Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
roos

Re: Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4

Bericht door roos » do 23 dec 2010, 06:53

Ja leuk he bij papa en opa op bezoek dat klopt, ik zei al tegen annabel familiefoto ;) Mams is ook ingereden door Annabel dus dat is wel erg leuk!
Keuringsklaar maken(zie mezelf niet rennen 2 maanden na de bevalling), voor de kar beleren en zadelmak(eventueel, als hij het niet aankan dan niet, had het idd een jaar later in de planning, maar Annabel kijkt wat hij aankan en wat hij niet kan doet ze niet....

Oja gisteren heeft Ekdal het Timor snurkje gedaan de grapjas haha
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
roos

Bericht door roos » do 23 dec 2010, 08:53

Ik mis Daphne trouwens al een tijdje!?!?!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » do 23 dec 2010, 18:22

Okay..Nou fijn voor jou dat het allemaal gelijk gedaan kan worden.
Maar voor de wagen beleren?Toch plannen om aangespannen te gaan rijden???
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » do 23 dec 2010, 18:49

Nou eigelijk helemaal niet echt. maar als hij er toch is.....;)
Nanc; hoe is het zonder gips?

Ekdal en ik(en opaatje Danc)wensen jullie fijne feestdagen en een gelukkig en gezond 2011!
Dat we maar veel leuke dingen mogen gaan beleven met onze knappe E'tjes!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » do 23 dec 2010, 18:50

Inderdaad iedereen fijne dagen toegewenst!!!

Wie weet volgend jaar een E'tjes meeting :D

Afbeelding
roos

Bericht door roos » do 23 dec 2010, 18:52

Gaan jullie ook naar Lisse? Ik weet niet of Ekdal naar Lisse gaat, misschien dat hij in de buurt van W'veen naar de keuring gaat, ligt eran of ze nog plek op de trailer etc hebben tegen die tijd, anders gaat hij wel in Lisse.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
roos

Bericht door roos » vr 24 dec 2010, 13:18

Jaaaahooeeeeeee *o/* Heb van de fokker van Ekdal, Ekdal mini fotos gekregen, echt wat een lekkerding is het daar haha. En dat bekkie, nog steeds hetzelfde!!
Zal ze vanmiddag even plaatsen !
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
roos

Bericht door roos » vr 24 dec 2010, 13:37

De fotos staan er!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 24 dec 2010, 21:17

Halloa allemaal,

Ik heb even bijgelezen, weer een hoop gebeurd in fjorden E-tjes land.

Mooie foto's van Jack gezien, wat is hij opgeknapt, en genezen verklaard! Gefeliciteerd zeg, de volhouder wint, top!!!

Knappe Cappies voor Nance en Dees, en Nancy loopt als een tierelier, top nieuws! Fijn joh.

Knappe Beauty Evita die stijgert, hihi stoere dame, lief!

Ekdal als baby op de foto naast mama en op zomervakantie in 2011.

Ook mooie Evian op de foto gezien, wel een favoriet E-tje van mij.

Enz enz ....

Met Eachann en Ewald is het goed, weinig over te vertellen eigenlijk.
Met die mega sneeuw bij ons doe ik heel veel de hele dag maar niet echt quality time met de paarden zelf.
Stalletjes mesten, water vullennnnn heel leuk, not. Ze staan wel lekker de hele dag buiten in de witte wereld.
Ewald is wel een beetje stout de laatste tijd, drammerig en een beetje zijn zin doordrijven, hij is een beetje stug en bot.
Verder wel heeeeel erg lief, ach het is vast weer een groeifase naar een grote mooie zelfverzekerde opgevoede fjordenman...
Want tja.... Klinkt eng he, het jaar van de 3 jarige komt eraan.... Niet voor te stellen..

Ik heb even snel het topic van Nancy gelezen maar ook ik kan me er nog geen voorstelling van maken dat we er met een maandje of 4 op kunnen. Al liggen de stokmaten al hoog zat, het zijn nog wel jonkies.
Ijslanders worden pas bereden met 5, en ik denk dat fjorden ook wel richting die leeftijd gaan dat ze er een beetje volwassen uit zien.
Ik kan me er dan ook nog niets bij voorstellen dat als het zonnetje in het voorjaar weer door gaat komen dat we op onze baby's kunnen gaan stappen...
Al zal het weinig zijn dan, want ik denk dat de zomer van 2012 hun "echte" leventje pas gaat beginnen.

Een hele fijne kerst allemaal gewenst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Elvis

Bericht door Elvis » wo 29 dec 2010, 15:10

Nou Elvis is dan ook eindelijk tandloos onder haha..Er zat al zat een paar dagen een tand los maar vandaag is hij hem dan toch kwijt.Hij stinkt wel uit ze bek zeg jakkes....

Vandaag bij de hoefsmid geweest en hij heeft keurige hoeven.Hard en mooi van vorm.Ze scheven voetje is niet meer en hij hoopt hem ijzerloos door het leven te laten gaan.Dus ben benieuwd.Hij heeft zich heel netjes gedragen....

Afbeelding
roos

Bericht door roos » do 30 dec 2010, 09:12

Wat fijn Dees, ijzerloos kan je veel geld besparen, hopelijk blijft Ekdal dat ook....;) En dat hij zich netjes heeft gedragen is natuurlijk top!

Een tand...neee die heb ik bij Ekdal nog niet gevonden. Denk dat hij daarmee wat achterloopt op de rest..ach..ik hoop wel dat ik er een vind!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » do 30 dec 2010, 12:58

Ik hoop ook een tand te vinden hoor Roos,altijd leuk om te hebben,van me andere 2 paardjes heb ik er wel 1 namelijk.Toch leuk om mee te maken allemaal weer van pup naar volwassen fjordsel.
Morgen weer knallen en schieten,vorig jaar waren ze wat onrustig door Imka.Maar ik voorzie nu geen problemen.We sluiten ze denk ik wel weer op in de paddock voor ze over het ijs sjezen....

Fijne jaarwisseling allemaal ;)

Afbeelding
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » do 30 dec 2010, 17:52

Ik meld mij hier heb een E´tje!
hij heet edgard!

hier was hij 2 jaar en 4 maand!

Afbeelding

wat vinden jullie van hem?
Elvis

Bericht door Elvis » do 30 dec 2010, 18:14

Hey je hebt ons gevonden,welkom ook hier :D
Leuk paardje hoor,was het nou een reitze of heb ik het helemaal verkeerd?

Afbeelding
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » do 30 dec 2010, 18:38

Elvis schreef:Hey je hebt ons gevonden,welkom ook hier :D
Leuk paardje hoor,was het nou een reitze of heb ik het helemaal verkeerd?

idd het is er 1 van reitze!:D
roos

Bericht door roos » do 30 dec 2010, 18:42

Welkom hier!
Ik ben Roselie, 26 jaar en getrouwd met Michel.En zwanger van ons eerste kindje, momenteel 21 weken.
In het dagelijkse leven ben ik leerkracht van 24 kleuters.
Ik ben de trotse eigenaresse van Dancer(24)en Ekdal(2 jaar en 7 maanden).(Timor X Anton)
Dancer blijft lekker bij mij op stal staan en Ekdal gaat vanaf maart naar W'veen ivm de zwangerschap. (tot ongeveer juli-augustus).Erg leuk en daar is hij zeker in goede handen. Wat het extra leuk maakt is dat mama Zoraike daar is ingereden en dat papa en opa daar staan.
Veel plezier hier!

@Dees; Een tand vinden is echt mijn droom....klinkt stom he, maar lijkt mij zo gaaf!Ik zal morgen eens in de mond van Ekdal kijken of er al iets los zit. Heb echt het idee dat hij wat achterloopt.
Met Danc heb ik vandaag nog buitengereden, daar kan je een rotje onder gooien en dan schrikt hij nog niet. Vandaag reed ik over de hoofdweg van voorhout en daar was een luchtslang met veel geluid en hij was niet eens bang, braaf opaatje. Ekdal is ook niet echt heel bang, maar moet gewoon nog wennen.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » vr 31 dec 2010, 12:26

Vind het ook leuk om tanden te verzamelen,blijven toch ook een beetje onze kindjes haha...
Of Ekdal laat is met wisselen bewtijfel ik.Volgens mij loopt dat meestal wel aardig op schema.Hosta was wel erg laat dat weet ik nog wel omdat "mijn tandarts" dat toen zei.Daar moesten nog tanden bij getrokken worden toen ze bijna 6 was omdat de oude niet plaats maakte voor de nieuwe.Ze had een dubbele rij zeg maar...
Gaat alles nog goed met je Roos en de zwangerschap?

Joyce,
Een Reitze had ik het toch goed,mooi grof paardje is dat.Ik hou er van ;)

Afbeelding
roos

Bericht door roos » vr 31 dec 2010, 12:37

Nouja bij kinderen(mensen)kan het wisselen ook verschillen, ach ik heb nog geen tand gevonden, helaas....misschien in 2011(neem ik aan van wel)
Zwangerschap gaat goed. Gisteren nog op Danc buiten gereden, maar je merkt dat je het buikje nu wel goed gaat voelen. Het zit nog niet echt in de weg, maar dat zal niet lang meer duren. We gaan gewoon door totdat het niet meer gaat.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » za 01 jan 2011, 22:58

Hallo trotse E-tjes baasjes!!!!
Jaaaa, het is 2011 *o/* , het jaar dat onze E-tjes "volwassen" worden. Een jaar waar wij er op gaan klimmen, een stapje verder gaan met beleren, een o zo spannend jaar waar we zo lang naar uit hebben gekeken.
Eigenlijk is het dan achteraf toch wel snel gegaan, toen het nog van die wollige veulens waren, de tijd is omgevlogen.
Iedereen dus een top 2011 gewenst, vol gezondheid, geluk en veel goeds, dit word ons fjordenjaar!!

Welkom Joyce!

Ik ben Daphne, ik heb twee E-tjes, Eachann en Ewald, twee ruinen van Timor en Hermansen.
Ik ben 29, getrouwd en ik heb twee zoontjes Steyn van 4 en Finn van 9 maanden.

Edgard is mooi! Lang ook zo te zien op de foto, hij ziet er al best groot uit.
Leuk weer een ruin, volgens mij zijn er maar een paar E merries hier toch?

Fijn Desire, dat Elvis zijn voet mooi is, ik hoop ook ijzerloos door het leven te gaan met ze. Zoals het er nu voor staat kan dat. Alleen Juweeltje draagt in de zomer ijzers voor het mennen.

Over die tanden. Ewald is wel rap, hij is er al 4 kwijt. Jammer genoeg niet gevonden, wel gezocht! Boven heeft hij zijn 2 voorste tanden gewisseld, en onder ook twee.
Eachann heeft boven 4 tanden, twee boven elkaar, ziet er zo stom uit, ik heb er ook wel een foto van. Daar schieten de volwassen tanden door het tandvlees heen, en de baby tanden zitten er ook nog.
Dan had Hosta dat dus ook, wat Eachann heeft..

En Harold heeft slagtanden, hahaha. (binnenpretje :D , Steyn verteld dat overal, zo ook vanmiddag met Nico bij AH, jaaa, jaaa mevrouw, onze Harold heeft slagtanden.. Uhm.. dan moet papa uitleggen dat Harold een paard is en tja slagtanden,dat zijn dan die 4 hengstentanden die later door kunnen komen....) Naja... 8)7

Om maar door te gaan op die tanden, inderdaad Roos, dat is zo anders.. Steyn had voor zijn eerste jaar zijn hele gebit al rond, incl. zijn kiezen. Finn heeft alleen onder nog twee tandjes, en boven is er nu ook 1-tje door.

We zijn bezig met een weidesleepje te kopen voor achter Harold, om de bak te trekken. Roos, wat heb jij precies voor Danc?? Zo moeilijk wat nu... Je hebt een aantal soorten en we kunnen er maar niet uit beslissen, omdat we er geen ervaring mee hebben, tips??
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Elvis

Bericht door Elvis » ma 03 jan 2011, 10:26

De beste wensen allemaal!!

Gister troffen we een ravage aan op stal.Ze waren door het lint heen gegaan waar ons voer allemaal staat,kan beter zeggen stond :( .Ze hebben al het bix en muesli omgegooid en opgegeten en ook Imka haar safe en sound(soort lucerne) was op of lag op de grond.De kuil was uitelkaar getrokken en geen van de bakken leefde nog...Wat een slopers kunnen het toch zijn.
Toen we aankwamen stonden Emy en Elvis nog samen even uit een bix ton te eten.
Ach we hebben er wel even om staan lachen maar het is nu te hopen dat geen van alle last gaat krijgen.Ze zaten zo vol dat ze bijna geen stap hebben verzet toen we er waren...
Heb je net nieuw voer allemaal gekocht....
Pappie heeft gelijk even een nieuwe batterij gebracht,gelukkig had ik er nog 1 in reserve,maar goed dan bedenk je je weleens.Wat maakt mijn hobby nou zo leuk _-:( ????

Afbeelding
Plaats reactie