Vorige week zaterdag ben ik met Tootje naar een hengstenshoot geweest op het Wekeromse Zand.

Helaas ging het na 10 minuten fout. Ik stond voor Toot, 10 meter achter mij stond nog een hengst. Het ging allemaal zo snel, opeens nam Toot een sprong naar voren en hierdoor viel ik op de grond. Ik voeld dat mijn duim in de mond van Toot zat. Ik keek op en zag dat Toot met zijn staart in een samen geknepen kont voor me stond te wachten.

René heeft het zien gebeuren, dus die kwam gillend aan rennen en hierdoor is Tootje gaan rennen. Hij was helemaal niet gemeen, heeft 5 minuten leuk dravend door de andere hengsten heen geshowd en liet zich vangen door een vreemde.
Helaas voelde ik me toch niet zo goed, en ben naar eerste hulp gebracht. De wond was oppervlakkig, maar het onderste botje van mijn duim is wel gebroken.

Ik baal er heel erg goed van, maar waardoor ik me helemaal rot voel is dat er nu op Bokt mensen zijn die Toot vals noemen.

Ik ben gewoon even goed wakker geschud, al heb ik hem vanaf 4 maanden oud. Alweer 4,5 jaar.. het blijft een paard / hengst.
Hopelijk kan ik na die 3 weken weer alles oppakken met hem!!

Hier dan toch nog paar mooie foto's van mijn Valse en Jarige Hengst.