Dat moésten we natuurlijk vieren dus hij kreeg een cadeautje: Les 2
Gekkigheid, vanochtend hem nog een keer gedaan en zoals het een heuse Timor betaamd had hij geleerd van gister. (alleen het op stal staan, wachten op de brokjes, niet...

en dan is Annabel even niet zo'n lieve leuke juf meer, maar kan ze ook streng zijn

)
Maar hup zadeltje er meteen aan de muur op, gluuroog naar achter maar toen bedacht ie meteen 'dit ken ik van gister'. Daarna hoofdstel in, wat raar kauwen en even minuut of wat aan de muur laten wennen aan het bit.
Vervolgens weer net als gister aan de longe en blijf er verbaasd over, maar die Timors tot nu toe (die ik gedaan heb) hebben echt zó snel de commando's onder de knie. Keurig stap, draf en galop op commando. Tja en dan...ben je feitelijk met ca. 5 minuten klaar...dan is het in mijn geval niet logischer dan door te gaan naar de volgende stap...hulpje geroepen en dan is het even er naast spring (geen reactie), aan de beugels sjorren (geen reactie), dan maar voet in de beugel en opstijgen....blik opzij 'oh zij is het' en klaar. Been er over en toen zat ze

Brave Ekdal...keer kijken wat je aan de linker kant van je hebt zitten..schoenen zijn niet eetbaar. Keer aan de rechter kant kijken, sjeetje, zelfde...nah, okéé. Vooral veel beloningen krijgen is nooit mis, dus dan doe je verder ook maar niets raars..voelde ook heel relaxt en ontspannen aan, iets twijfelend misschien, maar alles behalve onzeker. Paar stukjes gestapt, paar keer halthouden, wat beweging vanuit mij laten voelen (evenwicht verplaatsen, drijven, etc), maar accepteerde hij allemaal superbraaf.
Dus officieel Roos...meneer is 'zadel- en ruitermak' in de kortste zin van het woord

(of zal ik dit over een maand nogmaals roepen..dan is ie officieel 3

) Daarna vanmiddag even muurtraining gehad, kon ie wennen aan botentrailers achter zich langs (trekkers vind ie inderdaad niet eng, maar dit zijn van die hele kleintjes met rammelde botentrailers, grote boten er op, etc) Maar uiteindelijk stond ie mooi wat om zich heen te loeren.
Later nog even momentje de box naast Ansgar mogen vullen, maar die was toch wel wat eng met zijn imposante brul. En tot slot met de hele clan weer terug naar het land...zal zo even checken of ze er uit zijn gekomen wie de baas is. (Ekdal en Dieter hadden nog wel even wat onderonsjes wie waar mocht zijn op welk moment en wie niet)
Kan Ekdal zijn eerste lessenserie mooi even overpeinzen deze week