Time flies.. de F-jes richting 2 jaar in topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Wanja

Re: Time flies.. de F-jes richting 2 jaar in topic deel 5!

Bericht door Wanja » vr 11 mar 2011, 13:31

fons schreef:Ik heb ook een Fje, Fons. Volgend jaar beleren voor de wagen en odz
Welkom!

Leuke foto's Anita en 'foss'!

Volgende week wordt Feline alweer 2!! Wat vliegt de tijd!
Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 11 mar 2011, 14:56

We zitten er wel sterk over te denken om ze allebei te laten castreren. Denk dat Ferro het toch niet gaat worden als hengst. Ik vind eigenlijk dat hij te klein blijft. Als ik hem vergelijk met Fendora dan kan hij daar wel in wonen. Het liefst zou ik willen dat er een keer iemand naar hem komt kijken die er echt verstand van heeft voordat we een definitieve beslissing nemen. De HK vind ik niks om hem mee naar toe te nemen als jong dier. Je bent een hoop geld kwijt en schiet er niks mee op.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 11 mar 2011, 19:31

leuk, zo spelen met die bal. en die van Anito ook al zo leuk aan het donderjagen. Denk dat Fatoush zijn gedonderjaag met Apollo moet bezuren. Hij was net hartstikke kreupel toen ik hem op stal zette.....wat nú weer denk ik dan al ;( Rechtsachter, hij belast hem niet. Denk dat hij een trap gehad heeft, het gaat er soms om weg dat spelen met opa Ap.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Esther

Bericht door Esther » vr 11 mar 2011, 20:02

@ Anita, maar je moet ook niet vergelijken met Fendora, dat is ook niet eerlijk..
Anders moet je eens een belletje doen naar iemand, je kunt altijd vragen of ze een keer willen komen kijken..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » vr 11 mar 2011, 20:16

Dat is wel een idee Anita, om iemand naar Ferro te laten kijken. Het zou jammer zijn als hij gecastreerd wordt en hij zou een goede hengst geweest zijn.

Wat naar dat Fatoush kreupel loopt. Het zit ook echt niet mee he.
Odette&Fenna
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 12 mar 2011, 09:23

Dat is ook mijn twijfel hoor, stel dat ik hem castreer en er dan achteraf gezegd wordt 'wat jammer dat hij geen hengst meer is' maar ja, wie moet ik vragen?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Lindy

Bericht door Lindy » za 12 mar 2011, 12:13

Mijn paardjes zijn sinds donderdag uit elkaar :(

Donderdag is geconstateerd dat Quincy alweer kreupelt. Niet op het zachte, wel op het harde, loopt wat stijf enz. Met andere woorden, hallo hoefbevangenheid :( Meteen de boer gevraagd of ze toevallig ander voer kregen (Finn had ook wat "resten" diarree (ja klinkt lekker) in zijn staartje, dus was ook iets wat ik al had gespot en daarop kon duiden).

Bleek inderdaad dat dit het geval was. Hij vond dat Finn wat magerder werd en is daarom anders gaan voeren. Quincy kan hier blijkbaar niet tegen want die is nu na zo'n 1,5 gaan kreupelen. Dus moesten die 2 uit elkaar.

Quincy is nu weer de groep in omdat die minder rijk voer krijgen. Nou prima, daar heeft ze eerder gestaan dus weer ff naar de rangorde kijken en dan zou dat prima gaan. Maar dan hadden we natuurlijk Finn nog.

Je kunt het al raden, Finn en Garfield staan sinds donderdagmiddag/avond bij elkaar in het land. Garfield wilde meteen hengstenspelletjes gaan spelen (er bovenop springen, in de achterbenen happen e.d.) Finn deed mee met rennen maar had een beetje het "wat heb ik nu aan mn reet hangen" idee. Bokte flink van zich af met de boodschap laat me even alleen.

Quincy en Finn stonden heel lief naar elkaar te kijken en te roepen, maar dat gaat wel weer over :P Hij was al uit de buitenbak ontsnapt omdat hij naar Quincy wilde die binnen stond, dus ben benieuwd of hij wel in het land is blijven staan. Een shet had namelijk het onderste draadje gesloopt en een paal uit de grond getrokken met haar escape acties ;)

Ik zal het straks wel gaan zien als ik op stal ben en horen van de boer.
Die twee mannen kunnen het voorjaar in ieder geval heerlijk met elkaar dollen en Quincy moet ik weer goed in de gaten gaan houden. Ben ook direct weer begonnen met de druppels en als ze niet snel opknapt gaan we ook de kruiden weer bestellen waar ze vorig jaar veel aan had.
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 12 mar 2011, 17:00

Wat zijn Ferro en Gino leuk samen Anita :L Kan me wel voorstellen dat je erover denkt om beide te laten castreren, is sowieso veel makkelijker als je ook nog merries op stal hebt.

De bal valt wel in de smaak Karin :D leuk dat Fjellko en Idske elkaar zo hebben gevonden! :)

Oh wat sneu Ivonne ;( natuurlijk is het mooi dat ze zo leuk kunnen spelen samen, maar voor Fatoush z'n gezondheid was het misschien beter geweest van niet... Hopelijk loopt ie snel weer beter.

Na 21 maanden weet ik eindelijk hoe groot Finnea is! :D *o/* Stalgenootje liep rond met een stokmaat, dus ik heb haar Finnea laten opmeten. Fin was het eerste paard op stal die niet op de loop ging voor de stokmaat, de rest vond 'm doodeng blijkbaar _O- Hij gaf een keurige 1.37m. aan. Valt me niks tegen!
Verder was Finnea zo heerlijk relaxt vandaag :+: Had haar even in de paddock gezet, maar daar kwam totaal geen actie uit. Dus toen ben ik een paar rondjes met haar aan het touw de paddock door gelopen en omdat dat zo ontspannen ging, zijn we daarna het erf over geweest en nog een stukje het fietspad op. Ik moest haar wel een beetje enthousiast maken, ze zag er eigenlijk het nut niet van in om van het erf af te moeten. Daarna lekker buiten aan de muur d'r manen weer mooi geknipt, daar was het echt weer voor vandaag :)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Ootje

Bericht door Ootje » za 12 mar 2011, 18:49

Wat vervelend dat Quincy niet goed loopt. Beterschap!
Die arme Finn moet het dus nu zonder z'n vriendinnetje doen.

Finnea is mooi aan de maat. Het was vandaag wel heerlijk weer om buiten te zijn.
Ik heb er niet veel van gemerkt want ik ben naar Equitana geweest. Wat een enorme beurs zeg, maar wel leuk. We hebben ook nog fjorden gezien. Die hadden een mooie stand om de fjord te promoten. Die gele hengst stond er ook, wat een bijzondere kleur is dat.
Er was ook een hele interessante parelli-demonstratie. Mooi om te zien wat je allemaal kunt bereiken met een paard.
Odette&Fenna
Lindy

Bericht door Lindy » za 12 mar 2011, 20:18

Tsjah arme Finn moet het zonder vriendinnetje doen, en stiekem andersom net zo. Finn is in de eerste nacht, samen met Garfield uitgebroken en Quincy hangt rond op dat stuk van de wei wat (met een pad er tussen) langs het land van Finn loopt :P
foss

Bericht door foss » zo 13 mar 2011, 06:37

Nou Reinou dat valt mij nog niks tegen 137cm hoog nog 5 cm erbij en je heb een prima maat fjord.

Ik ben ook erg blij dat Fjellko en Idske het zo goed kunnen vinden het is toch ruin en merrie en dan weet je nooit.
Fjellko is weer in een slungelige periode hij is weer de lucht in aan het groeien wanneer stopt dat.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Tass

Bericht door Tass » zo 13 mar 2011, 13:30

Ik denk dat het met mijn paardjes goed gaat :D.

Suze past op ze :D. Ik zit 2 weken op Curacao en dit is pas mijn 3e dag :D.

Ik mis ze wel hoor :(:).
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Esther

Bericht door Esther » zo 13 mar 2011, 17:23

Fjella had gisteren een actie.. Ik heb het zelf alleen in een flits gezien, maar Annabel en Janna lagen dubbel.
We hadden net Pauliena los gegooid en Gerdie er nieuw bij in gezet en dat is een reden omte gaan rennen aldus Fjella. Pauliena ging eerst eens even uitgebreid rollen, struikelt die gekke Fjell niet over Pauliena heen!!!!
Maar zo had Fjella wel meer acties. Zo vliegen haar benen alle kanten op in een bocht omdat ze dan zelf nog niet goed heeft besloten welke kant ze op wil, ziet er debiel uit!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Lindy

Bericht door Lindy » zo 13 mar 2011, 18:23

Finn & Garfield @ de peuterspeelzaal:
viewtopic.php?f=5&t=42676
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 13 mar 2011, 19:28

ik weet natuurlijk niet zeker dat Fatoush een trap heeft gehad, is een vermoeden. JW en ik hebben net alles bevoeld en gedaan, hij reageert nergens op. Het is ook nergens warm of dik.....maar hij zet hem echt op de teen neer. Daar gaat mijn Parelli workshop ;(
Baranna 13-5-2006

Anna

Bericht door Anna » di 15 mar 2011, 02:03

Ben zondag weer bij Fugo wezen kijken en ze hebben zijn oortje weer gepakt :( volgens mij is zijn puntje er nu wel af |( , tja dat heb je met die ruige spelletjes waar Fugo zeker niet voor uit de weg gaat maar omdat hij de kleinste is tussen de fries, tuiger en warmbloed, zijn zijn oren als eerste het mikpunt. :(:)

Nou ja kijken maar hoe het geneest ;(
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 15 mar 2011, 19:16

oh, wat zielig, en ook jammer......
Baranna 13-5-2006

Esther

Bericht door Esther » di 15 mar 2011, 21:04

Ah, een puntje van zijn oor af?? Hopelijk geneest het wel mooi!! Kun je hem wel altijd herkennen..

Arme Fatoush, ik hoop dat hij op een gegeven moment wel stabiel blijft, want kun je het aan om jaar in jaar uit elke dag te moeten bekijken hoe hij is, lijkt mij slopend..
Sterkte Ivonne!! En dan lekker met Marga Parelli gaan doen, wat je laart kun je dan thuis wel weer toepassen..

Fjella zit momenteel tussen twee vuren in, ze kan wel met Gerdie, eten ook wel samen, maar ook met Pauliena gaat goed. Ze lijkt me er verder niet van onder de indruk dat mama nu weg is, of Digai.. Maar wel fijn dat ze even gescheiden zijn..
Vanmiddag stonden Pauliena, Fjel en Ger allemaal wel in kuddeverband te grazen, naja, echt grazen is het nog niet.. Dus er komt ook wel meer rust in de groep. Wordt nog weer leuk als Tea thuiskomt..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 15 mar 2011, 21:12

Het is ook echt zó frustrerend Esther. Ik weet niet of deze kreupelheid met zijn groeipijn te maken heeft, kan haats niet, hij is te oud voor groeipijn. Ik denk zelf dat hij een trap heeft gehad met wild spelen. Als dit er wél mee te maken heeft en hij blijft zo kwakkelen, weet ik nog niet wat ik doe. Hij heeft in zijn hele leventje van bijna 2 jaar amper 2 maanden normaal kunnen lopen ;(
Kom sowieso naar de Parelli hoor, dan met Marga. Maar ik wil zo graag iets met Fatoush, kan al nooit met hem naar een keuring o.i.d.

Bij jou is er ook wel veel wisseling in de groep esther, dat houdt de boel spannend!
Baranna 13-5-2006

Esther

Bericht door Esther » di 15 mar 2011, 21:20

Blijkbaar worden ze er ook wel sociaal van want Digai heeft al veel nieuwe vriendjes en vertoont veel sociaal gedrag, is mooi om te zien!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gesloten