Zoals sommige van jullie wel weten zijn Robbert en ik hard op zoek naar een leuke fjordenruin.
Zo zijn we vandaag op bezoek gegaan bij Caspeer (v. Sven vm. Havstad)!
Zijn (grote) hoofd:
Caspeer is van mei 2006 en is nu sinds een paar maandjes beleerd onder het zadel. Hij is al jong geruind en meet nu 1.53m.
Hij heeft in 2006 een voorlopige A premie gekregen, maar staat nog in het veulenstamboek.
Meet Caspeer:
Hij stond nog lekker in het land met zijn vriendjes toen we aankwamen dus we konden hem gelijk zelf uit het land halen en daarna poetsen.
Peer vond het allemaal prima, zolang hij maar aan je mocht lebberen

Met opzadelen en opstappen bleef hij netjes staan en omdat de buitenbak - zoals bij velen op dit moment - bevroren was, ging Robbert gelijk mee op buitenrit!

Dat levert leuke plaatjes op!

De hele rit was Peer erg braaf, wilde graag voorop en had lekker de pas erin! Af en toe wat eigenwijs als we niet zijn vaste route gingen, maar goed te corrigeren en geen gedram of getrek.
Natuurlijk wilde ik er ook nog even op!
En zo kwamen, na ons meest relaxte buitenritje in tijden weer terug op stal voor een lekker kopje koffie.
Al met al een heel vriendelijk, leuk en braaf paard!
Hij voelt mij wat rijden betreft nog wel wat groen aan, maar hij is natuurlijk ook nog ontzettend jong.
Vind de combinatie qua lengte en dergelijke met Robbert en mij erg goed passen.
Word er wel blij van als ik zie met hoeveel plezier Robbert met Caspeer omgaat!
Twee dingen waar ik graag jullie mening over wil:
Is dit een ik-heb-eczeem-schuur-staart:
En de ruglengte:
Het zadel dat er nu op ligt is naar zeggen een 18".
Wij denken zelf met onze billen ook in een 17,5" te passen.
Wat nu...
We hebben hem 'in optie gekregen' en gaan snel weer langs om Peer ook in een (binnen)bak te rijden omdat ik toch een beter beeld wil van zijn
'opleidingsniveau' en ik hem vandaag eigenlijk niet goed heb kunnen zien lopen. Was al blij dat ik de heren te voet bijhield!

Robbert zal in dit topic zijn 'kant van het verhaal' nog vertellen en we zijn natuurlijk ook benieuwd wat jullie van hem vinden!