We kwamen aan en meneer keek zijn ogen meteen al uit! Rennende, gillende kinderen, veel paarden, skelters, trampoline, mega luchtkussen, nog meer gillende kinderen en ga zo maar door. Braaf naar zijn stal gebracht, pal achter/naast het gekleurde luchtkussen met 20 springende, gillende kinderen haha dus een plek op de eerste rang voor Beer! Ik alles even ingeruimd in mijn huifkar (afzien) en zadelkamer en mezelf nuttig gemaakt.
's Avond met wat mensen van de leiding een buitenrit gemaakt om elkaar wat te leren kennen en ik dacht, van tevoren even rijden in de buitenbak..meneer kent eigenlijk alleen de binnenbak (we hebben geen buitenbak)..noouhooouuu, Beer veranderde van koelbloedige fjord in een aanstellerig heethoofdje..in iedere hoek omdraaien en wegrennen met het staartje plat tegen zijn billen..snurken, briesen en idioot lopen paraderen met die dikke speknek van hem..en ik maar blijven zitten met toeschouwers hahaha! Okee, nu was er naast de buitenbak een volleybalveld (in gebruik) een zwembad (in gebruik) en die toeschouwers en muziek en lawaai..arme Beer kreeg meteen een vuurdoop haha! Ik bleef lachen en uiteindelijk kalmeerde hij..de standaard opmerkingen kwamen natuurlijk weer onze kant op.. (hij is best mooi voor een fjord..ik hou normaal niet van fjorden maar deze vind ik wel mooi, wat is hij wild voor een fjord, ik wist niet dat fjorden zo heet konden zijn, en ga zo maar door) Nou, hups, in de groep naar buiten en daar was alles weer koek en ei want buiten is niks eng..haha ook geen tractors met mega aanhangers en andere groot verkeer.. wel was Beer zoooo drammerig! Zo had ik hem nog nooit meegemaakt..had geen armen meer over..ik wilde perse achterop rijden want ik wil dat Beer dat leert..iedere 5 minuten draaide ik weer voltes want liep meneer weer met die dikke kop van hem voorop..irritant!
We zijn later in de week nog 2 keer met een groep kinderen mee geweest als sluiting van de groep..wel even met een ander bit, 3 keer een ophouding en meneer hield op met drammen..beter dan de hele weg in zijn mond hangen. De eerste rit was alleen stappen en draven met kleine kindjes en de 2 rit met gevorderden mee, 2 uur door de bossen en langs de weg een ook flinke galopstukken..meneer had een rem en was keurig achter in de groep te houden..braaf! Heb ook echt kunnen genieten! Galop vindt hij heel lastig en hij heeft alleen maar standje turbo of extra turbo in het bos maar tijdens deze rit hebben we onze eerste handgalop gereden (ook wel dankzij het bit denk ik) dus ik was blij!
Beer heeft ook een grondwerk demonstratie gegeven en dat ging super! De meeste kinderen hadden nog nooit van grondwerk/freestyle gehoord dus dat was extra leuk..ik begon met vertellen over de fjord..wanneer ze hier kwamen, waarom, waarom ze er zo uitzien zoals ze doen, wat kenmerken zijn en daarna een stukje over Beer en zijn karakter en hoe ik daar met grondwerk op in heb gespeeld. Toen een demo en daarna 2 andere mensen dingen laten proberen..eerst iemand van de leiding die niets met paarden heeft en Beer verzette geen stap..haha supermooi natuurlijk, want wat wij deden zag er zo makkelijk en 'niet bijzonder' uit. Daarna iemand die wel wat met paarden heeft (eigen paard en wedstrijden) maar die kreeg Beer ook niet aan de praat..haha kids allemaal lachen en Beer dom kijken dat hij het niet snapte..
Heb later die week nog grondwerk met 3 andere paarden gedaan om te laten zien dat ieder paard het snapt..heel mooi om te zien dat ze allemaal zo voorspelbaar zijn..ook 3 baasjes/mensen gecoached en tips gegeven..voor 1 persoon was het een echte eye opener en die wil zich ook verder verdiepen in dit soort dingen..echt leuk!
Donderdag springles gehad in een groep kampkinderen (gevorderd) en Beer deed het super..lijntje van 3 gesprongen en voor het eerst alles in galop gedaan! Thuis wel eens wat gesprongen maar in draf sukkelt hij er maar wat overheen en de galop beheerste hij niet genoeg om er in te springen.. Galoptraining en tips gehad van de instructrice en ook echt wat aan gehad..ging meteen beter!
Vrijdag hebben we een parcours gesprongen..er was een soort wedstrijdje uitgezet voor de kids en een van de hoofdinstructeurs vroeg of ik niet met Beer wilde meedoen..nu houd ik echt heel erg van springen en ik dacht, jaaa waarom ook niet! Dus vrijdag een parcours van ongeveer 50 cm gesprongen met oxers, dubbel, steiltjes en kruisjes..felle kleuren, toeschouwers, stuk of 30 andere paarden en meneer vloog overal over..geen enkele keer getwijfeld of geweigerd, 1 balkje omdat hij niet lekker uitkwam en bijna alles in galop! (paar keer in een bocht dat hij terugviel in draf). Wat een superpeerd!
Ik ben zooooo trots op hoe hij het heeft gedaan! Hij was al braaf maar door deze week is hij nog braver en meer bom-proof geworden..en ik ga thuis ook lekker springen met hem..ik hou er van! Ohja, Beer heeft wel echt een ware fanclub opgebouwd..iedereen was gecharmeerd van hem..grote, vriendelijke, grappige reus...