C'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilona

Re: C'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!

Bericht door Ilona » zo 11 jul 2010, 08:48

Ah nee Viv toch niet weer een eventuele verhuizing... Balen is dat toch dat je het nooit eens gewoon helemaal naar je eigen zin kan krijgen.
Soms lijkt het me zo leuk om op een 'stal' te staan met anderen paarden en bak bij de hand e.d. Maar als ik soms lees over alle toestanden die je dan weer hebt ben ik toch weer blij met mijn stekkie buiten het dorp waar ik zo goed als alles zelf kan bepalen. Dan de vriendinnen maar wat verder weg en de bak een half uur rijden bij ons vandaan.

Hier heeft t gisteren ook lekker geregend! Het hooi was gisterenmiddag nog mooi voor de buien binnen. Er liggen weer 99 pakjes klaar voor de winter. En de wei kan over een weekje ofzo weer helemaal open. Als de spekkies het toelaten tenminste ;)

Hmpf.. wel weer erg warm vandaag... Wat moet ik nou eens gaan doen. Voor rijden vind ik het nu echt te warm.. En ik kan natuurlijk onmogelijk vanavond gaan rijden O:) Al zou het wel lekker rustig zijn overal :=
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 11 jul 2010, 08:52

99 pakjes Ilona, kleine pakjes? Voor hoeveel paarden is dat dan? Wij hebben er nu ruim 450 liggen in de schuur voor de komende winter.

Ik ben ook blij dat ik de paarden gewoon bij huis heb. Je wordt er toch niet echt vrolijk van als je steeds moet verkassen omdat er weer een conflict is met de staleigenaar. Ik had echt gedacht Viv dat je nu hier je stekkie had gevonden maar weer niet dus, balen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » zo 11 jul 2010, 09:17

Haha ik ben al blij met de 99 pakjes. Ik dacht dat er 40-50 af zouden komen.
Het zijn kleine pakjes en er staan in ieder geval 3 paarden maar dat kunnen er ook zomaar 5 of 7 of ...?? worden. Dat verschilt bij ons nog al eens ;) .
Ik hoef het niet met alleen deze 99 pakjes te doen hoor :)
De paarden staan ook jaarrond in de wei (+/- 2 ha) en redden het daar ook al een aardig eindje mee.
Jilly

Bericht door Jilly » zo 11 jul 2010, 09:30

Tja, iedere soort stalling heeft zo z'n voor en z'n nadelen denk ik. Ergens lijkt het me ook heerlijk om een eigen stukje te hebben waar je alle zeggenschap over hebt, maar dat betekent in veel gevallen ook nooit gezelschap, nooit makkelijk weg kunnen, veel meer werk dan enkel de leuke dingen (nu mest ik zelf ook wel, maar ik zie me niet zelf hooi binnen halen, wei uitmesten, dingen repareren etc)
Ik heb soms ook wel eens een OMG-moment op m'n stal, maar ik sta gelukkig goedkoop zodat er ruimte is om zelf aan te vullen, zo koop ik regelmatig eigen hooi als de kwaliteit op stal minder is etc. De ideale stal zal toch niet bestaan...

Maar Viv, zijn er dan al meer dingen voorgevallen behalve dit? Snap dat je teleurgesteld bent in de stalbaas, maar hij heeft het vast ook maar gedaan om goed te doen. Je bent destijds niet voor niets weg gegaan op je oude stal, dus daar zal het nu opeens ook niet helemaal ideaal zijn?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Peertje

Bericht door Peertje » zo 11 jul 2010, 14:32

Hallo allemaal!

Zitten jullie ook zo te puffen van de warmte?!
Was helemaal blij met de bui gisteravond, hoop dat er vanavond weer wat regen valt!
Kan onze weide wel gebruiken!

Jeetje Viv, wat vervelend dat Dies dit gisteren is overkomen! In de wei zetten ipv op stal laten is nog tot daar aan toe, maar om hem dan op het net bemeste land met vliegen te zetten en hem ook geen andere weide te geven?! :? Komen er wel vaker dit soort 'misverstanden' voor? Heel erg vervelend! Ik weet natuurlijk de reden niet waarom je bij je oude stal bent weggegaan, maar misschien is verhuizen (naar welke andere stal dan ook) wel beter als je vaker dit soort nare akkefietjes met je huidige staleigenaar hebt.

Ben zelf wel een gelukkige 'pensionner' en zou er juist niet snel voor kiezen om alles in eigen beheer te hebben en te moeten doen. Met 55 paarden en de daarbij behorende eigenaren is er natuurlijk bij ons ook soms wel eens wat, maar eigenlijk nooit ten aanzien van de paarden of het stal-, voer- of weidebeleid. Jammer dat je wat verder weg woont (30km) dan had je gezellig bij ons in Woubrugge kunnen komen staan met Dies! Super faciliteiten, service en sfeer! +:)+

Kan me voorstellen dat Corner genoot van zijn douche! Alhoewel Peer het echt hele koude water niet zo'n succes vindt...
Wij 'schnitzelen' onze paarden nu ook dagelijks: Koude douche en daarna lekker rollen in het mulle zand. Afkoeling en vliegenwering in 1! :D Ze zijn er op stal nu aan gewend van ons, maar je had de gezichten van mijn stalgenoten moeten zien de eerste keren dat ik mijn uberwitte schimmel daarna geschnitzeld en wel op stal zette... 'Moet je hem niet poetsen nu dan?!' :Y) Uhm... Nee dus!

Gaan jullie ook allemaal voetbal kijken vanavond of gaan jullie het boycotten?! Wij gaan bij mijn familie BBQen en voetbal kijken. Heb er heel veel zin in maar heb eerlijk gezegd weinig vertrouwen op winst voor Holland... Hup Holland Hup!
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Jilly

Bericht door Jilly » zo 11 jul 2010, 14:49

Ik was ook zo blij met die flinke bui van gisteren en vanmorgen vond ik het goed te doen, maar nu is het alweer net zo warm en drukkend als de dagen er voor. Daar word ik echt zo moe van pff, heb in niks zin.
Zijn vanmiddag gaan zwemmen in Galder, wow dat was daar druk!!

Vanuit ons dorp vertrekt er wel een bus naar Breda, maar de tijden zijn wat slecht (vertrok om 2u hier en komt pas 12u later weer terug) en aangezien we als Belgen toch nét iets minder meeleven en morgen gewoon moeten werken kijken wij het hier gewoon op tv.
Onderweg naar Galder reden er een paar auto's van VRT/Sporza achter ons, dus we gaan vast wel beelden te zien krijgen van het feestgedruis (of van de teleurstelling)
ing-1970

Bericht door ing-1970 » zo 11 jul 2010, 14:56

Ja jammer dat ik m,n camera was vergeten,want het was wel een water pret
ikzelf zag er niet meer zo schoon uit ,ahum 39 jaar en ik zie er af en toe uit als een slons,als ik bij
de paarden geweest ben.
Wat me verbaasde is dat hij met het heen lopen van weiland naar de wasplaats toch zo,n kleine 2 km verderop is dat hij heen superlief met me mee liep,maar terug een regelrecht drammerig en veel te sterk paard ineens mee terug moest nemen.
Zo krijg je het idd ook warm :( ,het kin kettinkje was niet overbodig.

ja vanavond ook voetballen kijk *o/*
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 11 jul 2010, 15:22

Ik ga van de winter over op voordroog-kuil, liefste ook die kleine baaltjes. Hopelijk verkoopt onze hooi leverancier dat ook. Was wel tevreden over die jongens. Doe nu 3 maanden met onze eerste lading hooi en ben nog niet eens over de helft. Had 100 balen.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
fjordido

Bericht door fjordido » zo 11 jul 2010, 17:03

nou op aandringen van viv ;) kom ik hier ook maar eens meeschrijven.

dit is mijn c'tje: Caija:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ben benieuwd wat jullie van dr vinden.
het is maar een kleintje (geen idee hoe klein precies, maar wel een stuk kleiner dan ido), maar ik vind mezelf er toch niet heel erg op misstaan, jullie?
ik ben 1.80m
Viv

Bericht door Viv » zo 11 jul 2010, 17:12

Owww loon wat is ze leeeuukkkkkkk....
Is dat het zadel waarmee mijn billetjes voor het eerst kennis hebben gemaakt met een fjordenrug? legendarisch zadel dan :D Je ziet wat ervan gekomen is hahaha.

Zo klein vind ik dr btw niet hoor valt best mee. Ze komt niet mee naar Dort toch?
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » zo 11 jul 2010, 17:26

Nou meneertje vandaag iig voor de nacht teruggezet. Hij heeft in 2 dagen tijd ene halve baal hooi en 1/4 baal kuil schoon op en zag er eindelijk weer wat gevuld uit. Zegt genoeg he?
Ze hebben er vandaag een 10m2 gras bij gekregen (voor 5 paarden) en de vliegen waren iets minder dus tsja hij hoort toch bij zn soortgenoten al vermaakt hij zich prima in zn eentje.

Tuurlijk is er al meer voorgevallen:
- 1e week, wissel naar andere box (achterste zonder eigen ingang en zonder overleg)
- kleinere kast toegewezen krijgen dan in eerste instantie gezegd was (en nu heeft shetje met weinig spul een joekel van een kast) en dan je spullen zo midden in de kapschuur op een hoop pl**ren.
- te weinig strokorrels besteld/geleverd gekregen
- hele winter te weinig ruwvoer dus zelf moeten bijvoeren
- niet hoeveelheid biks krijgen die je aangeeft (1/2-3/4 schep geven terwijl je maar 1/4 wilt).
- vragen om een binnenbox en die toewijzen aan je boxgenoot die er niet om gevraagd heeft
- aangegeven dat ik precies wil weten wanneer ze wormenkuur krijgen en welke (heb er met Tjo genoeg gezeik mee gehad) en dan gewoon niks zeggen en wel geld willen zien (zn dochters geven die spuiten terwijl ik dat liever zelf doe).
- beweren dat je paard bevangen staat alssie een stevige halsspier heeft
- en dan nu dat gezeik met dat land....

Ter illu:
de bodem van de wei nu:
Afbeelding

terwijl aan de andere kant van het draad...
Afbeelding
Afbeelding

Kontje aan kontje op het smalle strookje
Afbeelding

Want dit is de rest van de wei:
Afbeelding

En even je geurtje afzetten....
Afbeelding

Mn oude stal zijn we weggegaan omdat 2 lui de sfeer verziekten en de rest van de stal meetrokken en mn bijrijdster de dupe werd. Maargoed bijrijdster hebben we niet meer en sfeer is daar ook erg veranderd en wij ook dus ala.... scheelt wel 20km rijden en kan zelf alles inkopen en bepalen wattie krijgt, zaaaaaalllliiigggggg. Dus hopelijk gaat dat door. Scheelt me ook nog eens dik 100 euro/mnd.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 11 jul 2010, 18:19

Vind haar niet klein tonen hoor. Staat je goed.

Mijn lady is weer hengstig. Stond weer te schuren en als je dan dr staart insmeert staat ze met een puntlipje te staartje draaien. Snap ook gelijk waarom Orion vandaag zo lastig was hihi.
verder zie je dus niet aan haar dat ze hengstig is. Ze plast niet, ook geen derrie aan dr muts, niks dus. Wordt nog wat als ik dr wil laten dekken, weet nooit wanneer ze op dr hoogtepunt zit
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » zo 11 jul 2010, 19:41

Kom je maar schouwen bij Diesje, die krijgt de hele merriekudde spontaan hengstig :D
Lopen allemaal als een loopse ... achter hem aan alssie door het landje komt hihihi.
Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 11 jul 2010, 19:56

Gerrit staat dichterbij :P die krijgt ze ook nog allemaal hengstig en dekt ook nog als het nodig is O:)
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 11 jul 2010, 20:24

Viv schreef:Kom je maar schouwen bij Diesje, die krijgt de hele merriekudde spontaan hengstig :D
Lopen allemaal als een loopse ... achter hem aan alssie door het landje komt hihihi.
Orion merk je het ook aan, die wil al dekken van 1% hengstigheid en die dekt zelfs ruinen die tegen hengstige merrie hebben aan gestaan hihi, maar zelfs als die dr staat te likken piest ze nog niet. Rare muts ;) Je ziet ook niks geen vocht een dr pruim hangen ofzo, ze is krukje droog :P
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » zo 11 jul 2010, 21:04

Misstaat helemaal niet Ilona. Leuk trouwens, ook zo'n lichte :L

Denk dat ik blij ben dat we niet met de bus mee naar Breda waren... :=
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 12 jul 2010, 08:27

:= bij jullie staat haast nog meer dan hier in de wei...en toch werd Bink er dik van 8)7..al die suikers. Maar krijgen ze dagelijks zo'n strook bij Viv? En hoe lang is dat land?
Het is nu wel even ploeteren de laatste weken omdat er zo weinig groeit. Dus dan kun je ze soms beter schraal houden en iets bijvoeren (dan heb je straks minder land dat moet herstellen), maar het is natuurlijk niet zo dat ze helemaal op 0 moeten. Maar moet zeggen dat ik ze ook de laatste weken bewust zo kort had staan hier :j, maar dat was omdat we anders binnen no-time twee vetkleppen hebben en totaal geen land meer over met nog 'iets'...

En leuk licht paardje Ilona. Wat was haar afstamming ook alweer?
Geluk is de vrucht van intens werk
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 12 jul 2010, 09:15

Nou Viv, nu ik dat lijstje zo lees kan ik me voorstellen dat je erover denkt om naar een andere stal te verhuizen. Bij ons staan ze nu ook heel schraal en krijgen er 's ochtends en voor de nacht hooi bij, zo kan de rest van het land even bijkomen (en daarvoor waren de regenbuitjes (vooral -TJES :P) erg welkom.

Kleintjes hebben weer andere kwaliteiten die ze toch heel groot maken fjordido, dat merk ik tenminste altijd aan ons kleintje (die we vandaag samen met Casper officieel gaan laten meten, ben zo benieuwd want ik heb het idee dat hij zeker een hele 2 cm gegroeid is van 1m36 naar 1m38..hehehehe).

Ik ben trouwens ook een hele gelukkige pensionner, wij staan super bij Wendy en Remko op stal...heerlijk kleinschalig (alleen hun en onze paarden), top locatie en gewoon ontzettend gezellig (ook voor de meisjes die lekker samen met de pony's kunnen aanrommelen)...voor mij bestaat de 'perfecte pensionstal' dus wel en dat is hier :). Al moet ik eerlijk zeggen dat wij ook fantastisch op de Boshoeve in Dronten stonden...en dat is dan meer een professionele, kleinschalige pensionstal maar dat was ook super....

Gisteravond tijdens het voetbal lekker met Cos op pad geweest en onze oudste zoon fietste mee....erg gezellig. Vandaag willen de meiden met de shetten op pad, maar Edgar kwam net beneden melden dat er een weerswaarschuwing is voor vanmiddag....jeetje...
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Viv

Bericht door Viv » ma 12 jul 2010, 10:48

Ze krijgen 1x per maand zo'n ministukje erbij van paar m2 en das zo op als ze verder niks krijgen want ze vliegen erop aan en binnen een dag is dat net zo kaal als de rest.
Bijvoeren prima maar niet als voer in mn stalgeld zit en het idee van 24/7 juist is om even geen bijvoerkosten te hebben. Bijvoeren komt van mezelf uit niet van stal. En daarbij betalen we ondanks 24/7 op kale grond gewoon de volle mep aan stalgeld.
Cadiz doet heel veel en heeft ook heel veel nodig maar dat gaat er nog niet helemaal in daar. En zo vlak voor de keuring is dat al helemaal geen optie zo schraal zetten. Hij heeft echt njente energie en vliegt echt op het gras af als hij over het groene stuk (waar ze dus niet staan!) richting stal gaat.
Naja hopelijk komt er snel een oplossing want ik vind dit niet fair tov mn paard (zeker niet als er verder rond de wei genoeg gras staat (kniehoog). Hij werkt hard voor ons en hoeft geen stront te eten ;)

Bijkomend iets was trouwens dat wij de stalbaas belden om even te praten over de beweiding en dit gevalletje en hij wel thuis was maar weigerde naar buiten te komen (??????). Krijg je lekkere sfeer van.
Bella schreef::= bij jullie staat haast nog meer dan hier in de wei...en toch werd Bink er dik van 8)7..al die suikers. Maar krijgen ze dagelijks zo'n strook bij Viv? En hoe lang is dat land?
Het is nu wel even ploeteren de laatste weken omdat er zo weinig groeit. Dus dan kun je ze soms beter schraal houden en iets bijvoeren (dan heb je straks minder land dat moet herstellen), maar het is natuurlijk niet zo dat ze helemaal op 0 moeten. Maar moet zeggen dat ik ze ook de laatste weken bewust zo kort had staan hier :j, maar dat was omdat we anders binnen no-time twee vetkleppen hebben en totaal geen land meer over met nog 'iets'...

En leuk licht paardje Ilona. Wat was haar afstamming ook alweer?
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » ma 12 jul 2010, 11:22

Hmm Castor liet mij gisteren nog even het gras proeven... :=

Ritje zonder zadel gedaan (vind ik leuk en Castor is normaal ook echt wel braaf O:) ).
Ging hartsikke goed hoor we waren bijna weer thuis. Lekker gestapt, gedraaft en gegalopeert. Geen probleem, nergens kabouters te bekennen.
Alleen toen was er opeens die ene kabouter die ík niet zag en daar dus ook niet op rekende. Normaal schrikt Castor maar even van iets en dan is het over. Maar als vrouwtje dan opeens half scheef op je rug bengelt moet je natuurlijk nog harder schrikken zodat weer terug in balans komen voor het vrouwtje geen doen meer was...
En nee ik lust geen gras... Wat schaafplekken, beetje spierpijn en blauwe knie aan over gehouden. Valt allemaal wel mee en ben er daarna ook gewoon weer opgeklommen.
Tja, moet je maar niet zo stoer willen doen op mijn leeftijd... O:)

Ik denk dat ik maar eens moet gaan trainen op het op- en afstappen aan de andere kant van t paard dan dat ik gewend ben. Als ik daar wat handiger in zou worden (en leniger) dan had ik in dit geval gewoon mijn been eroverheen kunnen gooien en proberen op de voeten te landen (dat denk ik dan he, dat ik dit dan ook kan wanneer paard galopeert.. 8-) ).

Stappen jullie wel eens aan de 'verkeerde' kant op- en af? Dit is echt moeilijk als je het niet gewend bent.
Gesloten