Ja, jullie zien het goed..ik zit in een gevangenis..ik ben namelijk gedrild op een bootcamp afgelopen weekend...Kristel vond het nodig om mij naar Nijverdal te verslepen waar haar vriendinnetje Vivian met haar geeltje Cadiz op vakantie was..nou, wat een vakantie!
Ik werd op vrijdagochtend in zo'n gekke kar geladen..nou vind ik dat een peulenschil dus ik liep er braaf op..er hing een netje hooi maar ik was te nieuwsgierig dus ik stond alleen maar in het rond te koekeloeren.. Al mijn spullen moesten mee en hup, daar gingen we!
Aangekomen in Nijverdal werd ik dus in een stal gedropt..even uitrusten hoor..er lag wat lekkers dus ik vermaakte me wel!
Na een tijdje werd ik op een opzadelplek gezet waar ik heerlijk uitgebreid werd gepoetst..zadel en alles erop en gaan met die banaan! Kris nam me mee naar buiten en steeg op..ik had ogen op steeltjes want alles was zooooo anders daar! We reden een pad af achter de stal en kwamen al snel op een lekker breed pad..

Ik logeerde bij Cadiz, das die gele hippie en we werden direct dikke vrienden..heel gezellig dat hij dus mee ging naar het bos!

Al snel kwamen we op een paars veld uit..ik werd nogal enthousiast dus ging steeds harder lopen..eerst gaf ik nog wel gehoor aan dat ding in mijn mond, de stem van Kristel en haar rustige zit maar later besloot ik lekker alles te negeren..daar vertel ik straks meer over..

Er was een man op een mountainbike mee die steeds hele creatieve foto's ging maken..soms verstopte hij zich in de bosjes of in een boom en dan schrokken Cadiz en ik daar wel van maar het is allemaal goed afgelopen op een enkel 'hobbeltje' na.

Ik ben ondertussen al een hele vent geworden (vind ik zelf)...Op deze foto kun je zien dat ik niet meer zo'n puppy ben als een paar maanden geleden..ik vind het buiten rijden ook zo leuk!

De paden op, de lanen in... Ik hinnikte steeds als ik de man met de camera weer zag..vond hij wel leuk geloof ik! Ik kan namelijk ook ERG hard hinniken dus daar kun je ook niet omheen!

Lekker drammen op de heide kan ik ook goed! Gelukkig was Cadiz de rust zelve..ook al probeerde ik hem meerdere malen op te jutten, hij bleef kalm..

Vanuit een boom gezien..ik deed net alsof ik hem niet zag..

Endurance team Beer!

Netjes op de ruiterpaden blijven...

Hier steek ik lekker mijn tong uit tegen de camera maar het was een beetje donker dus helaas..grapje mislukt!

De volgende dag wilden we deze route gaan rijden maar het weer was zo beroerd..constant plensbuien dus heb ik voor het eerst in mijn 5 jarige bestaan in een buitenbak gereden..eerste paar rondjes waren best spannend maar na een tijdje trok ik me weinig aan van alle flapperende toestanden... Ohja, eerst mocht ik nog lekker spelen met Cadiz!

Even snuffen aan elkaar..

Zeldzaam moment..ik HAAT knuffelen..ik ga liever rennen en druk doen..stilstaan en kroelen is echt te 'lame'. Bij Cadiz is 't net andersom dus oké, ik moest wat water bij de wijn doen.

Als ik dan wil spelen doe ik altijd heel debiel met mijn enorme hoofd..die schud ik door de lucht en dan draai ik mijn nek ook heel gek..Kristel moet dan heel hard lachen maar ik vind dat ik dan juist erg imponerend ben!
En dan krijgen we dus een hele reeks foto's zoals de volgende:

Even rustig aan doen... (check die pretbek!)
Om vervolgens weer net zo hard door te gaan..

Terror Beer

He, he, eindelijk gekalmeerd..wat ben ik knap he?

Dit is zo langzaamaan mijn typische gezicht geworden..ik kijk heel vaak zo..weet ook niet waarom maar gaat vanzelf.
Ohja, daarna werd er dus in de buitenbak gereden..primeur!

Ik moest eerst alles even goed bekijken natuurlijk..voor ik kon ontspannen..

Galop konden we ook goed oefenen..die vind ik nogal lastig in een bak maar hier kon ik lekker rechtdoor skeur'n!

Daarna ook maar even mezelf voorgesteld aan de knapste fjord die ik ooit ben tegen gekomen!

Leuk doen met de baas...
Op de laatste dag gingen we een rit maken van 20 km..ik mocht voor het eerst in een groep paarden mee..omdat ik zo'n dramkont kan zijn af en toe, kreeg het bitje van Cadiz in..daar kon nog een teugeltje aan als noodrem..Kristel vond het eerst een naar idee maar ja, in een groep mocht ik gewoon niet remloos zijn dus eerst even uitgeprobeerd..ik merkte niet zoveel verschil..behalve dat dit bit lekker stil lag in mijn mond..ik heb in het bos wel een paar keer geprobeerd om langs alle karren en ruiters te sjezen maar door de 2de teugel was het me na 2 keer duidelijk dat ik niet mocht doen..de hele rit verder op een losse teugel gereden..ik was best moe want we hebben zoooo veel gedraafd! Ook nog stukken gegaloppeerd omdat mijn benen te kort waren en ik het niet altijd kon bijhouden..

Hier zie je dat de onderste teugel achter de pommel van Kristels zadel zit..zo heeft het dus vrijwel de hele rit gehangen..ik was dus heel braaf!

En hier gaan we weg, het bos in..
Het was een heel leerzaam weekend... Viv en Andy en Cadiz, bedankt!