Zijn er nog andere behendigheids honden hier ?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Lolly

Zijn er nog andere behendigheids honden hier ?

Bericht door Lolly » ma 23 aug 2010, 07:55

Dit vroeg ik me eigenlijk af, we zitten wel allemaal met onze hoofd in de gele paardjes, maar waar paarden zijn, zijn bijna altijd honden.
Dus wie doet er aan sport met zijn hond?
Het zou leuk zijn om ook eens met mensen hier te kletsen die naast de gele monsters ook iets met hun honden doen.
Ook als je niet aan behendigheid doet maar een andere tak van hondensport beoefend zou het leuk zijn om over onze 'werkende' honden te kletsen.
Een fotootje erbij zou leuk zijn. *-:)

Ik doe al sinds 1,5 jaar aan behendigheid met mijn Boxer "Phoenix" en zij doet dat erg leuk al is ze niet erg snel maar ze kan wel een foutloos parcours lopen en in oktober hebben we dan ook onze eerste wedstrijd.
Wij trainen in Leeuwarden bij de Boxerclub { binnenkort verandert deze club naar een algemene club, maar iedereen is altijd welkom hoor }
Ok beetje duffe foto maar ik heb even geen betere, helaas kan ik op zo'n moment niet zelf achter de camera staan.

Afbeelding

Ook ben ik sinds een paar maanden met Paulus bezig maar hij heeft een andere aanpak nodig dan Phoenix en hij is niet zo'n held, zeker niet met grote honden vind ie erg eng, en hij kan tijdens de training ook pardoes van het veld aflopen omdat hij dan erg geimponeerd is door de grote honden. 8)7

Afbeelding
Agilitydogs get over it

cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
kimmetjuh

Re: Zijn er nog andere behendigheids honden hier ?

Bericht door kimmetjuh » ma 23 aug 2010, 08:23

Het het,
wat leuk zo'n topic!
Mijn vriend en ik doen allebei al 4 jaar aan behendigheid...
Mijn vriend loopt met onze husky reu kenzo en ik met onze labrador max...
Vanaf februari gaat max met pensioen en ga ik lopen met onze husky teef kavik!?
Max is al wat ouder (9 al) dus dat gaat allemaal wat moeizamer maar kenzo doet het super en valt regelmatig in de prijzen...
Dewi, mijn eerste eigen knappe fjorden dame!!!
Veline, 1e klasse model!
Mijn meissie is dus STERMERRIE!!!
M1 + 7
Lolly

Bericht door Lolly » ma 23 aug 2010, 08:45

Wat leuk joh, ik heb nog geen Husky gezien in behendigheid, dus fotootje zou leuk zijn, vraagje hoe loopt een Husky, snel of wat langzamer daar ben ik erg benieuwd naar.
Wat jammer dat je moet stoppen met Max maar ze kunnen het niet eeuwig blijven doen, het vergt heel wat voor een hond, maar wel leuk dat je een goede opvolger hebt.
In ons groepje zijn de honden allemaal nog vrij jong dus we kunnen gelukkig nog een aantal jaartjes vooruit.
Agilitydogs get over it

rocky&moby

Bericht door rocky&moby » ma 23 aug 2010, 08:56

Met mijn kruising flatcoat x duitse herder heb ik behendigheid, gehoorzaamheid en flybal gedaan. Mijn jackrussel vroeger gehoorzaamheid en behendigheid.

Helaas zijn beide heren nu 10+ en doen ze het rustig aan. Wij hebben altijd duitse herders gehad en de volgende is zeker ook weer een hele echte. Ik vind die net wat te groot voor behendigheid maar wie weet. We gaan zowiezo wel weer naar de club, vind het erg goed om samen met je hond te sporten.
kimmetjuh

Bericht door kimmetjuh » ma 23 aug 2010, 09:11

Een husky kan erg snel en wendbaar zijn.
Wel moet je er altijd druk op hebben omdat ze snel een eigen plannetje trekken... Ook springen ze heel makkelijk door hun lichte gewicht!
Zal weleens wat foto's zoeken!
Met onze Mechelaar train ik ook nog gehoorzaamheid en die heeft weleens behendigheid gedaan... Met zijn schofthoogte van 74cm ging dat best hihi
Dewi, mijn eerste eigen knappe fjorden dame!!!
Veline, 1e klasse model!
Mijn meissie is dus STERMERRIE!!!
M1 + 7
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » ma 23 aug 2010, 12:51

Met onze oude border collie Bob vroeger gehoorzaamheidstraining gedaan.

Behendigheid met border collie Bob:
Afbeelding

Helaas behendigheid gestopt, Bob kan alles alleen drijft liever mij op (door me in mn kuiten te bijten) als snel door het parcours te gaan.

Niet verwonderlijk want Bob is een werk hond, samen met onze jonge border collie Dex drijft hij onze 260 tellende schaapskudde iedere dag door deelgemeente Ijsselmonde (Rotterdam).

Afbeelding
Bob zit linksboven op de geluidswal...

Afbeelding
Bob en ik achter de kudde (met gele hesje aan) tijdens een wandeling naar ander project!

Dus mijn honden zijn echte werkers :).
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
silvericathy

Bericht door silvericathy » ma 23 aug 2010, 12:53

wat leuk zo'n topic,
heb helaas geen hond wel een konijn die ook behendig is, maar die zal ik hier wel niet mogen plaatsen he...?
Laatst gewijzigd door silvericathy op ma 23 aug 2010, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
(L) Exel & Vera You Changed My Life For Ever (L)

http://i933.photobucket.com/albums/ad17 ... _003-6.jpg
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 23 aug 2010, 14:02

Ik heb twee Amerikaanse staffords waar ik met de oudste van hen ook een aantal jaar behendigheid heb gedaan, nu niet meer, hij is elf en gaat minder goed zien en slaapt liever dan dat hij beweegt :P
Maar in zijn jonge jaren vond ie het heel erg leuk en ging er ook volledig voor, hij was razendsnel, soms wat te snel waardoor hij wel wat foutjes maakte af en toe zoals bij de A schutting, sprong ie er bijna standaard te vroeg af. De paaltjes, dat slalommen dat deed ie het best, zo ontzettend snel! De slurf vond ie zelf het leukst!
Was een erg leuke tijd :D

Groetjes Thessa :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Lisa

Bericht door Lisa » ma 23 aug 2010, 17:28

Dribbel en ik doen ook behendigheid!!! We hebben eerst in nijeveen 2 cursussen gedaan. Beginners en vervolg beginners. Dribbel leert snel en is super behendig. We deden aan het einde ook wedstrijdje. Eerste cursus was ze eerste en tweede cursus was ze 2de op 1 sec. verschil van een amerikaanse stafford. Die was echt mega snel. Nu zijn wij bij ons om de hoek begonnen tussen de gevorderde. De hindernissen zijn iets anders (andere kleuren en zo) en dat vind ze soms even onwennig, maar ze doet het super!!.
Respect voor de kleine meid!!

Dribbel op de aller eerste cursus!!! (haha zie er charmant uit). Hier was het echt nog puur aanleren!!
Afbeelding
Afbeelding
Je moet zelf behoorlijk bijbenen anders houd je de kleine dame niet bij. Ik zal binnenkort eens nieuwe fotos maken. Deze zijn van voorjaar 2009

Onze twixie heb ik ook wel eens meegehad, maar dat is een beetje een sukkel haha die gaat liever overal onderdoor enzo. Het duurt ook altijd vreselijk lang voordat je haar iets leert. Ze is eigenlijk veel te eigenwijs. Wie weet ga ik nog eens cursus met haar volgen, maar dribbel is veel meer gedreven en wil echt voor je werken. Dribbel is trouwens een maltezer/shih tzu kruising.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » ma 23 aug 2010, 19:00

heb het gedaan metmn vorige hond, kruising labrador/pitt. Die hond deed het zo super, alles ging vanzelf met die hond.

Helaas is die niet meer
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Lolly

Bericht door Lolly » di 24 aug 2010, 13:42

Wat leuk dat er toch nog veel mensen aan behendigheid doen met hun hond.
Ik zou het leuk vinden als jullie blijven meepraten over dit onderwerp, in mijn eentje valt er ook niet veel te lullen.

Sinds 1,5 week zijn we weer thuis van onze reis naar Amerika en de eerste dag van onze vakantie zijn we naar een grote hondenshow in Houston geweest.
De ene kant van de zaal was geheel voor de behendigheid ingericht met drie ringen, een ring voor kleine honden, een ring voor grote honden, en ik geloof dat ze in ring drie jumping deden maar daar heb ik niet gekeken, alleen bij de eerste twee ringen.

Bij de kleine hondjes zag je veel vrouwen van boven de vijftig bezig met vooral veel 'kleine maat schnauzertjes', maar mijn god wat waren die vrouwen fel zeg om snel en foutloos door het parcours te komen.
En die schnauzertjes die kunnen het goed hoor.

Bij de grote honden natuurlijk veel borders maar tot mijn verbazing ook veel golden retrievers, de grote honden maakten meer fouten, maar hadden IMO ook een moeilijker en sneaky parcours waar dus de meesten in de fout gingen.
In dit parcours moest de handler na de eerste sprong achter een lijn blijven lopen en de hond op afstand door de paaltjes sturen en dan door de tunnel, nou hier ging bijna iedereen de fout in, en de laatste sprong stond op een lijn van drie sprongen naar de uitgang waarvan ze alleen de middelste moesten springen nou je snapt wel dat de meeste honden de laatste sprong ook meenamen, maar wat waren de meeste honden snel zeg, had nog nooit een wedstrijd gezien vandaar.

We zijn de hele dag op de hondenshow gebleven natuurlijk, even bij de boxers en de corgi keuring gekeken en de rest van de honden ook bekeken, ook waren daar een heleboel kraampjes met van alles en nog wat echt een luilekkerland, maar erg leuk om een Amerikaanse hondenshow mee te maken.
Agilitydogs get over it

vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » di 24 aug 2010, 16:34

Net dit seizoen begonnen met Rico met behendigheid. Ik train met hem G&G beginners, maar vond het wel goed voor hem (zijn woonsituatie en gedrag) dat hij zich ging concentreren op iets.
Dus daarom met behendigheid begonnen. Hij is erg onzeker en dus ook op de toestellen. De rest doet hij super. Hij doet de toestellen (hoogte) wel ook helemaal zelfstandig maar nog niet altijd met de volle overtuiging.
Nu is meneer ook 45 kg met weinig bespiering dus heeft hij het uiteraard wat lastiger op de schutting etc.
Gister een laatste les gehad in de vorm van een wedstrijdje met diverse onderdelen. Daarbij zijn we 2e geworden. Wel moeten we de beginners over doen ivm. met zijn onzekerheid op de toestellen.
Ik heb alleen geen fototje van hem tijdens de behendigheid. Wel tijdens een GG training thuis.

Niet allemaal even scherp (broer lief is geen fotograaf)
Afbeelding
Afbeelding
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
ywan

Bericht door ywan » di 24 aug 2010, 20:06

hier nog iemand.
Met mijn malamute Mika

Afbeelding

Afbeelding
Gerritje

Bericht door Gerritje » wo 25 aug 2010, 15:21

Meneer Nelson mijn border collie
Afbeelding
---
silvericathy

Bericht door silvericathy » di 31 aug 2010, 09:14

kan het toch niet laten...hier wat foto's van mijn nijntje (hoop dat het mag)

Afbeelding

Afbeelding

en nog eentje zo:
Afbeelding

sorry voor de hoeveelheid kon niet kiezen 8)7
(L) Exel & Vera You Changed My Life For Ever (L)

http://i933.photobucket.com/albums/ad17 ... _003-6.jpg
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » di 31 aug 2010, 12:15

Ik ga binnenkort beginnen met behendigheid. Ik heb met mijn Engelse Staff Najari puppy, vervolg en GG beginners gedaan. Nu al een tijdje niks meer, door gebroken pootje en relatie met ex naar de knoppen. Vanf oktober beginnen we met behendigheid en ik wil ook Flyball gaan doen, maar die cursus zit op het moment vol.

Najari is 2,5 jaar en heeeul stoer:

Afbeelding

En soms is ie wat minder stoer...

Afbeelding
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
claudia

Bericht door claudia » di 31 aug 2010, 13:04

Oh Anna die laatste foto....................
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » di 31 aug 2010, 13:43

Hihi lekker ding he?
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
claudia

Bericht door claudia » di 31 aug 2010, 14:07

Hij lijkt wel te mediteren. Geweldig.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Lisa

Bericht door Lisa » di 31 aug 2010, 15:26

wahh die foto!!

Wat grappig van het konijn!!

Ik zal eens vragen of ze morgenavond wat fotos van dribbel en mij willen maken! Heb er wel weer zinin. Ze is zo enthousiast!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Plaats reactie