Time flies.. de F-jes richting 2 jaar in topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Suzanne

Re: Time flies.. de F-jes richting 2 jaar in topic deel 5!

Bericht door Suzanne » za 19 mar 2011, 13:51

Ko die is met iedereen vriendjes... die wiebelt overal doorheen :+

Vandaag :L
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lekkere kuif krijgt ie he!
en weer wat gegroeid, 139.5 nu!
Afbeelding
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 19 mar 2011, 15:22

Dus dáár is Finnea's voorpluk gebleven! :o Stiekemerd!! :D
Kootje ziet er super uit Suze, lekker maatje ook :)

Ik heb vanochtend ook lekker met Fin lopen tutten. Eerst een geïmproviseerde schriktraining met zo'n blauw plastic afdekzeil. We gingen van "aaaaaaaaaah ENG!" naar "goh je kunt er ook gewoon overheen lopen en op blijven staan" en uiteindelijk naar "als het op je rug ligt is het ook niet eens zo eng stiekem" *o/* Trots! :+:

Daarna nog een stukje gewandeld, begon heerlijk ontspannen aan een los touwtje met de oortjes naar voren. Fin mocht van mij even in de brede berm grazen en daar maakte ze dankbaar gebruik van +:)+ Totdat ik bedacht dat we zo wel weer richting stal konden, dus met los touwtje rustig weer die kant op... Had ik blijkbaar beter iets langer over na kunnen denken, want Finnea was het daar níet mee eens en dat heeft ze me duidelijk gemaakt met een enorme karatesprong. Ze sprong zo voor me uit en wist me zelfs nog licht op mijn dijbeen te raken met haar ene achterhoef. Ik hoef jullie niet te vertellen hoe vreselijk boos ik was :o Ik heb haar even flink aangepakt en toen zijn we weer naar stal gegaan. Op één onnozel huppeltje in het begin van de terugweg na, was ze verder poeslief. Geloof dat ze behoorlijk onder de indruk was van mijn reactie. Mooi zo...

Omdat het zonnetje zo lekker scheen en Finnea zo van koud water houdt O:) maar niet heus, ben ik daarna voor straf haar staart gaan wassen ~~}> Dat werd me uiteraard niet in dank afgenomen. Had er halverwege ook wel een beetje spijt van, m'n handen waren bijna bevroren van het koude water... Maar het eindresultaat valt niet tegen. De mestklonten zitten er nog in, maar het geheel is een stuk witter geworden. Ik heb er daarna ook nog een stuk afgeknipt, er zaten zulke rare plukken in.
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 19 mar 2011, 16:30

Wat is Ko toch ontzettend knap geworden Suzanne zo met z'n boogje. Mooie vent.

Geluk gehad Reinou dat het bij een schampschot bleef. Idd maar niet weer doen zo.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anna

Bericht door Anna » za 19 mar 2011, 17:45

Vandaag weer even bij Fugo geweest hij liep heerlijk buiten, ga morgen toch maar zijn oortje even goedwassen met betadinne :o .

Toen ik daar was kwam met spoed de DA aanrijden dus ik dacht vraag even aan hem wat ik met zijn oortje moet doen dus liep achter hem aan, maar hij kwam voor een drie dagen oud veulen die helemaal uitgedroogd |( was dus dat had zeker spoed |( was zo sneu dat veulen te zien en mama overbezorgd, de staleigenaren hadden ook nog openhuis dus lekker alles tegelijk.

Dus doe ik zijn oortje morgen zelf wel even kan ik meteen kijken hoe het met het veulentje is afgelopen.

Ik heb nog een filmpje van hem gemaakt maar er zat niet veel acie in. :n
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » za 19 mar 2011, 18:28

Wat ziet Kootje er goed uit. Hij heeft een mooie maat!

Finnea had zeker last van lentekriebels. Mooi dat ze snapte dat ze fout zat met haar gekke sprongen.

Wat zielig van dat veulentje, Anna. Hopelijk knapt hij snel weer op.

Vanmiddag heb ik weer een stukje gelopen met Fenna. Ze deed het prima. Halthouden snapt ze ook nog gelukkig. Er kwam een trein langs toen we over het pad liepen, maar daar geeft ze niks om. Ik denk dat ik er meer van schrik dan Fenna, ze is er zo aan gewend inmiddels.
Odette&Fenna
Anna

Bericht door Anna » za 19 mar 2011, 20:28

Hier een kort filmpje van Fugo en zijn zere oortje klik dubbel op de foto

Afbeelding

:(:)
Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 20 mar 2011, 11:08

Fatoushje die de tonnen helemaal niet eng vond bij de Parelli :D

Afbeelding

Zo zie je toch voordeel dat je thuis wel eens bezig bent met "enge" dingen in de wei leggen. Hij ging steeds opnieuw naar de tonnen, die vond hij geweldig.

Arme Fugo, hopen dat het mooi heelt
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Anna

Bericht door Anna » zo 20 mar 2011, 13:49

Ivonne schreef:Fatoushje die de tonnen helemaal niet eng vond bij de Parelli :D

Afbeelding

Zo zie je toch voordeel dat je thuis wel eens bezig bent met "enge" dingen in de wei leggen. Hij ging steeds opnieuw naar de tonnen, die vond hij geweldig.

Arme Fugo, hopen dat het mooi heelt
Wat is Fatoush toch stoer zo op vreemd terrein en heerser van de tonnen :D *o/*

Vandaag het oortje schoongemaakt en wondspray erop gespoten volgens mij vond hij mij niet zo lief meer. Maar ik heb het goed gemaakt met een appeltje :(:)
Afbeelding
wolkj

Bericht door wolkj » zo 20 mar 2011, 16:25

Stoere Fatoush! :) Ging het verder ook allemaal goed?
Onderweg en terplaatse? Stoer hoor!

Vanmorgen met Faira weer even op't strand geweest, normaal wilde ze alleen in plasjes die er stonden van het lage water maar haar vandaag voor't eerst ook de zee in gekregen met haar hoefjes! :D Trots, haha
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Lindy

Bericht door Lindy » zo 20 mar 2011, 16:38

Stoer hoor!! Finn kan nog veel van Fatoush leren, was een helse wandeling kunnen we wel stellen ;)
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 20 mar 2011, 18:44

Arme Fugo :(:)

Haha gewéldige foto van Fatoush Ivonne :D Het koppie van hem er ook bij, geweldig om te zien.

Ik was vandaag weer zooo blij met Finnea *o/* Ze heeft eerst lekker in de bak gespeeld met Zafira, een grote KWPN-merrie van een stalgenootje. Daar heeft ze vorige week ook even mee kennis gemaakt, maar toen vond ze haar nog doodeng. Vooral als Zafira vaart maakte, dan vloog Fin als een bang konijn door de bak heen met d'r staart plat op de rug 8)7 Vandaag was dat ineens helemaal over! Ze gingen zij aan zij de bak door en hebben zelfs twee keer staan snuffelen. Daarna nog een korte wandeling gemaakt, Finnea was erg voorwaarts maar geen gekke dingen gelukkig. Ze heeft Zafira laten zien dat zo'n rood-wit afzethek (of hoe het ook maar heet) niet eng is en dat je heel goed in een bult houtsnippers kan staan en dat je er zelfs nog aan kunt knabbelen ook _O-

Toen we daarna weer terug op stal kwamen, had een ander stalgenootje haar trailer klaar gezet. We mochten van haar het laden wel even oefenen. Dus eerst Zafira erop, die maakte er nogal een spelletje van. Ze ging er net zo hard weer af omdat ze schrok van één of ander kraakgeluidje. Finnea stond het allemaal eens rustig te bekijken, ik dacht al, als die maar niet gaat denken dat het zo hoort... Een uurtje eerder was één van de haflingers ook al zo moeilijk te laden geweest, het heeft volgens mij wel een half uur geduurd voordat ie erop stond. Vandaar dat het mij wel verstandig leek om Fin er ook even op te zetten :D Met de eerste keer aanlopen had ze niet zo'n zin, ze had echt zoiets van, he jeetje moet dit nou... De tweede keer ben ik voor haar uit gelopen de trailer in (heerlijk zo'n leadrope!) en heb ik haar rustig gevraagd om naar me toe te komen. Halverwege de klep ging ze even op de rem, maar uiteindelijk liep ze er heel relaxt in. Heb haar even laten snuffelen en toen weer in de achteruit gezet, dat ging al net zo relaxt! Trots! Blijft toch iets bijzonders voor mij, na alle trailerdrama's met Woudina in het verleden... Gaan we dus mooi zou houden :D

Ik heb daarna het plastic zeil ook weer klaar gelegd. Dit keer liep ze er in één keer overheen, zonder te kijken. Erop stil staan en in de achteruit was geen probleem en vanaf verschillende kanten erop lopen ook niet. Daarna nog twee keer het zeil over haar heen gelegd, de wind er een beetje onder laten komen, het kon haar allemaal niks schelen! Op het laatst werd ze wel een beetje onrustig, maar dat was meer omdat het haar te lang duurde geloof ik :D
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 20 mar 2011, 18:53

heerlijk dat Faira de zee in ging, lijkt mij ook geweldig

Finnea gaat over het zeil? Dat is het enige dat me gister niet gelukt is. Hij vond het wel heel interessant dat de andere erover liepen en wilde eigenlijk ook wel. Totdat Anka het zeil met een hoop lawaai kapot scheurde := . Fatoush vond het vooral interessant toen Spetter over het zeil ging en er ook nog eens op ging liggen. Mieke heeft foto's gemaakt van Fatoush zijn hoofd tijdens de demo van Wendy met Spetter.
Baranna 13-5-2006

Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 20 mar 2011, 18:59

Wat stoer van Faira! Heb je er toevallig foto's van? Kan ik ze aan Finnea laten zien, die krijgt niet zo graag natte voetjes :D Vooral niet als het water koud is, aanstelster...

Finnea vond het gister ook wel heel spannend hoor Ivonne, toen duurde het even voordat ik haar zo ver had, maar vandaag ging het in één keer. Zulke dingen moet je gewoon een paar keer in alle rust oefenen, het liefst thuis. Op een vreemde locatie met allemaal drukte er omheen is natuurlijk ook heel iets anders. Gaat je met Fatoush vast ook nog wel lukken :j
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 20 mar 2011, 19:18

Komt even inbreken :wave:

Ter info;
De peuterspeelzaal is geopend van maandag t/m zaterdag van 8.00-18.00 uur.
Zondag is het rustdag

Afbeelding

:D :D

Die 2 hebben elkaar echt gevonden,wat een leuk stel is dat zeg :))
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 20 mar 2011, 19:21

aaahhh, wat een lieve foto :L
Baranna 13-5-2006

Anna

Bericht door Anna » ma 21 mar 2011, 02:02

Echt in diepe rust wat heerlijk he.

Gister lekker Fugo weer gepoetst oortje behandeld, kwam de eigenaar nog even de stal binnen en zei dat hij het ook elke dag even ontsmette voordat hij naar buiten ging, wel lekker hoor dat ze zo goed voor je paardje zorgen :))

Het veulen van hun ging nog steeds niet lekker |(
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » ma 21 mar 2011, 08:24

wat een heerlijke fotos allemaal meiden.

stoere Fatoush ook! echt leuk Ivonne :j

En finnea was beutje stout buiten, maar met de trailer en het zeil ging het goed, super!!

wij hadden een leuke en spannende dag gister...
mn moeder zusje en nichtje Lieke van 3 zijn meegeweest naar Ko, Lieke was superstoer en heeft helpen poetsen en toen.. erop! op het erf stukje gewandeld en dat ging zo goed dat we zelfs buiten een stukje gewandeld hebben. Was zo trots op haar én op Ko! zo braaf dat ie was.. *glunder* :L :L
het eindigde even minder leuk... ik ging Ko in de wei zetten. Lieke was nog op het pad voor de stallen, ver weg van de wei dus..

we hebben een nieuw paard erbij.. die stond bij de wei ingang.. ik had hem al naar achter gejaagd, heb het schrikdraad in mn handen, hou dat hoog terwijl Ko de wei indraait en opeens stiert dat paard recht naar voren richting het draad vd opening... ik probeer het vast te houden, maar 800 kilo dwars door dat draad.. dat hou je niet en galoppeert dus richting de stallen/Lieke.. schrok me dood.. dus ik brul PAK LIEKE!!!
gelukkig pakte mn zusje Lieke asap op door ander schrikdraad heen, maar pff dat was me schrikken

gelukkig goed afgelopen maar de schrik zat er wel even in.... en ik heb een flinke schaafwond op mn hand en een gekneuste pink...
je piekert dan of je iets fout hebt gedaan he.. maar ik zag het echt niet aankomen :n Lieke was echt ver weg van de wei..

je moet iedere seconde waakzaam zijn met kids erbij.. dan denk je kindje ver uit de buurt en dus veilig gebeurd er dat.. pfft!
gelukkig was het zitten op Ko zo leuk, dat ze het 'stoute paard wat stom deed' al snel weer vergeten was.
zo geweldig, zit je in de auto en dan babbel babbel 'ikke heb op kobalt gereden.. he mama? en toen was er een stout paard! maar kobalt is lief! :D
*smelt*
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » ma 21 mar 2011, 12:46

stoere Lieke en stoere Ko
Afbeelding

Afbeelding

:L
Afbeelding
Lindy

Bericht door Lindy » ma 21 mar 2011, 17:53

Finn is vandaag bij de paardentandarts geweest!!

Hij was er voor 10 paarden en wilde ook wel eens naar Finn kijken omdat hij wat lastig zn brokken eet. Oorzaak gevonden: Hij heeft een laaghangend rooster. Het gehemelte slijmvlies steekt uit onder het kauwoppervlakte van de bovensnijtanden. Het komt normaal eigenlijk alleen maar voor ten tijde van het wisselen, maar Finn heeft het dus al. Volgens de tandarts komt het wel goed, maar het voer komt dus eerst tegen het gehemelte en dan bij zn tanden. Dat kan hem op een gegeven moment ook gaan irriteren.
Ook heeft hij wolfstandjes, dus voor we met hem en een bitje aan de slag gaan moeten ze getrokken. Hij zei dat hij het nu ook al wel kon doen, maar omdat het nog niet volgroeid was een grote kans had af te breken. Maar niet gedaan dus.

Hij had eerst even in zn mond gekeken waarbij hij dit constateerde. Daarna heeft hij de klem ook nog even in gedaan. Finn vond dat wat vreemd, maar liet het verder over zich heen komen. Ook heeft hij voor het idee / oefenen een klein beetje zn kiesje gevijld. Hij was super braaf en een ervaring rijker!!
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
wolkj

Bericht door wolkj » ma 21 mar 2011, 18:00

Reinou schreef:Wat stoer van Faira! Heb je er toevallig foto's van? Kan ik ze aan Finnea laten zien, die krijgt niet zo graag natte voetjes :D Vooral niet als het water koud is, aanstelster...
Haha, er is wel een foto genomen via telefoon maar heb 'm niet op PC! ;) Het koste ook wat moeite hoor en de zee was zo goed als stil, golven zijn nog heeel eng! ;)

Wat stoer ziet het er uit Suus! :) zo'n kleine jongen op zo'n grote pony! :P
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Gesloten