Onze Fjord-Kijk-Koop?-Belevenissen!

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Viv

Re: Onze Fjord-Kijk-Koop?-Belevenissen!

Bericht door Viv » wo 13 jan 2010, 20:28

Oeh das lekker snel voor een 2e bezichtiging :D

Ach joh ik heb mn eerste fjord ook zo gekocht hoor, was 1,5 kon nog niks, behalve erug lief kijken. Nooit geen spijt van gehad. Helaas is ze veel te vroeg van ons heen gegaan.
Cadiz hebben we wel langer over gedaan (maarja nu moest manlief ook ineens mee beslissen vondttie), heel wat fjorden bekeken en ondanks dattie 2 jaartjes te jong was voldeed hij toch aan alle eisen, dus ala dan nemen we die maar. Moeten we wat langer wachten ;)
Nog geen spijt van gehad hihihi. Naja foto's heb je gezien.

Heel veel succes en plezier morgen!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » wo 13 jan 2010, 20:30

Wat een puppie nog, hihi.. Ik denk dat hij nog wel wat gaat uitzwaren..

Verder denk ik niet dat hij eczeem heeft, maar uiteraard geen garanties, want ik zie alleen deze foto's.. Misschien even vragen naar foto's van deze zomer e.d.

Franse stand mag trouwens wel enigzins bij een fjord, mits niet te ernstig natuurlijk, toontredend is veel mee een 'nono'.. Dat staat tenminste in de lijst met raseigenschappen..

Tja over de klik.. Met Jeskim wist ik meteen dit moet hem worden, en geloof me fraai zag ze er niet uit, misschien ook wel een beetje een medelijden aankoop moet ik eerlijk bekennen.. Jeskim stond er echt heel slecht bij.. (Was ook de eerste die ik ging bekijken hoor)
Tea zag ik op de keuring en ik was meteen verkocht door haar uiterlijk en kwaliteit.. Moet zeggen dat ik meteen wist dat ik die wilde, maar een klik was er nog niet meteen. Ik kan nu niet zeggen met wie ik een betere band heb, maar Jeskim staat er ook minder voor open qua karakter, dat is niet zo'n knuffelaar en wat afstandelijker, terwijl Tea echt op mij vertrouwt.. Als het paard goed is en bevalt en aan de eisen voldoet zou ik het niet laten staan..

Knabbelen en sabbelen kan een teken zijn van wisselen van de tanden, maar kan ook zijn dat de eigenaar het toestaat. Bij zo'n jong dier lijkt het me nog wel af te leren, als ze ouder zijn, lees: een Jeskim van destijds 16, is dat veel lastiger.. Dus als je er niet van gedient bent meteen consequent mee zijn..

Ben het ook met Annabel eens dat je niet te gek lang moet wachten, want zulke grote fjorden zijn wel behoorlijk gevraagd en er is niet zo heel veel aanbod, maar bij echte twijfel uiteraard niet doen.. Nu staat de handel op het moment wel redelijk op een laag pitje met de winter e.d.

Om te vergelijken zou je misschien ook wat andere fjorden gaan bezoeken, dus fjorden die niet te koop staan zodat je toch een indruk hebt..

En 38 punten als veulen zegt niet zo heel veel.. Heb er wel eens gezien die ook kampioen was geloof ik, maar dat was als 3 jarige echt geen gezicht meer, hihi..

Kan iemand mij verder wat meer vertellen over een hol voorbeen, Jeskim heeft het schijnbaar ook, maar hoe zit dat precies, misschien met een tekeningetje.. Kan misschien zijn dat ik Jes gewend ben en het daarom niet echt zie..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Elvis

Bericht door Elvis » wo 13 jan 2010, 23:09

Hey wat grappig ik heb samen met nancy ook in woubrugge gestaan met onze paarden,bij stal Helenahoeve?

Leuk dat je al zo snel voor een tweede bezichtiging gaat.
Spannend hoor!
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » do 14 jan 2010, 07:58

oooh wat leuk dat we zo mee kunnen genieten!
succes!
ik vind het er leuk uitzien.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Krista

Bericht door Krista » do 14 jan 2010, 08:22

Ik zie op bokt net ook nog een grote ruin te koop staan misschien iets om mee te nemen in de overwegingen? http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=5&t=1229343
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Viv

Bericht door Viv » do 14 jan 2010, 11:18

Die had ik ook al doorgePBt :D
ben benieuwd hoe het vandaag gaat, het is iig superweer (voorteken?)
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Megan

Bericht door Megan » do 14 jan 2010, 14:25

Krista schreef:Ik zie op bokt net ook nog een grote ruin te koop staan misschien iets om mee te nemen in de overwegingen? http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=5&t=1229343
Kunar x Woza = dat een broertje van Bodan van (?) hier op FW?
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
yvette

Bericht door yvette » do 14 jan 2010, 14:31

Hebben jullie hem nagemeten? Want hij toont niet als 1.53...
Er zijn al veel zinnige tips en opmerkingen geplaatst, dus niet veel aan toe te voegen. Behalve dan...bij twijfel...niet doen!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » do 14 jan 2010, 14:52

ieris schreef:Leuk verslag!
Ik herken die plek wel, dat is bij Piet Thoonsen in Malden, grappig dat je daar bent geweest dat is dicht bij mij.
Ik vind hem ook wel heel erg jeudig ogen inderdaad.
Ben benieuwd hoe het de 2e bezichteging gaat, en inderdaad een goede tip om ook naar meerdere fjorden te gaan kijken, dan kun je beter vergelijken.
Succes ermee!
Is dat dat weiland met al die haflingers (en inderdaad een fjord) als je via de onderkant naar Nijmegen rijdt. Want daar stond van de zomer inderdaad een fjord die er bij mij uitzag als een eczeemklant.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Claudje

Bericht door Claudje » do 14 jan 2010, 17:28

Megan schreef:
Krista schreef:Ik zie op bokt net ook nog een grote ruin te koop staan misschien iets om mee te nemen in de overwegingen? http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=5&t=1229343
Kunar x Woza = dat een broertje van Bodan van (?) hier op FW?
Dit is het paardje van Roeline op FW :j Broertje van Bodan inderdaad en ook van Danique geweest (van Blossem)
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Viv

Bericht door Viv » do 14 jan 2010, 20:27

En hoe is het gegaan????
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 14 jan 2010, 20:30

Ja ik ben ook benieuwd joh! Hoe vond ie de binnenbak en was hij nog net zo leuk?
Gerritje

Bericht door Gerritje » do 14 jan 2010, 21:23

hoe was het????
---
Peertje

Bericht door Peertje » do 14 jan 2010, 23:50

Robbert komt straks met een update!
Ik ben (net even ietsje meer) gebroken na een lange en inspannende dag en ga lekker slapen!
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
robbert

Bericht door robbert » vr 15 jan 2010, 01:02

Spannende dag,

Bij vertrek al een blij en spannend gevoel. Gisteren(woensdag) nog de hele avond tig keer alle foto's gekeken die we van hem hebben gemaakt (+/-75).
Toen we bij de verkoper aankwamen stond meneer al buiten klaar te wachten op ons! Meteen een enthousiaste hinnik toen hij ons zag... dat doet het altijd goed! :D (maar misschien was hij ook wel blij om iemand te zien omdat hij alleen buiten stond, nah... hij was gewoon blij om ons te zien).
Hij ging braaf de trailer op en zo gingen wij op weg naar de binnenbak! Daar aangekomen vond meneer het best spannend, wat ook logisch was, omdat hij twee jaar lang niet op nieuw terrein was geweest en een binnenbak al helemaal niet kende. Na een paar rondjes in de bak zag je hem ontspannen. Wat hij misschien nog wel het leukste vond was dat er in de bak een ander Fjordje was dat als twee druppels op hem leek (spiegels kende hij dus ook nog niet). Hij was heel braaf, natuurlijk wel rond kijken in het begin, geen rare fratsen.
Stap en draf helemaal prima, galop deed hij ook braaf alleen viel hij er erg makkelijk uit. Onze conclusie hij is zadelmak, en er zitten alle gangen op en een rem en stuur. Hij is dus nog behoorlijk groen.

Ik vind hem echt heel leuk, hij is eigenwijs en probeert ook uit, maar laat zich makkelijk overtuigen. (al zal hij als hij even gewend is vast eigenwijzer worden en daar (iets) meer in volharden, denk ik). Hij toon hiermee karakter en dat kan ik zeker waarderen.
Het belangrijkste voor mij is dat hij betrouwbaar is en naar alle redelijkheid reageert op nieuwe en/of spannende dingen.
Het bezoek aan de binnenbak had al deze ingrediënten, een goede test en daarvoor is hij met vlag en wimpel geslaagd.

Nadat wij thuis waren gekomen hebben wij uitgebreid de gemaakte filmpjes geanalyseerd(+/- 20 min film). Soms zelfs frame voor frame om zijn been acties te bekijken. Conclusie hij beweegt zuiver. (Ook een belangrijk punt gezien onze verleden met Bolle).

Door de ervaring met onze andere twee paarden en het konik paardje, hebben een behoorlijk aantal punten waar we op letten, wat je wel en niet wil zien in je nieuwe vriendje en dat maakt het een complexe brei van belangen.

Maar.... vanavond verkoper gebeld en onder voorbehoud van de uitkomst van de klinische keuring hebben wij hem gekocht.
Morgen overdag een DA zoeken die ervaring heeft met het keuren van paarden. En dat zo snel mogelijk een afspraak.
Dus eerst nog even een spannende tijd nog tot de keuring...

En mocht alles goed gaan hebben wij er een heel leuk vriendje bij... waar we een heleboel leuke avonturen mee gaan beleven. ...ik hoop het zo...

Jeetje wat een slopende dag... vol emoties...

Lekker naar bed nu, tot morgen!

PS. Weet iemand toevallige een goede DA in de buurt van Nijmegen? Eentje die regelmatig paarden keurt?
Viv

Bericht door Viv » vr 15 jan 2010, 05:49

GGAAAAAAAAAAAAAAAAAFFFFFFFFFFFFF
Alvast voorzichtig gefeliciteerd en welkom alvast bij de Ctjesclub http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =7&t=35881
Afbeelding
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » vr 15 jan 2010, 06:41

gefeliciteerd. Ik hoop dat hij goed door de keuring heen komt. Spannend
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » vr 15 jan 2010, 07:04

Gefeliciteerd! Hopelijk wordt hij goedgekeurd.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Marloes

Bericht door Marloes » vr 15 jan 2010, 07:21

Gefeliciteerd! Ik duim mee voor de keuring!
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 15 jan 2010, 08:01

Alvast gefeliciteerd, hopende voor een goedkeuring!
En dan..........maar lekker genieten van jullie nieuwe gele vriend.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Plaats reactie