Al kletsend over ons booggewelf,alweer toe aan C'tjes dl 11

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilona

Re: Al kletsend over ons booggewelf,alweer toe aan C'tjes dl

Bericht door Ilona » di 31 mei 2011, 09:56

Ha alsof ik zo wist waar Budel ligt... Google maps helpt me bij al dit soort vragen :D

Ik zal er over denken Nathalie.. Voor ons is het ver aangezien paard tot nu toe nog niet meer dan +/-5 km alleen in een trailer gestaan heeft en ik zelf geen auto heb die een trailer kan trekken ;)

Ja! Leuke draver(s)!
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » di 31 mei 2011, 15:51

Maar Oostmalle is dan helaas weer niet te moeite om naartoe te komen _O- (denk wel dat er geen een dorp in de buurt doe goed befjord is hihi)

Ben je in juli ook vrij Ilona? Ik heb nu 3 weken bouwverlof, dan kom ik wel eens een keer richting jou denk!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ilona

Bericht door Ilona » di 31 mei 2011, 16:47

Zou leuk zijn Jilly! Neem je Hayco dan mee :D
Een dagje vrij in juli gaat vast wel lukken.

Morgen horen we waar Nathalie al die tijd zo druk mee was! Zal wel iets in veulenhandel zijn gok ik zo :') ghehe
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 31 mei 2011, 18:22

wahaaa...het heeft helemaal niks met paarden te maken :') ....ok, ik heb er zijdelings iets paardigs aan toegevoegd..maar that's it...

Ik heb leuke foto's van Cos....vond het tijd voor z'n "in de buurt van zijn verjaardagsdatum foto's" (hopen dat ik dat elk jaar ga volhouden om die te maken)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » di 31 mei 2011, 19:02

Nathalie: +:)+ 6maand geleden zat ik nog te bibberen hoor, liet ik vriendin op Hil de 40cm springen omdat ik niet durfde. Alles is mogelijk, goede trainer en idd eens op Fjordy, dan ben je direct al je angsten kwijt ^^ En dat vind ik nu eens een mooie draver, niet te sprieterig.
Ilona: 50 cm is, als je op je paard zit, ook al 190cm hoog ofzo. En echt, ik ken het gevoel, ik vind 50cm nog steeds best hoog :))

In de buurt van verjaardags foto's, die ken ik ja, dan kun je er bij zetten: ongeveer rond zijn verjaardag :P

Ik stem voor de zee!!!! Maar ik weet dat dat voor jullie allemaal niet gaat. Mij maakt het niet zo uit, ik ga ws toch gewoon met de trein (moest het ergens kunnen zijn met trein dus *D ) want paardje 200km mee sleuren zie ik niet zitten. Juli ga ik werken normaal, als ik antwoord krijg van mijn baas, maar een zondag of woensdag lukt altijd en anders vraag ik een dagje vrij evt.
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Jilly

Bericht door Jilly » di 31 mei 2011, 19:34

Ik stem toch voor een keer een bbq ofzo deze zomer? Een activiteit zonder paarden moet wel lukken toch? Zonder paard zie ik eigenlijk elke afstand wel zitten (zolang het binnen BE en NL blijft ;) )

Heb net eens gekeken en volgens mij mis ik alleen een foto van Hay's 4e verjaardag, dus ik hou het aardig vol! De foto van z'n eerste verjaardag is wel de geniaalste die ik heb :') met dank aan Ines voor de mooie kroon, dat heeft hij van mij nooit gekregen...

Afbeelding
Op de achtergrond zie je het mooie stukje grijs van Brijol. Hay had vroeger bekende vriendjes! Maar sinds het succes naar Bri's hoofd is gestegen wil hij Hay niet meer kennen :n :D

Kwam deze van z'n 3e verjaardag ook nog tegen. De vrouw die deze stal deed had besloten om te breken met haar man (woonde naast de stal), 20 km verderop te gaan wonen en ons stalgeld te verbrassen aan uitgaan op wodka-redbull, met dit als resultaat ;( verschrikkelijk...
5 dagen later waren we daar gelukkig weg. Moest eigenlijk nog een maand opzeg doen, maar dan hield ik helemaal geen paard meer over denk ik.
http://i54.tinypic.com/24e84k4.jpg
Ilona

Bericht door Ilona » di 31 mei 2011, 19:55

Leuk verjaardagsfoto's!

Oh ja Jilly, dat was toen erg he op die andere stal.. Ik had zelf ook die maand daar niet meer afgewacht hoor. Fjorden zijn vaak te dik, maar dat zie ik dan toch wel liever dan zo mager.
Kroontje is wel schattig :L)

Ha Aria, als je het zo bekijkt.. 50 cm = 1.90 :P
En toch vind ik t minder spannend aanvoelen om op de shires van mijn oom (1.85 schofthoogte) te rijden dan een hindernis van 50 cm te springen met Castor :+

C'tjes eigenaren BBQ is zeker ook leuk! Moet inderdaad wel eens te regelen zijn.
Zou evt bij Castor op stal kunnen, maar is denk ik niet de meest centrale plek voor iedereen. Wat hadden we nog meer voor locaties ook alweer? We hebben het er eerder over gehad...
Jilly

Bericht door Jilly » di 31 mei 2011, 19:57

Hier mag het ook, maar da's helemaal niet centraal haha. Ik ben bereid er een eind voor te tuffen :j
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 31 mei 2011, 21:02

Zo kun je de kol van Hayco pas echt goed zien, ik heb me nooit gerealiseerd dat die zo groot was. Is Brijol zo'n arrogante man geworden door zijn succes? :P

Och die magere foto, wat zul jij geschrokken zijn destijds...kan me niet voorstellen hoe je je dan moet voelen als je je paard aan iemand toevertrouwt en diegene gaat er dan zo mee om....

tadaaaaa...
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=43536
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 31 mei 2011, 23:42

Is het een handig idee om alle C-tjes met hun eigenaar even op een rijtje te zetten en daar de woonplaats bij te zetten. Zo kunnen we misschien een min of meer centrale plek zoeken voor ons feestje. Voor mij geld in ieder geval dat ik Jeroen op korte termijn niet nog een keer zo gek krijg dat hij mij zo ver weg brengt als afgelopen weekend en zichzelf dan elders moet vermaken. Hij heeft weliswaar ook een hele leuke dag gehad maar dat kan en mag ik niet van hem vragen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » wo 01 jun 2011, 18:03

I love Cos tooo! Ook leuk voor bij Castor in de kudde O:)
Geintje Nathalie :D Hij mag bij jou blijven; in ruil voor af en toe een leuk plaatje *D

Vandaag maar eens even energie gestoken in de pasvorm van mijn westernzadel... Baal, baal! Te krap geworden!
Had laatst al mijn twijfels.. en ja hij is voor het mooie toch echt te krap geworden op de schoft.
Had het zadel al ruim 8 maanden niet meer gebruikt omdat ik vanwege mijn 'pijntjes' bijna niet kon rijden. Als ik dan eens een rondje ging, dan pakte ik mijn (veel lichtere) wintec.
Laatst mijn fantastische western er weer opgegooid en twijfelde al. Nu even goed gekeken en gevoeld en ;(

Dit risico loop je natuurlijk met een jong paard die in de groei is, maar toch is het jammer.
Iemand interesse in een westernzadel? Zie VP ;)
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » wo 01 jun 2011, 20:18

Ilona, dat voelt idd wel hoger, maar dat is het niet ;) en wat jammer van je zadel, groeit ie ng zo?!

Nathalie: wat een sprietje :=

Jilly, how cute, dat hij nog nie tboos op je geworden is dat je hem deze keer geen kroontje geeft!

Ik ben komende 2dagen naar een b&b, met lekker massagetje en alles dus van mij zul je even niets horen. Tot in het weekend en veel plezier hier!
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 02 jun 2011, 20:52

Aria_zz schreef: Nathalie: wat een sprietje :=
wie is een sprietje??? *neemt vechthouding aan*...nou?....nou?

Ilona ik vind je zadel prachtig, echt heel erg mooi...en ik kan me voorstellen dat je ervan baalt. Ik vind hoe dan ook westernzadels meestal schitterend en heerlijk zitten, maar ik zit nu met zadel en kleding op 80 kilo (en dat vind ik de absolute max voor Cos) en die westernzadels zijn toch vaak loeizwaar (bovendien is Cos maar klein en langer dan de startrekk shorty die hij nu heeft kan er echt niet op)
Viv

Bericht door Viv » vr 03 jun 2011, 06:34

Ik ga vandaag proberen een afspraak te maken voor volgende week zaterdag om dresuurzadels te passen. Had hem er dinsdag weer opgelegd en was meteen duidelijk, helemaal toen ik erop ging zitten. Dit wordt um niet meer |(
Dus daar gaan we maar even mee aan de slag.

Iloon, vergeten te meten gister, ga ik vanmiddag fkes doen. Passen wordt toch pas na mn vakantie vrees ik.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » vr 03 jun 2011, 07:00

@Nathalie, Aria bedoelde met 'sprietje' JOU natuurlijk! Niet die stoere, knappe, brede COS! Chilllll, Zennnn :')

Ik dacht al zoiets Viv ;)
ik PB je nog even.
Heb je al een soort dressuurzadel op het oog? Ik zit ook overal wat te kijken naar zadels, maar kom vooralsnog op de trail uit. Ik rijd meer recreatief dan echt serieus in de bak O:) Dan lijkt mij zo'n VZH wel fijner voor mij.
We zouden ook nog eens een zadel switch kunnen doen om te proberen. Ik jouw fairfax, jij mijn western ;)
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 03 jun 2011, 07:56

Jammer dat je niet dichterbij woont Ilona, anders had je ook mijn Startrekk eens kunnen proberen....

*kijkt naar eigen achterkant*...ehm...ze kan onmogelijk MIJ bedoeld hebben....jij probeert mij in het ootje te nemen, malle meid! :P
Jilly

Bericht door Jilly » vr 03 jun 2011, 08:34

Nathalie schreef:Zo kun je de kol van Hayco pas echt goed zien, ik heb me nooit gerealiseerd dat die zo groot was. Is Brijol zo'n arrogante man geworden door zijn succes? :P
Vreselijk! Echt zo'n gevalletje van ik-ben-knap-en-ik-weet-het-zelf :P maar naar mensen issie gelukkig nog wel heel lief!

Balen Ilona! Wat dat betreft zal ik heel blij zijn als m'n puber uitgegroeid is haha. Mijn zadel lijkt ook niet meer 100% te liggen, maar ik wil die klojo van vorige keer er niet meer bij. Er zijn wel een paar onafhankelijke zadelmakers, hoop dat ik daarbij terecht kan. Massimo dealers heb je voor de rest niet in België.

Fijn weekend Aria, klinkt heerlijk!

Gisteren een heerlijke rit gehad met Hay. Wel veel fietsers op de paadjes, maar daardoor wel veel overgangen gereden, is ook niet slecht :+ op stukken dat ik kon zien dat er in de verte niks aan kwam flink gas gegeven :# In totaal toch een goeie 12 km gereden (wat voor ons best goed is haha)
Hij heeft tegenwoordig echt wel hele rare kronkels in z'n hoofd. 8 quads op volle snelheid naast je is niet eng, maar een stuk hout in de berm of een open plek in het bos is 8) ik had deze keer m'n zweep mee en een paar keer een stomme actie kunnen voorkomen (zoals op het maisveld lopen) en dat had hij gelukkig snel door. Verder heerlijk relaxed kunnen rijden!

Ik ga vandaag Hay weer naar z'n familie brengen voor een weekje! Wij vertrekken morgen op vakantie en de regeling van het logeren bevalt me wel. Daarna lekker bbq'en bij ons op stal, morgen nog even assisteren met kinderfeestje en dan off to Kos! 8-)
Ilona

Bericht door Ilona » vr 03 jun 2011, 11:30

Heerlijk zo'n weekje vakantie in het vooruitzicht! Geniet ervan!
Daarna aan de klus in jullie huis?
Ik zou ook kiezen voor zo'n logeeradres als ik wegging. Altijd handig om zoiets achter de hand te hebben.

En Nathalie:
*zoekt smiley die tong uitsteekt, duimen tegen hoofd en zwaaiend met de handen* :')

Bevalt de Startrekk jullie goed?
Ik heb wel een Barefoot (Cherokee) geprobeerd, maar dat beviel niet. Geen idee of de Startrekk meer vergelijkbaar is met boomloos of boomzadel wat zit van de ruiter betreft.
Jilly

Bericht door Jilly » vr 03 jun 2011, 13:33

De dag nadat we terug zijn krijgen we de sleutel, dus dan kunnen we aan het werk :))

Net Hay weggebracht, jezus wat een raar beest toch. Hij heeft onderweg (2,5 km) wel 3 keer gemest waarvan 2 keer zo plat dat je het eigenlijk geen mest meer kan noemen.... Dat heeft hij normaal nooit. Alsof hij wist dat hij ging verhuizen ofzo 8)7
Hij staat nu in de paddock. Gelukkig sinds van de winter voorzien van een heel groot afdak zodat hij veel schaduw heeft.
Z'n buurvrouw Hali vond hem maar niks, maar de kleintjes vonden 'm zoooo interessant hihi. Hij werd er niet warm of koud van :+

Zo maar eens verder inpakken!
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 03 jun 2011, 15:24

*gaat op Ilona zitten*...zo....nu ervaar je dat ze NOOIT mij bedoeld kan hebben....

De startrekk is niet met de cherokee te vergelijken. De cherokee heb ik ook gehad en die vond ik best lekker zitten maar m'n houding werd er niet optimaal van en hij was veel te groot voor Cos. De startrekk bevalt mij echt super, Cos kan niet veel langer hebben op z'n rug en mijn 'verfrummelde-haartjes-fobie' is niet meer want ik kan 6 keer op en af stappen, rijden en weer op en af stappen zonder ook maar een verfrummeld haartje of een schuivend zadel (en ik singel dus niet na, kan zo m'n hand dwars tussen de singel en buik zetten als ik terug kom)
Je hebt ook panelen onder het zadel (ook verstelbaar) dus je schijnt er ook met een normaal dekje mee te kunnen rijden, maar ik gebruik toch een grandeur met dunne inlages.
Verder moet je wel rijden op eigen zit want je hebt bijv. nauwelijks te noemen wrongen (voor mij wel confronterend want met dat ene huppeltje toen, lag ik er ook meteen naast :P)

Lekker op vakantie Jilly, normaliter is het uitrusten NA het klussen en niet vantevoren....

En het is bijna niet te geloven, maar wij gaan kamperen....Edgar vindt het vreselijk maar ik heb 'm zover! :D :D Hij heeft nl. hele nare jeugdherinneringen aan kamperen en ik alleen maar hele positieve....
Plaats reactie