2 april gaat Castor een maandje in pension om goed doorbeleerd te worden voor de wagen

Vorig jaar al een start gemaakt samen met een vriendin en dat ging eigenlijk al best goed. Hij heeft een keer of 8 voor de kar gestaan en we gingen al bij de 6de keer ofzo op het gemakje door het dorp. Braaf paard.
Vriendin waarmee ik het samen deed heeft helaas erg weinig tijd waardoor we het net niet lekker door kunnen pakken.
Daarbij heb ik door een aanrijding van een maand of 6 geleden (iemand achterin gevlogen) nog steeds flinke last van nek en rug waardoor rijden nog steeds niet tot slecht lukt.
Deze dingen samen hebben mij doen besluiten om het maar eens anders aan te gaan pakken. Meer mennen!
Dus een maandje in de leer dan maar.
Volgende week dinsdag komt de hoefsmid om Castor op ijzers te zetten. We hebben hier helaas geen mooie lange zandpaden om overheen te crossen, maar vooral veel asvalt. Dat is geen succes om elke dag blootvoets overheen te moeten. Dus dan ook maar aan de ijzers.
Ben erg benieuwd hoe hij dat gaat vinden!
Is hij bijvoorbeeld wel braaf bij de hoefsmid (Castor=meneertje ongeduld) en hoe loopt hij erop. Vindt hij het vreemd of is hij er gelijk aan gewend? Spannend!
Dan de nieuwe stal. Hij loopt nu 24/7 buiten en straks staat hij op stal. Is wel lekker voor hem omdat hem veel indrukken te wachten staan. Castor kennende zal hij zeker de eerste tijd zijn rust nodig hebben.
Maar wat vindt hij daar zelf van? De eerste week denk ik dat hij het wel best vindt. Maar daarna?
Ik heb wel gevraagd of hij een stal kan krijgen waar hij zijn buurpaarden kan zien. Anders weet ik niet wat hij gaat doen hoor. Was geen probleem gelukkkig. Wordt allemaal geregeld.
De stalling zit op een flinke steenworp afstand van de wei waar hij normaal staat. Dus voor mij ook wel lekker dichtbij. Zo kan ik zelf ook wat makkelijker naar hem toe en regelmatig mee op de kar.
Ik vind het spannend en heb er zin in!!
Zal vast wel wat foto's spammen hier