Het aangespannen-topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Andor-Mary

Re: Het aangespannen-topic

Bericht door Andor-Mary » wo 06 jul 2011, 09:58

@ Viv; wat gaaf zeg dat Kdies het weer meteen zo goed deed!! Gouden pony toch he :D

@ Anita; Oh wat een tegenslag :S Arme Celony.. Hopelijk geneest het allemaal positief!

Andor heeft gister een erg late training gehad haha. Heb hem om 22:15 nog aangespannen.. Druk programma zelf maar hoe dan ook, ik wilde echt trainen met oog op zaterdag! Maandag was hij weer vrij star, duurde echt even voor hij een beetje lekker liep. Gelukkig had hij dat laatste onthouden want gister liep hij vrijwel meteen lekker :D Vanavond nog weer even voor de kar en dan 2 dagen longeren. Zaterdag gaan we er weer voor!
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 06 jul 2011, 10:51

Het lijkt gelukkig mee te vallen met Celoon. Hij bleek een hoefzweer te hebben en dat komt altijd weer helemaal goed volgens onze DA. Gister is de zweer er uit gesneden. De troep spoot eruit. Voorlopig loopt hij nog steeds niet lekker.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » wo 06 jul 2011, 11:36

En nu in de soda??
Meestal knappen ze hard op als de druk eraf is, maar het zal nog wel even zeer doen.
Maar zoals ik gisteren al zei, hoe blij kun je zijn met een hoefzweer, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Vera

Bericht door Vera » do 07 jul 2011, 06:01

Anita schreef:Het lijkt gelukkig mee te vallen met Celoon. Hij bleek een hoefzweer te hebben en dat komt altijd weer helemaal goed volgens onze DA. Gister is de zweer er uit gesneden. De troep spoot eruit. Voorlopig loopt hij nog steeds niet lekker.
Gelukkig valt het dus mee met hem.
Na een paar dagen zal hij wel weer beter lopen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » ma 11 jul 2011, 08:49

Joehoe!! Zaterdag weer een fijne wedstrijd gereden :D
Het was heel benauwd weer en met het inspannen had ik dan het zweet al op mijn rug staan. Toch maar helemaal in dressuurpak op de bok gaan zitten. Andor was mooi licht in de mond met inrijden.
De eerste jury is er een die alle menners vrezen. Wat een heks is dat zeg, altijd commentaar, om het minste of geringste wordt je de baan uitgeroepen en ze geeft eigenlijk nooit een winstpunt weg. Ik was dus op alles voorbereid. Het enige wat ze tegen mij te zeggen was, was bij het aanmelden, de vraag of mijn streng wel door de broekriem zat.. Jaja.. eerst kijken en dan oordelen denk ik dan maar. Tuurlijk had ik hem goed ingespannen :P
Andor liep wel lekker constant tijdens de proef. Wel iets aan de slome kant maar dat verweet ik aan het warme weer.
De tweede proef liep hij heel iets beter, de volte met 1 hand was wat ronder en de middendraf kwam er wat beter uit. Daar was ik dan ook zeer tevreden over.
Uiteindelijk nog een megalang vaardigheidparcours afgelegd. 22 poortjes in totaal. We reden lekker door en alle balletjes bleven liggen! Ik was apetrots, helaas waren we 4 seconden buiten tijd maar dat leverde ons wel de laatste winstpunt voor de vaardigheid op! :D Nu zijn we dressuur én vaardigheid M-startgerechtigd :D :D
Bij de prijsuitreiking kregen we een 3e prijs voor de 2e proef; 193 punten gescoord! Voor de 1e proef kregen we 171 punten, had ook niet anders verwacht. Wel vreemd dat er 22 punten tussen zit he ;)
Gelukkig kon onze blijdschap niet meer kapot!!

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 11 jul 2011, 10:39

Celoon staat nu idd iedere dag in de soda. Hij begint echt beter te lopen maar het duurt nog wel even voordat hij weer helemaal klaar is. Vraag me af of mijn plannetje om hem eind juli een poosje naar Vene te brengen wel door kan gaan. Later lukt helaas niet want dan is Bart op vakantie. Nou ja, we zullen zien.

Super Marianne, knap hoor dat jullie nu M-startgerechtigd zijn. En die lastige jurymevrouw idd mar niks van aantrekken.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » di 12 jul 2011, 06:56

Dank je wel Anita! :D

Gelukkig dat het met Celoon wat beter gaat. Ik hoop echt voor je dat hij alsnog naar Bart kan!!

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Viv

Bericht door Viv » di 12 jul 2011, 13:42

Andor-Mary schreef:@ Viv; wat gaaf zeg dat Kdies het weer meteen zo goed deed!! Gouden pony toch he :D
Nou vanochtend was het helaas mis en goed ook. Is 3km aan de kletter gegaan met kar en al en uiteindelijk op het asfalt onderuit geklapt. Qua wondjes lijkt het mee te vallen maar hij was enorm stijf toen ik hem uit zn box haalde. Ben half uurtje wezen stappen en toen werd het wel iets beter.

Volgens Andy kwam het omdat de kinketting afbrak (??). Ik ben er iig klaar mee, ik ga de hele zooi op MP zetten.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 12 jul 2011, 13:48

Hè bah Viv, waarom nou weer. Kan me je reactie van verkopen goed voorstellen. Maar Diesje zelf toch niet hè? :(:)

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » di 12 jul 2011, 15:19

Nee die blijft maar kar en al gaat écht weg voor het écht fout gaat. Mag hij van dat geld eerst zn koetsiersbewijs gaan halen, daarna zien we dan wel verder of we ooit nog gaan mennen. Vrees alleen dat dat het probleem niet bij kdies ligt.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » di 12 jul 2011, 15:21

Nee, Diesje blijft echt wel, maar Andy blijft anders rare acties uithalen vrees ik. Ik heb met je te doen, Viv... :=
Esther

Bericht door Esther » di 12 jul 2011, 15:29

Nee he, dat meen je niet!!
Het is gewoon geen goede combi, Cadiz, Kar en Andy.. Jammer!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » di 12 jul 2011, 17:30

:O oh Viv wat ontzettend balen weer!! Arme Cadiz, hij zal nog een mentrauma krijgen :S Kan me voorstellen dat je er nu klaar mee bent.

Ik heb vanmiddag weer eventjes de oude Andor gezien haha.. meneertje was weer ff flink eigenwijs voor de kar. Gelukkig leerde hij zijn lesje snel. We zijn weer flink aan het trainen. 6 Augustus moeten we natuurlijk knallen op de selectie voor de Hippiade!!

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » di 12 jul 2011, 18:10

Viv, wat een drama! Zit je weer met de gebakken peren...
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Vera

Bericht door Vera » di 12 jul 2011, 19:10

Jee Viv, wat een ellende, heel goed van je dat je de boel op MP gaat zetten. Anders loopt het nog een keer slecht af. Ik denk ook dat het "probleem" niet bij cadiz zit hoor. Laat Andy nou inderdaad eerst maar eens een menbewijs halen.
Hopelijk valt de schade bij Kdies een beetje mee en is hij alleen een beetje stijf.
Muis Keurmerrie!
Ydel

Bericht door Ydel » wo 13 jul 2011, 13:02

Jeetje Viv...
hoop dat de schade bij Cadiz meevalt...

dikke knuf :(:)
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Jowien

Bericht door Jowien » wo 13 jul 2011, 18:28

Ohjee, dat is schrikken Viv! Gelukkig zijn Cadiz en Andy nog (vrijwel) heel, maar inderdaad, wat een schrik! Ik kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent. Als er aangespannen iets mis gaat is het meestal ook meteen goed mis...
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Viv

Bericht door Viv » do 14 jul 2011, 20:27

Nou gelukkig is paardlief dankzij de massage van mn lesgeefmens en een flinke shot traumeel alweer helemaal het mannetje. Liep me toch te stuiteren in de bak net. Pfffffff. Was blij dat ik er niet op zat. Morgen amar even rijden en dan zaterdag eindelijk mn zadel ophalen.
Afbeelding
Vera

Bericht door Vera » za 16 jul 2011, 06:49

gelukkkig is het meegevallen.
Muis Keurmerrie!
Vera

Bericht door Vera » za 16 jul 2011, 06:49

gelukkkig is het meegevallen.