Door weer, wind en regen, gaan onze C-tjes naar deel 9

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Peertje

Re: Door weer, wind en regen, gaan onze C-tjes naar deel 9

Bericht door Peertje » zo 05 dec 2010, 20:22

Orion1996 schreef:Koeien hier staan achter een enkel dun draadje of 1 rijtje prikkeldraad, die zijn over het algemeen veel makkelijker te houden dan paarden.
Tegen de tijd dat je met je bedrading een geit en kip binnen kan houden werkt je omheining echt goed ;)
:D Goede graadmeter!
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Peertje

Bericht door Peertje » zo 05 dec 2010, 20:23

pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 05 dec 2010, 20:40

Dan ken je deze koeien nog niet,dit zijn niet echt bepaald lieverdjes :=
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » zo 05 dec 2010, 20:58

haha koeien met een fjorden mentaliteit, fijn!
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Viv

Bericht door Viv » ma 06 dec 2010, 06:09

Andy is gister met kdies wezen wandelen. Die dacht even dattie weer ballies had begreep ik :=
Hoop dat de bak ene beetje begaanbaar is vandaag, geloof dat ik les heb hihihi. Gooi ik hem eerst wel even los om 9u.

ML kom je toch keer op Kdiesje rijden, kun je kijken of het echt aan het merk ligt of de manier van inrijden. Denk dat jij net als mij iets fanatieker bent dan Robbert en Andy :D

En de kunt bij weideafrastering is het aantal Ampère wat er op het draad staat. Zelfsd opperhoudini-Beer van kristel blijft in Nijverdal achter 1 enkel draadje (bij hun thuis op stal zijn 3 draden nog niet genoeg hihihi). 1 tik was genoeg om hem er een heel weekend binnen te houden :D

Verder weinig aan Sinterklaas gedaan, waren ingesneeuwd. Er lag hier dik 25cm voor de deur dus te link om de weg op te gaan.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » ma 06 dec 2010, 08:33

Oeh daar kan ik je niet mee helpen ML! In de tijd dat ik Bidonja en Alm reed (beide fjorden, maar de ene een redelijk grote, lang gelijnde merrie en de andere een korte hengst met een nek waar je helemaal achter verschuild zat), had ik heel erg moeite met de overgang van de een naar de ander.
Dan kan ik me helemaal voorstellen hoe moeilijk de overgang is van zo'n NRPS naar een fjord.
Denk dat het al een pak gaat beteren als je hem vaker rijdt (als dat mag van Robbert? :P ), verder geen tips helaas.

Ik heb maar een heel rustig weekendje gehad zonder veel paardennieuws. Wel lekker kort weekje, morgen dagje verlof, woensdag opleiding en dan zitten we alweer in de heflt!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Viv

Bericht door Viv » ma 06 dec 2010, 11:47

Okeej losgooien ging hem even niet worden, terrein incl bak was 1 grote ijsbaan. Hoop dat het zometeen iets beter is, we gaan langelijneren :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
DreamingOne

Bericht door DreamingOne » ma 06 dec 2010, 12:00

Aangezien de meeste van jullie Co al op internet hebben zien staan;
Hierbij even een reactie van mij, ik heb niet eerder gereageerd omdat ik er heel veel moeite mee heb, maar hij is niet het juiste paard voor mij.

Het is een schat van een dier, maar het klikt gewoon niet tussen ons.
Ik was ervan overtuigd dat ik hem een vast plekje kon bieden. Dit is voor mij erg moeilijk te accepteren dat dit niet zo is..
Hoop dat ik voor hem een ontzettend goed huisje kan vinden, en ik doe ook zeker mijn uiterste best.
Ik snap dat sommige mensen het niet zullen begrijpen, maar het is voor hem beter, het is tussen ons alleen maar onbegrip en frustratie van beide kanten.

Groetjes Wendy
Uit het oog, maar niet uit het hart!
Jilly

Bericht door Jilly » ma 06 dec 2010, 12:32

Jeetje Wendy wat een moeilijke beslissing! Ik schrok wel even toen ik de ad zag, maar ik dacht meteen aan die klik, je hebt het er al vaker over gehad dat het niet altijd even goed gaat tussen jullie. Trek je vooral niet teveel aan van sommige reacties die er op komen, jij weet best waarom je deze beslissing maakt, een dier houden voor niks moet ook niet. Erg veel sterkte gewenst. :(:)
Ilona

Bericht door Ilona » ma 06 dec 2010, 12:43

Succes en sterkte met de verkoop van Co Wendy.
Ben het helemaal eens met Jilly (en met jou keuze dus).
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » ma 06 dec 2010, 20:08

Dat zal idd niet simpel zijn Wendy, maar als jij het zo aanvoelt zal het wel het beste zijn. Soms klikt het idd gewoon niet dan is het beter daar iets aan te doen. Veel succes

Viv, dat van amperes heb ik ergens eens iets over gelezen, maar wij hebben een batterij zonder meter, dus met standaard instelling. Daar kan dus niet veel aan veranderd worden.

en succes met al die sneeuw daar! hier is alles in 1nacht weggewassen, het is weer grijs en grauw maar alles weer berijdbaar en woensdag eindelijk terug rijden! *o/*
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Jilly

Bericht door Jilly » ma 06 dec 2010, 20:13

Jah hier is ook bijna alles weg, maar hard is de grond helaas nog wel. Het erf bij stal is een maanlandschap lijkt wel, allemaal aangevrozen sneeuw, erg handig hihi

Morgen lekker dagje vrij! Eerst met de trailer naar de keuring (zoveel centjes verder gaan we er maar even vanuit dat alles ok bevonden wordt :+ ), Hay doen en dan lekker shoppen in Maasmechelen village :D
wendys

Bericht door wendys » di 07 dec 2010, 20:57

@Jilly: Hopelijk is je trailer nu wel goed en kan je lekker op pad!!

*o/* Heb vandaag eindelijk weer eens kunnen rijden!! Voor het eerst sinds Hein terug is uit Wanneperveen, en het viel me niet eens echt tegen. Wel eerst gelongeerd voor alle zekerheid, :o was behoorlijk nodig!! Maar toen ik er eenmaal op zat geen verkeerde pas gezet. Nou hopelijk kunnen we zo doorgaan!
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Amber_

Bericht door Amber_ » wo 08 dec 2010, 07:04

Jaloers :D :D! Ik kan hier echt nog niet rijden .. :=

Wendy, dat kan gebeuren toch ?? Hopelijk krijgt hij fijn baasje !!

Jilly hebben jullie geen last van sneeuw ? Ik wil vrijdag weg met de trailer, maar moet het nog wel gaan dooien :P

Marie-Louise, moeilijk !! Nu heb ik dat met Tootje ook wel, en die is even oud als Peer :j. Als ik van Fjordy op hem stap, is gewoon alles nog niet goed bevestigt. Soms doet hij het braaf wat ik vraag, en soms is het drama. Als het drama is, word mijn houding nog erger :+. Tootje is ook pas 4,5 en nog niet goed doorgereden, dus leg me er bij neer. Door lessen pak het ik aan en Toot word natuurlijk straks echt doorgereden door Ginny. Die kan dat gewoon veel beter dan mij, en ik wil er niks aan verpesten :).
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Orion1996

Bericht door Orion1996 » wo 08 dec 2010, 17:11

Hier nog een die al sinds de abop niet meer heeft gereden :P
Die dikke is mega chaggie aan het worden van het niksen, maar ja als alles onder het ijs ligt kan je niks doen. Cyra is trouwens ook nog niet voldoende doorgereden, maar komop, die dieren zijn 4,5 jaar nu. Je zet je kind van 12 toch ook niet aan het zware lichamelijke werk, dus gewoon rustig opbouwen, komt vanzelf. Lessen is idd neit geheel onverstandig, maar geloof dat de meeste van ons daar toch wel mee bezig zijn.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
ing-1970

Bericht door ing-1970 » wo 08 dec 2010, 17:19

Je hebt gelijk hoor orion,Corner is ook nog steeds niet door gereden,en nu er sneeuw ligt heeft hij ook weer pauze,ik wilde vanmiddag wel,maar glibber glibber,dus niets gedaan,en Corner?die liet zich niet eens pakken uit de wei,zo vervelend,ja uiteindelijk met brokjes wel.
Beetje gewandeld met hem,en later in de stal gezet.
wie weet lukt het zaterdag weer is te oefenen.
Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » wo 08 dec 2010, 18:55

Whoe ik ben lekker kunnen gaan rijden vandaag, zijn gaan crossen op een sulky piste. Hildar was erg braaf, liep echt lekker.

ing en Orion kunnen jullie mij het begrip doorrijden eens duidelijk uitleggen? Want ik hoor vanalles. Nu lijk ik wel erg blond waarschijnlijk, maar ik hoor het overal maar versta er niet echt iets onder. Eerst dacht ik dat het verder gaan was met de basis, dus na stap draf en galop, maar jullie zitten toch al verder, en wanneer stopt doorrijden dan?
sorry voor mijn blonde vraag hoor O:)
ing-1970

Bericht door ing-1970 » wo 08 dec 2010, 19:47

Onze paarden zijn nog niet volleerd,ikzelf ben nog niet eens bij de galop aangekomen.
zelfs nog niet eens op zijn rug naar buiten geweest,maar wandel wel veel met hem buiten.
zolang zijn rem nog niet goed werkt,dan maar nog voorzichtig zijn.
Ik heb wel les ,maar dat ligt nu ook stil.
Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » wo 08 dec 2010, 21:58

Haha, coen is ook niet zo ver. (helemaal niet om het zo maar te zeggen)

Vorig najaar heb ik hem globaal ingereden , wel alle drie de gangen erop.
Toen stil gestaan en in het voorjaar heeft Kim hem heel even gedaan en in november heeft Annemarie er weer een keertje opgezeten en hij kent zijn 3 gangen nog steeds.
Als het straks weer te doen is om te rijden dan zal hij er echt aan moeten geloven.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Peertje

Bericht door Peertje » wo 08 dec 2010, 22:07

Hallo C-genootjes!

Anita, hoe gaat het inmiddels met Celony?!

Aaricia, ik denk dat eenieder daar wellicht iets anders onder verstaat. Ik houd zelf de volgende 'opleidingsindeling' aan:
Zadelmak - paard kent longeren, stemhulpen, ruitergewicht en heeft ervaring met stap, draf, galop onder de ruiter (aan de longe)
Aan- of ingereden - paard beheerst stap, draf, galop (los, evt geholpen door stemhulp), heeft rem en stuur
Gereden - Paard beheerst alle (over-)gangen (los, zonder stemhulp), loopt in aanleuning en voldoende balans, bekend met buiging en stelling (B proef klaar)
Doorgereden - Al het voorgaande, beheerst alle (over- en midden-)gangen, loopt in (door ruiter instelbare) aanleuning en goede balans, buiging en stelling zijn bevestigd, wijken voor het been, schouderbinnenwaarts en contragalop zijn voldoende bevestigd (L proef klaar)
Opgeleid - Al het voorgaande, begin van verzameling en oprichting, stap-galop/galop-stap overgangen en contragalop zijn bevestigd, keertwendingen en uitgestrekte gangen zijn voldoende bevestigd (M proef klaar), bekend met appuyementen
Hoog opgeleid - Al het voorgaande, verzameling en oprichting is goed bevestigd, arbeidspirouette, appuyement en (eenvoudige) galopwissels zijn bevestigd, bekend met vliegende galopswissel (dressuur, geen springwissel!) (Z proef klaar)

Dit wil overigens zeker niet zeggen dat als een paard een bepaald opleidingsniveau heeft, ook elke ruiter er ' als in die categorie' mee wegrijdt. Zoals je in mijn andere topic kunt lezen valt Peer bij Robbert in de categorie 'Gereden' maar onder mij nog in de categorie 'Aangereden'. Ik merk ook nu ik zelf af en toe weer eens proefrijd op potentieel toekomstig nieuwe paarden, dat er veel verschillende ideeën en opvattingen bestaan over deze termen en dat begint al in de advertentie (en de vaak 'erg positieve inslag' van de verkoper over het eigen paard)... :P En wat de een 'slechts' Doorgereden vindt, kan de ander natuurlijk 'Hoog opgeleid' vinden!
Plaats reactie