Proficiat Emy!!
Zaterdag heeft Jack bezoek gekregen en natuurlijk alle aandacht vind ie leuk. Mijn collega/bazin eigenlijk + haar man, die ook paarden hebben, kwamen eens langs om naar mn paardjes te kijken.
Ze hebben me ineens geholpen en wat nuttige tips gegeven ivm de 'opvoeding' van mijn kleine draakje, daar zij veel meer ervaring met jonge paarden hebben. Ik vertelde dat hij soms zo staakte, de wasplaats niet in wilde, mij omver duwde,... Moet dus toch nog een stuk consequenter worden.
Eerst zijn manen geknipt. Bij mij blijft hij niet staan, met zn kop schudden,... Dus toen nam hij het even over. Die manen waren dus zo geknipt

Alles op een zeer vriendelijke manier maar wel hem leren wat kan en wat niet kan.
En dan meewandelen, knopje wijken voor druk / achteruit testen. Ging allemaal prima.
Dan mocht ik met hem de wasplaats in...hij liep er dus gewoon zonder aarzelen in

Ik stond dus echt voor aap, maar wel SUPERblij dat hij eindelijk in die wasplaats stond.
Gisteren nog eens geoefend zonder hulp en hij ging er weer prima in!
@ Keandra : waar en wanneer ga jij naar de keuring met Jalenka?
Ik ga niet naar de keuring met Jack dit jaar. hij staat er nog helemaal niet zo goed bij, dus ik wacht tot volgend jaar of zo, dat hij nog een beetje bijtrekt.