Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Keandra

Re: Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Bericht door Keandra » za 20 mar 2010, 18:37

hier gaat alles super met Jalenka

vandaag even heel korte join up gedaan, lees haar enkel van me weggedreven, 1 keer laten draaien en toen nog eens draven voor enkele rondjes, stil gezet en toen kwam ze direct bij me, was ze super aan het kauwen van onderdanigheid. En als ik me verzette volgde ze op de voet (dat is waar je naar toe werkt dat ze perfect achter je blijven en je bezien zoals het alfapaard/merrie) Heb even geoefend op correcte afstand van mij en dat was super, had maar een kleine aanwijzing nodig en ze bleef constant op een halve meter afstand van me :))

Leslie heeft haar daarna aan het touw meegenomen de grote springpiste op, en hij heeft haar over een sprongske laten stappen/springen. Tesamen met hem erover durfde ze niet (ze zou hem zo kunnen raken), maar als hij al aan de andere kant was kwam ze met heel weinig touwdruk er mooi over.

ze is echt op 2 weken weer met sprongen vooruit gegaan 8)

normaal heeft ze nooit haar aandacht bij mij of Leslie als ze Githa in de omgeving ziet (dat is volgens haar de alfamerrie, jaja, raar maar waar }-o ) maar vandaag moest ik niet veel oen terwijl Githa soms op 7m van haar aan stappen, draven of galopperen was

dus echt super +:)+
vonnie21

Bericht door vonnie21 » zo 21 mar 2010, 15:38

Wat een weertje zeg vandaag :D !!
Was vanmorgen samen met de verzorgster van de pony,s al om 11:00 bij de paarden.
Eerst Eachann en Ewald even lekker in de bak gehad en ze even laten rennen. Zodat ze hun eerste wilde haren kwijt konden!!
Wij zijn ze ondertussen gaan uitmesten en hebben alles al klaar gezet voor vanavond.
Omdat het zulk lekker weer was....had ik echt zo iets van we gaan vandaag eens even lekker met ze wandelen :))
Eerst Ewald en Juwel gepakt, Juwel is lekker voor de sulky gegaan en ik had Ewald naast me....Hij was echt zo ontzettend braaf +:)+ hij was gewoon ontspannen en genoot er echt van!!!
Daarna Ewald omgeruild voor Eachann.
Eachann vond het in het begin allemaal een beetje spannend....maar toen we eenmaal even onderweg waren begon ook eachann zich te ontspannen en was hij braaf +:)+ .
Ook hebben ze vanmorgen beide nog een lekkere poetsbeurt gehad...beide zijn lekker aan het verharen en je ziet al echt de zomervacht doorkomen!
Toen die kleine byoux nog even aan de longeerlijn gehad...die was ook zo braaf.

Dus al met al een lekker paarden dagje met hele brave paarden :)
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 22 mar 2010, 08:52

Heerlijk he dat weer! Ben helemaal happy ermee!!! Gister de paardjes meteen lekker op het land gelaten en wat gingen ze uit hun dak zeg! Gekke paardjes! Emy gedroeg zich eigenlijk weer erg goed. Heb haar wel even duidelijk moeten maken dat ik aan de andere kant van het touw liep maar het ging prima! Lieverd!

Alleen de terugweg ging wat anders... Terug moest Imka en Emy tegelijkertijd mee. En aangezien ik ontzettend pijn mn enkels had ben ik dan gewoon niet mans genoeg om ze allebij bij me te houden. Maar een voor een is niet te doen! Toen was het of Emy vast houden en Imka in me nek. Of Emy dan toch maar los laten. VOor het laatste helaas moeten kiezen. Het is gewoon k*t dat we door zo'n smal hek moeten anders gaat het prima met die twee.

Kan dan zo boos worden op die %$#@^&* enkels. Het doet op dat moment zo zeer. Maar goed Emy weet ook niet beter zal ik dan maar denken. En ze liep netjes naar de paddock in een drafje...

Vandaag ff een goeie borstelbeurt geven heeft ze wel nodig na gister ze was helemaal zwart van het rollen hihi
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Eros

Bericht door Eros » di 23 mar 2010, 11:04

Ik ben er ook helemaal happy mee!
Ik niet allen, Eros ook! Eindelijk zijn deken overdag lekker af. Snachts heeft ie hem nog wel op.

Wat balen van je enkels!
Hier kunnen ze ook wel een goeie poetsbeurt gebruiken en dan niet zo zeer omdat ze vies zijn, maar meer omdat ze gigantisch verharen.. :=
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » di 23 mar 2010, 17:11

Volgens mij is mijn kleine gek hengstig, hihi..
Was vandaag met Tea aan het rijden, in het weiland bij Jes en Flower in, maar die had praatjes!!
Ik was rustig aan het rijden komt flower eraan gesjeesd en die gaat voor Tea staan en begint te gillen en te trappen!! en rennen en gek doen!!
Ik ben gewoon in een ander land gaan rijden omdat ik bang was dat ik zelf nog een peut van die klein zou krijgen.. En het reed ook niet zo lekker op deze manier, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 23 mar 2010, 19:46

Hier hebben ze al twee dagen achter elkaar een lekkere poetsbeurt gegeven. Vandaag was mn verzorg meisje er weer dus kon ik helemaal mn aandacht op Emy storten. Lekker uitgebreid geborsteld. Hoofdje helemaal gedaan en dat vind ze zo fijn! Lekker beestje!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 23 mar 2010, 20:20

AfbeeldingElvis vandaag
Afbeelding Emy vandaag
Afbeelding
Weer even 3 foto's van die toppers :D

Hoe groot zijn die van jullie op dit moment?

Bij ons zijn ze trouwens weer lekker even op het weiland geweest vandaag! Heerlijk vonden ze het weer. Ze zijn weer even lekker de beentjes wezen strekken en hebben ook lekker de losse haren weggerold :D

Daarna een borstelbeurtje en ze waren weer helemaal happy
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » wo 24 mar 2010, 04:17

Ze raken daar al mooi uit hun wintervachtje!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Keandra

Bericht door Keandra » wo 24 mar 2010, 07:28

wow die zijn goed gevuld (vergeleken met Jalenka)

ik ga vandaag een afspraak maken met de smid en dierenarts voor hun voeten en jaarlijkse controle
zal dan eens vragen om ze te meten, als je ze naast elkaar ziet is er niet veel verschil meer ten opzichte van Githa, we denken dat jalenka op den duur groter zal worden

ik heb de indruk dat ze terug een beetje bijgekomen is na de laatste ontworming begin deze maand
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 24 mar 2010, 10:46

Jeetje, ik ben zo druk me Finn, dat ik nauwelijks de tijd heb om fw door te lezen en te reageren.
Als ik net een beetje wat gelezen heb, meld hij of Steyn zich weer.
Alles gaat trouwens super met Finn, hij was in het ziekenhuis 300 gram afgevallen, maar zat afgelopen maandag al weer op 4300 gram, al bijna 300 gram boven zijn geboorte gewicht, dus mijn borstvoeding vult goed!
Maar o wat zijn die nachten weer zwaar, hij wil elke 2 a 3 uur nog drinken, ben best moe, maar dat hoort er allemaal bij!

Eachann en Ewald zondag weer lekker gezien na de bevalling, ze zijn op sommige plekken al helemaal uit hun wintervacht.

Eachann is nog steeds 1.36 en Ewald nog steeds 1.42. Wel lijken ze allebij groter. Ewald word denk ik echt fors, hij heeft stevige benen, heeft een lange rug en begint al echt een mannennek te krijgen, ook heeft hij een lekker groot hoofd.

Eachann is heel rond aan het worden, zijn rug is al wat langer geworden, maar zijn koppie is nog steeds zo lief schattig klein. Hij heeft een stevige boeg, echte 'tietjes'heeft ie, haha.

Het zijn nog steeds twee totaal verschillende fjorden, in kleur, grootte, karakter en bouw. Precies wat ik wilde, ben benieuwd later wie voor welk doeleind mijn voorkeur gaat krijgen. Zo reed ik vroeger liever met Justin dressuur en met Dokie buitenritten/recreatief.

Zo,, ik ga gouw enteren, dan heb ik weer mijn zegje gedaan, haha. En dan ga ik ff de laatste pagina's van het E-tjes topic nalezen, paar pagina's geloof ik wel, haha.

Groetjes en geniet allemaal lekker van het mooie lente weer!!!!!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Keandra

Bericht door Keandra » vr 26 mar 2010, 14:53

hier is de vetrinaire geweest daarstraks

Jalenka was super braaf (braver dan verwacht), zonder problemen bloed getrokken en gevaccineerd. ook is er mest afgenomen.
Ik wou dus echt een grondige check up hebben met dat ze een tijdje veel te mager was. echt om zeker te zijn dat we op de goede weg zijn.

ze is dus niet te mager :o *o/* :D
ze is mooi aan de maat, lees ergens rond 140cm
en volgende week (2e helft) zullen we meer weten van het mest en bloedonderzoek

dus ben al blij dat ze niet meer te mager is (zoals de meeste in haar fototopic zeiden)
Elvis

Bericht door Elvis » zo 28 mar 2010, 21:32

Je verveelt je nooit met bijna twenters.
Hadden we de paarden even op het land gezet omdat Nanc en ik richting Rijswijk moesten naar de hondenclub worden we halverwege opgebeld dat 1 van de 2 kleintjes bij de buurman op het land loopt waar ze weg kunnen.Wij konden niet 123 weer terug zijn dus gelukkig heeft de zoon van de buurvrouw de kleine weer terug gezet.
Wie het geweest is geen idee,maar we vermoeden Elvis.Die springt nogal makkelijk en met die 2 dolle stieren gaat er soms weleens wat mis.Eerst hoorden we dat ze door de sloot waren gegaan maar daar waren geen bewijzen van te vinden.
De zoon kon helaas niet vertellen wie het geweest was want hij ziet geen verschil hihi...
Buurman zal wel niet zo blij zijn,die had net ze land op laten knappen en er een jaar geen beesten op laten lopen :=
We hadden het afgezet met lint nog expres maar mocht dus niet baten helaas.

Maar goed verder gaat het hier prima,verharen lekker en doen het verder rustig aan!
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » ma 29 mar 2010, 06:44

Wat een boefje, zomaar het avontuur opzoeken!

Ik heb gisteren een paar hele leuke foto's van Eskil en Evian gemaakt.
Samen op de foto :))
Dus die ga ik vanavond eens uploaden en hier neer zetten.
We hebben Evian al een tijdje niet meer gemeten, ben benieuwd of hij stil is blijven staan in hoogte. Zou goed kunnen!
Eros

Bericht door Eros » ma 29 mar 2010, 15:12

Nou hier ook 1 gigantische verhaarpartij. Jeetje... Echt niet normaal :=
Eros ligt ook de hele dag te rollen omdat het erg jeukt.

Ik moet trouwens zeggen dat Eros op dit moment ook weer gigantisch braaf is! Zowel met wandelen als op het erf, niet meer drammen of steigeren. Loopt netjes mee aan het halster.
Zo wilde ik gister mijn shet even lekker poetsen (eros was al gedaan door mijn zusje) en toen ik riep kwam hij niet (stond helemaal achter in) maar Eros kwam wel. Ik had geen halster voor hem bij me, dus touwtje om zijn nek gedaan en zo meegenomen. Liep als een mak lammetje achter me aan.

Vandaag was de hoefsmid er weer en zijn hoeven zagen er keurig uit. Het enige wat hij eigenlijk kon uitbrengen was; ''allemachtig wat een prachtig beest! En wat is hij toch braaáaaf!'' :o Hij moest eens weten :=

Afbeelding
roos

Bericht door roos » ma 29 mar 2010, 18:54

Ekdal was boos vandaag. Zijn oren moesten geknipt worden, meestal gaat dat goed, maar vandaag was ie boos. Hoofd zwaaien, stampen maar hij heeft pecht want ik heb volgehouden haha ;)

Voor de rest wordt het nog steeds meer paard. Zo leuk om te zien. In de omgang is ie wat drukker, maar als ik hem wel eens laat rennen met Danc is ie net een volleerd paard.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » di 30 mar 2010, 08:19

Hier ook niets echt spannend te melden...
Ik ben wel zéér blij met het lenteweer van de afgelopen dagen: heb ondertussen al 2x in onze buitenpiste kunnen rijden met mn oudere paardje. Da's echt wel superfijn!!

Mijn 'dikkie' is vorige week trouwens 18 geworden. Hij heeft van mij n lekker taartje gekregen met zn favoriet, banaantjes :D.
Ik weet niet of ik jullie van hem al eens een foto laten zien had?

Afbeelding
Dit is Jack's oudere broer := , mijn allereerste paardje!! In juni zal hij 4 jaar van mij zijn. En hij is echt enorm speciaal voor mij: toen ik hem kocht durfde ik amper nog een paard opzadelen, laat staan er mee rijden. Hij heeft me echt mee over mn angsten heen geholpen. Ondertussen rijd ik wedstrijden met hem, gaan we wandelingen maken, ...We komen echt van ver! Dus hij is voor mij echt heel erg speciaal!

Jack verhaart ook écht enorm. Voor mij allemaal echt nieuw, want mijn andere paard wordt in oktober geschoren, en blijft kort in het haar tot hij zn zomervacht gaat aanmaken. Als ik Jack borstel verzamel ik echt een enorme hoop haar, daar kan je nog n kussen mee vullen := . Ik vrees n beetje dat hij niet uit zn haar zal raken. Aangezien hij niet voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt, die meehelpen aan dit verharingsproces.

Verder voelt meneer zich nog steeds enorm goed: springen door de gangen, bokken, omhoog komen,...zaterdag had ik het geweldige idee om er zelf een rondje buiten langs de stallen mee te gaan doen op mn eentje. zeer slecht idee. Ik was bijna terug gekomen zonder Jack...kleine, ondeugende pony :)) . Ik kan hem echt niet houden. Hij draait zich dan voor mij zodat ik geen kant opkan en begint dan heen en weer te stuiteren. En hij wil ook de wasplaats niet meer in. In plaats van vooruit, gaat hij achteruit en gaat hij hangen in het touw. Maar wel met de oortjes naar voor en dan trekt hij zo'n kop van ' spelen!?' . Is echt moeilijk op te lossen.
Tja je verveelt je iig nooit met baby fjordjes, dat is duidelijk!!

Ook zeer schattig: Jack herkend me aan mijn voetstappen. Als ik dichterbij kom, en hij ziet me nog niet, maar ik ben bijna bij zn stal, hinnikt hij al naar me. :+:
Hij is ook enorm sociaal : als ik met hem aant rondstappen ben en we passeren iemand MOET hij stoppen om tegen die persoon iets te zeggen én te knuffelen.
Elvis

Bericht door Elvis » di 30 mar 2010, 10:48

Mooi paardje!!!
Die Jack,hij voelt zich duidelijk alweer stukken beter!!
Elvis is een stuk rustiger nu..Ben ik wel blij mee.Of hij heeft het opgegeven of hij heeft ze rust weer gevonden.
Hier verharen ze ook enorm,soms als ik thuis kom en ga eten zit ik Elvis haren te happen. :D
Verder staat hij kwa groei wat stil heb ik het idee,maar de rest hier ook geloof ik.
Met de hengstenkeuring kon je wel weer even E'tjes vergelijken,okay het waren dan wel hengstjes en ze waren wat grover maar kwa hoogte zitten ze toch aardig op de lijn van onze E'tjes.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » di 30 mar 2010, 18:23

hier heet Jalenka me weer verbaasd

zondag voormiddag, toen Leslie gaan wandelen was met githa, was ik met haar bezig in de longeerpiste/round pen
en zonder dat ze het deftig doorhad := had Jalenka een zadeldekje op met een longeersingel errond :o
en wat deed ze hierop?

NIKS

madam was niet onder de indruk

had haar eerst met het gerief laten kennismaken, aan de benen, nek, hoofd, onder de buik door enzo

madam ging er haar zelfs mee rollen +:)+
roos

Bericht door roos » di 30 mar 2010, 18:27

Het is mooie stum vandaag...sorry voor deze woorden.

Kwam op stal en Ekdal had een wond op zijn rechterooglid. Dik oog, beetje tranen, maar de wondomvang was klein. De wond was al oud, dus hechten sowieso geen optie. Morgen wilde ik toch laten enten dus kan daar meteen naar gekeken worden. (schoonmaken kan echt niet....hij was zo boos)
Ben er eerlijk gezegd wel klaar met de DA na vorig jaar....zie ook meteen spoken voor me; blind worden, dikke ogen....etc....Hopelijk valt het mee....
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Eros

Bericht door Eros » wo 31 mar 2010, 12:37

Inderdaad maar hopen dat het meevalt met Ekdal.

Afbeelding
Plaats reactie