! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bernadet_Bo

Re: ! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!

Bericht door Bernadet_Bo » za 23 apr 2011, 17:50

Hallo dames,

Ik ben een slecht mens wat betreft fjordenwereld. Ik heb geen tijd om het allemaal bij te houden en te posten... druk druk druk.
Maar natuurlijk wel op de hengstenkeuring geweest.

Ik zag ineens hele mooie foto's van beauty voorbij komen, knappe dame (s) hoor! en erg leuke setjes!

En tja hypo... idd drukte, geloof niet dat ik ernaar toe ga... maar 5 euro voor een jas is zeker een koopje.

Bo'tje die staat sinds een week lekker een paar uurtjes per dag op het land te genieten, heerlijk! Ik moet het heel hard afkloppen maar het gaat ook goed met zijn jeuk. Heb het idee dat de druppels / kruiden en shampoo die ik gebruik echt goed hun werk doen. Hierom mijn stoute schoenen aangetrokken en hem zonder eczeemdeken gezet.. ( hij liep onwijs te zweten onder dat ding). Ben benieuwd hoe dit blijft gaan!

Gisteren ook een "extra" zadel erbij gekocht. Wilde graag een veelzijdigheidzadel hebben voor het springen en buiten rijden. En is een Tekna zadel geworden. Ik hou eigenlijk helemaal niet van kunststof, maar dit zadel zat super zacht, en ziet er ook heel mooi uit! En wat zeker ook niet onbelangrijk is, hij ligt super op Bo! Dit zadel is helemaal flexibel onder de zweetbladen, waardoor het ook niet te krap of strak zitten op de schouders. Tja en kunstof is voor mij erg makkelijk, wat als meneer dan buiten door de bagger crost, is hij zo weer schoon. Helemaal blij ermee! :)

Ow ja, en morgen is onze eerste wedstrijd, spannend! En ik ga knotjes bij hem maken, ben benieuwd hoe het allemaal gaat! ( ik lees wel mee, maar post niet altijd iets)...

Groetjes :wave:
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Elvina

Bericht door Elvina » za 23 apr 2011, 18:44

Fijn dat Bjorn behandeld is! En alvast veel succes met de wedstrijd!

Een jas voor 5 euro is mooi meegenomen!

Hopelijk gaat het beter met de jeuk bij Bo! Een nieuw zadel en wedstrijd vraagt natuurlijk om foto's ;) alvast succes!

Vandaag dus foto's gemaakt van Beauty. Ze liep niet zo fijn maar kan d'r niks kwalijk nemen met die hitte! Als ik de foto's zie ben ik wel helemaal verliefd op d'r!

Afbeelding
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » zo 24 apr 2011, 18:27

Nou starten was erg leuk... :)

Voor de mensen die het leuk vinden:

http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... 33#p946233
Bailey

Bericht door Bailey » ma 25 apr 2011, 21:34

wow, iedereen heeft leuke dingen gekocht zo te horen, goed hoor!

Tessa, wat heb je toch prachtige setjes voor Beauty. Jullie zien er altijd zo verzorgd en sjiek uit met z'n tweetjes!

Leuk weer wat van je te horen Bernadet, super dat je wedstrijdje met Bo zo goed ging!

Ik was vandaag jarig, heb een ontzettend leuke dag gehad met natuurlijk práchtig weer. Lekker taart gegeten, naar Bailey geweest met m'n vriend en vanavond gebarbequed (jeutje, hoe spel je dat?)
Ben ook nog verschrikkelijk verwend en heb heel veel fijne mooie paardenspullen gekregen; een borstel, een rijbroek, een jas en twee dekjes!

Hier een foto van Bailey met z'n nieuwe dekje. Meneer kreeg direct allures en liep rond alsof hij een halve arabier was, lekkere pannenkoek is het ook ;)
Afbeelding
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » di 26 apr 2011, 06:43

Hahaaha leuk he een volbloed fjord, heeft die van mij ook regelmatig last van.

Staat hem goed dat blauw!, En nog gefeliciteerd met je verjaardag!
Keandra

Bericht door Keandra » di 26 apr 2011, 08:14

van harte gefeliciteerd Sterre

heb gisteren vliegenspray gemaakt, lekker goedkoop (5€voor 1.5l, hier in ruiterzaak geef je voor 0.5l 10€)
wat dettol (met lavendel), azijn en water en dan citronella en teatree
ruikt niet slecht 8-)

ben een weekje thuis, heb het weekend moeten werken en moest maar 1 dag verlof nemen om een week thuis te zijn, fijn zo
ze komen deze week nog 40 botten hooi leveren, dan kan ik nog even voort en kan ik deze week bij de boeren hooi gaan bespreken want ze zijn hier al aan het hooien (of het toch al flink aan het laten groeien, hehe)
denk dat ik met 350 pakjes hooi wel goed zal zitten tot volgend jaar deze tijd zeker? :?
(weet het dus niet is eerste keer dat ik dat moet gaan bespreken eigenlijk, andere stalgenoten hebben dat altijd al gedaan en dan was er dit jaar zelfs nog te kort bij de boeren. vraag me nu niet hoe ik het gedaan heb om wel het meeste hooi te hebben bij ons op stal, denk dat ik genoeg gezocht, gebeld en geregeld heb :D )

nu ga ik er even voor zorgen dat ik alle papieren gekopieerd heb voor de notaris, we kunnen veel geld terug trekken van het schrijven van ons huis, en dat zou wel welkom zijn (toekomstdromen 8-) )
verder moet ik tegen half 2 bij arwen aan school zijn, die is vrijdag 3 geworden maar het was dan vakantie dus breng ik deze namiddag ijsjes voor haar klas :))
dan tegen 3 u moet ik bij Kind en Gezin zijn voor Dylan (weging en meting en zien of hij wel gezond is, ja hoor, hyper gezond zelfs :)) )
om dan weer arwen te halen aan school, Bjorna op tehalen thuis , om dan tegen 4u bij de dierenarts te zijn (die heeft een urineweginfectie, is een poes met PKD, dus heb een beetje grote schrik eigenlijk)
dan gaan we ook vanavond de schaflingen uit de stal halen (of toch allemaal op 1 kant leggen) opdat het hooi geleverd kan worden
en om half 8 vanavond is het vergadering van de ouderraad van de school van arwen

dus heel drukke dag
_-:(
ben blij dat ik thuis ben O:)
edit: grove typfout |o
Laatst gewijzigd door Keandra op di 26 apr 2011, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Anouska

Bericht door Anouska » di 26 apr 2011, 08:41

Nog gefeliciteerd Sterre! En jij natuurlijk ook met Arwen Sofie!
Welkom terug Bernadet! Ik heb zondag mijn 1e onderling met Bjorn.

Ik heb gelukkig al vliegenspray gemaakt, ongeveer zelfde als jou Sofie. Drukke dag voor je vandaag.

We hebben 1e paasdag bij mijn ouders gegeten en voor de tijd bij mijn instructrice op wedstrijd gekeken, nou ja, foto's gemaakt.
Gister bij mijn broer en schoonzus ge-BBQd. Mijn kleine nichtje van 3 heeft zelfs tot 5x toe Grover geaaid! Ben helemaal trots op haar, ze is als de dood voor alles wat hond is. Zal ff een Grover aai diploma in elkaar knutselen voor haar en dan natuurlijk ook voor mijn neefje, maar hij is niet bang.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » wo 27 apr 2011, 09:06

Jeee zeg het is hier ineens wel rustig!

@keandra, wat grappig ik maak ook altijd op deze manier vliegenspray, gebruik alleen citroensap i.p.v. lavendel, weet jij het verschil in werking?

Jullie zullen wel denken, zo zie je der nooit en nu elke dag!
2e paasdag ging ik lekker springen met bo, en met het opruimen van de hindernisbalk schoot het in mijn rug.. Ik kan nu al 3 dagen niet meer op of om. Lijk wel een 80+er. Gisteren bij de huisarts geweest, en deze zei dat het gewrichtskapsel van mijn (heup of bekken) weet het niet precies meer is geirriteerd, mijn linker spier in mijn rug op strak staat en dat er waarschijnlijk een zenuw klem zit bij mijn heiligbeen, omdat de pijn doortrekt in mijn linker been via mijn bil.
Ben ik dus mooi klaar mee, kan amper zitten, moet bij iedere stap die ik zet nadenken.. Grrr zeg niet snel dat iets pijn doet, maar dit is echt niet fijn.
Lig nu dus lekker te liggen op bed, en kan verdorie niet naar me Bo'tje toe! :(
Ach dit verklaart waarschijnlijk wel waarom ik mijn linkerbeen niet goed onder me kon zetten met mijn wedstrijd rijden, deze stak namelijk flink naar buiten.
Mijn tenen staken altijd wel iets naar buiten, dat is namelijk gewoon de stand van mijn been. Maar met rijden ging dit de laatste tijd erg goed, hoop nu dus niet dat ik het hiermee geforceerd heb! En 2e paasdag met mijn nieuwe zadel gereden, hoop ook niet dat het hiervan komt, was net zo blij met hem. Springen gaat echt super met dat ding!
Acht ja, we zien het allemaal. Zit nu lekker aan de diclofenac. En vanmiddag naar de fysio, ben benieuwd wat deze zegt...

Gelukkig staat bo lekker overdag op het land, en kunnen de meiden hem voor me doen, voel ik me niet zo schuldig. Westrijd van aankomende zondag maar even afzeggen....
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » wo 27 apr 2011, 09:18

Nog wat extra foto's van me knapperd :) ( als jullie me zat worden hoor ik het graag !:))

Afbeelding
Me nieuwe zadel!

Nog wat wedstrijd foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » wo 27 apr 2011, 12:36

ocharme meid, zou niet in je plaats willen zijn

van die werking zou ik het niet weten eigenlijk :+
normaal gebruik ik in men home-made vliegenspray normaal de gewone 'standaard' dettol, maar nu had ik niet genoeg gewone staan, maar wel 0.5l dettol met lavendel al in, dus ik gauw opgezocht of dit ook goed is tegen vliegen en consoorten
dit is dus ook goed tegen vliegen zegt mijn boekje over aromatherapie :))
dus nu heb ik mijn mengsel zo gemaakt

je citroensap? dan gewoon puur sap uit flesjes uit de winkel of zelf geperst :? is dat dan ter vervanging van de azijn die ik erin doe?

en spam maar berichten hoor

ik ga vanavond trouwens op rijles, hehe en niet met Githa
is dus gewoon voor de fun en samen met een vriendin, samen weer wat vertrouwen krijgen in ons zelf, dat hebben we namelijk niet O:)
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » wo 27 apr 2011, 17:15

He jammer, zoekt toch echt een slachtoffer aan wie ik het kan geven!

Ik gebruik gewoon citroensap uit zn flesje van de supermarkt met azijn en dettol. Werk super! Moest het alleen niet op je kleding spuiten want in combinatie met de zon bleekt dit! (en het stinkt giga).
misschien is lavendel ook wel een idee!

Maar ga je lessen op een manage of wel op paarden die je kent? Nou veel plezier!
Keandra

Bericht door Keandra » wo 27 apr 2011, 18:27

op een manege, maar daar geven ze enkel prive lessen, je rijdt mss met 3 tegelijk maar er is ook wel 3 man tegelijk aan het lesgeven
heb je wel wat aan hoor, even met het beginnerspaard lesje gevolgd, die even mogen wakker maken, hij moet anders bijna nooit galopperen
nu kon hij zelfs van stap naar galop :D
direct maar een afspraak voor nog een les (was eerste keer degelijk rijden in 3 jaar bijna := )
Elvina

Bericht door Elvina » wo 27 apr 2011, 19:31

Auw Bernadet, dat klinkt niet fijn! :(:) Beterschap! Foto's zijn altijd leuk he :D Ziet er super netjes uit! En gaaf dekje en zadel! :+:

Handig, zelf vliegenspray maken :) Ik heb het dit jaar maar weer gekocht ;)

Ben je al druk aan het oefenen Anouska? :)

Sterre nog gefeliciteerd *o/* Mooi dekje!

Ik ben maandag bij een andere stal wezen rijden om te oefenen, ze is nl heel vervelend op ander terrein. Ze zeiden daar al, is dit niet degene die vorig jaar de bak uit sprong? Ehm ja dus.. *schaam* heb er daarna nooit meer gereden maar wil nu toch even doorzetten. Maar ze was dus weer oervervelend. Alleen maar hinikken en hard gaan en niet op mij letten :s En gister thuis was ze ook niet te genieten, alleen maar drammen en trekken.. Heb wel ff zitten janken thuis. Gelukkig ging m'n les wel goed vandaag :)

Ik heb ook nog meer foto's van zaterdag om te spammen :p

Zie hier de mislukte boog :=
Afbeelding

Dikke buik en krullies in d'r ministaart :P
Afbeelding

Poging tot wijken (en ze kan het heel goed, maar alleen als ze er zin in heeft :+ )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Halsstrekken
Afbeelding

Galop
Afbeelding

Ok nou hou ik op met foto's spammen :P
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 27 apr 2011, 20:04

Ik kom net op tijd weer eens buurten wat een prachtige plaatjes van Bo en ook van Beauty!
Heb niet bijgelezen, sorry, was echt te veel.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » do 28 apr 2011, 09:44

Hahahaha veel? Valt wel mee toch? Voornamelijk weel onzin en foto's van mij! :)

Wat vervelend zeg dat beauty zo irritant doet op vreemd terrein. Was ze uiteindelijk wel fijn, en heb je het idee dat ze wat makkelijker word als je vaker op vreemd terrein komt?
Ik blijf het een knappe dame vinden, en ze doet het keurig onder het zadel!

Ik ben echt helemaal gek van Robby's, heb er ook een zweetdeken van. En heb nu nog zn dekje besteld in het pesto-lime. Vind ze zo leuk, en ze liggen geweldig onder mijn zadel (VZ en dressuur).
En ik moet heel eerlijk zeggen, thuis zitten is erg slecht voor mijn bankreking, zie allemaal leuke dingen voor Bo.

Heb trouwens nog leuke foto's van Bo toen hij twee weken geleden voor het eerst het land opging. Hij had er zin in:

Afbeelding
Yes ik mag het land op!

Afbeelding
Ik als gele ben toch veel sneller!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Even een rondje draaien en dan weer gas!

Afbeelding

Was zn grappig gezicht, hij ging helemaal los. Racen springen bokken. Hij was helemaal versleten toen ik hem eraf haalde!
Elvina

Bericht door Elvina » do 28 apr 2011, 19:10

Ben wel benieuwd naar foto's van je Robby's setjes haha :D Gave foto's van Bo! Die van mij zette 3 stappen en ging toen meteen eten :+

Ga denk van het weekend weer proberen op dat terrein te rijden, dan zal ik zien of het beter gaat maar ik denk het niet :P
Vandaag groepsles gehad. Ging op zich wel maar met de 2e helft had ze geen zin meer :p We hebben ook nog balkjes gelopen om d'r middendraf te verbeteren :)

En natuurlijk in set ;) :
Afbeelding
Bailey

Bericht door Bailey » do 28 apr 2011, 19:33

Wat leuk al die foto's! Super om te zien, lekker doorspammen hoor :)

Over het maken van vliegenspray; ik maak het ook van azijn en teatree. Dettol zou niet goed zijn zit in mijn geheugen, maar waarom precies weet ik niet meer :o? (ik probeer het terug te vinden maar zie het echt niet meer)

Wat een mooie foto's van Bo Bernadet! Je hebt 'm goed voor elkaar zo te zien, netjes hoor!

En ook weer supersjieke foto's van Beauty! Niet jezelf schamen Tessa, jij hebt tenminste een paard dat men zich herinnert als je ergens geweest bent ;)
Is het blauwgrijze, laatste setje nieuw?
Elvina

Bericht door Elvina » do 28 apr 2011, 20:16

Zo had ik het nog niet bekeken Sterre haha! Maar of het nou zo positief is :P

Dekje had ik al, bandages vorige week bij tentenkamp gekocht :D

Beauty heeft trouwens fans, heb al paar keer gehad dat er meisjes bij d'r stal stonden als ik aankwam :) Pennypony haha!
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » vr 29 apr 2011, 07:21

@ bailey, dank je! :D
Mmm dettol niet goed? Eens kijken of ik erachter kan komen waarom niet? (toch tijd genoeg op het moment)

Als ik de spullen heb van robby's zal ik een foto maken.... ( wil er nu eigenlijk ook nog de bandages en het zweetdeken van... echt zo fout alleen dat thuis zitten)...
Mmmm net dat pesto-lime dekje binnen gekregen, hebben ze de jump-full i.p.v. dressuur opgestuurd... grrrr. Nou opzich geen probleem. Kan hij alleen onder me veelzijdigheidszadel, alleen dan maar geen bandages erbij bestellen, want die gebruik ik niet met buitenrijden en springen.. Ach eigenlijk wel goed, geef ik ook minder geld uit :). Hij is wel leuk!

@ tessa, welke onderlappen heb jij onder de bandages en bevallen die?
Leuk setje hoor! :)

Gezellig toch zn pennypony. Ik had op mijn vorige stal een buitenbox aan het erf. Al die manege kinderen stonden ook alleen maar met Bo te kroelen. Hij vond het heerlijk, vooral al dat lekkers wat hij van ze kreeg :?
Laatst gewijzigd door Bernadet_Bo op vr 29 apr 2011, 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » vr 29 apr 2011, 07:23

Ow ja iemand nog een meisjes-achtig winter (regen)deken nodig? Ik heb wat spullen te koop staan die ik kwijt moet.. Mijn berging beneden word te krap.... :=
Plaats reactie