Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilonka

Re: Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Bericht door Ilonka » do 09 sep 2010, 19:38

Benthe is een mooie dame zeg! Bij de standfoto zou je haar inderdaad vol kunnen noemen maar zo van voren vind ik haar gewoon schattig :P

Wauw wat een mooie foto van Bailey met die heide en dan dat mooie blauw om zijn nek. Past super met dat touwhalster, die lange manen, lekker dier is het toch.

Allemaal fan van Weatherbeata? Vraagt om een foto!
Voor mij gaat er niets boven Bucas en Horseware. (Net via FW een Rambo Wug, 370gram gekocht voor 40 euro! Deken is nieuw boven de 300... Voor de koude dagen zullen we maar zeggen.)

Lekker met Brass gereden vandaag, ze heeft weer fijn lopen puberen, maar toch heb ik lekker gereden.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Keandra

Bericht door Keandra » do 09 sep 2010, 19:50

tof Bailey met beads
leuke foto

en Benthe, ze ziet er goed uit, een beetje vol maar zou je inderdaad niet zeggen langs voor
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » do 09 sep 2010, 19:57

Ja echt jammer van de voorpluk, maar dat groeit wel weer aan :)
Haha ja van de zijkant zie je het behoorlijk inderdaad. Van voor op deze foto zie je het niet zo goed, omdat ze attent kijkt. Maar laatst kwam ze naar het hek sjokken recht op mij af en toen dacht ik echt zooooow die is dik!! Nja zolang het binnen de perken blijft vind ik het niet zo erg. Het zit haar nog niet in de weg. Straks mag ze weer op dieet ;)
Benthe is gewoon schattig! :))

Die foto van Bailey!! Wauw! Niet alleen leuk die rythm beads, maar ook die foto!! Met die lucht en Bailey staat er echt superknap op met die lange lokken! Gaaaaf!
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Anouska

Bericht door Anouska » do 09 sep 2010, 21:08

Zo, ben ik ook weer ff! Vindt Benthe helemaal niet te dik Marleen! Ik neem de camera mee, dus als ik tijd heb... Heb wel zin in zaterdag, al moet ik er om 4.45 uit (5.45 bij Truus zijn ongeveer 20 minuten met de auto). Morgen wassen en knippen.

Vandaag met rijden ging het Kilo Utrecht Tango. Volgens mij met verkeerde been uit stal gestapt. Op een gegeven moment geen stuur, geen rem en geen gaspedaal meer :S. Hij liep op een automatische piloot ofzo. Toen ik weer enigzins een stuur had, maar geen gaspedaal besloot meneer mijn buitenbeen te pletten tegen de bakrand,had toch echt wel buitenbeen eraan. Ben toen afgestapt en heb mijn sporen om gedaan. Paar keer flinke prik gegeven toen hij weer wilde pletten. Na heel hard werken om hem weer een rondje fatsoenlijk door de bak te laten gaan (lees, in een arbeidsdraf, over zijn rug), ben ik maar uit gaan stappen. Ik heb het gered! Morgen maar grondwerken, wat was ik kapot!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » do 09 sep 2010, 21:19

Dank dank :D Was al een poosje terug dat ik met m'n spiegelreflex zelf foto's heb gemaakt. Nu wil ik een touwhalster in dezelfde kleuren als de beads, eens kijken of dat ergens te krijgen is, hihi.

Wat fijn Annalynn dat je zo lekker gereden hebt.

Kan helaas niet meepraten over al die dekens, Bailey verandert straks gewoon weer in een teddybeer, ook heel schattig ;)

Ik vind het wel meevallen met Benthe's volheid eigenlijk, zeker van voren. Misschien komt het ook door haar ranke beentjes en hoofdje dat het zo lijkt, ik vind haar helemaal niet zo dik!
Maar zeg eerlijk dat dat ook kan komen omdat bij ons op stal alle paarden een lekker zomerbuikje hebben (allemaal 24/7 buiten in de zomer) en ik dat daardoor misschien wel 'normaal' ben gaan vinden ;)
Elvina

Bericht door Elvina » vr 10 sep 2010, 06:02

Ik vind Benthe echt helemaal niet dik! Heb je Beauty's buik nog niet gezien zeker :P

Wat staat het gaaf Sterre! Ik is flieft! :+: Weer even bij touwhalsters.nl kijken zeker hihi!

Balen zeg dat het rijden zo ging met Bjorn! Maar wel goed dat je hem hebt aangepakt!

Ik heb bollie gister los gegooid in de paddock samen met haar fjordenvriendinnetje. Dus die hebben lekker staan knuffelen :) Daarna met alleen m'n touwhalster gaan rijden in de binnenbak (iedereen was buiten aan het rijden ne de deur stond lekker open) Geloof dat ze er zin in had want ze liep zo te sjouwen en allemaal te briesen haha! Zo gek want ik hoef het maar te denken en ze doet het. Heb niet eens m'n 'teugels' op contact maar kan d'r toch heel makkelijk sturen en terugnemen :) En heb zelfs gegaloppeerd beide kanten op :) Dat zit niet altijd even comfortabel haha! Dus een bescheiden roze wolkje hier *o/*
Mike

Bericht door Mike » vr 10 sep 2010, 10:28

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Beauty
Keandra

Bericht door Keandra » vr 10 sep 2010, 12:51

lief he als ze vriendjes zijn
bij ons hebben we altijd (kun je zeker van zijn) hetzelfde tafereel

en welke is beauty nu?
ze hebben wel beide een buikje maar blijft toch bescheiden?
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 10 sep 2010, 13:46

Anouska hoe is het nou met je hand? En Bjorn had dus zijn bokkepruik op

Heerlijk als ze zo braaf zijn he Sterre? Gaaf die rythm beads :))

Kristel lekker aan het shoppen geweest voor Beer

Marleen ik wou dat ik zo mooi kon knippen en waarom woon je zover weg? Dan had ja de boog van Vera ook mogen doen :D . Ik vind Benthe er super goed uit zien hoor

Tessa ik kan me voorstellen dat je op je roze wolkje zit hoor

Leuke foto's Mike, die 2 vinden elkaar heel erg lief

Ik wilde vandaag vanuit mijn werk even met Exel gaan rijden, ik was woensdag met Vera weggeweest die onderweg weer een ijzer verloor en gisteren was de smid er om maar gelijk alle ijzers te vervangen. Exel heeft dus 2 dagen wat minder aandacht gehad, eigenlijk moet ik meer met Vera rijden, maar Exxie vindt aandacht zo fijn, dus ik besloot om vandaag lekker met hem op pad te gaan.
Helaas dachten de weergoden daar anders over, ik was hem aan het poetsen (hij had weer gestudeerd voor varken 8)7 ) en toen vielen er een paar druppels, alleen die druppels gingen zich heel snel vermeerderen en in notime had ik dus een paard met een zeiknatte rug. Aangezien ik nog niet alle blubber verwijderd had, ging dat water zich op z'n rug lekker mengen met de blubber. En daar gooi ik dan dus geen zadel op :n Ik vond het ook zielig om 'm dan maar terug te zetten, dus heb ik 'm meegenomen naar het hoge gras, heeft ie lekker van dat hoge verse gras kunnen eten (en ik ben zeiknat geregend := ).
Morgenochtend staat op de planning om in de herkansing te gaan, nou maar hopen dat de weergoden ons morgen beter gestemd zijn.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Anouska

Bericht door Anouska » vr 10 sep 2010, 18:00

Aaahhh, wat een lieve foto's van Beauty en maatje!

Dat soort dingen zijn zo jammer Clau! Altijd de weergoden die roet in het eten gooien.

Mijn hand gaat gelukkig goed. Bjørn had vandaag een dag vrij (net als morgen en zondag), was nog niet helemaal afgekoeld van gister. Vanmiddag naar Truus om Yfke en Gio te wassen voor de keuring in Rolde morgen. Wat was Yfke een drama met knippen zeg, heb echt geprobeerd het beste ervan te maken. Gio is echt een kind van zijn vader!

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » vr 10 sep 2010, 18:58

Stoute Bjorn Anouska, goed dat hij uiteindelijk toch netjes gelopen heeft, dat is het belangrijkste!

Tessa, Beauty's vriendinnetje is ook al zo groot als ik het zo zie he? Al die Grote Vrouwen, Bailey blijft er iets tegen hebben :=
Wat super dat het rijden zo goed ging. Vind het echt zo fijn voor je!

Gatver Clau, vervelend is dat! Stom weer ook altijd.. ik geef je groot gelijk hoor, ik gooi ook geen zadel op een natte en vieze Bailey.

Fijn Anouska dat je hand al beter gaat. Leuk dat je Yfke en Gio extra knap hebt gemaakt voor de keuring.

Bailey heeft even een beetje meer vrij. Ik heb m'n schouder geblesseert, geen idee hoe, maar het doet flink pijn! Beetje rustig aan doen dus en vooral niet teveel met zware zadels gaan sjouwen (dan is een westernzadel ineens toch een nadeel ;))
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 10 sep 2010, 19:07

Anouska wat is het probleem met Yfke dan met knippen? Jij komt trouwens niet eens toevallig in de buurt van Rotterdam cq Dordrecht? O:) Ik zoek nog iemand die een mooi boogje bij Vera kan knippen :D

Sterre, wat vervelend van je schouder zeg en idd een westernzadel is echt loeizwaar, voorheen had ik een kunststof westernzadel en dat was qua gewicht veel prettiger
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Anouska

Bericht door Anouska » vr 10 sep 2010, 21:08

Ziggy schreef:Anouska wat is het probleem met Yfke dan met knippen? Jij komt trouwens niet eens toevallig in de buurt van Rotterdam cq Dordrecht? O:) Ik zoek nog iemand die een mooi boogje bij Vera kan knippen :D
Gio hing regelmatig met zijn voorbenen over de manenkam van Yfke en meneer had er een paar happen wit uit genomen O:) Gio zijn manen zien er helemaal top uit +:)+

Moet maar eens kijken of ik niet een keer in die buurt moet zijn ;)
Ga nu snel naar bed, half 5 wekker.

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 11 sep 2010, 12:04

Oja dat is handig knippen als er een veulen overheen hangt 8)7

Ik ben vanmorgen met Exel op pad geweest, maar het leek wel alsof ik met een totaal groen paard op pad ging, wat was die aan het klieren zeg. Alles was eng, hij liep te brullen en liep zo te kijken dat ie niet eens normaal recht liep, het was net alsof ie stomdronken was. 8)7 Nou kan ik daar wel mee omgaan, heb 'm een paar keer weer even bij de les gekregen, totdat we bijna bij degene waren die we op gingen halen, vlak daarvoor stond in een tuin zo'n kleine iglo voor schapen o.i.d. daar kreeg ik hem met geen mogelijkheid voorbij. Hij ging alle kanten op, behalve naar voren en als je de wetenschap hebt dat hij altijd overal voorbij gaat dan wordt je op een gegeven moment echt goed nijdig -:(- -:(- En ik vertik het om af te stappen, want het was geen angst, hij vond die iglo een mooie aanleiding om te draaien en terug te gaan naar de wei. Ik heb dat vrouwtje gebeld en die is daar naartoe gekomen, naast haar paard ging hij er voorbij en toen was ook het geklier over.
Dus dat wordt vaker met hem alleen op pad, voordat dit nog erger gaat worden in de toekomst.

Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » za 11 sep 2010, 19:13

Terug van de keuring! En nu ben ik dood...!

Vannacht nauwelijks geslapen, en dan om half zes klaarwakker. Was niet fit en zenuwen natuurlijk!! ;)
Even kort, daarna naar bed :=
Benthe heeft het SUPER gedaan!!!
37 punten en voorlopig model!!!! Leo heeft haar super voorgebracht, petje af! We mochten in het begin als 2e opstellen, ik blij!!!! Uiteindelijk werd de derde geplaatste toch nog als eerste geplaatst -:(- Dus Benth derde, maar dat is alsnog natuurlijk super +:)+ Was een goede rubriek, allemaal een eerste premie!
Bestgaand voor mijn gevoel verschrikkelijk, maar toch een TWEEDE prijs!!!! *o/* 8)7
En nu languit op de bank. Ben echt op. :z
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » zo 12 sep 2010, 05:50

Nog een keer gefeliciteerd marleen!
Hoe groot is benthe eigelijk? Ik dacht echt dat ze even groot was als blossem maar de mensen naast mij vonden haar zo klein :+ .

Gister zijn galldur en blossem ook naar de keuring geweest en ik ben super trots op ze! Galldur haalde een A premie met 36 punten en stond 2des! Later ook nog voor de kampioenschappen geplaatst maar het zat er al in dat we die niet gingen winnen. Blossem heeft wel 38 punten gehaald! En stond ook 2des dus zij is nu ster *o/* *o/* . Die ook nog voor de kampioenschappen geplaatst, maar hier werd ze het ook niet. Wel vind ik leuk dat cirany voor blossem stond met 1 punt verschil en dat die dagkampioen is geworden +:)+

Ik ben dus helemaal nog in de wolken van mijn keuringsresultaat :D
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » zo 12 sep 2010, 07:42

Jij ook nogmaals gefeliciteerd! :D Ik vond Galldur echt een mooi veulen, dat koppie! En ik ben gewoon fan van Blossem, wat een mooie merrie is dat!
Benthe is 1.40 gemeten als drie jarige. Ze is dus inderdaad niet heel groot. Hoe groot is Blossem?
Ik ben heel benieuwd naar foto's op fw, ik heb er zelf niet zoveel...

Ik wil nu wel heel graag de zadelproef afleggen, toch maar proberen om iets te regelen.... Benthe kan opzich wel later naar Duitsland komen en dat ik dan een dagje of weekendje terug ga... Maar dat is ze dus daarvoor niet getraind. Ach we zien wel ;)
Nu voor de tweede keer voorlopig model, en toch wel héél zonde om dat weer te laten gaan..

Wat rot dat Exel zo vervelend deed, Claudia. Is inderdaad wel zo, alleen op pad is veeeul enger dan samen! Benthe loopt dan ook vaak te klieren. Inderdaad veel oefenen!
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 12 sep 2010, 08:50

gefeliciteerd met jullie toppertjes dames *o/*

kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 12 sep 2010, 09:48

Gefeliciteerd Marleen en Danique! Ik kon jammergenoeg niet komen..volle dag enzo, je kent het wel.. Ik zou vandaag gaan boshobbelen met Michelle en Quitte maar het stopt maar niet met regenen..bah!
Anouska

Bericht door Anouska » zo 12 sep 2010, 10:20

Gefeliciteerd Marleen en Danique! Benthe is een leukie Marleen. Is wel een mooie keuring, 3 ringen. Ben blij dat Truus volgend jaar gewoon naar Vorden gaat, 3 uur onderweg om er te komen. Gisteravond nog verjaardag was om half 3 nog wakker vannacht. Was beetje over de slaap heen.

www.fitenvitaaldier.nl
Plaats reactie