Vanmorgen een staprit door het bos gemaakt als onderdeel van Beers revalidatie-proces...
Nou wat een 'ontspannen' ritje, pffff.. Beer opgezadeld, paar kuchjes..kwam uit de stal dus lijkt wat stof-gerelateerd zo.. Vlas werkt hopelijk beter dan.. Hups het bos in, in stap..dat was makkelijk want Beer stapt graag..
Nog geen halve kilometer onderweg..kabouters!!

ENG! (komen we vaak langs dus ik vond 't maar dom) dus omdraaien op de achterbenen en in galop ervandoor! Ik dacht; wat heb ik NOU aan mijn fiets hangen..heeft ie nog nooit gedaan.. gelukkig kunnen stoppen (bijna de struiken en bomen in) en omdraaien, snuif, knor, dikke nek (Beer je bent geen hengst meer)..20 minuten geprobeerd hem er langs te krijgen..in de keiharde achteruit, aansporen, bok(je), nog dikkere nek..10 keer stapjes dichterbij en dan weer 40 keer in de achteruit..pff, toen heb ik iets gedaan wat totaal tegen mijn principe is.. ik ben er af gegaan en heb hem er aan de hand langs geleid..wat er nou zo eng was weet ik nog steeds niet..dom paard! Daarna opgestegen (braaf stil gestaan) en verder gereden..halleluja!
Nou, bospad af, is ongeveer 2 of 3 km (schat ik) nog een keer zo hard geschrokken maar niet omgedraaid..toen had ik adrenaline voor 10 want ja, ik had me ingesteld om relaxed boshobbelen.. Bult op, bult af (op de kont zowat, in stap..braaaaf) en groot zandpad op. Langs camping met een mevrouw die met een waterslang bezig was: ENG! Maar wel redelijk normaal er langs gekomen..200 meter verderop..mevrouw in de tuin bezig: ENG! Omdraaien en wegrennen..Grrrrr!

Niet goed voor mijn bloeddruk! Meteen weer omgedraaid (vrij hardhandig) en hem langs de mevrouw gereden..stilgezet en gaan praten met de mevrouw..Beer HAD het niet meer..toen ie gekalmeerd was, beloond en weer verder gestapt..eeiiiindelijk normaal en dat was maar goed ook want we waren bijna bij de verharde, openbare weg..rustig naar huis gestapt (okee nog 1 keer schrikken om het af te leren dan!) en baasje is nu MOE!

Ohjaa, ook nog alles bij elkaar gehinnikt toen we vlakbij stal waren..dolle pinken in een weiland en Beer hinnikt daar ook naar..identiteitscrisis?
Maaaarr, Beerke heeft niet gekucht en had ook geen snot.. Ben benieuwd of 't met vlas echt over gaat.. 't Is duidelijk aan het verbeteren dus ik durf het met vlas nog wel even aan te kijken.. Ohja slobber is nu officieel niet te vreten, brood, appels, wortels, biks, alles is vies met drugs of met fenegriek dus straks appelmoes halen als 'last resort'. Wat een verhaaaaaal! Moest er even uit!