Gekke Beer

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
kristelhans

Gekke Beer

Bericht door kristelhans » do 18 mar 2010, 12:31

Vanmorgen een staprit door het bos gemaakt als onderdeel van Beers revalidatie-proces...

Nou wat een 'ontspannen' ritje, pffff.. Beer opgezadeld, paar kuchjes..kwam uit de stal dus lijkt wat stof-gerelateerd zo.. Vlas werkt hopelijk beter dan.. Hups het bos in, in stap..dat was makkelijk want Beer stapt graag.. +:)+

Nog geen halve kilometer onderweg..kabouters!! :o ENG! (komen we vaak langs dus ik vond 't maar dom) dus omdraaien op de achterbenen en in galop ervandoor! Ik dacht; wat heb ik NOU aan mijn fiets hangen..heeft ie nog nooit gedaan.. gelukkig kunnen stoppen (bijna de struiken en bomen in) en omdraaien, snuif, knor, dikke nek (Beer je bent geen hengst meer)..20 minuten geprobeerd hem er langs te krijgen..in de keiharde achteruit, aansporen, bok(je), nog dikkere nek..10 keer stapjes dichterbij en dan weer 40 keer in de achteruit..pff, toen heb ik iets gedaan wat totaal tegen mijn principe is.. ik ben er af gegaan en heb hem er aan de hand langs geleid..wat er nou zo eng was weet ik nog steeds niet..dom paard! Daarna opgestegen (braaf stil gestaan) en verder gereden..halleluja! 8)7

Nou, bospad af, is ongeveer 2 of 3 km (schat ik) nog een keer zo hard geschrokken maar niet omgedraaid..toen had ik adrenaline voor 10 want ja, ik had me ingesteld om relaxed boshobbelen.. Bult op, bult af (op de kont zowat, in stap..braaaaf) en groot zandpad op. Langs camping met een mevrouw die met een waterslang bezig was: ENG! Maar wel redelijk normaal er langs gekomen..200 meter verderop..mevrouw in de tuin bezig: ENG! Omdraaien en wegrennen..Grrrrr! _-:( Niet goed voor mijn bloeddruk! Meteen weer omgedraaid (vrij hardhandig) en hem langs de mevrouw gereden..stilgezet en gaan praten met de mevrouw..Beer HAD het niet meer..toen ie gekalmeerd was, beloond en weer verder gestapt..eeiiiindelijk normaal en dat was maar goed ook want we waren bijna bij de verharde, openbare weg..rustig naar huis gestapt (okee nog 1 keer schrikken om het af te leren dan!) en baasje is nu MOE! :Z Ohjaa, ook nog alles bij elkaar gehinnikt toen we vlakbij stal waren..dolle pinken in een weiland en Beer hinnikt daar ook naar..identiteitscrisis?

Maaaarr, Beerke heeft niet gekucht en had ook geen snot.. Ben benieuwd of 't met vlas echt over gaat.. 't Is duidelijk aan het verbeteren dus ik durf het met vlas nog wel even aan te kijken.. Ohja slobber is nu officieel niet te vreten, brood, appels, wortels, biks, alles is vies met drugs of met fenegriek dus straks appelmoes halen als 'last resort'. Wat een verhaaaaaal! Moest er even uit!
Senna&Cajra

Re: Gekke Beer

Bericht door Senna&Cajra » do 18 mar 2010, 13:57

Voorjaar in zijn hoofd :D Heel herkenbaar even gedult hebben en Beer is weer gewoon Beer :=
Lolly

Bericht door Lolly » do 18 mar 2010, 14:26

Zou ik net zeggen voorjaar in de kop.
Leuk, stonden ze maar weer in het land dan zijn ze zo lekker ontspannen.
Agilitydogs get over it

cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 18 mar 2010, 14:35

Beer staat elke dag op het land, het hele jaar door! Vogels zijn natuurlijk ook wel erg eng...
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » do 18 mar 2010, 15:15

Spring is in the air.....
En Beer heeft zijn cursus Engels nog niet af, dus die dacht ik spring!

En geef nou toe, vogels, die kunnen best doodeng zijn...
Ze kunnen tegen je aan vliegen.. (soms in hele hordes)
Ze kunnen plukjes uit je vacht halen..(oh dat is het dat kan niet bij Beer, dus hem knijpen ze! Om te kijken of het echt vast zit!)
Ze kunnen op je poepen..
Ze kunnen voor je staan en als je er op trapt zeggen ze piep splets..

Schrale troost, zelfs opper verkeersmakchef Sjolvir heeft 3x per jaar zo'n bui...
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 18 mar 2010, 15:18

..en dat met een baasje die docent Engels is! Moet ik maar extra huiswerk opgeven! ;)
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » do 18 mar 2010, 16:39

en jij maar denken dattie nog in zijn herstel periode zit, hij is er al duidelijk bovenop haha, maar troost je Haakon doe t ook, leuk he fjord hebben
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Wanja

Bericht door Wanja » do 18 mar 2010, 19:25

_O- denk dat hij inderdaad met de vogeltjes mee doet en het voorjaar in z'n bol heeft! :D
Laatst gewijzigd door Wanja op do 18 mar 2010, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
Esther

Bericht door Esther » do 18 mar 2010, 19:29

Hij was al aardig beter zeg maar, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Jowien

Bericht door Jowien » do 18 mar 2010, 20:17

Nou, hij voelde zich niet ziek zo te lezen! Het zal het voorjaar wel zijn, ook buitenpaarden kunnen het in hun bol krijgen. Weer een ervaring rijker moet je maar denken.
En dat afstappen... tja, als je hem er dan wel langs krijgt is het toch goed? Want daar ging het toch om? Okee, hij moet er geen gewoonte van maken maar dat geloof ik niet direct bij Beer.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Bailey

Bericht door Bailey » do 18 mar 2010, 20:20

Leuk, zo'n grapjas met het voorjaar in de bol die zich opeens heel veel beter voelt ;)
Eveline

Bericht door Eveline » do 18 mar 2010, 21:23

Haha, wat een verhaal! (doet me een beetje aan Bob denken als we alleen op stap gaan, maar dan zonder het wegrennen gelukkig)
Beer heeft duidelijk voorjaar in de bol! Ik denk dat ie zelf vindt dat hij al beter is. :P
Viv

Bericht door Viv » vr 19 mar 2010, 05:46

Ik gok het op aanstelleritis ipv bronchitis, wat een portret.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jankeke

Bericht door Jankeke » vr 19 mar 2010, 06:17

Toch echt wel familie!
Afstappen is soms de beste optie. Veel paarden hebben vertrouwen in hun baasje als ze er langs lopen. Daarna is het goed.
Daarbij heb ik altijd de gedachte; ik rij voor mijn lol en niet om ongelukken te maken.
Succes met je vlgns mij toch wel BeterBeer.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Leentje

Bericht door Leentje » vr 19 mar 2010, 07:57

nou,doe voelt zich duidelijk aan de betere hand.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Perry

Bericht door Perry » vr 19 mar 2010, 07:58

Gekke beer!
Het is weer tijd voor voorjaarsvreugde :D
Manus: L1 dressuur fjordsport, L springen fjordsport.
Cikaro: A Zadelproef 92 punten
Aladin: LL dressuur fjordsport, L springen fjordsport, KNHS dressuur B+12 L1+10 L2+11 M1+2
AmonDhay

Bericht door AmonDhay » wo 24 mar 2010, 22:33

:D wat leuk weer geschreven Kristel!
Maar Beeremans moet jou toch ook een btje bezig houden.. O:)
En het bos is gewoon rete-eng! met roodkapje, heksen, weerwolven, grote Gieren ofzo... je weet maar nooit wat achter die ene boom zich verschuild!

Wel lekker herkenbaar hoor... maar this fantastisch om een fjord te hebben vooral als ze denken dat ze nog hengst zijn..
zo leuk knorren dikke nek opzetten & de rest...
Amon-dhay mijn Schatje!! :D
(Manus x Ragni v. Lenngard)
Plaats reactie