Wij hebben veel plezier in ons B-tjes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Mrln_
Contacteer:

Re: Wij hebben veel plezier in ons B-tjes topic deel 4!

Bericht door Mrln_ » zo 30 mei 2010, 10:31

Lekker Anous dat je nu samenwoont! :D Bjørn ook verhuisd zie ik, mooi! Ik ben benieuwd naar foto's!
Een Tomos Kristel, wat koel!!

Ik was gister ook kapot, ging om half negen in bad en lag daarna in bed met de laptop. Heb gister Posthuysrit begeleid op Vlieland (vier uur durende rit met pauze bij het Posthuys). Weer heerlijk!! Er zijn wel wat foto's gemaakt dus die zal ik binnenkort wel posten. Heb er trouwens wel een van een vorige keer.
Afbeelding
Ik op Fenná, even controleren of iedereen nog zit ;) Hier kwamen we net aan bij het Posthuys.
Afbeelding

En ik weet niet of ik deze al gepost had, was met de versier-je-paard-wedstrijd met het ponykamp (hij is te groot om te posten maar wel écht heel grappig)
Ridder Elza met woeste Hero en Jonkvrouw Marleen met prinses Emma:
http://94.100.114.89/961050001-96110000 ... o0C_1.jpeg

En natuurlijk stoelendans te paard!! (check vooral mijn onwijs gave bloemetjes laarzen) :#
Afbeelding
Afbeelding
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Bailey

Bericht door Bailey » zo 30 mei 2010, 21:23

Wat een gave foto's Marleen! Ben benieuwd naar de foto's van dit jaar.
Alles helemaal kunnen overhuizen vandaag Anouska?
Kristel, ben wel een beetje jaloers op je snorfiets hoor! Lijkt me best heel handig, ik ga nu meestal met de bus naar Bailey omdat ik echt geen zin heb iedere keer al die bergen te beklimmen hier op een fiets, je trapt je echt kapot! :P Met de bus vind ik ook niet zo ideaal, auto'tje zou het mooiste zijn maar ben bang dat dat er financieel nog niet inzit.

Vandaag BBQ op stal gehad, de grote (open) schuur was helemaal leeg gemaakt zodat we toch lekker droog konden zitten. Was echt heel gezellig!
Met stalgenootjes onder elkaar heerlijk gekletst over de paardjes, onze 'mannelijke aaanhang' stond met z'n allen rond de BBQ of gebogen over de tractoren over mannendingen te praten, haha, typisch!

Bailey vond het maar gek dat ik wel vier keer de wei inkwam om hem te knuffelen en dat hij verder niets hoefde te doen. Hij vond het wel gezellig geloof ik :)
Elvina

Bericht door Elvina » ma 31 mei 2010, 16:01

Tijdje geleden alweer dat ik een berichtje heb geplaatst.. Heb het meeste wel meegelezen :) Ben zo druk en moe! Beauty heeft ook 3 dagen stil gestaan. Naja wel in de wei geweest en beetje laten rennen in de paddock :) Vrijdag even rondje zonder zadel en met halster en 2 touwtjes. Gaat best :))
Mijn pony is raar, als er mensen hun trailer open op het pad zetten moet ik d'r echt goed vasthouden want als ik niet oplet loopt ze zo de trailer in :P Gek paard ;)
Zo weer verder met m'n eigen trailer..
Bailey

Bericht door Bailey » ma 31 mei 2010, 19:53

Hihi, gekke Beauty! Voor je het weet is ze met iemand anders mee naar huis ;)

Ik ben weer keihard aan't produceren voor mijn afstuderen, volgende week hebben we de Grote Presentatie en hoor ik of ik het ga halen, dus er is werk aan de winkel.
Bailey krijgt noodgedwongen wat extra vakantiedagen de komende week. Ik vind dat zelf echt verschrikkelijk zielig, vooral voor mezelf ;) Maar het is even niet anders. Er wordt goed op hem gelet en hij komt niets tekort, maar leuk vind ik het niet.

Als jullie nu even lekker gezellig gaan kletsen hier en leuke foto's plaatsen, heb ik iets als opkikker als ik tussen het werken door even mag forummen van mezelf :+
Anouska

Bericht door Anouska » ma 31 mei 2010, 20:12

Eindelijk FW! Alles is gelukkig verhuisd, woonkamer en slaapkamer staan nog vol met dozen maar dat komt wel. 1 Dag zonder FW is al erg moeilijk. Bjørn is gister op de nieuwe stal al flink bezig geweest, lekker slopen, hihihi. Ben helemaal kapot, zo lekker bedje in.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Elvina

Bericht door Elvina » di 01 jun 2010, 06:09

Succes met je presentatie! Komt vast wel goed :) Wel balen dat je Bailey zo lang moet missen!

Leuk dat je verhuisd bent Anouska! En die dozen tja, bij mij staat 1 kamer ook nog helemaal vol met dozen haha. Kom er gewoon niet aan toe! :P

Pfff ben zoo moe! Maja moet maar eens aan het werk ;) En vanavond weer verder met trailer.. Ben toe aan vakantie! :P
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 01 jun 2010, 07:38

Hee Tessa, leuk dat je er ook nog bent! ;)

Sterre, succes met je presentatie...was je scriptie-ding (nacht werkstuk) dus goed gekeurd?

Anouska, de samenwonende vrouw! ;)

Ik ben vanmorgen voor het eerst op mijn nieuwe snorfiets (Tomos) naar mijn werk gegaan...wat een hilarisch ding! Stond ik in Zwolle bij de stoplichten, hebben er 3 mannen (in verschillende auto's) naar me getoeterd! Ik maar denken dat mijn fietstas scheef zat ofzo, of mijn lamp er af..keek ik nog eens goed..niks.. Behalve dat ik dan een kort, strak jurkje aan heb hahahah..zal dat het zijn geweest? Ik heb ook nog een keer terug getoeterd..zit een heel sneu 'kwaak' toetertje op de brommer..hihi..

Vanmiddag mijn uitgroei laten verven..voor de verjaardag haha.. grijs camoufleren! ;)
Gisteren nog even gereden en de galop was echt een drama..zal hij het ooit leren? Plat, hard en scheef is het nu..ohja en linksom alleeeeeen maar verkeerd aan galopperen..irritant! Vanavond maar weer hard oefenen..
Elvina

Bericht door Elvina » di 01 jun 2010, 13:53

Ja leuk he :D

Zal vast door het rokje komen dat ze allemaal naar je toeteren ;)
Natuurlijk leert Beer te galopperen! Beauty heeft het ook geleerd! :P En wij zijn echt hopeloos geval.. Ben weer terug bij basis om d'r weer recht te krijgen zo scheef dat ze is! Moeilijk!! En vorige week wilde ik rondje buiten uitstappen, kwam er een motor aan.. Gek dat ze deed midden op de kruising! Ben in galop naar huis gekomen, zat geen rem meer op.. Weet niet af dat ooit goed gaat komen.. En wedstrijden ook al niet.. Dus wees niet bang Kristel, bij jou gaat het stukken beter haha!
Ik moet ook heel nodig naar de kapper! Heb geen tijd dus komt er niet van..
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 02 jun 2010, 13:43

Lekker verhuisd Anouska? Bevalt het al, die eerste nachtjes?
Succes er mee Sterre, even doorzetten en dan komt Bailey wel weer aan de beurt ;)

Joh niet druk maken Kristel, komt vanzelf goed met Beer! De balans is gewoon lastig, vooral als je net uit een kwakkelperiode komt. Zodra hij weer helemaal op kracht is, zul je zien dat die galop vanzelf beter gaat.

Scheefheid is super irritant, ik weet er alles van, helaas. Haha! Beauty is ook zo heerlijk eigenwijs he :D
Ik rijd een ijslander bij (Jón-Ur), die is ook zo scheef als maar kan. Hij is nog niet ingetölt dus ik rijd hem nu als drie-ganger. Zodra ik naar de draf ga met hem, loopt hij te zwabberen met zijn achterhand. Hij zet zijn hoeven of helemaal aan de rechterkant, óf helemaal aan de linkerkant. Rijd hem nu met springschoenen en dat gaat opzich al beter.

Ik heb gisteren toch ZO lekker gereden :D In de wei, ze gedroeg zich voorbeeldig! Lekker los (dat buitenstaan doet haar goed!) in haar lijf en makkelijk te rijden in de buiging en stelling. We hebben vooral veel gedraaft en gestapt en op beide handen even gegalloppeerd. Daarna geoefend met het wijken. Ik heb een wereldpaard!!! Ze stapt ook zo opzij als ik mijn been aanleg! :D Hoef het d'r niet eens echt te leren, alleen te bevestigen *o/*
25 juni weer wedstrijd!
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Anouska

Bericht door Anouska » wo 02 jun 2010, 13:59

Went wel snel dat samenwonen, heerlijk vindt ik het. Vanavond eens een poging doen om Bjørn te rijden, wordt wel weer eens tijd. Mag van de dokter gewoon rijden, in de hoop dat de pijn die van mijn buik naar mijn rug trekt, minder wordt.

Scheve paarden is lastig ja, gelukkig "geen" last van.

Super dat Benthe zich voorbeeldig gedroeg Marleen.

www.fitenvitaaldier.nl
Elvina

Bericht door Elvina » wo 02 jun 2010, 19:33

Zijn ze er nu al achter waar die pijn vandaan komt?

Wat fijn dat Benthe het zo super doet! Ben stiekum wel een beetje jaloers hoor! Geloof niet dat ik ooit op gras zou kunnen rijden :P

Vandaag ging het rijden beter, ze was een stuk minder scheef ;) Ze heeft wel een ontstoken oog dus ze is zielig..
Het volgende week zaterdag fjordcup! Dat gaat wat worden met die eigenwijze knol van mij :P
Anouska

Bericht door Anouska » wo 02 jun 2010, 20:22

Komt vanuit mijn darmen, krijg oproep voor endoscopie.

Vanavond Bjørn voor het eerst gereden, hij was super heet maar redelijk controleerbaar. En 1,5 uur geen last van mijn rug gehad *o/* .

www.fitenvitaaldier.nl
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 02 jun 2010, 21:07

Heerlijk dat je pijnloos hebt kunnen rijden Anouska!
Tessa, met jou en Beauty komt het ook heus wel goed!! Dat weet ik zeker :D

Ik heb het op het moment veel te druk met school :( Niks an. Benthe maandag pas voor het laatst gereden en zal wel vrijdag worden dat ik weer ga rijden...
Ach ff doorzetten :)

Ik heb de foto's van Vlieland van afgelopen weekend +:)+

http://lh6.ggpht.com/_mS-B0gL9VVM/TAbF6 ... Miriam.jpg
Oepsie te breed, nouja dan maar in link. Dit ben ik met Lára, naast mij Hetty met Fenná, achter mij Miriam met Kóngur.

Afbeelding
Lára en ik op het strand (beetje uit een vreemde hoek := )

http://lh3.ggpht.com/_mS-B0gL9VVM/TAbF- ... Strand.jpg
Nog meer strand

Afbeelding
Ron op Draumur, een klant met Dagfarí en Miriam met Kóngur.

Afbeelding
Het hele groepje. (en ik vooraan)

Bij Hetty en Ron rijd ik Ijslanders bij in Ruinen, die wilden een rit rijden op Vlieland en ik wilde die natuurlijk wel begeleiden! Zodoende.
Leuk zijn die ijsco's he :D (Maar fjorden zijn natuurlijk leuker +:)+ )

Ik blijf jullie spammen met foto's van niet-fjorden :x Ik zal binnekort mijn gele monster ook op de foto zetten! ;) :=
Bailey

Bericht door Bailey » wo 02 jun 2010, 21:45

Oh, Kristel, Beer leert het galopperen echt wel!

Wat goed dat het samenwonen zo goed bevalt Anouska, lekker zeg. En wat heerlijk dat ook het rijden zo goed ging!

Spannend...fjordsport voor Beauty.
Wat een leuke foto's Marleen, en wat goed dat Benthe zo braaf is.

Heb vandaag ondanks de drukte maar wat tijd uitgetrokken om lekker met Bailey te rijden. Was heerlijk, hij had er ook echt zin in.
Heb lekker ons bitloze hoofdstel gepakt in plaats van het bitje, ik wilde het zo leuk/ontspannen mogelijk maken vandaag en bitloos is hij gewoon stukken makkelijker te rijden.
Lekker allemaal dingen gedaan vandaag die hij (en ik) leuk vindt.
Dingen als van de ene kant naar de andere kant van de bak galopperen en aan het einde zo snel mogelijk halthouden. Prachtig vind hij dat, en hard dat hij dan kan! Het is zo leuk om te merken hoeveel lol hij in dit soort dingen heeft. Net als met het voetballen wordt hij echt giga fanatiek. Zo gauw hij doorheeft wat de 'spelregels' zijn van wat ik bedacht heb gaat hij er echt voor, hij vind het fantastisch als ik hem mee laat denken :D

Oh, en Bailey heeft nu ook 3 nieuwe halsters, haha! Niet helemaal de bedoeling... we hadden er twee besteld bij een webwinkel (kado van m'n vriend voor m'n verjaardag eind april) maar 5 weken en verschillende mailtjes later hadden we nog niets in huis. Toen maar een nieuwe bestelling geplaatst bij een duitse webshop, spullen na vier dagen in huis dus ik harstikke blij.
Werden vanmorgen, zonder enige aankondiging of reageren op mijn mail, toch ineens die twee halsters van de eerste webwinkel bezorgd!
Even overlegd met vriendlief en besloten de boel allemaal maar te houden ;) Het past allemaal, staat ook goed, dus Bailey heeft is weer goed verwend!
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 03 jun 2010, 14:59

Leuke foto's Marleen. Ik ben ook gek op IJslanders hoor!

Brass gaat maandag op ijzers, spannend hoor! Als ze heel braaf is rondom en anders alleen voor en de week er na ook achter.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Bailey

Bericht door Bailey » do 03 jun 2010, 19:44

Poehee, Bailey heeft een turboknop!
Vanmiddag het bos ingegaan, meneer wilde terug naar huis en liep te hinniken en te miemelen, maar hij moet er toch een keer overheen komen dus gewoon doorgereden.
Passerende tractor (en nee hoor, die vind hij ECHT niet eng) was de druppel en het moment voor hem om in de 6e versnelling er vandoor te gaan.
Jeutje, wat kan hij hard zeg, ongelooflijk! Er was totaal niets aan te houden.
Aan het eind van het pad had ik 'm in een wat hanteerbaarder galopje, maar geen verdere rem te bekennen, dus toen er eindelijk wat ruimte kwam meneer maar op een volte'tje gedraaid om af te remmen.

Hele ervaring rijker dus, ook Bailey is niet altijd een engeltje ;)
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 03 jun 2010, 19:48

Dat is wel schrikken dan he Sterre? Ik hoop dat het met Brass nog even duurt voor ze dit een keer gaat testen. Ze is er wel een aantal keren vandoor geschoten maar dan kon ik haar na een meter of 30 wel weer terug krijgen (ik 'trek' haar dan toch min of meer om, het is niet anders, ze mag niet leren dat ze net als aan de hand 'los' zou kunnen komen en hard kan gaan.)

Gelukkig is het goed gegaan.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Bailey

Bericht door Bailey » do 03 jun 2010, 20:03

Ja, haha, het was inderdaad best schrikken, alhoewel de echte schrik eigenlijk alleen op het moment was dat hij ging, de eerste paar passen. Hij zit wel uiterst comfortabel op topspeed hoor :+
Het jammere was dat het pad waar hij het deed gewoon te krap was om hem om te trekken en aan de linkerkant was prikkeldraad, dus enige optie was om hem in een beheerste galop verder te rijden tot de plek waar dat wel kon.

Hij blijf het moeilijk vinden in het bos, wil alleen maar naar huis.
Als ik naast hem loopt heeft hij dat helemaal niet, dan is het allemaal prima. Hij zal het ook niet wagen aan de hand ervandoor te gaan (gelukkig).
In de bak rijden vind hij fantastisch, dan doet hij zo z'n best, maar buiten is er nog een hoop werk om te doen.
Het is ook wel opgekropte energie denk ik hoor, omdat hij het in het bos lastig vindt komt het er toch op neer dat we (voornamelijk) moeten stappen. Ik ga pas harder als hij normaal doet, en dat lukt dus meestal nog niet.

Ah ja, hij is vijf, dan mag je afentoe best een klein draakje zijn ;)
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 03 jun 2010, 21:05

Haa welkom bij de race-club, Sterre!

Ik heb Beer gereden en hij sprong op zijn moeilijke kant in 2 keer aan in de goede galop, jeehj! Ander kant ook meteen goed en...tromgeroffel...we hebben voor het eerst een miniparcoursje gesprongen! 3 hindernissen..eerst een kruisje van 30, 40 cm en toen 2 steiltjes in een (ruime) dubbelsprong opzet van 50 cm..leuk! Hij is een keer rechtsaf geslagen voor de hindernis :x }> omdat ie de dubbel 'niet snapte'..nog een keer en meneer vond dat er langs glippen wel leuk dus hij maakte al weer aanstalten..kon hem met de teugel voor zijn..zag er niet mooi uit (natuurlijk is daar dan weer net een filmpie van gemaakt haha) maar de keer erna was het gewoon rechtdoor en erover..zelfs in galop tussen sprong 2 en 3! Hoe hoger de hindernissen, hoe beter hij het doet..voor dat kruisje tilt hij zijn benen niet op..haha! Hij vond het echt leuk en ik ook! Verder ging het draven wat stijf..hij was nogal afgeleid door 3 andere paarden in de bak..nog nooit met zoveel gereden..ook wel eens leuk!

Ook is hij bekapt..rotstraal is bijna weg..alleen linksvoor nog een klein stukje..denk nog 1 of 2 keer en dan is alles weg..gelukkig is het lekker droog nu dus hopen dat het mooi indroogt en weg gaat!

Vandaag is/was mijn laatste dag als twintiger..ieks! :+
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » vr 04 jun 2010, 07:49

Kristel gefeliciteerd met je verjaardag! *o/* Nu écht oud! hehe :+

Zo te horen heb je gister al een leuk cadeau van Beer gekregen ;)

Doe Ilse de groetjes als ze langskomt! :=
Plaats reactie