Gebroken Duim

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Amber_

Gebroken Duim

Bericht door Amber_ » zo 15 mei 2011, 17:24

Sommige zullen het al meegekregen hebben, helaas zit ik 4 weken in het gips :D

Vorige week zaterdag ben ik met Tootje naar een hengstenshoot geweest op het Wekeromse Zand. :+: Hij was super braaf, en het bleef bij wat gillen naar de 8 andere hengsten.

Helaas ging het na 10 minuten fout. Ik stond voor Toot, 10 meter achter mij stond nog een hengst. Het ging allemaal zo snel, opeens nam Toot een sprong naar voren en hierdoor viel ik op de grond. Ik voeld dat mijn duim in de mond van Toot zat. Ik keek op en zag dat Toot met zijn staart in een samen geknepen kont voor me stond te wachten. :sorry:

René heeft het zien gebeuren, dus die kwam gillend aan rennen en hierdoor is Tootje gaan rennen. Hij was helemaal niet gemeen, heeft 5 minuten leuk dravend door de andere hengsten heen geshowd en liet zich vangen door een vreemde.

Helaas voelde ik me toch niet zo goed, en ben naar eerste hulp gebracht. De wond was oppervlakkig, maar het onderste botje van mijn duim is wel gebroken. :=

Ik baal er heel erg goed van, maar waardoor ik me helemaal rot voel is dat er nu op Bokt mensen zijn die Toot vals noemen. ;( Ik ben er nog 'goed' vanaf gekomen, want hij is over me heen 'gelopen'. Maar heb nergens blauwe plekken of schrammen. Tootje is nu zichzelf niet, hij weet zich geen raad met zichzelf. Heel sneu. Hij laat zich niet zo makkelijk aaien, hij houdt afstand.

Ik ben gewoon even goed wakker geschud, al heb ik hem vanaf 4 maanden oud. Alweer 4,5 jaar.. het blijft een paard / hengst.

Hopelijk kan ik na die 3 weken weer alles oppakken met hem!! :+:

Hier dan toch nog paar mooie foto's van mijn Valse en Jarige Hengst. :L

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Amber_ op zo 15 mei 2011, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Ivonne

Re: Gebroke Duim

Bericht door Ivonne » zo 15 mei 2011, 17:29

Au! Beterschap!
Die 1e vind ik prachtig. Ik vind bij foto's vaak de achtergrond storend. Hier is zo'n mooie rustige achtergrond. Hij ziet er toppie uit +:)+ (excuseer me voor de smiley met de 2 duimen, niet cynisch bedoeld := )
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Amber_

Re: Gebroke Duim

Bericht door Amber_ » zo 15 mei 2011, 17:31

Ivonne schreef:Au! Beterschap!
Die 1e vind ik prachtig. Ik vind bij foto's vaak de achtergrond storend. Hier is zo'n mooie rustige achtergrond. Hij ziet er toppie uit +:)+ (excuseer me voor de smiley met de 2 duimen, niet cynisch bedoeld := )

Hahahahaha oh dat geeft niks.
Het zag er ook niet uit, in gips.. met een Duim omhoog. 8)7

Gelukkig heb ik nu kleiner gips! :D
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
claudia

Re: Gebroken Duim

Bericht door claudia » zo 15 mei 2011, 17:41

Oei Amber, dat heb je er goed afgebracht.

Ze worden echt anders als ze gedekt hebben en een nieuw voorjaar komt eraan.
Jou Toot is helemaal niet vals, hij is gewoon hengst.

(ik heb het met Kventin toen meegemaakt dat Bjorkman los in de bak liep met , je wordt niet blij)

Maar voor jou ook wel balen, nu kun je zelf ook niet veel.
Heel veel beterschap en laat je niet gek maken op bokt.
Vals is Toot niet.

Wel hele gave foto's.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 15 mei 2011, 17:47

Bedankt Claudia, als iemand wel weet hoe hengsten zijn ben jij het! Als hij echt kwaad had gewilt, had ik wel meer kunnen hebben nu. Ik moet er idd geen waarde aan hechten, maar is wel vervelend. Ik kan alles met Tootje.. Ja hij is wel echt hengst, maar idd niet vals :D!
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 15 mei 2011, 17:51

ach bokt, daar mishandel je je paard al als je op hem moppert.. balen Amber, maar weer even een wijze les, het blijven dieren, altijd op je hoede
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 15 mei 2011, 17:55

Vals...mmh...dan ken ik ook nog wel wat andere paarden etc die 'vals' zijn...ongelukkig moment met ongelukkige reactie. Maar bokt is soms nog wat penny-wolkerig dat ieder paard poeslief moet zijn. (is me met het Rubisverhaal ook enorm opgevallen)
Wel balen Amber en pijnlijk! Sterkte!
Geluk is de vrucht van intens werk
claudia

Bericht door claudia » zo 15 mei 2011, 17:56

Alco is ook niet vals maar daar laat ik ook niet iedereen bij. Ik kan met hem knuffelen en alles maar ik ben altijd allert. Nu met het rijden met Zortin ook, ik kan nooit verslappen met rijden, natuurlijk wel als ik alleen in de bak rij maar met een ander paard erbij is altijd opletten. Meer dan 100% moet je erbij blijven.

Maar idd op bokt....... blijft een raar forum. zo hard en ondoordacht(door heel veel mensen/kinderen)

het had voor jou en ook voor de andere hengsten heel anders af kunnen lopen. Als hij een van de andere hengsten zou aanvallen dan was het echt heel gevaarlijk geworden. Dan maken ze elkaar gewoon af.

Het is gelukkig met een sisser (gebroken duim) afgelopen.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 15 mei 2011, 17:58

Nou idd Tamara :j. Weer even wakker gemaakt.
Bella schreef:Vals...mmh...dan ken ik ook nog wel wat andere paarden etc die 'vals' zijn...ongelukkig moment met ongelukkige reactie. Maar bokt is soms nog wat penny-wolkerig dat ieder paard poeslief moet zijn. (is me met het Rubisverhaal ook enorm opgevallen)
Wel balen Amber en pijnlijk! Sterkte!
Dat is 1 van de eerste dingen waar ik aan dacht, toen het gebeurde haha. Ik herriner mij dat verhaal. Ik heb gelukkig geen pijn, maar baal wel dat ik niks kan en mag.. Probeer maar is te douchen of aan te kleden met 1 hand. :roll: En autorijden mag ook helaas niet. _-:(
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
claudia

Bericht door claudia » zo 15 mei 2011, 17:59

Bella schreef: Maar bokt is soms nog wat penny-wolkerig dat ieder paard poeslief moet zijn. (is me met het Rubisverhaal ook enorm opgevallen)
Sterkte!
Ik heb dat ook een beetje gevolgd maar die komt zichzelf echt nog wel tegen :x
Veel mensen onderschatten toch een hengst, zeker een die heeft gedekt. En thuis zijn ze zoveel makkelijker maar op een ander zijn het macho's.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » zo 15 mei 2011, 18:08

Als er iemand met hengsten overweg kan , ben jij het wel! +:)+

Bokt is inderdaad alleen voor mensen die alles perfect weten en onder controle hebben. En ze weten het ook altijd beter.

Lekker laten kletsen hoor! Jij en Tootje zijn een super stel!

Tootje vind ik gewoonweg prachtig, die fotos :~ :~ :~ :~ :~
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » zo 15 mei 2011, 18:10

Overigens, beterschap :o :o hoe gaat het er nu mee? Veel pijn?
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 15 mei 2011, 18:16

Tja ongelukken zitten in een klein hoekje. Je wordt er weer even goed wakker door geschud.
Sterkte met je duim! En niet teveel naar al dat bokt geneuzel luisteren. ;)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
foss

Bericht door foss » zo 15 mei 2011, 18:24

Toot is zeker niet vals het is gewoon een hengst en ja die heeft ook streken niet verkeerd bedoeld maar dat zijn zijn hormonen.
Ik heb Uzziel 3 jaar hengst gehad en 2 keer gips dus ik weet wat het is, het komt uit het niets en je verwacht het vaak ook niet.
Laat ze maar lullen op bokt daar zitten teveel mensen die denken dat ze het weten een hengst is nu eenmaal een hengst en daar kan jij naar mijn mening prima mee omgaan.
Vaak zijn hengsten anders als ze met andere paarden zijn, mijn hengst van 86cm hoog heeft op de keuring 3 jaar geleden zich hevig misdragen los gebroken mij getrapt en mijn vriendin en thuis kan je mijn zoontje van 4 er mee laten wandelen.

Sterkte met je duim en neem het Toot niet kwalijk hij heeft het niet verkeerd bedoeld.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 15 mei 2011, 20:12

Oh Amber, alleen het feit, dat Toot er zelf zo van is geschrokken, wil toch al heel wat zeggen voor jullie band!
Op bokt zijn er maar een paar mensen, die weten wat het is om een hengst te hebben of er mee te werken. Er zullen veel mensen zijn, die nog nooit een hengst in het echt hebben gezien! En zij zijn ws de mensen die het grootste commentaar leveren.

Het 'siert' Toot dat hij tussen de hengsten door blijft draven en idd niet op ze afvliegt. Dán waren er idd meer ongelukken gebeurd.

Probeer nu weer de band op te pakken met Toot. Ga maar lekker met hem knuffelen of wat dan ook, dan komt die band weer terug. En wordt hij misschien minder 'vals'.

En nog gefeliciteerd met je Toot!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Megan

Bericht door Megan » zo 15 mei 2011, 20:23

Ach hoezo vals. Wat een geneuzel weer op dat bokt :+

Prachtige foto's :~ De tweede vind ik erg mooi geworden.
Heel veel sterkte met je duim!
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Kirsten
Contacteer:

Bericht door Kirsten » zo 15 mei 2011, 21:43

Jeetje, das ff schrikken.. Maar "fijn" ( als je het zo al kunt noemen haha) dat je het er zo van af hebt gebracht. Een ongeluk zit in een klein hoekje.. ( Heb er zelf helaas ook ervaring mee) 8)7 Veel beterschap en sterkte met je duim!
Dennis

Bericht door Dennis » zo 15 mei 2011, 22:30

Mensen hebben snel een oordeel, maar jij weet wat je aan Toot hebt en dat is het belangrijkste! Veel beterschap met je duim
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Anna

Bericht door Anna » ma 16 mei 2011, 00:34

Wat een prachtige foto's zeg en als er 1 paard niet vals is is dat jou Toot wel, niks aantrekken hoor van die mutsen op Bokts :+:
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » ma 16 mei 2011, 04:25

Amber_ schreef: Ik baal er heel erg goed van, maar waardoor ik me helemaal rot voel is dat er nu op Bokt mensen zijn die Toot vals noemen. ;( Ik ben er nog 'goed' vanaf gekomen, want hij is over me heen 'gelopen'. Maar heb nergens blauwe plekken of schrammen. Tootje is nu zichzelf niet, hij weet zich geen raad met zichzelf. Heel sneu. Hij laat zich niet zo makkelijk aaien, hij houdt afstand.
Oh das zeker diezelfde troela die vond dat Rubis na zo'nzelfde incidentje maar de worst in gedraaid moest worden. Lekker laten gaan en dit soort dingen gewoon niet op bokt zetten, mensen kunnen daar gewoon niet normaal reageren en redeneren.
Tsja het seizoen is begonnen en dan moet je er rekening mee houden dat de heren met ballies anders gaan reageren, zo is de natuur nu eenmaal.

Beterschappies.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Plaats reactie