@ kristel.... dacht zal hier ff op je rij/scheer vraag reageren..
Ik rij hem 4 keer in de week, waarvan ongeveer 2 keer in de bak en twee keer buiten. Ben dan max. 45 min bezig in de bak en een klein uurtje buiten, soms iets minder soms iets meer.. Wil hem nog niet teveel belasten en vind het zo een mooie combinatie.
Ik rij hem ook zeker 2 of 3 keer in de week zonder zadel en de rest met zadel, vind dit heerlijk.
Verder longeer ik hem ongeveer nog 1 keer in de week als we daar zin in hebben, doe dit dan los met commando's als "om" en veel overgangen op stem.. Vind hij een geweldig spelletje..
En voor de rest wandelen we heel wat kilometers in het bos... Heb vorige week in totaal gewoon wel 6,5 uur gewandeld

vind hij gezellig, beweegt wel lekker maar dan rechte stukken (beter voor zijn benen ect.), en is ook nog een goed voor mijn conditie

... Zo ziet ons beweegprogramma er een beetje uit....
Wat doe jij met beer?
Verder als hij nu nog niet zo zweet, zou ik hem ook nog niet scheren. Als het dag en nacht onder de 15 graden is en je hebt hem geschoren, kun je hem een 0 grams opdoen..... en als hij het kouder krijgt een warmer deken op. Misschien is dit pas onder de 10 of zelfs 5 graden..Scheelt ook wel of je een binnen of buiten stal hebt, binnen uit de wind hebben ze vaak minder deken nodig. Verschilt per paard, bo staat nu ook alleen onder zijn eczeemdeken. HEeft hij genoeg aan, had er eerst een dun zomerdekentje overheen gedaan in de nacht, en hij stond gewoon te zweten.
En benen erin laten vind ik ook geen storend gezicht, en wel lekker voor je paard ... Net als dat stukje op zijn rug erop laten, anders krijgen ze snel schuurplekken...
Kun je hier iets mee????