C'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilona

Re: C'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!

Bericht door Ilona » vr 02 jul 2010, 12:39

Zoo na Viv d'r oproepje hebben jullie goed je best gedaan om verhalen te plaatsen :D
Ik ben net 2 weken op vakantie geweest en vanmorgen mijn fjordsel weer even geknuffeld!
Misschien vanmiddag ook nog even naar hem toe en de wei een beetje omzetten. Wat een kale dorre bedoeling zeg!!
Volgende keer zal ik weer wat meer reageren op jullie avonturen! Heb wel alles even gelezen ;)
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 02 jul 2010, 13:06

Neeeee Aniet, ik denk dat het de 6e keer was sinds we hier wonen (6 keer in 3 maanden hihi, tis toch erg)
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Jilly

Bericht door Jilly » vr 02 jul 2010, 13:14

Welcome back Ilona! Naar waar ben je geweest?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Viv

Bericht door Viv » vr 02 jul 2010, 20:10

Nou geloof het of niet maar ik heb een ander zadel. En het is mn eerste keus geworden de Kent & Master dressuur http://www.kentandmasters.co.uk/dressage.html met witte boom (WXW = de wijdste), mooie brede platte kussens, enorm brede kamer, niet zo'n hele diepe zit maar zit zalig, verplaatsbare voorste singelstoot, verplaatsbare/afneembare kniewrong en Diesje liep er zalig mee weg. Zelfs na een rondje galop lag hij nog recht jaja.
En een superinruilprijs voor mn Massimo, kijk die snapt tenminste hoe het werkt.

Dus morgenochtend maar weer eens lekker aan het werk zetten vroeg in de ochtend. Even wat spiertjes losmaken voor as zondag, dan mag mn zadel meteen voor de ultime test :D

Ilonk, ML, en Naat, welkom terug eindelijk de clup weer compleet :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » za 03 jul 2010, 05:55

Nou...C-tje en G-tje staan hier voorlopig even stil :\
Ik moet de komende maand zoveel werken...
.....en ze hebben me elke weekend ingedeeld >;) ....leuk..NOT :( heb er ook maar even wat van gezegd.
Of ik moet iemand vinden die me doordeweeks een handje kan helpen...maar ja...iedereen die werkt..
Dus wij zitten hier goed te balen
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 03 jul 2010, 09:05

Celoon krijgt ook een aantal weekjes rust. Hij is wat kreupel rechtsvoor. Gisteren is de DA wezen kijken. Hij kan nog niet echt zeggen waar het vandaan komt maar vermoedelijk heeft hij zich verstapt. Na de buigproef werd het wat erger. Hij heeft een pijnstiller ingespoten gekregen en voor 5 dagen een ontstekingsremmer met pijnstiller. Verder moet hij dus 3 weken op rust en we moeten elke dag 20 min. zijn been afspuiten.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » za 03 jul 2010, 13:59

Jemig Aniet ben je mooi klaar mee dan.
Janien, wat voor werk doe je nu dan? Lekker balen zeg.

Hier K&M toch weer terugebracht na ritje van vanochtend. Zat me toch te plat en zat daarmee zelf te onrustig. Heb nu een Fairfax http://www.fairfaxsaddles.co.uk/fairfax ... essage.php mee, komt uit dezelfde stal (Thorowgood, komt de K&M ook vandaan) maar is veel luxer en diepere zit. is een 17,5" En lijk daar ook goed in te passen, raar maar waar.
Net even snel paar rondjes mee door de bak geskeurt maar daar was poownielief het niet zo mee eens. Dus morgen maar ff uittesten met de crossles. Hij zat iig beter dan de K&M.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 03 jul 2010, 14:09

Ja, ik baal ook maar het is niet anders. Celoon zijn gezondheid gaat voor. Meline kan ik ook niet oppakken op 't moment want die hoest wat en heeft daarvoor ook iets gekregen.

Hopelijk stopt je speurtocht naar een goed zadel dan eindelijk hier Viv. Het is me wat dat zadelgedoe, dan is een tuig toch gemakkelijker, hahaha.

Ilona weer terug van vakantie, leuk gehad? Nu maar weer lekker met Casje aan de gang. Was ie blij je te zien?

Balen Janine dat je nou juist in het weekend moet werken, na ja, de paardjes zullen het wel niet heel erg vinden. Die vermaken zich vast wel.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » za 03 jul 2010, 14:20

o, daar ben ik ook niet bang voor ;)
Maar wil graag nu wel verder met rijden en Peter ook wel en dat gaat nu niet.
Naja....hopen dat het in Augustus wat beter geregeld word.

Viv; ik werk in de keuken van het ziekenhuis als oproepkracht.
Er zijn momenteel veel zieken en een paar collega's liggen zelfs in het ziekenhuis.
Gister nog een klein ongelukje op het werk gebeurd...gaat heerlijk hier...en de helft is op vakantie.
Dus tis even druk nu.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 03 jul 2010, 15:51

Balen Aniet, en dat met dit warme weer. Moet die op stal blijven?
Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » za 03 jul 2010, 17:30

Carlo alias Corner vandaag omgedoopt tot Caco,omdat we nooit weten hoe hem nu te noemen.
Het kereltje moest weer aan de longeer lijn en oh wat deed hij weer moeilijk,
heeft zich letterlijk weer in het zweet gerend,met pogingen tot ineens omkeren,maar die werden
door het baasje keurig opgevangen.
Uiteindelijk werd hij rustiger en gaf de strijd maar op,en liep netjes de verplichte rijrichting op.
Hoop dattie ooit een keer uitgepuberd is,want uiteindelijk issie zo braaf,hij liep na het longeren met droog stappen gewoon los netjes naast me mee,met alle figuren die ik liep,liep hij netjes mee.
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 03 jul 2010, 19:59

Jaja ik krijg er misschien weer zin in hier. Net weer met Cyra naar buiten. Is opstappen met die pony en wegrijden. Paps deze keer op de fiets mee want wilde wat meer power en zat vorige keer ondanks dat ze braaf was wel bijna in de sloot hihi.

Ze was niet onder de indruk van de fiets van pa, daar wilde ze eigenlijk eerst bovenop gaan zitten. Gelijk daarna aangedraafd en ow wat kan die pony toch heerlijk lopen als ze goede ondergrond heeft en rechtuit kan. Als die op gang komt heb je echt totaal niet het idee dat je een pony onder je hebt.

Stukje langs de shettensloot gestapt en toen kwamen we bij een groot wedstrijd veld. Stoute schoenen aan en heel hard naar de andere kant. En wel in de rechter galop, haar moeilijk kant. Ze vond het prachtig.

Later in de berm nog een stuk gegallopeerd onderweg naar huis, ze bleef braaf, heerlijk ontspannen over de rug en briesen. Laatste stukje wilden we stappen maar we werden lettelijk opgevreten door de dazen ondanks de spray, dus we waren zo thuis.

Echt weer genoten dus van mijn 4 jarige
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » zo 04 jul 2010, 04:52

En nog steeds bitloos An?
Ing: noem je hem toch gewoon Corner of Cornetto, Cor... _O-

Diesje hier is flink aan het wisselen, mist zn laatste 2 beebietandjes onder. Bitloos crossen vind ik dan net weer het andere uiterste :D
Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » zo 04 jul 2010, 08:18

Vandaag komt er hopelijk als ze het wat vind,een bij rijder voor cornetto,
Ze is 20 plus.
Toch wel moeilijk hoor,want ik zit met mezelf in dillema,wil eigenlijk geen bijrijder,maar is nodig.
Als zij corner ook het nodige bij kan brengen dan is dat mooi mee genomen.

We gaan het afwachten,vanavond weet ik meer te vertellen.
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 04 jul 2010, 08:27

Nee Celony loopt gewoon in het land. Hij is wel rustig. Als het even kan wil ik hem niet plagen met verplicht op stal staan.

Heerlijk An zo'n rit met Cyrtje. Dat was genieten. Wat vond je pa er van?

Diesje na deze tandjes helemaal volwassen Viv?

Met de naam Corner is toch niks mis Inge? Ik zou het lekker zo laten, is voor het dier ook verwarrend dat hij steeds anders wordt aangesproken want ze kennen hun naam echt wel.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » zo 04 jul 2010, 10:29

Nee dan moettie zn boventandjes nog Aniet. Denk dattie ook wat haakjes heeft dus binnenkort de tandarts maar weer fkes laten komen.

Hier supertrots op kleutercrosser. Ow wat wassie braaf zeg maar na een half uur echt compleet geestelijk en lichamelijk dood, (en ik ook). Heeft meer gegalopeerd dan ooit, was braver op vreemd terrein dan dattie ooit geweest is, heeft meer gesprongen dan in zn hele leventje bij elkaar. Volgende keer toch maar meer voer erin vantevoren, eerst dressuurmatig wat werk te doen (verzamelen in galop en meer schakelen) en 500.000x de foto's terugkijken om mezelf te overtuigen dat ik dat toch écht gesprongen heb allemaal (al is dat voor een geoefend SGWer een huppeltje :D).
Ff lekker laten bezinken.

En mn zadeltje is meer dan goedgekeurd, schoof achter ook wel wat maar dat doen ze allemaal, komt omdattie in galop nog zo onstabiel is als de pest. Maar ik kan iig veel beter zitten dus deze mag voorlopig blijven :D
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 04 jul 2010, 10:44

Hier nog steeds bitloos ja, gaat gewoon zoveel beter. Wil eigenlijk fjordsporten in augustus maar dat mag geloof ik niet bitloos, dat is wel balen. Denk niet dat ik er dan al een bit in moet hangen. Zodra mn salaris gestort is maar even groot onderhoud bij de dierenarts laten plegen, die moet komende week toch inenten.

Viv, gewoon bitloos crossen. Ik cross alleen met bit, maar das ander soort crossen hihi, dat is weg crossen voor het bit.

Pa vindt ook dat ze lekker loopt Aniet. Die is wel gek op beide paarden. Hij heeft vroeger voor die trouwde ook paarden gehad en redelijk hoog wedstrijden gereden dus die heeft er nog wel verstand van :P
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 04 jul 2010, 11:59

Oh wat leuk, je hebt het dus niet van een vreemde. Pa geen zin om er nog weer eens op te stappen?

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » zo 04 jul 2010, 12:17

Ik ben bijna 2 weken in Frankrijk geweest. Op een camping gestaan vlakbij vrienden die bijna 2 jaar geleden naar Frankrijk geëmigreerd zijn. Ik reed voorheen altijd op haar paarden en later gingen we samen met ieder eigen paard(en) rijden.
Nu heb ik lekker in Frankrijk door de Correze gereden. Mooi daar!! Was echt super leuk. Handig zo'n gezellig contactje in zo'n mooie omgeving ;)

@Anna, zo te lezen ga jij de smaak wel weer te pakken krijgen met die sjeesknol van je!
Ik laat binnenkort ook eens een tandarts komen voor gebit controle bij Castor, ben benieuwd hoe het eruit ziet.

@ Janine, balen dat je zoveel moet werken! Zeker als je alleen de weekenden samen tijd hebt... Hopelijk wordt het volgende maand wat beter ingepland voor je.

@ Ing, Corner is zijn officiële naam toch? Inderdaad, niets mis met deze naam :)

@Anita, hopelijk knap Celoontje snel weer op... Voor hem vervelend om kreupel te zijn, maar voor jou ook dat je nu niet lekker door kan.

@Viv, zal je dan nu eindelijk een lekker zadel gevonden hebben?
Staan de foto's al op PP? Ga zo even zoeken. Leuk dat je zo'n stoere cross gereden/geoefend hebt.

Nou ik ga zo eens de warmte trotseren en op pad naar m'n knollies.
Eens kijken wie er zin heeft in een lekkere koude douche ;)
Castor haat water, maar ik vind eigenlijk dat hij er maar eens aan moet gaan wennen om af en toe eens afgespoeld te worden.. Wat jullie?
Fabio vindt het daarentegen wel erg lekker, maar die is weer bang voor de tuinslang (levensgevaarlijk natuurlijk..)
Ga maar eens lekker tutten O:)
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » zo 04 jul 2010, 14:51

Hier kets ik dus elke keer op af,je spreekt af met een jongedame,die mij via marktpl benaderd heeft om bij rijder te worden,rijd je vervolgens op zondag naar de weide toe,paard opgetuigd,en gelongeerd,klaar om even bereden te worden,komt ze niet :(
Afbeelding
Gesloten