Ik zet ze allebei achter het hek en klik de halstertouwen los, ik wil het hek verder sluiten en voor ik er erg in heb staat Vera dus buiten het hek en gaat aan de haal. Op dat moment sta je daar met een paard wat aan de haal gaat en eentje die er achteraan wil, dus ik heb Exel weer vastgeklikt en ben met hem achter haar aan gegaan.
In eerste instantie dacht ik dat ze weer richting stal liep, maar nee daar liep ze keihard voorbij en ging richting dorp. Ik er met Exel achteraan en maar heel rustig op haar inpraten, alleen madam bleef op zo'n afstand voor ons lopen dat ik er lekker niet bij kon. Inmiddels was er een file van auto's achter ons ontstaan en terwijl we daar liepen heb ik Jos maar even gebeld of hij kon komen helpen.
Op een gegeven moment ging ze ergens een erf op en ik zag dat het aan het eind dood liep, dus ik dacht: "nou kan ik haar pakken" alleen had ik er niet op gerekend dat ze dwars door de moestuin van die mensen geloppeerde langs ons heen

Toen ontdekte mevrouw een grasveldje voor een huis, maarja dat huis had 2 oprijlanen, wilde ik rechts de oprijlaan op, ging zij naar de linker en andersom. Dus ik dacht ik doe slim en loop met Exel weg

En ja hoor ze kwam achter ons aan, alleen wel in volle galop en zo ging ze ons ook voorbij

Een stuk verderop bleef ze ook weer bij gras staan en op dat moment kwam ook Jos er net aan met de auto, die is naar haar toe gelopen en kon haar pakken. Dat is weer het voordeel dat ze altijd wat lekkers van hem krijgen, dus toen hij z'n hand uitstak dacht ze dat ze wat lekkers kreeg.

Hier gelukkig geen enge ongelukken, maar ik heb mijn hart vastgehouden en ben in die tijd weer 10 jaar ouder geworden geloof ik