B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Elvina

Re: B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Bericht door Elvina » wo 10 feb 2010, 19:26

Ben die sneeuw zat! :(

Rijden ging ook voor geen meter.. *zucht*
Bodan

Bericht door Bodan » wo 10 feb 2010, 20:02

Ik ook hoor! bah niets aan en ze zeggen dat dit nog wel even aan houd!! :o
Maar ik ga volgende week vrijdag op vakantie naar de zon!! Heerlijk!! *o/*
Ik hooop echt dat ik daarna weer op bodan kan rijden dat alle sneeuw weg is
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 feb 2010, 08:39

Ik heb zo les met Beeremans! Zin in! Wel koud haha maar ik wil zo graag aan de instructrice laten zien dat er kwartjes zijn gevallen bij Beer afgelopen 2 weken! Ik neem wel een thermosfles thee mee voor de arme dame! ;)
Anouska

Bericht door Anouska » do 11 feb 2010, 11:05

Hey allemaal, hier ff een kort berichtje van mij.
Mijn pc is gecrashed |( dus nu geen pc (zit nu bij Wilfred). Hoop na het weekend hier weer aanwezig te zijn!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 feb 2010, 12:24

Ohnee, das balen! Vooral met dit weer haha..ik zit tenminste wel 3 x zoveel als normaal achter de laptop met dit weer..

Net les gehad en het ging weer zo goed! Instructrice was heel tevreden en ik kreeg zelfs een compliment! Beer begon vandaag in stap ook echt te verruimen..we hebben vooral gewerkt aan hand volgen naar beneden..dus lange teugel en dan wel met contact..vond Beer voorheen nogal moeilijk maar nu begint ie het door te krijgen..moest ook in draf met lange teugel rijden..nou ja lang, wel met contact maar ik moet zo kunnen instellen zoals ik zelf wil..Beer moet mijn hand dus volgen..ging goed! Heb weer lekker wat tips en huiswerk voor de komende 2 weken waar ik kan werken.

Zaterdag komt er misschien een bevriende fotograaf langs..(virend van de man) en die wil wel wat plaatjes maken van Beer als het qua tijd allemaal een beetje uitkomt..fijn!!!
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 feb 2010, 13:33

Plaatje van vanmorgen..even zwart wit gemaakt want de kleuren waren nogal raar geworden haha..zo ziet het iets leuker uit!
Afbeelding
Elvina

Bericht door Elvina » do 11 feb 2010, 16:27

Leuke foto! Knappe Beer :+:

Ik heb zo les maar heb niet zo'n zin haha! Ze is zo sterk op het moment!
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 feb 2010, 16:46

Ah Tessa, ook niet leuk dat je geen zin hebt! Als je er op zit is dat gevoell vast weg! Hoe uit zich dat sterk maken bij Beauty dan?

Beer is echt een knappe vent aan het worden he? Hihi, vind ik zelf dan hoor... kun je al verschil in zijn spieren zien?
Eveline

Bericht door Eveline » do 11 feb 2010, 17:21

Fijn dat het rijden zo gaat, Kristel! Leuke foto!

Bluh, rotsneeuw.. Van mij mag het nu wel zomer worden. :=
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 11 feb 2010, 17:39

Beer is vooral een echte vent aan het worden. Zo anders dan de keer dat ik hem heb gezien. Toen was hij nog een enorme slungel.

Ik ben 3 week op vakantie geweest (Thailand en Cambodia, 30+ graden...) en Ilonk en Brass logeerden bij Jaël. Van het weekend ga ik ze weer op halen.
Brass had 3 weken geen halster om gehad en had gewoon 3 weken in de wei gestaan nietsen, ze liet zich zo weer pakken. Brave pony!
Voor ik weg ging langs de hoefsmid, eerst Ilonk beslagen ze heeft een uur aan de muur geknupt gestaan (tussen de tuigen en koetsen) en heeft dat keurig gedaan. Trots op mijn puppy.

Die heel wat hoofdbrekens heeft gekost waar ik misschien nog wel eens over uit wijdt maar nu niet.
Jullie herinneren je wellicht wel dat Brass zich zo los rukte, daar zat een enorm probleem achter, een (zwaar) getraumatiseerde pony...
In elk geval zijn er dingen opgelost en sta ik met Brass aan het begin van haar inrijd periode. Heb er 3 keer opgezeten met zadel een paar keer in de wei (zonder zadel en hoofdstel) Brass kan heel goed achter iemand aan lopen maar zonder iemand is het nog lastig. We gaan dus werken aan de vooruitknop. Ik zie het allemaal zitten, tenslotte is ze nog maar 4.5.
Na al onze troubles is ze nu gewoon een jong paard :)
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 feb 2010, 17:47

Hee Annalynn! Leuk dat je weer meekletst.. Jij dacht vast, als ik terug kom van vakantie is de sneeuw wel weg..maar neeee hoor! Ik ben getuige van het zonder hoofdstel en zadel er op zitten in de wei geweest! Brave Brass! Komt vast helemaal goed met jullie..echt heel fijn dat ze bij jou de tijd heeft gehad om weer een beetje pony te worden. Nu kun je in het voorjaar lekker met haar aan de gang en dan gaan we ECHT een keer samen rijden hoor.

Beer is inderdaad wel slungel-af nu..ik keek net wat foto's terug van september oktober (toen was jij denk ik hier, Annalynn) en dat verschil is al zoooo giga! Ik ben ook trots op mijn puppie! (en op mezelf hihi)
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 11 feb 2010, 17:52

Ja inderdaad maar weer eens mee kletsen. Ik had er niet zo veel zin in toen het zo slecht ging met Brass, want wat moet je dan melden? Zoveel goed bedoelde adviezen waar ik (in het geval van het probleem van Brass) toch niets aan had.
Maar nu heb ik weer goede moed :D
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 feb 2010, 18:00

Jeeehj, go Brass! Ik vind haar een hele leuke fjord! Ze heeft een heel ondeugend hoofd, hou ik van! Wanneer ben je eigenlijk van vakantie terug gekomen?
Keandra

Bericht door Keandra » do 11 feb 2010, 18:24

he tof dat je terug komt meekletsen

fijne vakantie gehad? veel gezien?
is toch wel heel koud hier he

gister heeft Leslie met Githa gereden, stond voor het oog super 8-) , maar voor Leslie stond ze super HEVIG O:)
hij heeft geoefend op overgangen draf-galop en zo, en ook een beetje op galop verkorten
dat verkorten hadden we een beetje schrik voor, ze komt anders direct terug naar draf
maar de lange zeide was in 'normale galop' 15 galopsprongen lang en bij het verkorten was het opeens 17 sprongen geworden *D
dus dat was al heel netjes ingekort, allebei vol verbazing :D
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » do 11 feb 2010, 18:37

Mooi dat het nu beter gaat met Brass, Annalynn! Hopen dat je nu lekker aan de gang kunt gaan met haar!

Mooie foto Kristel! Ik vind dat zadel zo stoer staan bij jullie hè! :D

Gaaaf met Githa, wat goed!!

Ik heb vandaag startkaart binnengekregeeeeeennnn :D Dus meteen ingeschreven voor 2 wedstrijden, de eerste staat gepland op 12 maart en ik ben nu al zenuwachtig!!!!! :D De tweede staat gepland op 2 april! :D NICEEEE!
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 feb 2010, 18:46

Ha Marleen, ik vind het zadel het ALLERlekkerste zadel waar ik ooit op heb gereden!!

Wat gaaf dat je in maart al kunt starten!! Waar ga je starten? Als het in de buurt is kom ik kijken! ;)
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 11 feb 2010, 18:49

Wat goed dat Githa gewoon al kan verkorten in de galop!
Marleen een startkaart voor de dressuur?
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » do 11 feb 2010, 19:22

Ja voor de dressuur! 12 maart is de wedstrijd in Zuidwolde en 2 april in Hoogeveen :) Zou leeeuk zijn als je kwam kijken!!
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 11 feb 2010, 20:41

Spannend hoor! Heb je zelf vervoer?

Hier een paar plaatjes van de dag voor ik op vakantie ging.

Brass is een enorme knuffel, Ilonk niet die wil wel als ik Brass knuffel maar als ik haar dan wil knuffelen dan draait ze direct haar hoofd weg.
Afbeelding
Afbeelding

Er even op in de wei (Erge is met rijden heb ik echt altijd een helm op, maar als ik er zo op spring... Ik weet het dom!)
Afbeelding
Afbeelding

Vooruit Ilonk ook een knuffeltje, een kleintje maar hoor!
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 feb 2010, 20:43

Leuke foto's van Ilonk en Brass..mooie weide is dat ook! Brave paardjes!

Marleen, 12 maart is op een vrijdag toch? Hoelaat moet je dan?
Plaats reactie