Castor gaat op Bootcamp*Update pag.2*

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Ilona

Castor gaat op Bootcamp*Update pag.2*

Bericht door Ilona » wo 23 mar 2011, 21:14

Bijna alles is rond.
2 april gaat Castor een maandje in pension om goed doorbeleerd te worden voor de wagen *o/*

Vorig jaar al een start gemaakt samen met een vriendin en dat ging eigenlijk al best goed. Hij heeft een keer of 8 voor de kar gestaan en we gingen al bij de 6de keer ofzo op het gemakje door het dorp. Braaf paard.
Vriendin waarmee ik het samen deed heeft helaas erg weinig tijd waardoor we het net niet lekker door kunnen pakken.
Daarbij heb ik door een aanrijding van een maand of 6 geleden (iemand achterin gevlogen) nog steeds flinke last van nek en rug waardoor rijden nog steeds niet tot slecht lukt.
Deze dingen samen hebben mij doen besluiten om het maar eens anders aan te gaan pakken. Meer mennen!
Dus een maandje in de leer dan maar.

Volgende week dinsdag komt de hoefsmid om Castor op ijzers te zetten. We hebben hier helaas geen mooie lange zandpaden om overheen te crossen, maar vooral veel asvalt. Dat is geen succes om elke dag blootvoets overheen te moeten. Dus dan ook maar aan de ijzers.
Ben erg benieuwd hoe hij dat gaat vinden!
Is hij bijvoorbeeld wel braaf bij de hoefsmid (Castor=meneertje ongeduld) en hoe loopt hij erop. Vindt hij het vreemd of is hij er gelijk aan gewend? Spannend!

Dan de nieuwe stal. Hij loopt nu 24/7 buiten en straks staat hij op stal. Is wel lekker voor hem omdat hem veel indrukken te wachten staan. Castor kennende zal hij zeker de eerste tijd zijn rust nodig hebben.
Maar wat vindt hij daar zelf van? De eerste week denk ik dat hij het wel best vindt. Maar daarna?
Ik heb wel gevraagd of hij een stal kan krijgen waar hij zijn buurpaarden kan zien. Anders weet ik niet wat hij gaat doen hoor. Was geen probleem gelukkkig. Wordt allemaal geregeld.
De stalling zit op een flinke steenworp afstand van de wei waar hij normaal staat. Dus voor mij ook wel lekker dichtbij. Zo kan ik zelf ook wat makkelijker naar hem toe en regelmatig mee op de kar.

Ik vind het spannend en heb er zin in!!
Zal vast wel wat foto's spammen hier :)
Laatst gewijzigd door Ilona op do 07 apr 2011, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Jankeke

Re: Castor gaat op Bootcamp.

Bericht door Jankeke » wo 23 mar 2011, 21:18

Oei wat spannend allemaal!!! En daarna......."lekker kijken naar de kont van het paard, in een rijtuigie, in een rijtuigie...."
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Viv

Bericht door Viv » do 24 mar 2011, 05:35

Komt helemaal goed hoor Iloon. Is er een mogelijkheid om hem bv deze maand 's nachts al op stal te zetten, dan kan hij vast beetje wennen aan wat meer binnenstaan anders is de overgang misschien wel heel erg groot op dat vlak. En verder denk ik dat mijnheertje het prima gaat doen. Je hebt hem zelf al redelijk goed beleerd dus tis nu een kwestie van even doorrijden.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Lolly

Bericht door Lolly » do 24 mar 2011, 05:55

Leuk Ilona zo heb je een pup en zo ga je er van alles mee doen.
Van het zomer maar strandritten doen met hem :+
Agilitydogs get over it

cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 24 mar 2011, 06:40

Wat leuk Ilona, Brass' broertje gaat op bootcamp! Het gaat vast helemaal goed komen hoor.

Brass is ook nogal ongeduldig en kan slecht haar aandacht er bij houden bij de smid, daarnaast vind ze het toch wel heel spannend. Mijn smid beslaat Brass voor en dan een week later achter. Niet heel handig maar omdat hij heel vaak op de wei komt ook geen onoverkomelijk probleem. Wie weet is dat eventueel een oplossing als het Castor allemaal wat te veel is/wordt.

Ik vind het ook altijd jammer dat ze ergens op stal moeten (Brass stond op 't Balingehof ook 23 uur (!) per dag op stal) maar ja het is maar voor een paar weken en dan kan hij ook het op stal staan mooi even leren.

Erg leuk al met al dat hij doorgetrained gaat worden, wel foto's plaatsen hoor!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » do 24 mar 2011, 07:13

Aloha!

Hier je men-groom-in-wording :+ , Casje gaat naar school! *o/*

Spannend hoor! Ben heel benieuwd hoe hij het gaat vinden op zijn nieuwe schoenen en op zijn logeeradres! Wel super dat je het doorgezet hebt.

Nou Cas, je rugzakje inpakken, knuffel mee, tandenborstel mee, en uit logeren maar :D :D
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Dennis

Bericht door Dennis » do 24 mar 2011, 07:44

Spannend hoor maar wel fijn dat hij nog steeds zo lekker dichtbij blijft staan zodat je vaak kunt gaan kijken
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Jilly

Bericht door Jilly » do 24 mar 2011, 07:50

ukoldaatje schreef:Nou Cas, je rugzakje inpakken, knuffel mee, tandenborstel mee, en uit logeren maar :D :D
_/-o_

Foto van mama Ilona in de stal :D

Echt spannend, zoveel veranderingen! Hij gaat het vast geweldig doen!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ilona

Bericht door Ilona » do 24 mar 2011, 08:17

Ja ja en dan huilen bij het achterlaten op stal omdat mijn puppy opeens toch wel snel groot wordt zeker :')

@Viv, hij heeft van de winter redelijk vaak op stal gestaan met die nattigheid en dat ging ook allemaal prima. Hij kent het dus wel alleen niet zó veel achter elkaar.

@Bibi, strandritten is weer een ander hoofdstuk. Ik zie nog niet voor me om met een kar door dat zware zand te ploegen ;)

@Annalynn, ik heb ook al bij de hoefsmid aangegeven dat ik echt niet weet hoe hij zich gaat houden. De smid zei al dat we het gewoon even aan gaan kijken en het op het gemakje gaan doen. Desnoods eerst de voorvoeten inderdaad.

@Petra, ik hoor daar een super groom spreken. Jij denkt alvast aan de bevoorrading, handig! Haha. Vergeet het rolletje mentos en de sultana niet!

Aan de andere kant denk ik dat Castor het op stal staan ook wel even leuk gaat vinden. Het is toch wel een gezelligheidspaard en daar lopen toch steeds mensen voorbij en staan er andere paarden naast hem en er gebeurd steeds van alles. Die kijkt zijn ogen wel uit de eerste dagen.
'Komt wel goed schatje' :D
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 24 mar 2011, 08:32

Mooi dat je plannen nu concreet zijn en je alles geregeld hebt. Ons wel spammen met foto's hoor, ben zo benieuwd hoe hij het gaat doen. En jij bent vast dagelijks daar in de stal te vinden, kan ook mooi natuurlijk als het zo dichtbij is.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 24 mar 2011, 08:34

Kleine C'tjes worden groot, zo zie je maar weer...daar gaat Castor op weg om een grote jongen te worden.

Aangespannen rijden leek mij vroeger echt zo saai, maar sinds ik het doe ben ik helemaal om en vind ik het fantastisch. Je paard kan toch nog zo vrij bewegen voor de wagen :)

Ik wacht geduldig op de foto's van het bootcamp en kan me helemaal voorstellen dat je je erop verheugt!
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Viv

Bericht door Viv » do 24 mar 2011, 09:00

Ohhh okeej dacht dattie het verschijnsel stal nog helemaal niet kende vandaar.
Nou als ze zo moe zijn van de indrukken vinden ze het vaak helemaal niet erg om zich even lekker terug te kunnen trekken in een box dus zou me er niet te druk om maken :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » do 24 mar 2011, 16:28

We hebben wel een paar mooie stallen bij de wei waar ze 's winters af en toe op mogen drogen. Van t jaar was het zo'n natte bende steeds dat ze best vaak 's nachts binnen gestaan hebben en soms zelfs overdag. Komt nu wel goed uit.
Ik denk dat hij zijn stalletje ook wel lekker vindt na de zware arbeid. Hij heeft ook amper conditie meer omdat ik de afgelopen maanden ook nauwelijks gereden heb.
En hij kan zooooo zielug kijken als hij alleen al moe is in t koppie :(:) ;)

Foto's zullen zekers gemaakt en hier geplaatst worden!
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » ma 28 mar 2011, 16:18

:D Jaja een goede men-groom-in-spe-is op alles voorbereid hoor! :+

Is Cas al uit logeren inmiddels? Heb je al eventjes niet gesproken :# schaampt-zich-diep..

Hoe gaat het met de stoere man!
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 28 mar 2011, 19:38

Castor wordt een grote vent, maar zo te lezen gaat dat helemaal goed komen met hem
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Ilona

Bericht door Ilona » di 29 mar 2011, 13:49

Castor heeft ijzers!
Het is me niets tegengevallen. Hij heeft zich best netjes gedragen bij de smid. Tegen t einde werd hij t even zat, maar dat was ook zo weer over. Niet slecht dus.
Daarna nog lekker een wandeling met Castor gemaakt. Hij vindt t niets raar dat hij nu ijzers heeft, dus dat is ook fijn.
Heerlijk gewandeld ook overigens. Geweldig met dit weer.

Nog 4 nachtjes tot de verhuizing...
nina1993

Bericht door nina1993 » di 29 mar 2011, 17:22

Fijn dat het goed is gegaan bij de smid. Een maandje een andere omgeving worden ze over het algemeen alleen maar stabieler van. Ben benieuwd hoe het jullie gaat bevallen!
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » di 29 mar 2011, 17:24

Zie je wel, ik zei het toch, 2 hoeven in zijn neus, kan die makkelijk die Cas *o/* *o/*

Je had ook super lekker heerlijk weer ook om een ritje te doen zeg, das genieten geblazen!

DUs nu kkan Castor zijn pyjamaatje en zijn knuffel in zijn rugzakje doen, op naar de logeerpartij. :+
Ilona

Bericht door Ilona » vr 01 apr 2011, 15:55

Vanmiddag tuig al naar 'stal' gebracht, vanavond rugzakje inpakken en morgenochtend om 10 uur verhuizen!
Wordt t mooi weer zet ik hem op stal 8)7 Paard zal ook wel denken..

Ik ga morgen maar op Castor naar zijn nieuwe stal.. Is zeker een kwartier rijden dus een flinke rit voor de boeg morgen 8-)

Straks nog even menbewijs boek erbij pakken.. Ik moest morgen maar even voordoen hoe ik hem optuig... Ai, voelt als examen.. Krijg uiteraard allemaal handige tips enzo, maar voelt ook wel een beetje als een schoolklasje.. Ach, gewoon braaf luisteren en ja knikken O:)
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 01 apr 2011, 19:15

Leuk Ilona! Veel plezier met Castor weg brengen, all for the good cause!
Ik hoop dat je hem nog veel beter terug krijgt dan hij nu al is maar dat zal vast goed komen!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Plaats reactie