Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Elvis

Re: Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4

Bericht door Elvis » do 11 nov 2010, 20:13

Hier weinig nieuws,ze stonden er vandaag erg verzopen bij,en dan niet schuilen hoor :? Nee kont in de wind en en kop naar beneden haha...Ben wel blij met de ligging van het land.Ze staan tussen huizen en achter een dijk,aan de andere kant hebben we de geluidswal van de HSL dus er staat weinig wind.
Verder doe ik weinig met Elvis,wil hem al de hele week knippen en lekker borstelen maar iedere keer is hij nat.Dus ach ga dan maar genieten van een paar uurtjes weidegang :D
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 12 nov 2010, 11:54

Vanmorgen even snel Imka en Emy geborsteld. Ze stonden wel te eten maar dacht nu moet ik mn kans even grijpen ze zijn nu droog. Hoop vanmiddag Emy nog even te kunnen knippen want tja Maandag word ik geopereerd en wil nog zo graag even wat met ze doen.

Geven julli eigenlijk nog pavo podo grow 3? Emy krijgt nu 3/4e schep per dag en als het gaat vriezen straks wil ik naar een kilo. En dan wil ik ook weer slobber gaan voeren... Maar vroeg het me af
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » vr 12 nov 2010, 13:46

Ekdal krijgt 2 x daags 1/4 pavo grow, s ochtends 1 plak hooi en s avonds 2 plakken hooi. Doet ie het goed op dus dat houden we nog even zo;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 12 nov 2010, 19:02

Hi allemaal,
Ik heb vorige week voor de eerste keer de tonnen gevuld met volwassen brok, de podo grow 3 is tot 2,5 jaar las ik, dus dacht dan kunnen ze wel met de grote pot mee-eten.
Ze krijgen ook dagelijks wortels, hooi en soms slobber. De shetters krijgen muesli zonder haver, en Harold krijgt na het werk ook nog een beetje granenmix.

Ik heb Ewald vandeweek geknipt, jeetje het word zo'n paard al, en die manen zijn zo onwijs veranderd. JE moet het in drieën knippen zo breed, al staat het wel mooi stug omhoog, heel anders als dat korte dunne puppy boogje wat ik van hem gewend ben.

Eachann niet gedaan, die is nog mooi van de CK. Hij heeft nu juist een makkelijker te knippen boog, vorig jaar was hij heel dik in het midden, en een kortere nek, wat kan dat veranderen zeg.

Ik zit trouwens helemaal in de tanden....Haha.. Finn heeft sinds deze week zijn eerste twee ondertandjes, eindelijk zijn ze doorgekomen. Ewald heeft zijn 2 boventanden verloren, en heeft daar twee echte grote paarden tanden zitten, aaahhh, staat zo echt.
En Eachann heeft het dubbelop, zijn voorste boventanden zijn al door, maar zijn melktandjes zitten er ook nog...
Af en toe zie je op Ewald zijn vacht wat bloed zitten, van het spelen, dus het zit al lekker los bij Eachann, ik hoop dat we deze vinden.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 12 nov 2010, 20:45

Hihi wat leuk, ik sta wel eens te kijken bij die twee bij ons maar nee hoor niks te vinden!

Vandaag hebben we de Etjes weer eens te pakken genomen. Lekker maantjes geknipt en geborsteld hoefjes uitgekrabt... Ze waren weer super braaf! Emy vind het heerlijk dat getut! Imka ook hoor maar die is dan wat ongeduldig omdat ze liever gewoon meteen dr eten wil.
Nou morgen en zondag nog even van de drie musketiers genieten en dan moet ik even afkicken
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » vr 12 nov 2010, 21:37

Hoe kan een foto vertekenen,Elvis lijkt hier wel 1.55 hoog hahaha..
Afbeelding

En mag ik even jaloers zijn op Emy dr sokjes :D
Afbeelding

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 12 nov 2010, 21:55

Moest die foto nou op internet Dees....? Mn haar zit erg leuk daar pff... Had er ook echt helemaal niks aan gedaan hahaha. En dan die wind erbij!

En Tja kijk maar even goed naar Emy dr sokjes hihihi
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » zo 14 nov 2010, 16:34

Elvis lijkt daar een echt paard!!!!
WOwwwww!

Ekdal krijgt nog steeds Pavo Grow, ik denk elke keer ooaaahh nog 1 zak....haha.
Bij Ekdal nog niks qua tandenwisselen..ik wil wel zoooo graag een tand vinden, lijkt me echt leuk!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 14 nov 2010, 20:17

Komt hier ook weer eens even inbreken.

Wat zie ik naast Timor ook duidelijk Jeskim in Elvis zeg. Qua achterhand is het ook net Jeskim zo, die beentjes erbij...hahaha, zelfde vorm en aftekening.

Hier kleine Etje alias Flower sinds twee dagen op stal staan met haar grote vrienden Bink en Flam..die kunnen alles bij dr maken (en andersom) maar oooh...als er maar een van de jonkies in de hokken er naast haar aan kijkt dan veranderd ze in Imka II hahhaha
Geluk is de vrucht van intens werk
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 14 nov 2010, 20:39

Ik zie er weinig Jeskim in alleen dat hij wel wat grover als Timor is. Maar goed jullie zitten al veel langer in het fokken dus zullen het beter zien als ik
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Eros

Bericht door Eros » zo 14 nov 2010, 23:04

Hier ook nog steeds geen losse tanden.

Eros krijgt 's morgens een halve kilo Nature's Best van Pavo en 2 plakken hooi.
'S avonds het zelfde. Hij doet het hier super op en hij zit super in zijn vel.
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » ma 15 nov 2010, 12:13

Wij kijken ook al langer tegen Jeskim aan, hihi.. En ook Timor zien we vaker, dan is het ook makkelijke rom er dingen in te herkennen.. Maar ik vind het echt meer een Jeskim, maar toch ook zeker met Timor invloeden.. Elvis is wel beter dan Jeskim, Timor heeft verbeterd.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » ma 15 nov 2010, 14:06

:wave:
Lang geleden datk nog een keer op bezoek kwam hier in t topic...ik ben ondertussen van baan veranderd, en daar kan ik bv tijdens mijn middagpauze niet op internet daar de meeste sites geblokkeerd zijn. Als ik thuis kom, na mn werk en de paarden, zit ik vaak niet meer op internet...
Hoe gaat t hier met de E-tjes?

Ik heb goed nieuws ivm Jack :
Vorige week is mijn DA geweest en ze heeft hem helemaal onderzocht : eerst een beetje voelen aan beide benen, dan moest ik met hem aan de hand draven/stappen, dan heeft ze n soort buigproef gedaan, en tot slot moest hij ook los even stap/draf/galop doen .
Dat was allemaal meer dan prima en meneer is op dit ogenblik zo goed als genezen verklaard *o/* .

In het voorjaar komt er een nieuwe scan en als ik daar t definitieve resultaat van heb mag ik heel stilaan beginnen met longeren.

We hebben zijn voer ook al iets opgetrokken. Maar tis nog altijd uitkijken voor bevangenheid.
De laatste week is hij niet meer op de weide gegaan maar hij mag in de kleine overdekte paddock vanaf nu : 's middags en 's avonds gaat hij hier met mijn andere paard in.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 15 nov 2010, 15:13

Wat fijn dat het zo goed met Jack gaat!!! Ons E'tje staat nu met die nattigheid regelmatig binnen. Ze staat anders zo met d'r vriendinnen in de nattigheid die een wei moet voorstellen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Esther

Bericht door Esther » ma 15 nov 2010, 18:22

Goede berichten van Jack, wat fijn!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » ma 15 nov 2010, 19:51

Wat fijn dat alles goed gaat met Jack. Vind je het voorjaar niet alleen wat vroeg om al te beginnen met longeren of kan dat geen kwaad?

Als ik Ekdal 2 plakken s ochtends en s avonds geef dan wordt ie echt vatsig. Hij krijgt nu er 1 in de ochtend en 2 in de avond en zelfs nu vind ik hem een beetje te vatsig.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » wo 17 nov 2010, 12:15

Ik vind dat prima kunnen in het voorjaar beginnen met longeren,het ligt misschien wel aan de manier waarop maar ben toch ook van plan volgend jaar wat te gaan ondernemen.
Als Jack verder gezond verklaard is volgend jaar lijkt me dat best kunnen om ook met hem wat te gaan doen...En als de dierenarts het ook zegt...

Ik heb het alleen recht verlopig op de fjordjes hier,nanc is geopereerd dus heb het best druk.Alles is goed gegaan en ze ligt nu thuis bij te komen.

Grappig he dat Elvis zo'n leuke mix blijft tussen paps en mams,hij word met de dag braver.Gister een stukje gewandeld en ging super.Hij is nogal bang voor een hond bij ons aan de overkant omdat deze hond tegen de schutting aan springt en Elvis hier maar niet aan kan wennen dus staat hij al te blazen voor er wat gebeurt mafkees.Hij blijft wel netjes op ze plek totdat ik zeg dat we gaan lopen en vervolgens maakte hij er een heel showtje van(hij had al even in de paddock gestaan omdat het land niet te doen is),maar niks geen getrek of gesleep hij bleef netjes op ze plek dansen :D

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » wo 17 nov 2010, 17:24

hier zullen we ook in het voorjaar beginnen om echt te longeren met jalenka

vandaag zat ik op een begrafenis, minder maar je
zegt mijn zus dat ze wilt dat ik Jalenka inrij en niet Leslie, en dat we verkeerd met haar bezig zijn/geweest zijn. :?
Jalenka hangt ofwel aan ons of aan Githa en dat is niet goed. ze zegt dat we het heel moeilijk gaan hebben om haar alleen aan het werk te zetten, dat ze nu enkel Githa wilt volgen en verder niks zal willen doen.

zet je ze bij elkaar om Jalenka al wat gewenning van vreemde dingen te geven (zoals aanbeeld van ruiter op een paard zen rug, een zotje die constant op een fjordenrug springt enzovoort) gaat ze dat even allemaal gaan afkraken, terwijl het wel haar paard niet meer is en wij er een jaar veel tijd en moeite hebben ingestoken

vond dat toch een serieuze domper op men toch al depri dag
roos

Bericht door roos » wo 17 nov 2010, 18:31

Knuffel voor jou, begrafenis is echt een depri dag!sterkte!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
roos

Bericht door roos » wo 17 nov 2010, 18:33

Even nieuwe post en Daphne wist het al even:
Wij zijn zwanger, morgen 15 weken ;) 6 weken behoorlijk ziek geweest, maar nu gaat het wel weer. Aangepast rijden met Danc gaat ook nog steeds, maar voor hoelang weet ik niet.Vandaag nog les gehad en puftraining voor op het paard en dat hielp echt goed ;)
Oja het hoeft niet op hyves ofzo, omdat nog niet al mijn collega's het weten ;)
En als iemand nog een plekje weet voor Ekdal van ongeveer begin maart tot juli, dan hoor ik het wel. Niet dat ie weg hoeft voor een paar maanden hoor, hij kan hier ook op het land, maar een paar maanden ravotten vind ie vast leuker.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Plaats reactie