Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Peertje

Re: Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!

Bericht door Peertje » vr 27 aug 2010, 20:38

Leuk Anna!!! Ben benieuwd!

Even een ego-berichtje...
Robbert had het na een flinke kopstoot van Bol het een beetje gehad vandaag, dus ik had alle paardjes lekker voor
mezelf daarna! Bij ons zijn de weides nu tijdelijk gesloten vanwege dat ze gewoonweg blank staan nu simpel gezegd,
dus ik had 3 heerlijk energieke knollies tot mijn beschikking. +:)+ Heb ze alle drie uitgebreid gepoetst, geknuffeld en
nog gereden ook!

Bol rijd ik nu ongeveer 3 keer in de week op B niveau. Gaat goed, hij blijft tot nu toe heel en hij heeft er heel erg veel
plezier in (vooral de galop!)! Witje zit ik sinds een week of drie af en toe weer op, maar hij voelde gister en vandaag zo
goed dat we vandaag een lekker drafje hebben meegepakt. Ging super, hij voelde goed los en zuiver! Komende tijd maar
weer rustig proberen op te bouwen na 5 maanden 'vakantie'. Top!

Daarna had ik het zeldzame genoegen eens op Peer te kunnen rijden! Nou... Peer is nog lang niet klaar voor de Abop
denk ik zo! :o Hij is knetterbraaf, doet heel erg zijn best maar is toch meer onbevestigd dan ik dacht... Was dus even
een 'bootcampje' basisdingen voor Peer vandaag. Wenden, buiging, activiteit en impuls en ook fijn: been = reactie graag. :P
Nog even een lekker stukje naar buiten met hem geweest als beloning. Toffe Peer!

Was vanmorgen echt ontzettend snotterig en beroerd, maar in de loop van de dag trok dat met behulp van wat aspirientjes
gelukkig weg en heb ik een heerlijke pennytijd gehad! Nu lekker bankhangen met de laptop voor de TV! :D
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 27 aug 2010, 21:11

Heerlijk zo'n dagje paarden voor jezelf he. En die abop komt wel hoor. Cyra was vorig jaar misschien 20 keer onder zadel geweest en haalde C. Was vooral voor de ervaring. We zien wel hoe het komende keer gaat. Net aan halster met longeren was ze erg braaf. Is mijn bak eindelijk perfect om te rijden (en dst terwijl heel nl weg spoelt zit ik perfect hier), heb ik spit. Balen dus
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Nathalie

Bericht door Nathalie » za 28 aug 2010, 14:39

wooohoooo ML heeft haar penny-gevoel hervonden :D...er is toch niets mooier dan dat, dat je af en toe weer zo intens kan genieten als toen je nog echt de penny-leeftijd had :D :D
Repainten is idd ontzettend leuk om te doen, kan het een ieder aanraden :), fijne creatieve uitlaadklep en de combi met mode en fotografie..kan het nog beter?
P.C. vindt volgens mij zelf ook dat hij bij ons hoorde, dat blijft in ieder geval de enige mogelijke verklarling die rechtovereind blijft gezien zijn voorbeeldige gedrag sinds hij weer thuis is.

En Jilly? Nog trailers gekeken? was er iets bij?
Dat ontbreekt bij ons ook nog maar daarbij heeft geen van ons beiden een E-rijbewijs, dus dat schiet ook niet op :P

Anna spit? jee wat balen als je net alles op orde hebt. sterkte ermee, gelukkig wel vandaag je kar ophalen!
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Jilly

Bericht door Jilly » za 28 aug 2010, 19:31

Gezellig ML, alle paardjes tot je beschikking. Ik zou er zelf niet aan willen denken, 3 op een dag rijden hihi, ben een echt watje!
En nog goed oefenen voor de ABOP en dan zou ik gewoon proberen, als je dan al een B haalt is hij al model. Kan je later nog eens over doen om een A te halen. We hebben hier toch eens filmpjes gezien van Peer niet zo lang onder het zadel? dat vond ik er super netjes uit zien.
Wij hebben hier pas een eerste teken van hand volgen, heeft lang genoeg geduurd hehe :+ (zal vast ook wel komen omdat ik niet wist wat ik moest voelen etc, ben altijd op en top bosruiter geweest)

Karretje opgehaald Anna? Foto's please :D

@Nathalie: er zijn er 2 die in aanmerking komen. Beide al iets ouder (10-15 jaar) maar netjes onderhouden, nieuwe bodem er in etc.
We gaan een van de dagen een proefritje maken en dan beslissen denk ik.

Ben vandaag voor 't eerst alleen met de trailer (huur) op pad geweest. Had flink wat zenuwen, maar 't viel super goed mee. Hay is ook zo'n geweldig paard op de trailer, je voelt of hoort 'm niet. We hebben met een vriendin en haar haf lekker een paar uur op de dijk langs de Nete en in het bos gereden. Wou dat ik zo'n omgeving ook wat dichter had!

Ik heb trouwens ook geen E, maar heb m'n auto uitgezocht op met een B kunnen rijden hèhè. Mijn auto icm een 1,5-paards van max 1350 mtm mag precies.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 29 aug 2010, 14:43

Deze gek is met haar spit-rug op de fjord gaan zitten. Wat is die merrie toch braaf. Geloof dat ik vaker last van mn rug moet hebben. Heerlijk gestapt door de rijbak, slangevoltes geoefend. Veel gebogen, heerlijk.
Net ze maar weer gauw binnen gezet, we stromen hier nog steeds half weg haha
Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » zo 29 aug 2010, 15:37

Hier baal ik nou altijd zo van,Nu Corner eindelijk de basis begint te snappen,gooien die enorme hoosbuien roet in het eten.
Ons weiland staan nog niet onder water zoals zo velen wel hier in de buurt,maar is toch te nat om redelijk in te rijden.
Hopelijk word het deze week weer beter.
dus het was weer een paardloos weekend.
Een knuffeltje en verwend met lekkere dingetjes en hup daar begon het weer te hozen.
Vandaag hondjes uit wezen laten op een recreatie terrein in Emst,maar toen ik langs het kanaal reed,herkende ik het gebied niet meer terug,waar normaal de koeien grazen zwommen nu zwanen
in het land.
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » zo 29 aug 2010, 17:00

Vanaf half volgende week wordt het gelukkig weer beter weer. Onze bak is 1 zwembad en zou eigenlijk toch ook wel weer een keer willen rijden.

Vandaag schriktraining gehad, ik had (uiteraard :P ) het allerbraafste paard haha. Foto's en filmpjes volgen straks. Ga nu eerst maar douchen (schandalig dat ik zo stinkend in de zetel durf zitten :o )
Viv

Bericht door Viv » ma 30 aug 2010, 04:27

Zo ben ook weer terug na 2 dagen kramperen in Wateren tijdens de zwemdurance :D
Kom ik thuis hoor ik dat kdies in elkaar geschupt is door zn inmiddels ex-mattie teun. Geen wei meer dus voor Kdiesje want die wil ik wel graag heel houden voor hij weer de ABOP uitgeschopt wordt door een ander paard net als vorig jaar.
Andy had hem nog wel voor de kar gehad (hoezo rust) en volgens hem liep hij goed maar wel wat stijf (waarom ga je dan mennen???). Dus die schade moet ik vanaaf fkes bekijken. Hopelijk issie wel weer oke voor Holten over 3 weken. Hij is precies op zn achterkniën getrapt beide kanten.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 30 aug 2010, 06:26

Als je van de paarden komt kun je toch niet stinken Jilly.....dat ruikt juist lekker :D :D (al zijn de meningen hier thuis daarover ook verdeeld :P)

arme Cadiz, ook dat nog...
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Viv

Bericht door Viv » ma 30 aug 2010, 17:48

ABOPpen lijkt ons niet gegund te zijn.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » ma 30 aug 2010, 18:45

Kalmiya schreef:Als je van de paarden komt kun je toch niet stinken Jilly.....dat ruikt juist lekker :D :D (al zijn de meningen hier thuis daarover ook verdeeld :P)
Bij ons thuis zijn ze het er allemaal over eens dat paarden stinken haha. Al vind ik het zelf ook niet de meest aangename geur eens die in je kleren/haar zit.
Viv

Bericht door Viv » di 31 aug 2010, 04:49

Nou zn knietjes vallen gelukkig mee. Wel paar flinke japen maar zwelling was alweer weg. Zn hele hoofd en keel zitten onder de bijtplekken, t ziet er niet uit. Arme Diesje.
Naja gaat wel weer over.
Sanne gaat nu met teun naar Erik Laarakker om hem door te lichten want dit gedrag is niet echt normaal. Hij is pas op zn 4,5e gecastreerd en ondanks dat zn hormoonspiegel normaal was is zn gedrag nog steeds ala hengst.
Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » di 31 aug 2010, 06:04

Omdat het weiland nog drijf is,met bijrijdster het idee gebracht om is buiten met hem te rijden,met 1 van ons ernaast fietsend en nog aan halstertouw vasthouden.
Dit alles doen we vanavond maar is een keertje.
spannend.
Afbeelding
Wendy1708
Contacteer:

Bericht door Wendy1708 » di 31 aug 2010, 09:29

Goedemorgen! Alweer een heeeeele tijd geleden maar ik meld me ook maar weer eens O:) . Ik denk dat ik me inmiddels alweer bijna opnieuw moet voorstellen... Ik ben dus Wendy en wij hebben Casper(we noemen hem Sven), de 4-jarige Fjord en Bliss, de pony van dochter Charlotte. Ik kijk wel bijna dagelijks even op Fjordenwereld, al is het maar om te zien of Nathalie(Kalmiya van Cos en PC) nog wat leuks heeft geplaatst :D .
Wij hebben de een paar heftige maanden gehad |( . In maart hebben we onze 9-jarige KWPN'er Casper moeten laten inslapen. Hij had al een tijdje last van zijn rug. Na het laten maken van foto's bleek hij kissing spines te hebben op 2 verschillende plekken in zijn rug. Heel treurig.
Ondertussen waren we met Casper, de Fjord heerlijk bezig. Hij is braaf en ook voor de wagen deed hij het erg leuk. Helaas sloeg ook hier het noodlot toe. Op 5 april was Remko, mijn man, met hem een ronde door de polder aan het mennen toen hij door een boerderijhond werd aangevallen. De eerste keer was Casper nog wel te houden maar toen de hond voor de tweede keer kwam was er geen houden meer aan. De hele boel is aan de kletter gegaan waarbij de wagen is gaan slingeren en uiteindelijk op zijn kant terecht is gekomen. Remko is van de wagen afgevallen en Casper is nog een paar honderd meter door blijven rennen. Hij kwam uiteindelijk, net voor de kruising, abrupt tot stilstand vanuit volle galop omdat de wagen aan een verkeerspaal bleef hangen. Hiedoor kwam ook Casper ten val. Remko had nog de tegenwoordigheid van geest om zelf 112 te bellen, de dierenarts en mij. Toen ik dus na een paar minuten aankwam lag Casper nog op de grond en kwamen ook de ambulance en politie eraan. Een hele toestand, Remko heeft een zwaar verbrijzeld onderbeen en is 's avonds gelijk geopereerd. Nu bijna 5 maanden later, is er van botgroei nog steeds geen sprake... Met Casper gaat het gelukkig goed, met behulp van omstanders hebben we hem van de wagen los weten te krijgen, (lang leve alle snelsluiters!) en stond hij weer snel op zijn benen. Ongelovelijk dat hij er lichamelijk zo weinig van heeft overgehouden want toen ik hem zo stil zag liggen met bloed uit beide neusgaten en het lamoen tussen zijn achterbenen door vreesde ik het ergste! De afgelopen maanden zijn we rustig verder gegaan met rijden want ik merkte wel dat niet alleen Casper een tik van dit ongeluk heeft gekregen maar ik zeker ook! Het gaat nu eigenlijk heel goed met hem en we hebben de afgelopen tijd weer aardig wat leuke dingen gedaan!
Poeh, poeh, een heel verhaal... Ik kom binnen...
Casper, aka Sven (Fjordenman)
Sydney (KWPN'er)
Cody (C-pony)
Jilly

Bericht door Jilly » di 31 aug 2010, 10:23

Jezus Wendy, meteen een triestig comeback... Krijg helemaal kippenvel van je verhaal, hoe afschuwelijk!
Als ik het goed begrijp is de situatie na 5 maanden bij Remko nog niet echt verbeterd? :(:)

Gelukkig heeft Sven er lichamelijk niks aan overgehouden, maar van je man is natuurlijk wel heel erg zuur...

Loopt die hond daar nu nog steeds rond of hebben ze die laten inslapen?
Peertje

Bericht door Peertje » di 31 aug 2010, 10:59

Jeetje Wendy, wat een nachtmerrie! Heel veel beterschap voor je hubbie!
Kan me goed voorstellen dat jullie allemaal een beetje de bibbers er van hebben overgehouden.

Viv ook beterschap voor Diesje! Is Teun die shet die op je weidefoto's staan?!
Wat een evil beest joh!

Leuk Ing, veel plezier vanavond!
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » di 31 aug 2010, 11:48

Jeetje zeg, da's niet niks wat jullie hebben meegemaakt.
Veel beterschap voor je man :(:)

Ga hier morgen weer langs C-tje :)
Ben beniewd wat ze dit keer gaat doen.
Afgelopen keer was ze best wel schrikachtig/kijkerig om de kleinste dingen 8)7
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 31 aug 2010, 12:18

Wat een akelig verhaal Wendy en jullie zitten er dus nog zowat middenin als ik het goed begrijp. Heel veel beterschap voor je man gewenst. Als je al die verhalen leest dan is het gewoon niet leuk meer om met paard en wagen op stap te gaan. Begin steeds meer te denken dat ik dat nooit meer ga doen maar dat ik lekker thuis of op de manege in de bak of weiland blijf.

Balen Viv dat Cadiz zo is toegetakeld. Het zit jullie ook niet echt mee.

De situatie voor Celony is nog steeds onveranderd.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 31 aug 2010, 13:43

*zwaait naar Wendy* hey vreemdeling :)

Misschien even ten overvloede hier omdat ik denk dat jullie het wel begrijpen, maar ik heb dus nooit iets over dit vreselijke voorval hier op FW geschreven omdat ik vond dat het aan Wendy was om hierover te vertellen en niet aan mij....

Celony loopt dus nog steeds overduidelijk kreupel Anita?
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 31 aug 2010, 16:01

Jemig Wendy, jij hetb idd een binnenkomer hier. Welkom hier ;)
Wat vreselijk naar van dat ongeluk.

Hebben ze bij je man al geprobeerd te werken met een botstimulator? Een kastje wat hij 24/7 moet dragen op zijn been wat het bot (ik dacht door trillingen) stimuleert om weer te gaan groeien? Heb namelijk al eerder een patient gehad die zo'n ding droeg omdat zijn verbrijzelde enkel niet aan elkaar wilde groeien. Na 4 weken met dat ding was er duidelijk verbetering
Afbeelding
Plaats reactie