Hier ook niets echt spannend te melden...
Ik ben wel zéér blij met het lenteweer van de afgelopen dagen: heb ondertussen al 2x in onze buitenpiste kunnen rijden met mn oudere paardje. Da's echt wel superfijn!!
Mijn 'dikkie' is vorige week trouwens 18 geworden. Hij heeft van mij n lekker taartje gekregen met zn favoriet, banaantjes

.
Ik weet niet of ik jullie van hem al eens een foto laten zien had?

Dit is Jack's oudere broer

, mijn allereerste paardje!! In juni zal hij 4 jaar van mij zijn. En hij is echt enorm speciaal voor mij: toen ik hem kocht durfde ik amper nog een paard opzadelen, laat staan er mee rijden. Hij heeft me echt mee over mn angsten heen geholpen. Ondertussen rijd ik wedstrijden met hem, gaan we wandelingen maken, ...We komen echt van ver! Dus hij is voor mij echt heel erg speciaal!
Jack verhaart ook écht enorm. Voor mij allemaal echt nieuw, want mijn andere paard wordt in oktober geschoren, en blijft kort in het haar tot hij zn zomervacht gaat aanmaken. Als ik Jack borstel verzamel ik echt een enorme hoop haar, daar kan je nog n kussen mee vullen

. Ik vrees n beetje dat hij niet uit zn haar zal raken. Aangezien hij niet voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt, die meehelpen aan dit verharingsproces.
Verder voelt meneer zich nog steeds enorm goed: springen door de gangen, bokken, omhoog komen,...zaterdag had ik het geweldige idee om er zelf een rondje buiten langs de stallen mee te gaan doen op mn eentje. zeer slecht idee. Ik was bijna terug gekomen zonder Jack...kleine, ondeugende pony

. Ik kan hem echt niet houden. Hij draait zich dan voor mij zodat ik geen kant opkan en begint dan heen en weer te stuiteren. En hij wil ook de wasplaats niet meer in. In plaats van vooruit, gaat hij achteruit en gaat hij hangen in het touw. Maar wel met de oortjes naar voor en dan trekt hij zo'n kop van ' spelen!?' . Is echt moeilijk op te lossen.
Tja je verveelt je iig nooit met baby fjordjes, dat is duidelijk!!
Ook zeer schattig: Jack herkend me aan mijn voetstappen. Als ik dichterbij kom, en hij ziet me nog niet, maar ik ben bijna bij zn stal, hinnikt hij al naar me.
Hij is ook enorm sociaal : als ik met hem aant rondstappen ben en we passeren iemand MOET hij stoppen om tegen die persoon iets te zeggen én te knuffelen.