opzet, ze ging gewoon even de mist in, hihi..

Stand foto's lukt hier ook nooit hoor!! Daar hebben mijn ouders en zus echt geen geduld voor en zij zien ook niet hoe ze wel en niet goed staat.. Helpt ook niet echt..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 05 aug 2011, 17:09

Hihi zie het ook zo voor me, Fjell die stil gaat staan, even om zich heen kijkt met een verbaasde blik en dan, nou ja dan maar eten hihi.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ootje

Bericht door Ootje » vr 05 aug 2011, 17:19

Leuk dat Finnea misschien toch naar de keuring gaat! Wat mankeert ze ook alweer aan haar hakken (toch?)?

Die Fjella, neemt zomaar de verkeerde afslag :D .
Gelukkig vond ze het gras in de berm erg lekker.

Fatoush is behoorlijk aan de maat. Ik ben benieuwd hoe groot hij volgend jaar dan is.

Ik kom net bij Fenna vandaan en wat ze nu weer heeft?
Dinsdag had ze allemaal bulten op haar lijf en nu zijn het kale plekken aan het worden :( . Ik hoop niet dat ze een een of andere schimmelinfectie heeft. Vanmorgen heb ik d'r nog ingespoten met vliegenspray en toen had ze nog geen kale plekken. De andere paarden waar ze bij staat heb ik allemaal bekeken, maar daar is niks aan te zien.
Ze heeft ook elke keer wat.
Odette&Fenna
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 06 aug 2011, 17:43

Haha gekke Fjella :D gelukkig is het goed afgelopen!

Jeetje arme Fenna, die heeft idd. vaak pech. Hopelijk trekt het snel weg en is het niets ernstigs!

Vandaag weer met Finnea d'r voetjes aan de gang geweest. Dat vindt ze nog steeds niet erg leuk O:) Met haar linkerachtervoet was ik het even zo zat dat ik haar een schop(je) heb verkocht. Dat constante gedreig met d'r achterbeen als ik 'm net iets langer vast heb dan dat zij leuk vindt, ik had het er helemaal mee gehad! Uiteindelijk zaten er toch wel weer nette momenten tussen. Ze is gelukkig niet meer zo snel beledigd als ik haar even corrigeer, dus we gaan vooruit. Als ze dan eventjes meewerkt en ik geef haar een snoepje als beloning, dan vindt ze het toch wel weer leuk.

Daarna nog een stuk gewandeld, net iets verder dan de laatste keer. Dat ging keurig! Ze vindt het volgens mij echt leuk en is ook helemaal niet bezig met het weg zijn van de rest +:)+ We hebben even naar de koeien gekeken, dat vond Finnea best interessant :D Terugweg ging ze soms wel iets sneller, maar ze bleef keurig luisteren. Zelfs een paar drafpasjes gedaan. Binnenkort maar eens een langer stuk doen met één van de andere dames erbij!

Ik heb ook zo vreselijk om haar gelachen toen ze later weer in de wei stond. Ze liep met d'r koppie eerst langs de waterbak (speciekuip) te schuren, even later stopte ze haar koppie erin, ging ze door d'r knieën en jawel...rollen maar! Het oude trucje wat ze ook bij Ivonne deed. Wat het vooral zo grappig maakte was dat er nog water in de waterbak zat. Dus toen Fin omrolde, ging de waterbak ook mee, met als gevolg een enorme plens water over Finnea heen _O- En jullie weten hoe ontzettend veel Finnea van water houdt, vooral op d'r hoofd. GENIAAL! :')
Ootje

Bericht door Ootje » za 06 aug 2011, 19:37

Wat grappig dat Finnea haar trucje nog kent! Maar misschien is ze er nu wel van genezen :D . Het is ook wat, als je een plens water in je gezicht krijgt.
Fijn dat ze zo braaf is met wandelen.

Ik heb vanmiddag de da gebeld voor advies voor Fenna, want ze heeft wel erg veel kale plekken op haar achterhand en rug. Ze dacht aan een allergische reactie of een schimmelinfectie. Ik moet nu 1x per drie dagen wassen met Imaverol en om de dag wassen met Betadine. Als het niet beter wordt, moet ik weer bellen, want dan komt ze langs.
Odette&Fenna
Anna

Bericht door Anna » zo 07 aug 2011, 06:20

Ootje schreef:Wat grappig dat Finnea haar trucje nog kent! Maar misschien is ze er nu wel van genezen :D . Het is ook wat, als je een plens water in je gezicht krijgt.
Fijn dat ze zo braaf is met wandelen.

Ik heb vanmiddag de da gebeld voor advies voor Fenna, want ze heeft wel erg veel kale plekken op haar achterhand en rug. Ze dacht aan een allergische reactie of een schimmelinfectie. Ik moet nu 1x per drie dagen wassen met Imaverol en om de dag wassen met Betadine. Als het niet beter wordt, moet ik weer bellen, want dan komt ze langs.
Arme Fenna ik hoop dat het wassen gaat helpen hoor.
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 07 aug 2011, 16:59

Weer zo'n leuk grapje van Finnea vandaag. Ik haalde Woudina uit de wei en sloot net het draad voor Finnea d'r neus. Daar was ze het niet helemaal mee eens, ze wilde met mama mee. Dus met een noodvaart vloog mevrouw door het draad heen. Draadje heel, wel twee weidepalen uit de grond getrokken. Kon ik eerst het nodige herstelwerk doen, lekker begin van de dag maar niet heus O:) Zo goed en zo kwaad als het ging beide palen weer in de grond gehamerd en het draadje strak getrokken, zodat Fin er weer in kon. Denk maar niet dat die nog mee terug wilde O:) Met een beetje overredingskracht is het me wel gelukt ~~}>

Gwynna bleef al die tijd kéurig alleen achter het draadje staan. Kijk Fin, zo hoort het ;)
Tass

Bericht door Tass » ma 08 aug 2011, 14:30

Wat een boef die Fin zeg :=.... Heb je volgens mij je handen vol aan of niet? :=.

Is blij met Fiorano :D.

Arme pechvogel Fenna :(:).
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
wolkj

Bericht door wolkj » ma 08 aug 2011, 20:20

Haha; die boef van een Finnea! ;)

Faira had vanavond niet zo'n zin in haar wormenkuur; half de lucht in! :P
Toen ik op dr favo plekje ging kriebelen mochtie dr wel in, dus dat weten we dan voor de volgende keer! ;)
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » di 09 aug 2011, 07:28

Ik heb ook een foto.. ik heb immers ook een Fje hahaha..

Fypsi (van Jolanda, fypsi2 op FW)
23-6-2009
V. Stendis Blue.
M. Zypsi.

Afbeelding
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » di 09 aug 2011, 07:45

nadinefjorden schreef:[/img]http://94.100.116.4/1343200001-13432500 ... _PgC0.jpeg[/img]
:D

nog drie nachtjes

oh ik wilde even weten waar jullie de fjes gestald geweid of iets hebben?
Hoe lang, vaak buiten? enz
Onze Spyke staat in een stal met weidegang en gaat alleen naar buiten met mooi weer, als het regent dan staat hij binnen..

gr. Jolanda
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » di 09 aug 2011, 07:52

Esther schreef:Ach, ik heb ook wel eens een veulen aan het touw gehad met slippers aan, maar doe het toch liever niet weer, als je ziet hoe mijn voeten er soms uit zien als ik wel schoenen aan had, dan wil ik niet weten hoe het zou zijn als ik op dat moment slippers aan had gehad, hihi..
Donderdag ga ik Spyke voor het eerst wassen.. ben beniewd... Even de oude stal eraf wassen dan kan de nieuwe stal gaan inwerken hahahaha

Als die net zo lief is als bovenstaande dan ben ik al tevreden hahaha
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » di 09 aug 2011, 08:05

Ootje schreef:Houdt Ko van paprika's? Wat grappig. Odette lust alles, maar ik denk dat ze die nog nooit gegeten heeft.

Leuk, al die F-jes die naar de keuring gaan.

Gisteren is de da nog een keer geweest voor Fenna, omdat ze nog steeds jeuk had. Ze heeft nog een spuit gehad en hij heeft bloed afgenomen, maar dat was gelukkig goed. Nu maar hopen dat ze echt stopt met schuren.
Na het da bezoek heb ik d'r voor het eerst alleen naar de wei terug gebracht. Ze ging wel af en toe stilstaan onderweg, maar verder deed ze het braaf. Ze loopt gelukkig ook niet meer te hinniken als Odet de wei uit gaat. Ze leert het wel.
Hier lees ik het stilstaan.. Spyke he, die loopt naar me toe als ik bij hem kom op de weide en als hij er dan eenmaal uit is dan loopt hij tot de staldeur, staat dan stil en is niet meer vooruit te branden. Normaal lokte ik hem mee met een snoepje maar ik hoorde dat dit de verkeerde manier was om hem mee te laten lopen.. Weten jullie iets misschien?
claudia

Bericht door claudia » di 09 aug 2011, 11:24

Laat er eens iemand achter lopen, desnoods met een zweepje (niet om te slaan maar om hem aan te drijven)
Hij moet het gewoon nog leren dat hij naast je kan lopen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Gesloten