Beer is vooral een echte vent aan het worden. Zo anders dan de keer dat ik hem heb gezien. Toen was hij nog een enorme slungel.
Ik ben 3 week op vakantie geweest (Thailand en Cambodia, 30+ graden...) en Ilonk en Brass logeerden bij Jaël. Van het weekend ga ik ze weer op halen.
Brass had 3 weken geen halster om gehad en had gewoon 3 weken in de wei gestaan nietsen, ze liet zich zo weer pakken. Brave pony!
Voor ik weg ging langs de hoefsmid, eerst Ilonk beslagen ze heeft een uur aan de muur geknupt gestaan (tussen de tuigen en koetsen) en heeft dat keurig gedaan. Trots op mijn puppy.
Die heel wat hoofdbrekens heeft gekost waar ik misschien nog wel eens over uit wijdt maar nu niet.
Jullie herinneren je wellicht wel dat Brass zich zo los rukte, daar zat een enorm probleem achter, een (zwaar) getraumatiseerde pony...
In elk geval zijn er dingen opgelost en sta ik met Brass aan het begin van haar inrijd periode. Heb er 3 keer opgezeten met zadel een paar keer in de wei (zonder zadel en hoofdstel) Brass kan heel goed achter iemand aan lopen maar zonder iemand is het nog lastig. We gaan dus werken aan de vooruitknop. Ik zie het allemaal zitten, tenslotte is ze nog maar 4.5.
Na al onze troubles is ze nu gewoon een jong paard

Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.