De fysio is geweest. Rek en strek oefeningen en laten lopen, bewegingsanalyse. Het komt er op neer dat het een opaatje is. Een deel van zijn rug is net een plank(zadel ligt wel gewoon goed)De plekken in zijn nek zijn niet heel ernstigs. Met zijn achterbenen, met name rechts, kan hij lastig ondertreden, met links gaat het water beter. Waarschijnlijk heeft ie in beide benen achter artrose (niet met zekerheid te zeggen hoor, daarvoor moet je fotos laten maken, maar aangezien zijn leeftijd zou het wel heel goed kunnen)Wel is het zo dat ie niet afgeschreven is ofzo, alleen piektrainingen zoals heel veel en lang achterelkaar galopperen zit er niet meer in, dat is te belastend. Ik heb ook 2 oefeningen meegekregen om zelf te doen om hem wat soepeler te laten worden. Ook boven/bij zijn lendenen aan de rechterkant heeft ie waarschijnlijke lichte artrose. Hij heeft er nu nog weinig echte pijn aan, alleen dat ondertreden gaat erg lastig. Ik vind het dan ook niet nodig om fotos te laten maken(en dan ...denk ik...dan zegt de DA hij heeft artrose en dan...)Als hij echt pijn gaat krijgen doe ik het misschien wel, maar op dit moment vind ik het niet nodig.
Ik moet trouwens juist blijven rijden, want ze zei als je hem een maand stil zou zetten, zo ie zo stijf zijn daar zou ie wel eens niet meer uit kunnen komen....dat was wel even schrikken.
Maar voor de rest was opaatje heel braaf en we mogen gewoon alles doen..maar met mate(n)