Wij hebben veel plezier in ons B-tjes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Elvina

Re: Wij hebben veel plezier in ons B-tjes topic deel 4!

Bericht door Elvina » ma 19 apr 2010, 19:05

Laat ik me ook weer eens melden ;)
Drukdruk en nog steeds geen fatsoenlijk internet! Net even beetje bijgelezen :)

Leuk om te horen dat het bij jullie allemaal goed gaat. Wat een mooie zadels hebben Exel en Bailey! En lieve foto van slaap Beer!

Beauty is ook weer blij want ze mag de wei weer in! Rijden gaat beetje bagger, wilde gisteren proefje oefenen maar ze had echt d'r dag niet. Zd wilde er niet doorheen lopen, wendingen kreeg ik niet ingestuurd en voltes zwaaide ze enorm uit. Dus ik kijk er al naar uit :P Denk dat ze hengstig is ofzo :p En ze was gisteren jarig :D
Anouska

Bericht door Anouska » ma 19 apr 2010, 19:23

Mooi zadel Sterre!

Nog gefeliciteerd met de verjaardag van Beauty Tessa!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » ma 19 apr 2010, 19:59

Mooi dat je een goed zadel hebt gevonden, Sterre! :D Super!
Nog gefeliciteerd met Beauty!! :D Het tweede vijfjarige B'tje in dit topic :D

Hier slecht nieuws... Benthe kreupelt... :( Ze liep zaterdag al niet helemaal zuiver en vanavond even los in de bak met wat grondwerk, draf weer niet zuiver.... Ik baal echt :( Valt verder niets aan te zien, wel scheurtje in dr hoef (net 3/4 weken terug hoefsmid gehad :S ) maar daar zou ze geen last van moeten hebben, gaat niet door tot in het leven...
Vrijdag zou ik wedstrijd hebben dus dubbel balen, moet maar even zien hoe het morgen en de rest van de week gaat. |o
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 19 apr 2010, 20:18

Ah balen, Marleen! Even wat rust en dan hopen dat het weer beter gaat..paard van stalgenoot liep van de week ook kreupel..niks te zien, volgende dag was het over..misschien verstapt?

Bailey is echt een knapperd met zijn nieuwe zadel hee! Staat 'm goed! En wat goed dat jullie al in de bak galopperen..daar ben ik met Beer ook bijna aan toe..aanspringen lukt soms al maar gaat wel gepaard met bokjes. haha en die ben ik nog niet gewend op hem..vind het zelf wel spannend dan!

Tessa, als ik jarig was zou ik ook geen zin in werken hebben! ;) Nog gefeliciteerd met je 5 jarige paard! Een hele dame zo!

Ik ben moe, ga lekker naar bed toe..morgen weer een hectische dag en daarna nog even hobbelen op de Beer!
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 19 apr 2010, 21:31

dames ff een snelle reactie van mij, moet vroeg me mandje in, morgen met de trein naar Rotterdam ivm een sollicitatie. Pffff moi zonder auto op pad is echt net zoiets als fjord zonder aalstreep ofzo |(
maarja auto is kapot en ik moet daar morgen zijn, dan blijf ik 2 dagen bij Paul (van Dora) logeren, want donderdag heb ik weer gesprekken daar, dus ik zal niet veel online zijn.
Veel plezier met jullie Btjes, die van mij zijn gelukkig in goede handen bij Cathy.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Anouska

Bericht door Anouska » ma 19 apr 2010, 21:37

Succes met je solli gesprekken Claudia! En veel plezier bij Paul. Moet Cathy ons hier maar op de hoogte houden. :j

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 20 apr 2010, 06:06

dankje en ik verheug me erop dat ik een begin mag gaan maken met het inrijden van Dora *o/*
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

kristelhans

Bericht door kristelhans » di 20 apr 2010, 16:50

Leuk! Wel foto's maken he?
Hier ons galop avontuur van vandaag:

Beer en ik hebben eigenlijk nog nooit in de bak gegaloppeerd..alleen maar rechte stukken in het bos en dat ook nog maar een keer of 10... Hij had zo'n ontiegelijke dronkenmans loop in draf..dat moest eerst stabiel zijn want anders vind ik galop niet zoveel toevoegen. Momenteel heeft hij veel meer balans en is sterker en rechter..nu komen we dus aan de galop toe. We hebben sinds juli (sinds toen is hij onder het zadel) al zoveel tegenslagen gehad dat het er ook nog niet eerder van gekomen was)

Stalbaas is hoefsmid en was een van zijn paarden aan het beslaan naast de bak..Beer is veel lawaai gewend en kijkt daar ook niet van op (binnenbak met spelende kinderen op van die plastic trap-tractors). Het waaide alleen superhard net en het paard van de SB schrok ergens van en stuiterde zowat door het gangpad..hupsakeeeee, Beer in galop haha, nou ja, die wilde ik toch oefenen dus de kop was er af! Terug genomen in draf maar meneer was nogal dol..steeds wegschieten en aanstellen als een idioot..3de keer in galop, toen heb ik ik hem maar aangespoord en een 1 heel rondje laten galopperen..hij wist niet wat hem overkwam geloof ik hihi.. terug in draf, schrok ie weeeer, gewoon doorgedraafd en oefeningen gedaan..stap, van hand veranderen en op zijn moeilijke kant oefeningen gedaan.. (ook mijn moeilijke kant).

Aangesprongen in galop en het circus was gearriveerd! Bok, in draf, ik been erbij, bok, galop, bok, bok..haha ik moest gewoon lachen..die kant ken ik niet van Beer...het waren echt irritatiebokjes want hij haaaat het als ik hem bij tik met mijn zweepje (kriebel gewoon maar krijg echt een staartzwiep en een grom, aansteller) en ik wil hem goed leren aangalopperen dus zit ik door, stelling in de hoek en dan moet ie..als ik alleen wat been geef, gaat ie gewoon heeeeel hard draven en hij weet dondersgoed wat ik bedoel dus doen we het nu nog zo..was de 3de keer ooit zelf in de bak galop met hem..zijn bokken zijn goed uit te zitten..voelt wel mega-hoog maar zijn erg vloeiend en ik heb een Barefoot Cheyenne en die zit heerlijk met bokken haha.. We gaan dit gewoon oefenen en dan is het over een week of 2 vast anders..
Elvina

Bericht door Elvina » di 20 apr 2010, 18:01

Haha gekke Beer!
Weet niet eens meer hoe ik Beauty de galop heb geleerd.. Ze kan ook al vanuit stap aanspringen hihi. En bij stalgenootje loopt ze te klieren met de galop, net doen alsof ze de hulp niet weet en steeds eruit vallen enzo haha! Beauty begint nu eindelijk in de galop stukken na te geven, vind ze wel heel moeilijk!

Straks komt een vriendin langs, dan gaan we een invetsessie houden van zadels en hoofdstellen, is heel hard nodig haha!
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 20 apr 2010, 18:29

Elvina: Gefeliciteerd met Beauty, 5 alweer. Voor Brass duurt dat nog een maand of 2 1/2 denk ik.
Marleen: Wat balen van Benthe! Ik geloof niet dat een scheur in haar hoef haar kreupel maakt eerlijk gezegd, maar dat zeg je zelf ook al.
Claudia: Succes (ook al ben je al weg en heb je je gesprek al gehad)
Kris: Grappige eerste galop in de bak ervaringen. Daar zijn Brass en ik nog lang niet aan toe. Ik vind ook dat een paard op een kleine hulp moet reageren om in galop te gaan, maar ja de eerste hulpen moeten toch altijd aardig groot wil je het ze uberhaupt laten doen.

Brass heeft het hele weekend vrij gehad (Ilonk niet die heeft twee keer 25 km moeten lopen en vond dat heerlijk). Gisteren weer even een buitenritje, die pony loopt zo graag! Ze draaft zowat alles, af en toe moet ze van mij even stappen maar ze draaft gewoon liever. Nogal schrikachtig was ze en Skridur was mee en die is ook nog een puppy dus konden ze mooi samen weg schieten en samen 'ruggetjes' trekken (rondmaken). Toen we een stuk langs het prikkeldraad moesten en het heel erg smal was, lette ze super op en schrok wel even van een boomstam maar ging alleen stilstaan. Wist echt dat het belangrijk was dat ze goed gehoorzaam was.
Vandaag even aan de leadrope met haar gewerkt, even checken of ze mijn commando voor 'draai naar me toe' als ze om me heen draaft/galoppeerd nog kent. Ja hoor!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » di 20 apr 2010, 19:33

Hier vanmorgen lekker op mn niet Btje gereden, maar mijn b-tje moet aan het werk, wij gaan les krijgen en Ineke (van britt), gaat bink lekker dressuren, Dat is helemaal niet mijn ding, maar ik weet ook dat het wel goed is voor een paard. Mn man gaat ook op les, hijheeft vanmoddag zijn eerste bosrit te pakken. Vondt het ook leuk. Dus maar lessen, kan hij ook rijden, lekker samen buiteritten maken.

@Kristel, beer wordt puber en wordt ondeugend, en hij voelt zich schijnbaar goed, dat is toch wel fijjn, ondanks zijn bok bok.

@Ilonka, Wat goed dat ze die 2 x 25 kilometer er zo makklijk afloopt, zal dat lekker voelen,

@Marleen, misschien hoefsmid er nog even bijhalen, kan die even naar voeten kijken, je weet maar nooit.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » di 20 apr 2010, 20:08

Ha! Galopsprongen geconstateerd bij 't Beerke! Geweldig! Natuurlijk is dat eerst onwennig, Kristel! Wordt vanzelf beter, lekker door oefenen!

Haha Beauty heeft streken :=

Ja hoefsmid erbij dacht ik ook al aan, Yvonne, maar dat lijkt me nog wel een beetje vroeg. Ze staat overdag ook op het land met een hele groep ponys en die zijn niet allemaal even leuk, dus zou het niet heel gek vinden als ze heeft lopen donderjagen... Kon verder niets vinden, been was ook niet warm, hoef was niet warm, niets was dik of anders dan anders (behalve dan dat scheurtje, maar daar zal ze geen last van hebben lijkt mij.. Denk dat ze zich gewoon verstuikt heeft in het land.

Ik wacht nog even af en mocht het vrijdag niet over zijn dan bel ik wel even de hoefsmid. De wedstrijd wordt hem sowieso niet, lijkt me ietwat onverstandig :=
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Bailey

Bericht door Bailey » di 20 apr 2010, 21:14

dankjulliewel! Ben ook heel trots op mijn zadel, hihi, het is zo mooi!

Wat goed Kristel dat Beer gegaloppeerd heeft! Wauw zeg! Bij Bailey moet je ook niet vragen HOE hij galoppeert hoor, hij snijd alle hoeken nog af en sturen kan nog niet, dan valt hij terug in draf. Het blijft z'n moeilijkste gang, maar hij heeft wel megaveel plezier als we het oefenen.
Aanspringen gaat bij hem best heel achterlijk hoor. Eerst 'viel' hij nogal in galop, maar nu hij de truuk beter doorheeft neemt hij bij het aanspringen vanuit z'n achterhand een enorm hoge eerste sprong bij het aanspringen! Wel goed hoor, het komt van achteren, maar het is duidelijk nog wat overdreven ;)
Kan me voorstellen dat het spannend is als Beer loopt te bokken met galop, dat doet Bailey gelukkig niet. Als er iets omhoog gaat is het veel eerder de voorkant dan de achterkant.
Gaan we lekker allebei oefenen, dan kunnen ze vast normaal galopperen over een tijdje, haha!

Succes met je sollicitatie Claudia!

Wat fijn dat Beauty de wei weer in mag! En gefeli met haar verjaardag :)

He Marleen, wat naar dat Benthe kreupelt :( Balen zeg, hoop dat wat rust haar goed doet!

Annalynn, wat fijn dat je lekker buiten hebt gereden met Brass.

Wat leuk dat je man ook op les gaat Yvonne! Ben benieuwd hoe bink het vindt om aan het werk te moeten.

Bailey heeft vandaag een 'tutdag' gehad omdat hij gisteren zo hard z'n best had gedaan. Tutdag is voor ons grondwerk en vrijheidsdressuur en een hoop geknuffel. Was heerlijk! We hebben ook nog z'n galop geoefend zonder dat ik erop zat, dat gaat ook duidelijk steeds soepeler.
Anouska

Bericht door Anouska » di 20 apr 2010, 21:14

GO Kristel!

Ilonka loopt echt heel erg graag he Annalynn?

Grappig dat je man gaat lessen Yvonne, op wie? Raika of Binkie?

Balen dat Benthe nog kreupel is Marleen.

Bjørn heeft vandaag weer vrij gehad. Vandaag met Esther (van Ewout) nieuw paard wezen kijken. Ze had me gevraagd of ik een paar lijntjes uit wilde gooien en dat gedaan. Heb dus gevraagd bij een vriend van me naar een super braaf, bomproof paard van minimaal 1.62m. Echt een beginnerspaard. Hij belde met de vraag of het ook een fries mocht zijn, Esther vond dat helemaal leuk. Wat een stoer, lief, braaf en bomproof paard is dat! Was echt een klik van beide kanten, ook de dochter van Esther heeft erop gezeten. Ze is heel bang aangelegd en heeft zelfs gedraafd, wel met iemand ernaast, maar toch. Morgen hoor ik meer over de verdere verkoop. Ben benieuwd, dit is in ieder geval het ideale paard voor hun.

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 21 apr 2010, 06:57

Paarden kijken is leuk! En gaaf dat jullie zo'n bomproof paard hebben gevonden..Friezen zijn ook leuk!

Balen dat Benthe nog steeds niet helemaal lekker loopt..

Gaat er hier nog iemand naar Fjord 2010 in Balloo op 16 mei? Ik wel!

Ik zit hier op een klas te wachten..we hebben een roosterwijziging en ik zit nu op een andere locatie..geloof niet dat dat helemaal is doorgekomen bij de kids..beetje jammer..wilde van alles nakijken..hopen dat ze nog komen zo.

En ik ga dit weekend naar een rock festival in België maar er zijn al 2 bands die zijn afgehaakt 'due to volcanic issues'..beetje jammer!
Anouska

Bericht door Anouska » wo 21 apr 2010, 18:50

Jammer dat er 2 bands minder komen Kristel.

Wij zijn net weer bij de fries geweest, ze zijn het eens geworden over de prijs. Vrijdagmiddag komt Negressco! Esther is helemaal happy, heeft staan huilen van blijdschap! We kunnen allemaal niet wachten tot hij hier is.

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » wo 21 apr 2010, 20:51

Wat leuk dat het zo goed klikte tussen Esther (en dochter) en de Fries, super! Hij heeft een prachtige naam zeg.

Bailey heeft vandaag ook een vrije dag gehad. Ik moest naar Utrecht, heb echt een snertdag gehad en zit er een beetje doorheen :(
Vanavond heb ik mezelf maar vrij gegeven, hang een beetje achter de computer een te lummelen.
Morgen weer een nieuwe dag, die wordt vast beter als ik weer lekker naar Bailey ga.
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 21 apr 2010, 21:10

ff snel een berichtje, ik ben nog bij Paul, ga morgenochtend voor de gesprekken en daarna nog even wat in het huis doen. Morgenavond weer naar huis

Anouska

Bericht door Anouska » wo 21 apr 2010, 21:20

Ben ik ook echt heel blij om Sterre! Wel balen dat je een snertdag hebt, morgen er weer fris tegenaan!

Succes morgen Claudia, ik ga voor je duimen!

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 22 apr 2010, 07:20

Sterre, kop op...vandaag is het weer een mooie, nieuwe dag!

Ik ga zo naar Beer..ben een beetje zenuwachtig voor de galop haha, dom he? Bokkende Beer hoeft van mij geen gewoonte te worden hihi.. Vanmiddag al mijn spullen voor Groezrock inpakken..vriendin neemt onze tent mee omdat wij eerst moeten werken...zij gaat alvast een plekje op de camping veroveren..staan we ook leuk bij elkaar, das wel zo gezellig! Morgen meteen uit 't werk daarheen..zin in! Nog even broodjes halen als ontbijt voor zaterdag.. (bier ;) )
Plaats reactie