Het aangespannen-topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Andor-Mary

Re: Het aangespannen-topic

Bericht door Andor-Mary » zo 20 mar 2011, 22:43

Wat lekker Marja dat je de rust er toch inkreeg :D Wat genieten he als je ze toch lekker voor de kar kan laten lopen. Dressuren valt nog niet mee als je er zo'n eind achter zit.

Gister weer een wedstrijd gereden met Andor. We mochten op 0.3 punt na niet naar de kampioenschappen :S dus ik had ons maar snel opgegeven voor een wedstrijd in Balkbrug. Om 5 uur uit bed, helaas, trailer kregen we er niet achter dus echt lopen knooien zo vroeg op de ochtend. Uiteindelijk toch gelukt (rust kan je redden haha) en een beetje sjaggo dus op weg.
We moesten eerst de vaardigheid rijden. Het was een ontzettend mooi parcours, veel ruimte, mooie lange lijnen en een zee van tijd. Andor was een beetje stug, viel me tegen eigenlijk. Van de week zo lekker kunnen trainen maar goed, we hadden veel tijd dus ik dacht, doen we het lekker in draf en dan kan ik het mooi afsturen. Helaas was me de tijd verkeerd doorgegeven, miscommunicatie. We waren wel foutloos in het parcours (lang leve de aanpak) maar 2 seconden te laat. Dat is dus een strafpunt, had niet gehoeven. Maar toch wel een winstpuntje te pakken :D

's Middags ruim een half uur losgereden voor de dressuur. Wonder boven wonder was meneertje erg fijn te rijden. Hij was goed nageeflijk en beide kanten op liep hij als een trein. Mooi de stelling erin dus ik was er wel klaar voor. In de proef liep hij naar mijn idee ook super, we hielden het in ieder geval goed vast. Na de volte met 1 hand, ons struikelblok, kon ik hem ook zo weer oppakken. Ik was echt supertevreden met de proef, vooral vergeleken met vorige proeven. We kregen van de jury 183 punten. Mooi een winstpunt maar ik had eerlijk gezegd wel iets meer verwacht. Ik hoorde in de wandelgangen (jaja.. roddels op de wedstrijden haha) dat deze jury het niet zo op Fjorden en Haflingers enzo had. Ach ja, ik weet dat Andor het super deed en dit houden we mooi zo vast :D We zijn nu dressuur M startgerechtigd!! Ik blijf sowieso tot na de zomer wel in de L want ik moet hard trainen om de M oefeningen te kunnen doen ;)
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » ma 21 mar 2011, 07:09

mooi verslag van een fijne wedstrijd dus! heb je nu wel genoeg punten? mag je nu wel naar de kampioenschappen? of was dat sowieso al verkeken?
Wel mooi dat je nu M startgerechtigd bent, dat klinkt al heel wat vind ik. knap!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Viv

Bericht door Viv » di 22 mar 2011, 15:35

Kdiesje heeft thuis weer voor de kar gestaan *o/*
heeft vandaag met Andy 18km geboscrost en geen stap verkeerd gezet. Liep volgens manlief lekker aan de teugel, kontje eronder en netjes in stelling en buiging voor de wagen. Heeft mn training ohz toch nog wat goeds opgeleverd :D
Hij had wel voor de zekerheid zn oude bit er weer ingehangen, heeft hij toch wat meer te vertellen. En braaf longeerlijntje eraan op de Wito manier maar die hebben ze er na 8km afgeklipt.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » wo 23 mar 2011, 12:02

@ Willie; Dat was helaas al verkeken :S Deze wedstrijd heb ik dus maar ipv gereden. Heb ik de dag toch nog goed besteed ;)

Wat gaaf Viv dat hij het weer zo goed heeft gedaan!! Gelukkig is hij dus echt over de schrik heen. Wauw wat moet jij trots zijn :D Dus weer lekker optrainen voor de mendurance?

Gister heb ik Andor en mezelf even flink verwend met een mooie buitenrit in het zonnetje. Na al die dressuurtrainingen de laatste tijd mocht hij even lekker ontspannen met zijn neus in de lucht lopen ;) Er waren weer heel wat boeren op het land bezig dus de eerste voorjaarsdingen zijn alweer bekend. Straks nog weer even wennen aan het jongvee, schapen en waterkanonnen en dan is hij weer zomerproof :D

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » wo 23 mar 2011, 15:55

och jammer, maar idd toch nog goed besteed die dag.

oh viv wat zul je opgelucht zijn. komt wel weer goed! +:)+
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 23 mar 2011, 16:49

Moet zeggen dat nu het weer beter wordt het wel weer begint te kriebelen om weer met Celony te beginnen. Zonet even heerlijk met hem geknuffeld. Hij had iedere keer zijn tongetje er een heel klein puntje uit en daar kon ik hem lekker even mee plagen. Hij vond het allemaal prima, die schat.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » wo 23 mar 2011, 18:17

aaah goed teken Anita! +:)+

gisteren het tuig weggebracht naar Harrie van den Bosch na tips van hier.
70 euro en vrijdag klaar.
Fijn! Bedankt!
9 april eerste huifkarfeestje dus dan is dat mooi klaar.
MarjaR

Bericht door MarjaR » wo 23 mar 2011, 18:52

@Andor-Mary: Jammer dat je niet naar de districtskampioenschappen mocht, maar zo te lezen was je dag toch goed besteed. Proficiat met je M-startgerechtigdheid!

@Viv: Fijn dat het zo goed gaat. Daar kun je de komende maanden lekker van gaan genieten.

Ik heb Coldy vanmiddag weer op ijzers laten zetten, zodat we de komende tijd weer lekker kilometers kunnen gaan maken over de weg.
Ze waren er eind december onderuit gehaald i.v.m. de sneeuw. In de tussentijd heb ik niet heel veel gereden, ongeveer 1x per week, maar dan meestal wel over de weg. Ik probeer dan weliswaar zoveel mogelijk op zandwegen of in bermen te rijden, maar dat is gewoon niet altijd mogelijk.
De hoefsmid zei vandaag dat Coldy wel erg kleine hoefjes had. Hij hoefde er eigenlijk niets af te halen en kon er nog maar net de ijzers onder slaan. Toch wat teveel op de verharding gereden dus. :o
Jowien

Bericht door Jowien » wo 23 mar 2011, 19:31

Heerlijk al die goede berichten hier!
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Ilona

Bericht door Ilona » wo 23 mar 2011, 20:56

@ Anita, ik zeg: DOEN!

Ik heb het nu bijna rond *o/*
Castor en ik gaan op Bootcamp!
2 april gaat hij voor een maandje in pension en wordt hij even goed doorgepakt voor de kar.
Volgende week dinsdag komt de hoefsmid voor zijn eerste ijzers. Spannend! Hopelijk gedraagt hij zich een beetje en gaat het allemaal goed enzo.
Helaas beschikken we hier niet over ellenlange zandpaden dus we komen niet onder de ijzers uit. Tot nu toe altijd goed zonder gekund, maar voor de kar moet hij over de weg.
Dan het weekend mag hij gaan verhuizen. We hoeven niet ver. De stal waar hij een maandje gaat logeren is op een flinke steenworp afstand van zijn wei waar hij nu staat.
Ik vind het allemaal best spannend, maar ook super leuk!
Ik mag zelf altijd mee op de kar als ik wil. Dat is ook erg belangrijk. Ik moet ook nog veel leren, dus het leukste is om het samen te doen dan.
Samen op Bootcamp dus!
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » zo 27 mar 2011, 11:05

Wat gaaf Ilona dat jullie zoveel gaan leren! Erg goed om zelf ook mee te gaan, samen is leuk en alleen maar goed!

Gister zijn we met de club een buitenrit gaan maken vanaf Kloosterhaar. We zijn lekker door Duitsland gaan rijden. De voorste aanspanning, die de rit had uitgezet, had er een verschrikkelijk hoog tempo in. Andor kon het echt niet goed bijbenen, liep zijn benen uit het lijf :S Af en toe moest ie echt galoperen om er bij te blijven. Vond het niet echt prettig. De rit was wel erg mooi :D
Bij terugkomst was er een verschrikkelijke domper, een van de trailers bleek gestolen. Ontzettend zielig voor die mensen, toevallig ook Fjordenmensen! En niet te snappen, ze hadden allemaal foto's van Fjorden en hunzelf op de trailer staan. Het was niet eens de mooiste trailer die er voor het grijpen stond, want acheraf bleek dat bijna niemand hem op slot had staan. Ik mag echt van geluk spreken!
Toen Andor eenmaal lekker afgespoten op stal stond, was hij helemaal aan het trillen. De rit was duidelijk te zwaar voor hem geweest, terwijl hij best een goede conditie heeft! Ik heb hem maar wat extra brokjes gedaan..

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Esther

Bericht door Esther » zo 27 mar 2011, 13:07

Oh, dat is echt vervelend als je paard het niet kan bijbenen. Je kunt ook niet stoppen en de vraag of het rustiger kan heeft meestal geen gehoor..
Arme Andot, gelukkig kreeg hij wel wat meer brokjes..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » zo 27 mar 2011, 16:38

och die andor... bikkeltje.
oooh wat sneu! wat verschrikkelijk. hoe zijn die mensen weer thuis gekomen met hun paarden?
wat een rotdag heb je dan... hopelijk vinden ze hem terug of is die goed verzekert.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 27 mar 2011, 16:42

Arme Andor dat ie zo hard moest lopen met zijn korte pootjes. Goed dat je hem even lekker verwend hebt. Hij zal vandaag wel spierpijn hebben gehad.

En je zal maar terugkomen zeg van een rit en je trailer is er niet meer. Dan sta je echt raar te kijken. En wie gaat er nu met zo'n opvallende trailer aan de haal. Jij mag idd blij zijn dat ze je trailer moet koetsenframe niet hebben meegenomen.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
MarjaR

Bericht door MarjaR » ma 04 apr 2011, 12:58

Wat voor soort en maat bit hebben jullie voor je fjord voor het mennen?

Ik had eerst een rechte liverpool met pompwerking maat 14,5 en dan met van die zwarte bitschijven, maar dat bit vond ik erg breed bij Coldy. De bril van dat bit "kantelde" als het ware naar binnen tijdens het rijden.

Nu heb ik sinds kort een liverpool met pompwerking en lichte tongvrijheid in maat 13,5 en daar loopt ze op zich erg lekker op.
Maar dat bit vind toch weer erg smal. Ik heb er nu nog geen bitschijven aan zitten, maar daar zou volgens mij ook geen ruimte voor zijn. Zonder die bitschijven ben ik echter bang dat het vel van haar lip er een keer tussen komt te zitten.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 04 apr 2011, 13:05

Volgens mij zijn de maten van mijn menbitten 12,5 en 13,5. Meline wordt gereden met een rechte liverpoolstang met zwarte bitringen, Celony en Djambo met een Utrechtse stang, ook met bitringen.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » ma 04 apr 2011, 14:12

Voor Andor heb ik een liverpool met tongboogje, omdat hij een dikke tong heeft. Het is maat 12,5.. Maar Andor is natuurlijk ook niet zo groot, dus zijn mond zal ook niet zo groot zijn ;)

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
MarjaR

Bericht door MarjaR » ma 04 apr 2011, 14:57

Coldy is ook maar ca. 1.40m, maar lijkt een relatief brede snoet te hebben.
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » ma 04 apr 2011, 15:53

Voor Pablo had ik maat 14.5 en daar konden dat met mazzel bitringen omheen :D
Voor Detje nu 13.5.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Jowien

Bericht door Jowien » ma 04 apr 2011, 19:29

Ik weet even niet welke maat ik heb, ik dacht 13,5. Orlinde heeft best een grote ****.
Ik heb een bokkenbitje/ Utrechtse stang met bewegende zijstukken. Loopt ze erg lekker op, lekker rustig.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Plaats reactie