Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Keandra

Re: Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt w

Bericht door Keandra » di 27 jul 2010, 20:29

hier is jalenka ook maar 135.5cm hoor
die heeft door vorig jaar zo lang te mager te staan ook een mooie groeiachterstand gekregen |o
ze heeft haar groeispurt nog niet gekregen in de hoogte, wel al wat in de breedte en de nek

we gaan gewoon afwachten wat het volgend jaar zegt en dan zien, ik hoop op zich dat ze de 140cm haalt, meer hoeft niet echt hoor, en moest ze op 142 komen dan zou het super zijn
maar dat is voor later

eerst haar verstandelijk nog wat laten groeien O:)
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » vr 30 jul 2010, 07:45

Oké ik heb mijn vliegenkap maar weer achterwege gelaten...
Van al wat er nog van Jack zn voorpluk overbleef haalde ik er gisteren echt n dikke pluk uit gewoon door hem over zn bol te aaien ;(
N vlecht helpt ook niet echt... Ga misschien maar zo ns n gordijntje halen ( weer niet of er n goed woord voor is?). Heb dat ook om mee te rijden.

Gisteren beet Jack ook nog ns enorm hard in mn arm...en nadien ging stalgenoot hem staan aaien, en haar gaf hij doodleuk likjes. Misschien vind hij baasje gewoon niet lief? :n
roos

Bericht door roos » vr 30 jul 2010, 08:43

Ekdal heeft ook een periode gehad dat hij veel beet, toen heb ik hem toch een lel gegeven totdat hij achter in te stal stond...en nee dat vind ik niet zielig...
Ekdal is soms ook liever bij anderen....doe je niks aan denk ik
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » vr 30 jul 2010, 08:47

Ik heb hem wel direct op zn plaats gezet.
En dan maar de buurman, mn andere paardje, gaan knuffelen. die kon het gelukkig wel appreciëren :=

Zit alleen nu met n gigantisch blauwe plek op mn arm...hij heeft echt wel doorgebeten :roll:
Keandra

Bericht door Keandra » vr 30 jul 2010, 10:32

aj meid

hier gaat het ook zo hoor, als ze stout is kan ze een tik verwachten dat ze er even niet goed van is.
(onlangs is ze zo uitgebroken uit haar stal toen we hooi aan het geven waren, ze wou er niet meer terug in. Leslie heeft de zweep erbij genomen en eens goed in de lucht gezwiept zodat die dat naar geluid maakt := , nog geen reactie enkel juist de verkeerde richting uit. Dan heeft ze een tik gekregen en stond ze snel in haar stal hoor. Sindsdien luistert ze goed hoor als ze in stal staat)
en bijten heeft ze ook een moment continu gedaan, telkens een tik gekregen en een verbale aanval van ons :=
nu komt ze enkel nog snuffelen en lief doen en likken geven (likjes zijn het niet meer als compleet je hand of kaak er nat van wordt O:) )

straks komt de smid (fokker van Githa en vriend van Nathalie1985), eens horen wat hij nu van haar vind voor in september naar de keuring te gaan in Grimbergen
Ga je met Jack naar een keuring volgend jaar of kom je dit jaar ergens kijken?
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » vr 30 jul 2010, 12:15

Wat een boefjes met het bijten.
Evian die likt alleen maar :D (oke en probeert als je hem de kans geeft na een paar minuten ook wel eens te schrapen).
Maar op tijd bij zijn. Als je het al ziet aankomen en erop bedacht bent, kun je het soms al voor zijn.
Esther

Bericht door Esther » vr 30 jul 2010, 13:00

Digai gaat steeds meer op grote broer Elvis lijken, hihi.. Hij is wat donkerder, maar hij stond vandaag al lekker met een halstertouw te zwengelen, hihi.. Kwam me ergens bekend voor..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » za 31 jul 2010, 06:46

Gisteren zag Ekdal weer spoken in de sloot, maar met Danc erbij heeft hij zijn angst overwonnen haha ;)

Daarna Danc en Ekdal hun hoefjes gedaan, Ekdal in de stal, danc op de poetsplek. Toen ze klaar waren eerst Danc naar buiten, daarna Ekdal, was hij het niet zo mee eens, boos...nou toen heb ik hem even op zijn plek gezet..de boef!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 31 jul 2010, 19:43

Gister was het eindelijk zo ver Emy is ook 2 jaar geworden!!! Ze hoort nu toch ook echt bij de twenters
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » za 31 jul 2010, 20:11

Nogmaals gefeliciteerd Nance!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » za 31 jul 2010, 21:39

Jaaaa *o/* Emy is twee jaartjes oud!!
Join the Club.

Leuk Esther,dat Digai toch wat trekjes van Elvis krijgt :)) .
Ben niet zoveel aan het doen met me mannetje de laatste tijd.Ben door me rug gegaan,en verder zijn ze hier met de paddock bezig geweest op stal.Gister heeft hij een dreun gekregen omdat hij me een ontzettende gooi gaf,en dat kon ik even niet hebben nu met me rug.
Maar Elvis zal Elvis niet zijn,als hij na 10 sec gewoon niet weer naast je staat met een blik van "wat deed ik nou weer verkeerd" O:) En het allerbelangrijkste hij was daarna een stuk minder baldadig.
Morgen maar weer is wat positieve aandacht geven :D
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » ma 02 aug 2010, 08:01

Proficiat Emy!! *o/*

Zaterdag heeft Jack bezoek gekregen en natuurlijk alle aandacht vind ie leuk. Mijn collega/bazin eigenlijk + haar man, die ook paarden hebben, kwamen eens langs om naar mn paardjes te kijken.
Ze hebben me ineens geholpen en wat nuttige tips gegeven ivm de 'opvoeding' van mijn kleine draakje, daar zij veel meer ervaring met jonge paarden hebben. Ik vertelde dat hij soms zo staakte, de wasplaats niet in wilde, mij omver duwde,... Moet dus toch nog een stuk consequenter worden.

Eerst zijn manen geknipt. Bij mij blijft hij niet staan, met zn kop schudden,... Dus toen nam hij het even over. Die manen waren dus zo geknipt := Alles op een zeer vriendelijke manier maar wel hem leren wat kan en wat niet kan.
En dan meewandelen, knopje wijken voor druk / achteruit testen. Ging allemaal prima.
Dan mocht ik met hem de wasplaats in...hij liep er dus gewoon zonder aarzelen in := Ik stond dus echt voor aap, maar wel SUPERblij dat hij eindelijk in die wasplaats stond.

Gisteren nog eens geoefend zonder hulp en hij ging er weer prima in!

@ Keandra : waar en wanneer ga jij naar de keuring met Jalenka?
Ik ga niet naar de keuring met Jack dit jaar. hij staat er nog helemaal niet zo goed bij, dus ik wacht tot volgend jaar of zo, dat hij nog een beetje bijtrekt.
roos

Bericht door roos » ma 02 aug 2010, 10:09

Wat fijn dat het oefenen ook zonder hulp goed ging!

nog 1.5 pagina en dan openen ik weer een nieuw deel van de Etjes!!

Bij het fototopic vavn Fiorano(?)staat dat ze in Dort zeiden dat het zwarte meer boven het witte uit moest komen. Vond het wel vreemd, want ik Noorwegen is toch alles gelijk?
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » ma 02 aug 2010, 11:42

Op de Noorse manier knip je alles gelijk en de Nederlandse manier is zwart-wit, waarbij je het zwart 1 cm boven het wit uit laat komen.

Heb dit weekend even lekker gelummeld in de wei. Minouk eerst een goede poetsbeurt gegeven, de andere paarden stonden in de wei. Evian kwam aan de draad erbij staan kijken en zelfs nadat ik Minouk teruggezet had, bleef hij staan zovan 'Hallo, nu ben ik aan de beurt!' Heb hem ook vastgezet, gepoetst en even kort gewandeld en hij deed het prima.

Vorig weekend vertelde mijn moeder ook al zoiets.. Ze had Olette gelongeerd, wilde ze Gaby pakken, maar Evian kwam echt aangelopen zovan 'nu ben ik!' en hij liep heel braaf de rijbak mee in en mijn zus heeft hem even kort gelongeerd. Stap - rondje draf en afgesloten met stap. Hij deed het zo braaf!
De komende tijd wordt hij nog niet gelongeerd verder, maar eenmalig eens kijken hoe het ging. Hij biedt zich wel aan, alsof hij meer gepakt wil worden, net zoals de rest.

Eskil daarentegen lijkt alleen nog maar te willen knuffelen
roos

Bericht door roos » ma 02 aug 2010, 11:46

Ekdal houdt ook van lekker knuffelen!
Dit jaar blijven de manen van Ekdal gelijk. Het zwarte is nog zo dun, dus dat ziet er niet uit als je het zwarte dan hoger laat(en ik ben ook bang dat als je knipt je verongeluk het zwarte weg haalt...)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » ma 02 aug 2010, 17:11

Ik heb helemaal zo'n skjede kam om te knippen,het witte is aan beide kanten super dik en veel,en het zwarte is normaal.Dus net wat je al schreef Roos moet je niet per ongeluk in het zwarte knippen.Bij Elvis staat alles gelijk voor geen meter.Dan lijkt het helemaal een plee borstel :=

Afbeelding
roos

Bericht door roos » ma 02 aug 2010, 17:20

Ik heb bij Ekdal wel het hele gelijk. Misschien dat het volgend jaar anders is?
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » ma 02 aug 2010, 21:03

Hij lijkt juist ieder jaar meer zijn moeders kant op te gaan :=

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » di 03 aug 2010, 01:19

Hihi.. Maar, daar leer je wel van knippen.. Om het van de positieve kant te bekijken, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Keandra

Bericht door Keandra » di 03 aug 2010, 07:43

wij gaan naar Grimbergen op 4 september
de smid zei dat ze wel mss geen 35 zal halen ookal komt ze er super voor
Jalenka heeft van vorig jaar, nog voor ze met Githa op de weide is beland, een bokhoef. Dit ziet er niet uit en ze kon er dus ook niet degelijk mee lopen.
Nu is het al wat bijgetrokken door te laten bekappen, maar als ze erop zullen letten zal ze de 35 punten niet halen.
maar we gaan toch, gewoon om haar de ervaring te laten opdoen en zo ...
Plaats reactie