C'tjes gaan op les: in C'tjes-topic deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
pjotr_nientje
Contacteer:

Re: C'tjes gaan op les: in C'tjes-topic deel 6!

Bericht door pjotr_nientje » di 23 mar 2010, 16:54

Cindy _-:( _-:( _-:( -:(- -:(-

@krukje is wel makkelijk,ik doe het nu met een stoel :D
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 23 mar 2010, 18:10

Hoezo wil je Cindy slaan?
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Jilly

Bericht door Jilly » di 23 mar 2010, 18:51

Oh-oh, klinkt als een moorneidging bericht Janine? := watskebeurt?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » di 23 mar 2010, 19:47

Eigenlijk moet Gerrit er ook nog bij hoor >;)

Het lijkt wel alsof ze het afspreken ofzo.... >;)
Zo van; ga jij de ene keer pesten doe ik het de andere keer wel -:(-

Vorige keer was Gerrit niet te pruimen en Cindy poeslief.... nou.....vandaag andersom dus.
Gerrit poeslief vandaag ( :L heeft toch wel z'n charmes) Liep zo mee...
Cindy liep wel mee.....totdat we bij de blub aankwamen...zij blijft staan en ik wil doorlopen.
Koste me bijna weer een nat pak >;)
En dan die ogen ook van d'r, had er eigenlijk een foto van moeten maken....
Met haar lichaam aan de grond genageld en de kop kwam wel mee, maar dan had je het wel gehad dus.
Kop langgerekt, oogleden halfdicht en dan zit ze je aan te kijken.......en je ziet haar denken....naja....eerder uitlachen dus....
dat koppie van haar was echt geweldig _/-o_
Maar ja....op dat moment vond ik het dus wat minder.
Volgens mij zag Lisa me klooien,want die kwam me al helpen...TOP Lisa +:)+ al liep ze niet direct mee......
Ik was ondertussen m'n geduld al wel verloren O:)

En terug....je zou denken...die wil wel weer naar het land....
Niet dus....bij de eerste doorgang bleef ze alweer staan 8)7

Ben benieuwd wat we zondag kunnen verwachten :x
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
Claudje

Bericht door Claudje » di 23 mar 2010, 20:19

Hihi, ik denk dat Cindy en ik niet zo goed met elkaar overweg zouden kunnen :=

Opstappen met een krukje is overigens altijd goed, voor de rug van je paardje en voor je zadel (voornamelijk de boom en de vulling) :j
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » di 23 mar 2010, 20:25

Bij de 2de keer ben ik m'n geduld ook wel aardig verloren...van binnen dan O:)
Ik was het effe zo zat....
Met rijden ging het overigens wel weer goed.
Over een x aantal weken is kijken of ze wil aangalopperen.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 23 mar 2010, 20:50

Wil ze niet in dr vooruit, dan gewoon omdraaien en in de achteruit. Heeft Cyra me ook wel is geflikt, omdraaien, vulkaanuitbarsting in je eigen humeur en in zn reverse :D
Orion doet het nog steeds, zeiken dat die niet mee wil lopen, omdraaien en hij begint al te rennen in zn achteruit, hoef ik niks meer voor te doen. Heb daar zo;n ongelovelijke hekel aan als ze niet mee lopen
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » wo 24 mar 2010, 05:53

Gister heerlijk gelest, zelfs stukje gegalopeerd (en toen was het kwartje op) dus we komen er wel.
Vanavond lekker springen met het knurftje :D

Idd wat An zegt, niet vooruit, dan in zn achteruit. Tjo heeft toen ook eens zo'n periode gehad, die was met geen stok het weiland uit te krijgen, snoepjes werkten prima daarintegen :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » wo 24 mar 2010, 05:57

Zou toch eerst een clinicje volgen om te kijken of het wat is die manier voor je een instructeur zoekt. AdB (of iig de manier van les die wij kregen) werkte totaal niet voor ons. Mijn eigen instructrice werkt vanuit de Centred riding in combi met Bent Benderup en dat past ons veel beter. Zelfde doel maar fijnere manier om er te komen voor ons.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » wo 24 mar 2010, 07:30

Cindy vindt vast dat ze te vaak aan het werk moet tegenwoordig }-)

Ik heb daar gelukkig nooit echt problemen mee bij Hay. Blijft ook super netjes staan terwijl ik de draad terug dicht doe.
Heb gisteren weer een paar kilo haar eraf gehaald 8)7 en ff terug mee naar buiten genomen want hij had het WARM binnen pff....
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » wo 24 mar 2010, 08:13

Haha....dat gaat tegenwoordig alleen nog maar vaker worden }>
Orion1996

Bericht door Orion1996 » wo 24 mar 2010, 08:26

Viv schreef:Zou toch eerst een clinicje volgen om te kijken of het wat is die manier voor je een instructeur zoekt. AdB (of iig de manier van les die wij kregen) werkte totaal niet voor ons. Mijn eigen instructrice werkt vanuit de Centred riding in combi met Bent Benderup en dat past ons veel beter. Zelfde doel maar fijnere manier om er te komen voor ons.
Ik heb les van iemand anders trouwens hihi. Mijn instructrice gebruikt grote lijnen van de manier, maar heeft ook andere dingen in arsenaal. Ze komt in ieder geval niet in de AdB lijsten voor. Heb voor haar gekozen omdat ik zelf denk dat er altijd meer wegen zijn die naar Rome leiden en ik liever iemand heb die als een bepaalde manier niet werkt even opzij grijpen naar een andere manier. Degene die ik nu heb sluit wel mooi aan bij hoe ik Orion heb ingereden (die heeft spaans klassieke achtergrond), maar ze is iets duidelijker in het overbrengen.
Bovendien is rechtrichten iets wat wij zelfs tijdens de Orun kregen, je moet alleen iemand vinden die het goed over kan brengen. Tot nu toe ben ik in Drenthe ook nog niemand tegen gekomen op internet die prettig aansluit bij mijn manier.

Viv wat is dat centered riding precies? Wel van gehoord, maar geen idee wat het idee erachter is :P
Afbeelding
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » wo 24 mar 2010, 14:58

pjotr_nientje schreef:Haha....dat gaat tegenwoordig alleen nog maar vaker worden }>
Haal je haar er alleen uit als ze moet werken? Want dat hebben ze idd snel in de gaten.
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » wo 24 mar 2010, 15:49

Niet altijd, soms komen we alleen langs voor een snelle knuffel of wanneer ze naar de hoefsmid gaan.
Nathalie

Bericht door Nathalie » wo 24 mar 2010, 16:47

Wij komen ook regelmatig op stal langs voor een knuffel, een wortel of een aai...of alleen langslopen en alleen "yo Cos" brullen... :P... Hij komt eigenlijk steeds braaf aanlopen en dat is maar goed ook want aan de start van onze paddock sta je zo tot je knieen in de derrie.
Fijn dat het rijden met Cindy dan in ieder geval wel lekker ging!

We hebben Cos vandaag voor de wagen gespannen, had mijn vader bereid gevonden te groomen en heb even een foto van hem gemaakt bij terugkomst om trots mijn combi te tonen! :)

Tuig zit nog niet helemaal goed, lichtogen mogen nog wat naar beneden en broek moet nog passend gemaakt worden en wordt nu een beetje raar getrokken door hoe we 'm om het lamoen gehaald hebben. Tuig is hem ook aan de ruime kant, het is maat 'cob' maar volgens mij kan hij een 'pony' hebben :')

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Nathalie op wo 24 mar 2010, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 24 mar 2010, 16:52

Hihi Cindy zou het bij mij niet lang vol gehouden hebben.... hihi. Kan daar zo niet tegen. O:)

Vandaag Cariena weer gereden, ging eigenlijk best goed. Vandaag was het links dat ze wat sterk was en rechts niet. Maar dat komt allemaal nog wel. Ze heeft wat moeite met linksom buigen.
Veel slange voltes en voltes gereden, omdat mevrouw laatst eens verzonnen had dat ze best bit wat vaster kon pakken zodat ze de bocht niet om hoefde. Maar dat ging vandaag eigenlijk heel goed.

Maar voelt echt naar niets, net alsof ik op een krielkipje zit hihi smal ding. Maarja nu heb ik ook Reinar en Timor om mee te vergelijken, is ook niet echt eerlijk. O:)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Wendy1708
Contacteer:

Bericht door Wendy1708 » wo 24 mar 2010, 18:34

Aaaaahhh Nathalie! *o/* Super dat het zo goed ging met de wagen! En een hartstikke leuke foto ook van je vader! Zou toch een supergroom zijn! Wie weet hoe leuk hij het gaat vinden!!!
Casper, aka Sven (Fjordenman)
Sydney (KWPN'er)
Cody (C-pony)
Jilly

Bericht door Jilly » wo 24 mar 2010, 19:21

Voor de kar staat Cos ook helemaal beeldig :))

Ik ga trouwens vaak ook langs in de wei om gewoon een knuffel te geven, ff er uit te halen om te poetsen ofzoiets. Heb er geen enkel probleem mee.

Maar ik weet NIET meer waarom ik ook alweer zo'n koppige fjord wou??? :?
Vandaag les gehad en Hay was zooo not amused dat hij moest werken en luisteren (ja, emotioneel best zwaar als je merkt dat je veel te lief bent geweest pff). Hoogtepunt van de les: Hay ging er stuurloos vandoor, kwam voor een sprong, schrok van het feit dat hij niet anders kon dan springen en nam de sprong := ik had mijn eerste keer springen wel lichtelijk anders voorgesteld, maargoed. Talent heeft hij wel 8)7
Na de les was hij wel weer heel lief hoor (positief blijven denken!)
Nathalie

Bericht door Nathalie » wo 24 mar 2010, 19:32

Het was dus helemaal niet de bedoeling om te springen begrijp ik? := (en dan bedoel ik niet deze ene sprong op deze manier, maar je had helemaal geen springles???)

Aan de andere kant moet je het inderdaad maar positief zien....heb je dat ook weer gehad :D

Mijn vader ging met de pony's ook regelmatig mee met tweespan rijden dus hij vindt het meer dan o.k. Zo met een groter paard is natuurlijk wel veel beter voor zijn ego dan met 2 keer 1m07. Hij gaat nu in ieder geval voorlopig elke woensdag en zondag mee zodat we fijn in ieder geval 2 keer in de week kunnen inspannen...fijn voor Cos, die het erg leuk vindt in het bos (en ja dat rijmt ook nog :P) en heerlijk voor ons met dit mooie weer!

Wendy je moet je filmpje nog laten zien van Casper (Sven) met snorkel!!!
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Amber_

Bericht door Amber_ » wo 24 mar 2010, 20:25

Jeej Jilly :)) !! Springfjord 2 haha..

En Kadiez, in super galopje.. hoe is springen gaan ?!

Cindy die achter behang mag haha :P Herkenbaar

Wilde deze nog wel laten zien hoor, übervrolijk !! *D *D

Afbeelding
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Plaats reactie