Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
nancy imka

Re: Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Bericht door nancy imka » di 02 mar 2010, 20:17

Eros schreef:
djenga101 schreef:Eros lekker druk dus, haha, net als met mensen het zijn gelukkig allemaal fases :P ..

Eros zie ik komt uit Wassenaar, wel leuk want veel van de E-tjes wonen ongeveer in de zelfde regio. Ik denk aan Emy, Elvis, Ekdal, Eros en de mijne, is wel leuk voor de toekomst, kunnen we makkelijk eens afspreken om een buitenrit te maken (duurt nog wel even, maar dromen mag toch? :z )
Haha, ja hoor dromen mag :D Stiekem droom ik er ook al van :=
Paar weken geleden is er een fjorden strand(wandel)rit geweest en daar waren ook veel E-tjes bij.

Ik geloof dat er toen sprake was dat er rond maart/april nog 1 zou komen??
Dat wist ik helemaal niet joh dat er weer een strandwandeling/rit geweest is. Of bedoel je die keer dat het zo regende?

Jammer dat een vrachtwagentje huren zo duur is want anders hadden wij zeker weer van de partij geweest
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » di 02 mar 2010, 20:48

djenga101 schreef:Verder ben ik best wel een beetje zenuwachtig, wel gezonde spanning, want dinsdag (9 maart) wordt ons kindje geboren. Met een geplande keizersnede. Spannend!!!!!!!!!!!!!!!!
Ah je zit op het eind! Ben je opgelucht dat het bijna zo ver is?
Kan me voorstellen dat je wel een beetje zenuwachtig bent, een bevalling (en een keizersnede) lijken me ook een hele happening! Alvast heel veel succes gewenst en ben heel benieuwd naar de eerste berichtjes over jullie kindje!
sandy87

Bericht door sandy87 » di 02 mar 2010, 22:08

oooow wat spannend!
zal aan jullie denken hoor!
zodra je weer onder de mensen bent willen we baby foto's zien hoor!!!
maar eerst zelf goed uitrusten en genieten van jullie kleine!

vandaag super mooi weer, maar de storm zit nog tussen sev zijn oren.
hij was aan het huppelen en springen, erg vrolijk!
En hy kan bokken, hoog en lenig!!! hopen dat die dat snel vergeet haha
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 03 mar 2010, 08:10

Daphne, spannend joh bevallen... het lijkt mij maar niks geef mij dan maar een keizersnee denk ik dan hoor. Weet je eigenlijk al wat het word?

Verder ga ik vandaag echt weer eens iets met mn paardjes doen. Zondag was het zulk rot weer dat we niks gedaan hebben. Maandag moest ik werken dus ben ik niet geweest en gister heb ik het hek opnieuw gemaakt met mn pa dus heb ik ook niks meer met de paardjes gedaan. Ja een kus gegeven toen ik weg ging. Maar het belangrijkste dat rot hek met al dat prikkeldraad is eindelijk weg! Ik vond het maar een gevaarlijk ding! En de eigenaar had bomen gesnoeid en de takken waren op het hek gekomen. Dus nu had ik de kans om hem helemaal te maken. Vandaag of vrijdag nog even stroomdraad boven het hek bevestigen en het is weer helemaal klaar. Ben best trots dat we dat maar weer even gefixt hebben.
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Eros

Bericht door Eros » wo 03 mar 2010, 08:15

Nee ik bedoelde de strandrit dat het zo regende, in November ;).

Ik dacht dat ik ergens gelezen heb dat het een keer overgedaan zou worden als het wat mooier weer zou worden (??) En ik geloof dat er gezegt was dat het rond maart ging gebeuren..

Daphne, spannend joh!
Weet je al wat het wordt?
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 03 mar 2010, 08:19

Oh haha dan klopt het daar waren wij ook bij idd. Denk niet dat wij een auto kunnen regelen en anders word het wel een hele dure bedoeling helaas... Echt k*t als je afhankelijk bent!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » wo 03 mar 2010, 13:07

@ djenga : goh wat spannend! binnen minder dan n week is kindje er eindelijk! Weet je al wat het gaat worden? of is het nog een 'verrassing?'
En is het jullie eerste kindje? Héél erg spannend allemaal!!

Word er weer een strandrit georganiseerd? Waar gaat dat meestal door? Is voor mij toch te ver hoor...Ik heb dan geen vervoer, en als ik wat moet huren om tot in NL aan het strand te gaan rijden betaal ik me blauw. Wel jammer want ik had Jack wel graag n keer willen laten kennis maken met zn leeftijdsgenootjes uit ons topic...
Esther

Bericht door Esther » wo 03 mar 2010, 17:03

Afhankelijk zijn is inderdaad nog erger dan met je knaloranje minitrekker te moeten.. Ik scheld wel eens op dat slome opvallende gevaarte, maar het kan erger..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 03 mar 2010, 20:19

Nancy, volgens mij bedoelde ze die keer dat het regende, dat wij er waren. Daarna is het volgens mij niet meer gebeurd.

Yvette, ja ben best zenuwachtig, maar ook wel dubbele zenuwen. Spanning voor de operatie (al heb ik het al eens meegemaakt, dus weet waar ik aan toe ben, Steyn is ook met geplande keizersnede gekomen), en gezonde zenuwen voor ons kindje, hoe zal hij er uitzien, is hij helemaal gezond?

Sandy, de foto's komen vast, ik ga jullie bombarderen, haha.

Nancy, we krijgen weer een jongen, heerlijk!!!! Ik heb geen idee hoe het is om gewoon te bevallen, als je ze soms op tv ziet schreeuwen moet het wel vreselijk zijn.... Bbrrr, al herinner ik me de napijn van de keizersnede nog maar al te goed, pppfff, na 5 dagen kon ik nog niet rechtopstaan, en dacht echt dat het niet meer goed zou komen, wat een pijn.. Ook kan je alleen maar op je rug liggen, op je zij kom je niet van de pijn. En na 6 weken kan je pas weer een beetje tillen. Nou, we gaan ervoor, hij moet er toch uit!!!!

Veel werk af en toe he, een eigen plekje, veel mensen zeggen dat ook wel tegen mij. Lekker makkelijk, zo alles voor jezelf, maar ze beseffen niet dat je dan ook echt alles zelf moet doen. Sloot uitbaggeren, mestput legen, hooi en stro voorraad bijhouden, kruiwagen/riek/of bezem stuk, is ook zelf nieuwe halen. Soms ben je dan blij dat je wat leuks met je paardjes kunt doen, en bij ons is het ook echt, eerst het werk en dan de lolletjes.

Chuncky, en jongentje dus, en hij is ons tweede kindje, zijn grote broer is Steyn van 3.5
Wel jammer ja, dat jij zo ver woont, vergeleken bij ons dan he..

Haha, Esther, ik vind het juist super stoer zo met je trekker, heerlijk!!! Ik wou dat dat soort dingen bij ons in de buurt gebeurden, of anders gezegd, ik woon gewoon in het verkeerde deel van Nederland!

Verder gaat het met E en E heel goed, Ewald word echt een paard, Eachann is een heerlijke bol aan het worden, lekker stevig propje.

En Nico is helemaal in zijn element met ze, omdat ik niks meer doe, wisselen Yvonne en Nico af met binnen en buiten zetten. Nico moest ze vanavond binnen zetten, natuurlijk was Ewald zijn halster weer kwijt (heb een hele kudde halsters, dagelijks een nieuwe, en elke week gaat er iemand de wei door op halster-verstekelingen jacht).
Maar goed, dat deerd Nico niet, die klikt Eachann aan, en slaat een halstertouw om Ewald's nek en neus, en neemt ze zo mee naar stal, als engeltjes.... Ik verbaas me steeds weer hoe die gozer met die paarden omgaat. Nooit iets met paarden gahad, maar hij heeft ze helemaal!! Doen geen stap bij hem verkeerd, echt grappig, nu heeft hij ook wel zijn lengte en postuur mee, maar ze hebben erg respect voor hem. (ik zou zelf toch ff naar het hok gaan om een nieuw halstertje te halen,hihi)
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Eros

Bericht door Eros » do 04 mar 2010, 10:44

nancy imka schreef:Oh haha dan klopt het daar waren wij ook bij idd. Denk niet dat wij een auto kunnen regelen en anders word het wel een hele dure bedoeling helaas... Echt k*t als je afhankelijk bent!
Ik ken het daarom kon ik er niet bij zijn afgelopen keer..

Wij hebben dan wel de mazzel dat het Wassenaarse strand op loop afstand is, dus we zijn we een keer op het strand geweest, maar ergens anders heen.... Altijd afhankelijk :\

Heerlijk he hoe de mannen met de paaden om kunnen gaan. Mijn vriend was vorige week ook nog mee en zegt; wacht maar ik neem hem wel ff.. En Eros was zo mak _/-o_

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » do 04 mar 2010, 20:15

djenga101 schreef:
Veel werk af en toe he, een eigen plekje, veel mensen zeggen dat ook wel tegen mij. Lekker makkelijk, zo alles voor jezelf, maar ze beseffen niet dat je dan ook echt alles zelf moet doen. Sloot uitbaggeren, mestput legen, hooi en stro voorraad bijhouden, kruiwagen/riek/of bezem stuk, is ook zelf nieuwe halen. Soms ben je dan blij dat je wat leuks met je paardjes kunt doen, en bij ons is het ook echt, eerst het werk en dan de lolletjes.
Dat heb ik dus ook wel een beetje.. Het is een hoop werk, zonder mijn pa zou ik het nooit opredden.. Voordat je wat leuks kunt doen zijn er altijd wel 101 andere dingen te doen..

Nico is wel omgeslagen of niet?? De eerste keer dat jullie kwamen kijken bij Eachann stond hij er wat verveeld bij te kijken.. Later kwamen jullie Tea en Fjella bewonderen en toen stond hij daar 'Ooooh, ben jij zo'n lief veulentje? Ja??' Hihi..
Hij heeft er ook wel gevoel voor, dat scheelt ook al een hoop..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Elvis

Bericht door Elvis » vr 05 mar 2010, 12:24

Hier is dat ook vaak hoor,je bent zo bezig met alle klusjes en onderhoud dat je soms niet eens tijd hebt wat met je paardje te doen.Nu is dat niet zo erg omdat ze jong zijn,maar soms denk je weleens...Had ik maar een andere hobby!Maar ach als het eenmaal in je bloed zit,haal je het er niet meer uit.Hoe vaak ik al gezegd heb,ik neem geen paard meer :=

Verder gaat het goed hier,grasjes zijn lekker aan het groeien,paarden verliezen hun vachtje,het zonnetje schijnt soms lekker.Kom maar op Lente!

Spannend hoor Daphne,zeker als je echt weet wanneer je je kindje in je armen zult hebben.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 05 mar 2010, 19:44

Ja Esther, dat kan ik me nog erg goed herinneren, en met Fjella was hij inderdaad HEEL anders als de eerste keer met Eachann, toen zat hij nog in de ontkenningsfase denk ik, haha.
Hij is gelukkig erg gek op de fjorden, is erg fijn en leuk!!!

Sterre heeft vandaag weer een nieuwe drinkbak gekocht, en gemonteerd, ze hebben nu allebij een nieuwe, Super zusje heeft dat maar weer mooi gefixt. Helaas staan er nu nog wel in beide stallen een spaciekuip ivm dat het misschien weer ging vriezen, maar na volgende week (als de vorst weer voorbij is) kunnen ze echt aan de bak. 100% aan de drinkbakken.
roos

Bericht door roos » za 06 mar 2010, 10:49

Ben hier echt weken niet geweest. Zou fotos plaatsen maar ondertussen druk op het werk en druk met regelen voor de bruiloft. Hopelijk kan ik dit weekend een plekje vinden om de fotos EINDELIJK eens te plaatsen..mijn excuses.
Ik hoop dat het met iedereen goed gaat en ook met de Etjes!

Ekdal is inmiddels alweer meer paard geworden. Wel is hij weer even in een drukke periode maar ach dat gaat ook wel wat minder worden.
Hij is echt groot en vooral met poetsen merk je dat.(het verschil tussen Ekdal en Danc qua schofhoogte)

Inmiddels heb ik contact met de dochter van mnr Zeewuster, de fokker van Ekdal. Zo leuk! En het schijnt dat een van zijn ooms een goede dekhengst is in Frankrijk. Leuk!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Keandra

Bericht door Keandra » zo 07 mar 2010, 19:02

ik kom me hier eigenlijk ook aanmelden

we hebben Jalenka, en die wordt naar de Belgische lettergang ook 2 dit jaar

heb net een fototopic geplaatst van haar
het begint een dame te worden met kuren maar denk dat dat de kleutertijd is he

spannend daphne, een geplande KS, gaat het hier na de grote conge ook worden 8-)
Hoe komt het eigenlijk? heb al veel gehoord van in NL, dat dat daar eigenlijk niet zo populair is (vaak wordt gedaan, lees niet als uitgebuit, lol)

in elk geval toj toj
Eros

Bericht door Eros » zo 07 mar 2010, 20:39

Keandra, welkom!
Ik ben Yvanka, 19 jaar en ben in het bezit van Eros. (Topas x Polly)
Lekker eigenwijs, en heel brutaal op het moment. Zoals jij al aangaf, kleutertijd denk ik.

Roos, druk druk druk. Heel bekend. Zit momenteel al een week ziek thuis. Dus moment iets meer tijd. Ik ben benieuwd naar de foto's!

Daphne, hoe is het met jou?

Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » zo 07 mar 2010, 21:10

Wat leuk Roselie, dat je toch mail teruggekregen hebt!!!!!

Leuk Keandra, ik ga zo de foto's bekijken, ben benieuwd, leuk een merrie, naar mijn idee zijn de meeste hier ruinen.

(Meerdere redenen, Mijn eerste zoon Steyn is geboren middels de geplande KS omdat hij in stuitligging lag. Nu de tweede goed lag mocht ik gewoon bevallen, wel in het ziekenhuis omdat ze het oude litteken goed in de gaten willen houden ivm scheuren. Nu bleek ons kindje groot te zijn, met 36 weken schatte ze het al op 7 pond, en met 37 weken gaf de echo dat ook aan. Ik mocht dus niet langer als 40 weken lopen ivm de grootte, maar hoe dwing je dat af? Want inleiden doen ze niet met een litteken omdat dat te heftige weeen geeft op dat litteken. Dan werd het dus een spoedkeizersnede. Al had het spontaan voor de 40e week gekomen, dan moest er ook niks raars gebeuren want dan werd het ook een spoedkeizersnede. Vandaar dat er gekozen is om het met 39 weken en 2 dagen te halen.
(dus om een langer verhaal kort te maken, als het een kleintje was, hadden ze het aangedurft, nu niet.. Al hoeft het niet super groot of zwaar te zijn nu, omdat het eerder word geboren. Maar wel dus als het spontaan geboren had met bv 41 of 42 weken) Jeetje, wat moeilijk uitteleggen zeg!
En inderdaad, volgens mij geven ze hier in NL de KS niet zomaar weg...

Eros, het gaat goed, voel me super!! Had ik maar 9 maanden de laatste loodjes, heel raar, maar vind dit de makkelijkste tijd.

Vanmiddag voor het binnenzetten uit het land ze nog even een half uurtje in de bak gehad. Ewald ging lekker spelen met de paardenvoetbal, en Eachann stond maar bij het hek, waar ik op de schommelbank zat, te kijken. Hij had geen zin meer om te spelen, haha. Echt heerlijk die fjordjes, kan er uren naar kijken. Het was wel een beetje koud, maar verder heerlijk droog weer vandaag.
Elvis

Bericht door Elvis » zo 07 mar 2010, 22:11

Welkom Keandra :wave:

Ik ben Desire en heb een fjordenruin van bijna 2 jaar oud genaamd Elvis.
Leuk dametje heb je hoor,had haar net gespot in Picsplaza.!

Daphne,Hier is dat nou ook,zetten we de paardjes vandaag even in het land benen strekken en omdat Share op visite was om wat leuke plaatjes te schieten,rennen ze 10 min. en eten wat en staan na een half uur te kijken of ze niet al weer naar binnen mogen haha..Maar het drukke is er weer even uit.Met meelopen het land in wat Elvis super braaf,viel me mee.

Wel is Emy heel stout geweest en heeft me hond aangevallen :( ,met haar hoef zo dreigend naar voren geslagen en dat kwam op ze rug terecht.Gelukkig mankeerde hij niets,maar ze lossen hier elkaar lekker af met vervelend gedrag..

Leuk Roos contact met de fokker van Ekdal,ik blijf het ook leuk vinden zo met Esther nog is te kunnen babbelen. :))
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » ma 08 mar 2010, 09:10

Hallo Keandra, welkom hier!
Nog een E-tje uit België, dan ben ik niet meer de enige := ik ben Lies, 26 ondertussen, en ben eigenaresse van Jack ( voluit Jack's Dancer) ingeschreven in Belgische fjordenstamboek. Mijn mannetje wordt 1 april al 2 jaar.
Leuke fjord heb je hoor... zeer speciale kleur!

Gisteren heb ik wat foto's buiten kunnen maken van Jack. Mijn vriend was mee naar stal, het zonnetje scheen, misschien plaats ik ze wel in een topic.
Maar hij was druk , niet normaal...zelfs mijn vriend had er dit keer last mee... Hij voelt zich duidelijk véél beter...Ik ben hier wel heel blij mee naturlijk, zijn herstel gaat goed, maar langs de andere kant het rondstappen moet voor iedereen leuk blijven natuurlijk...
@ Elvis : jij had een tijdje geleden een topic gestart ivm steigeren. En daar werd door een paar mensen dat halster van Eskadron aangeraden. Heb je je dat aangeschaft toevallig?

DA komt deze week voor een check up : bloed nemen, zijn benen eens controleren, en evtl Rhino inspuiting geven. Daar ben ik eigenlijk wat laat mee. Hij moest deze normaal vorige maand al gekregen hebben maar ik durfde dat niet aan omdat hij nog te zwak was... En natuurlijk kijken wat hij al meer mag. Ik hoop dat hij eindelijk zal mogen beginnen eten.

Ik las dat jullie mannen ook wel goed zijn met de E-tjes. Hier is het net zo...mijn vriend had voor hij mij leerde kennen nog geen paard van dichtbij gezien. Maar met Jack & Nis is hij zo leuk. En hij zorgt ook heel goed voor zo. Hij heeft zelfs al wat rijlesjes gevolgd...

@ Daphne : en hoe gaat het? laatste loodjes nu hé.
@ Roos : wat leuk dat je contact heb met de fokker van Ekdal. Jack heeft bij zijn fokker nog n jaar op de wei mogen staan. En soms mailen we nog wel ns n keertje. Ze wonen dan ook wel maar op n kwartier van mn stal vandaan...
Eros

Bericht door Eros » ma 08 mar 2010, 10:01

Het doet me echt goed om te lezen dat Jack ook weer praatjes krijgt! :) Hij verdient het zo he..
Ik kijk uit naar je foto's! :D

Afbeelding
Plaats reactie