Spannende dag,
Bij vertrek al een blij en spannend gevoel. Gisteren(woensdag) nog de hele avond tig keer alle foto's gekeken die we van hem hebben gemaakt (+/-75).
Toen we bij de verkoper aankwamen stond meneer al buiten klaar te wachten op ons! Meteen een enthousiaste hinnik toen hij ons zag... dat doet het altijd goed!

(maar misschien was hij ook wel blij om iemand te zien omdat hij alleen buiten stond, nah... hij was gewoon blij om ons te zien).
Hij ging braaf de trailer op en zo gingen wij op weg naar de binnenbak! Daar aangekomen vond meneer het best spannend, wat ook logisch was, omdat hij twee jaar lang niet op nieuw terrein was geweest en een binnenbak al helemaal niet kende. Na een paar rondjes in de bak zag je hem ontspannen. Wat hij misschien nog wel het leukste vond was dat er in de bak een ander Fjordje was dat als twee druppels op hem leek (spiegels kende hij dus ook nog niet). Hij was heel braaf, natuurlijk wel rond kijken in het begin, geen rare fratsen.
Stap en draf helemaal prima, galop deed hij ook braaf alleen viel hij er erg makkelijk uit. Onze conclusie hij is zadelmak, en er zitten alle gangen op en een rem en stuur. Hij is dus nog behoorlijk groen.
Ik vind hem echt heel leuk, hij is eigenwijs en probeert ook uit, maar laat zich makkelijk overtuigen. (al zal hij als hij even gewend is vast eigenwijzer worden en daar (iets) meer in volharden, denk ik). Hij toon hiermee karakter en dat kan ik zeker waarderen.
Het belangrijkste voor mij is dat hij betrouwbaar is en naar alle redelijkheid reageert op nieuwe en/of spannende dingen.
Het bezoek aan de binnenbak had al deze ingrediënten, een goede test en daarvoor is hij met vlag en wimpel geslaagd.
Nadat wij thuis waren gekomen hebben wij uitgebreid de gemaakte filmpjes geanalyseerd(+/- 20 min film). Soms zelfs frame voor frame om zijn been acties te bekijken. Conclusie hij beweegt zuiver. (Ook een belangrijk punt gezien onze verleden met Bolle).
Door de ervaring met onze andere twee paarden en het konik paardje, hebben een behoorlijk aantal punten waar we op letten, wat je wel en niet wil zien in je nieuwe vriendje en dat maakt het een complexe brei van belangen.
Maar.... vanavond verkoper gebeld en onder voorbehoud van de uitkomst van de klinische keuring hebben wij hem gekocht.
Morgen overdag een DA zoeken die ervaring heeft met het keuren van paarden. En dat zo snel mogelijk een afspraak.
Dus eerst nog even een spannende tijd nog tot de keuring...
En mocht alles goed gaan hebben wij er een heel leuk vriendje bij... waar we een heleboel leuke avonturen mee gaan beleven. ...ik hoop het zo...
Jeetje wat een slopende dag... vol emoties...
Lekker naar bed nu, tot morgen!
PS. Weet iemand toevallige een goede DA in de buurt van Nijmegen? Eentje die regelmatig paarden keurt?