B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bailey

Re: B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Bericht door Bailey » ma 01 mar 2010, 21:12

zo, ook even tijd om op de rest te reageren, moest net gewoon even mijn blije berichtje kwijt ;)

Anouska, hopelijk krijg je je Toyota Bjorn snel weer gerepareerd, hihi!
Wat erg van je stalgenootje... hopelijk is het een lichte hersenschudding en houdt ze er niet te lang last van. Goed van je dat je haar uit die longeerbak hebt gekregen!

Wat grappig Kristel dat we een beetje hetzelfde bezig zijn (geweest)! Ik doe het inderdaad ook heel rustig aan, stapje voor stapje, met die kleine vent van mij. Vind het zo belangrijk dat hij er lol in blijft hebben.
Wat fijn dat je vriendin eindelijk weer een eigen stekkie heeft zeg, super voor haar, een lekker nieuw begin.

Na het fiasco met ons boomloze zadel wat we in eerste instantie gekocht hadden ben ik dolblij dat mijn oude vzh zadel zo goed op Bailey past. Ding is waarschijnlijk al zo'n 15 a 20 jaar oud, ik kocht hem 10 jaar geleden tweedehands voor mijn eerste fjordje (Bailey's moeder). Toen ik haar moest verkopen door rottige omstandigheden toendertijd heb ik dat zadel altijd gehouden. Het is het lekkerste vzh zadel waar ik ooit op heb gezeten.
Bijna een soort Assepoester verhaal dus, maar dan met een zadel in plaats van een glazen muiltje.
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 02 mar 2010, 06:04

Haha wat leuk om te lezen inderdaad! MIjn vzh zadel is ook 18 jaar oud en is een Daaleman..maar die zat oor geen meter..prima voor zadelmak maken en een beetje hobbelen maar Beer kreeg een groeispurt..en ja, dat kun je het al raden. Heb 'm niet boomloos ingerden..werd me door meerdere mensen afgeraden. Had wel ervaring met boomloos rijden maar niet op een jonkie dus maar even gewacht tot Beer meer spier en balans had..nu sinds december boomloos en ik vind het echt fantastisch!
Wat was er zo erg dat het boomloos rijden tot een fiasco maakte bij jullie?
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 02 mar 2010, 09:18

Wat leuk dat je Bailey's moeder ook hebt gehad. Heb je een foto van haar om hier te laten zien.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anouska

Bericht door Anouska » di 02 mar 2010, 19:03

Leuk dat je Bailey's moeder ook hebt gehad Eveline!

Vandaag Bjørn gelongeerd, ging lekker. Hij begint steeds meer bergopwaarts te lopen.
Morgen kan ik mijn abbo verlengen, zoek dan ook meteen een nieuwe mobiel uit.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 02 mar 2010, 19:10

Oh nieuwe mobiel, altijd leuk! Fijn dat longeren goed ging.

Ik heb Beer gereden vanmiddag maar hij hoest nog steeds..hij heeft geen verhoging, eet goed en loopt ook prima. Heb zijn dikke deken maar weer even op gedaan (zucht) en hou hem goed in de gaten. Stalbaas kwam kijken en vroeg of ie weer een hindernis moest klaarzetten hahaha! Ik ze; doe maar rustig aan want Beer is niet fit.. hopelijk van de week nog wel even springen! Snotjes van Beer zijn wel helder nu..was zaterdag groen.
Anouska

Bericht door Anouska » di 02 mar 2010, 19:42

Jeetje, wel balen dat hij nog steeds niet hoest vrij is. Wel een goed teken dat zijn snot nu helder is.

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 02 mar 2010, 19:47

Ja..dat vond ik ook..en hij hoest wel makkelijker nu dus misschien zat er wat vast.. het is ook wel een tijd nat geweest, na de kou..Beer loopt iedere dag buiten en toen zijn 300gr deken was natgeregend (niet van binnen maar wel een en al drek van buiten) heb ik zijn 200 weer opgedaan...misschien ietsje te vroeg.. Nu weer onder de 300..achja, verkouden worden ze allemaal wel eens en Beer heeft zooooveel meer weerstand nu vergeleken met vorig jaar!
Bailey

Bericht door Bailey » di 02 mar 2010, 21:05

ach, die arme beer! Hopelijk is ie snel van z'n hoest af Kristel.
Ik heb eerst een boomloos getest, dat leek heel goed te gaan, maar het testen hebben we niet heel uitgebreid kunnen doen natuurlijk omdat ik Bailey niet wilde forceren door zomaar ineens 'echt' te rijden. Het leek allemaal perfect, dus ik er eentje aangeschaft. Ondanks goed aansingelen schoof het een heel klein beetje, maar alle boomloze eigenaren op stal zeiden dat dat normaal was (hadden zij ook altijd, is toch boomloos enz.).
Bij het allereerste staprondje erop schrok Bailey ergens van, deed een sprongetje opzij, het zadel schoof zo op z'n buik en ik kletterde keihard op mijn rug op de grond. Zowel Bailey als ik zijn ons doodgeschrokken, zeker geen goede ervaring voor zo'n jong paard, en ik voelde me niet veilig meer op dat zadel.
Gelukkig was de verkoper heel erg aardig en heeft het zadel voor bijna-nieuwprijs terug willen nemen.
Maar voor ons om die reden dus geen boomloos meer...

Fijn Anouska dat het longeren zo goed ging met Bjorn! (ik ben trouwens Sterre, maar da's niet erg ;))

Ik ga even zoeken naar een mooie foto van Bailey's mama, dan laat ik haar ook zien.
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 02 mar 2010, 21:23

Jeetje Sterre, das inderdaad geen leuk begin van jullie rij-carrière! Mijn boomloze zadel schuift helemaal NIKS dus het hoeft niet hoor.. Beer heeft ook wel een redelijk normale schoft dus scheelt ook..ohja en hij is ook niet tonnetje-rond..vaak gaan BF e.d. juist op dat soort paarden maar dan zou echt alles schuiven geloof ik haha..

Nou, ik ga lekker slapen! Morgen een vergadering voor werktijd, yuk...
Bailey

Bericht door Bailey » di 02 mar 2010, 21:35

hier is ze dan, Bailey's moeder Raya:
Afbeelding
Afbeelding

Foto's zijn vlak voor de keuring gemaakt, waar ze toen een eerste premie haalde.
Ze was hier ongeveer even oud als Bailey nu is :)
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 03 mar 2010, 08:14

Wat een knappe dame is dat zeg! Daar zal Anita blij mee zijn! Zij houdt een heel archief bij met stamboeken en foto's van alle (mogelijke) fjorden in Nederland!
Keandra

Bericht door Keandra » wo 03 mar 2010, 18:06

he knappe dame

wij kunnen morgen om ons nieuwe zadel *o/* , snel he
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 03 mar 2010, 18:50

dat is snel. lekker dat ze op voorraad zijn
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 03 mar 2010, 19:13

Oh Sofie wat geweldig! Echt snel zeg!
Anouska

Bericht door Anouska » wo 03 mar 2010, 20:36

Sorry Sterre, Eveline is van Bob. Wat is Raya een mooie dame!

Wat gaaf Sofie, dat is wel heel snel!

De defecten van de Toyota zijn helaas nog erger geworden. Meneer vond het een leuk idee om vies te bokken en daarna aan de kletter te gaan, om van de andere defecten zoals eerder genoemd maar te zwijgen. Wat een drama, hoewel hij eigenlijk wel lekker liep. Het was echt weer een wandelende tijdbom. Maar met een beetje hulp van mijn stalgenootje hebben we het goed afgesloten. Wilde hem morgen vrij geven, maar helaas voor Bjørn wordt er gewoon gewerkt. Eigen schuld, dikke bult.
Heb na die tijd de staart en de benen nog een keer goed gewassen. Zie ik dat hij beginnende hoge mok heeft :n . Baalde enorm, DA gebeld voor hydrocortiderm en meteen opgehaald. Helaas kon ik niet anders als beide achterbenen scheren om de behandeling makkelijker te maken. Ziet er niet uit, 2 half kale achterbenen. |(

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » wo 03 mar 2010, 21:21

Wat fijn Sofie! Morgen al je nieuwe zadel!

En Kristel, fijn dat jou boomloos in ieder geval niet schuift. Bailey heeft inderdaad ook geen goedgevormde schoft, maar het zadel schuift helemaal niet gelukkig.

Anouska, zo te horen heeft Bjorn duidelijk de lente in z'n kop. Ik zag vandaag de eerste krokusjes die uitgekomen waren (jeej!) en als ik zie hoe de paardjes bij ons op stal in de wei met elkaar aan't stoeien zijn... Het is een drukke boel, ze houden elkaar wel bezig.

Ik heb vandaag weer even met Bailey gereden. Ging weer supergoed! Hij had er echt zin in. Hij zwalkte al wat minder in draf dan maandag leek het.
Als ik op hem rijd, 'voel' ik hem ontzettend nadenken. Hij is erg bezig in z'n hoofdje en doet enorm goed z'n best. Lichamelijk is hij natuurlijk nog niet moe na een kwartier, maar mentaal is het voor hem echt genoeg.

Mijn vriend heeft voor het eerst even een rondje op hem gestapt! Voor hem heel wat, hij heeft 10 jaar geleden een paar keer gereden maar verder nooit! Hij vond het heel spannend, Bailey vond het ook maar gek maar heeft braaf z'n rondje gelopen ;)
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 03 mar 2010, 21:23

Oh wat een pech Anouska! Waar zit hoge mok dan? Ik heb ooit eens mok in de holtes onder de vetlok gezien, nooit mee te maken gehad gelukkig, maar waar zit dan hoge mok ten opzichte van dat eerdergenoemde plekje?

Ik heb vanavond gesprongen met Beer! Niet heel spectaculair maar toch een hupsje.. eerst drafbalkjes, 4 achter elkaar en daarna een laag kruisje..toen een iets hoger kruisje en daarna een steiltje..meneer tikt niks aan maar springt ook niet echt haha...hopst er gewoon overheen, hobbeldehobbel.. Hij doet het wel heel raaf..dus als zijn achterkant straks sterker is gaat ie misschien wel echt afzetten haha. Hoesten is ook minder en snot is zo goed als weg. Paar kuchjes met draven vandaag..gaat de goede kant op. Verder lekker lang en los gestapt en hoofd laag en veel buigen en stelling. Hij had wel een stom 'ik wil niet stilstaan met opstijgen' -moment..heeeeel irritant. Duurde wel even voor ik hem had 'overtuigd' dat hij toch echt stil moest staan bij het krukje..achja, als dit puberen is dan klaag ik niet hoor!
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 03 mar 2010, 21:25

Brave Bailey! Voordat ik de man zover krijg..hahah, echt niet!
Bailey

Bericht door Bailey » wo 03 mar 2010, 21:54

Sorry Anouska! Ik had helemaal over het mok-gedeelte heengelezen. Wat balen zeg! Daar ben je mooi klaar mee... twee kale achterbenen... kan me voorstellen dat dat niet het meest charmante is :( Hopelijk helpt de behandeling.

Kristel, wat goed dat Beer braaf over het kruisje heenhupst. Ik herken dat wel van Raya vroeger: waarom zou je springen als een huppeltje ook voldoende is? Hihi. Ben benieuwd of hij beter af gaat zetten als z'n achterhand sterker wordt. Fijn dat z'n hoest minder is en zijn snotjes bijna weg zijn!

Moet wel zeggen dat mijn vriend op Bailey zeker niet de meest ultieme combo is hoor... denk dat het nooit 'echt' rijden zal kunnen worden. Hij is namelijk bijna 2 meter, wel heel slank dus niet zo zwaar, maar over het plaatje moet je het niet gaan hebben. Drijven met zijn kuiten zou niet eens een optie zijn, zijn benen steken er gewoon tever onderuit ;) Naast hem is Bailey net een shetje.
Maar zo'n rondje vond hij geweldig en HEEL spannend (en Bailey vond het prima), hij leert nu ook hoefjes uitkrabben en Bailey uit de wei halen.
Wel jammer voor hem, want hij begint langzamerhand een flinke fjordenfan te worden, maar ze zijn gewoon echt te klein voor hem.
Anouska

Bericht door Anouska » wo 03 mar 2010, 21:55

Het zit op het pijpbeen, van iets boven de kogel tot een stuk onder de hak. De plek is zo'n 10cm lang.

Fijn dat het zo goed ging Sterre!

Ben blij dat het hoesten van Beer minder is Kristel!
Ik wil ook weer springen, maar eerst de reparatie aan de defecten :P. Hij is nu al zo heet, laat staan als ik dan ook nog met hem ga springen, dan kan ik het echt shaken. Nu al moeite genoeg om de controle te houden.

www.fitenvitaaldier.nl
Plaats reactie