Fjord on the run

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Ziggy

Fjord on the run

Bericht door Ziggy » vr 11 feb 2011, 19:15

Toen wij vanavond bij de paarden kwamen zou Jos de stallen uitmesten en ik zou ze op het pad aan de overkant van de weg zetten, zodat ze even lekker buiten konden lopen.
Ik zet ze allebei achter het hek en klik de halstertouwen los, ik wil het hek verder sluiten en voor ik er erg in heb staat Vera dus buiten het hek en gaat aan de haal. Op dat moment sta je daar met een paard wat aan de haal gaat en eentje die er achteraan wil, dus ik heb Exel weer vastgeklikt en ben met hem achter haar aan gegaan.
In eerste instantie dacht ik dat ze weer richting stal liep, maar nee daar liep ze keihard voorbij en ging richting dorp. Ik er met Exel achteraan en maar heel rustig op haar inpraten, alleen madam bleef op zo'n afstand voor ons lopen dat ik er lekker niet bij kon. Inmiddels was er een file van auto's achter ons ontstaan en terwijl we daar liepen heb ik Jos maar even gebeld of hij kon komen helpen.
Op een gegeven moment ging ze ergens een erf op en ik zag dat het aan het eind dood liep, dus ik dacht: "nou kan ik haar pakken" alleen had ik er niet op gerekend dat ze dwars door de moestuin van die mensen geloppeerde langs ons heen := . Gelukkig ging ze toen weer richting stal, dus dan zou ze richting Jos lopen.
Toen ontdekte mevrouw een grasveldje voor een huis, maarja dat huis had 2 oprijlanen, wilde ik rechts de oprijlaan op, ging zij naar de linker en andersom. Dus ik dacht ik doe slim en loop met Exel weg :)* (want zonder Exel schijnt ze ineens niet meer te kunnen)
En ja hoor ze kwam achter ons aan, alleen wel in volle galop en zo ging ze ons ook voorbij :=
Een stuk verderop bleef ze ook weer bij gras staan en op dat moment kwam ook Jos er net aan met de auto, die is naar haar toe gelopen en kon haar pakken. Dat is weer het voordeel dat ze altijd wat lekkers van hem krijgen, dus toen hij z'n hand uitstak dacht ze dat ze wat lekkers kreeg. O:)
Hier gelukkig geen enge ongelukken, maar ik heb mijn hart vastgehouden en ben in die tijd weer 10 jaar ouder geworden geloof ik :? Maar beweging hebben ze in ieder geval gehad en ik ook
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Daphne

Re: Fjord on the run

Bericht door Daphne » vr 11 feb 2011, 19:25

Jeetje wat gevaarlijk. Soms zijn ze ook razendsnel ineens. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, ze zou toch maar zo tegen een auto aanrennen :x
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 11 feb 2011, 19:33

oooh..wat schrikken zeg, helemaal als het dan richting dorp gaat..dan houd je je hart vast!

Gelukkig dat het allemaal goed is afgelopen...heb je voor die mensen nog een briefje achtergelaten wat er met hun moestuin is gebeurd? Die zullen zich wel afvragen of ze last hebben van heeeeeeeeeele grote konijnen ;)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 11 feb 2011, 19:36

Ja ze had idd zo tegen een auto op kunnen lopen, ik had het niet meer en ik maar er achteraan lopen met een Exel die niet zo'n haast had. Jos vroeg later waarom ik hem niet achter het hek had gelaten................... ehhh ja geen idee, ik moest achter Veer aan :=

En nee ik heb bij die mensen geen briefje achter gelaten, was dolblij toen ik haar weer had en toen waren we inmiddels al weer een stuk bij dat huis vandaan.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Urion

Bericht door Urion » vr 11 feb 2011, 20:08

jeetje hoop dat die van mij op buitenritten niet lekker ff zelf een weg gaat haha, slimme beesten paardjes, XD mooi dat het goed is afgelopen!
Urion MyProud
Keandra

Bericht door Keandra » vr 11 feb 2011, 21:44

zie het ons zo voor hebben
(o ja hebben dat al eens voorgehad, maar dan niet op straat, gewoon op het erf vroeger, was wel grappig, zag je Jalenka zo naar stal galopperen in de hoop dat daar hooi zou liggen)

gelukkig heb je ze kunnen 'vangen' en zijn er geen ongelukken gebeurd
Bailey

Bericht door Bailey » vr 11 feb 2011, 22:17

Oh oh, en ik maar denken dat Exel degene was met gekke grappen.

Schrikken Clau, gelukkig is alles goedgegaan en liet madam zich uiteindelijk toch vangen.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 11 feb 2011, 22:18

Je zou ze zo wat doen he? Leo heeft dat ook eens gehad. 's Morgens om 7.30 uur. Hij liet ze buiten, had alleen niet in de gaten dat het hek open stond en dus denderde het spul de straat op, bij de buren op het gelukkig lege aardbeienland en in volle galop naar het achterliggende hele grote weiland zonder omheining. En dan krijg ik dus een Leo dus ontzettend boos is aan de telefoon en die verrekte knollen niet te pakken kan krijgen. Dus ik vlug kids uit bed, in de auto, naar stal. Bij het grote weiland kwam ik van de andere kant af en zag ik ze dus ook staan. Auto aan de kant, rustig naar Ronan gelopen en die kon ik zo pakken. Leo kwam met het halster en toen hij die mee nam, liep de rest rustig mee. Ben naar stal gereden en heb halsters gepakt, zodat ze in ieder geval op de weg met halster liepen.
Je bent op zo'n moment zo boos, dat ze dat donders goed in de gaten hebben. De ander kan ze dan weer gewoon zo pakken.....
Gelukkig is er niets ernstigs gebeurd. En ik weet zeker dat jij de volgende keer weer beter op let als je ze los maakt. Zie het maar als leermomentje. Dat doe ik dan meestal maar.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 11 feb 2011, 22:22

Sterre is normaal gesproken ook degene die de "grappen" uithaalt, maar Vera heeft de laatste tijd wel vaker van dit soort grappen.

Suzanne ik was eigenlijk helemaal niet boos, ik was meer bezorgd en bang, want ze liep zo richting dorp en ik was bang dat ze een auto tegen zou komen. Maar gelukkig is Jos hun "suikeroompje" en weten ze heel goed dat er bij hem altijd wat te halen is, vandaar dat ze op zijn uitgestoken hand af kwam. En een leermoment is het zeker geweest, die gaan niet meer los voordat ik het hek dicht heb gedaan

leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 11 feb 2011, 22:33

Het is ook niet echt 'boos' zijn, maar idd vooral bezorgd en bang. En daarom reageerde in dit geval Leo wat bozer en lieten de paarden zich door hem ook niet vangen. Gelukkig is er niets ernstigs gebeurd!!!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 11 feb 2011, 22:36

ja en dat voelen ze inderdaad, misschien dat als ik Exel niet bij me had gehad dat ze dan eerder gestopt was, want ze is tegenwoordig heel erg aanhankelijk naar hem toe. Maarja op het moment dat je haar ziet gaan doe je maar 1 ding en dat is er achteraan gaan

Viv

Bericht door Viv » za 12 feb 2011, 06:44

Yup het zit in het weer, das wel duidelijk, je bent nummer zoveel al in de rij (op stal ook een, dat liep iets minder fijn af.... naja hij staat nog wel maar stokkreupel).
Gelukkig is het goed afgelopen.

Zou bij de mensen van de moestuin nog wel even netjes aanbellen en vertellen wat er gebeurd is om evt schade via de verzekering te regelen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 12 feb 2011, 07:36

Viv schreef: Zou bij de mensen van de moestuin nog wel even netjes aanbellen en vertellen wat er gebeurd is om evt schade via de verzekering te regelen.
dat was ik ook van plan straks, wel zo netjes

Dennis

Bericht door Dennis » za 12 feb 2011, 08:39

gelukkig is alles goed afgelopen, het is dan net of ze het er ook om doen..."pak me dan als je kan, je kan me toch niet krijgen"
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » za 12 feb 2011, 09:04

het is net alsof je Ubie met zijn wegren capriolen omschrijft, klopt precies incl moestuintje haha ik heb daar toen gelijk briefje met naam en tel nr achter gelaten en heb die mensen met kerst een kerststukje gebracht, zr wouden nl geen geld voor de schade, verzochten me wel om m beter vast et houden, eeeh tsja als 500 kg gaat, dan gaat t ook

ik sta op t punt van koken en ontploffen als t weer gebeurd maar het is idd de kunst om rustig te blijven, als je boos wordt komen ze helemaal niet, ik roep achteraf wel altijd tegen m dat ie de worst in gaat ~~}>
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 12 feb 2011, 09:18

Sneaky Vera, er stiekem tussen uit piepen als ze de kans krijgt. Idd in het vervolg maar eerst het hek dicht en dan pas los. Dan kun je zelf daarna wel om een klein open stukje hek heen om er weer uit te komen. En wat die moestuin betreft, er even heen gaan is zeker wel zo netjes al zal er om deze tijd nog niet veel instaan schat ik zo. Da's dan weer een klein gelukje.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
AmonDhay

Bericht door AmonDhay » za 12 feb 2011, 10:43

:)) sorry weet niet of ik er om mag lachen.. op dat moment is het allemaal niet grappig.. heb ook zoiets meegemaakt paard op de hobbel, zo de bossen van westerbork in, toen we een weekendje trektocht hadden..
later kun je er wel weer om lachen hoe vreselijk eigenwijs ze zijn.
ik zag het al helemaal voor me, zown lekkere lompe gele door de moestuin te stampen :p
Amon-dhay mijn Schatje!! :D
(Manus x Ragni v. Lenngard)
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 12 feb 2011, 11:01

oeps, dat had wel minder af kunnen lopen! gelukkig is het goed gegaan
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 12 feb 2011, 14:13

ja ze gaan op zo'n afstand van je lopen dat je er lekker niet bij kan, maar vandaag was ze toch weer helemaal mijn brave meisje met rijden, dan ben ik weer helemaal verliefd op haar :L

truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » za 12 feb 2011, 19:30

een plak je achter het behang moment. Gelukkig is het goed afgelopen, maar had ook anders kunnen gaan. Brrr, moet je niet aan denken.

Volgens mij hebben de peerden voorjaar in de bol. Vanavond stond er bij mij ook een peerd in eens stuk land waar hij niet behoorde te staan.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Plaats reactie