Wij zijn fier op ons C'tjes topic deel 4!!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Orion1996

Re: Wij zijn fier op ons C'tjes topic deel 4!!

Bericht door Orion1996 » vr 21 aug 2009, 20:19

Wow in galop al, kunnen wij nog niet hoor hihi.

Maaaar ik heb vandaag helamaal alleen opgezadelt, zelf opgestapt zonder hulp, zelf gereden, daarna met hulp naar de buitenbak gestapt (ik erop) en voor het eerst in onze 2500m2 buitenbak gereden, ook weer zelf, netjes zelf afgestapt en ze was weer zo braaf. Heb al wel door dat als mevrouw niet wil de achteruit al gevonden is en de keihard recht op het hek af als ze iets niet mag werkt ook :D
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Ilona

Bericht door Ilona » vr 21 aug 2009, 20:26

Haha die begint de truucjes ook al te ontdekken.
Zo weet Castor bijvoorbeeld al in welke hoek de uitgang van de wei zit en vandaag heeft hij 2 mini bokjes gegeven toen ik begon en hij wilde alleen nog maar door naar het hek te sturen halthouden..
Ach de streken horen erbij. Als het zo blijft mogen we nog in onze handjes knijpen toch?!

En de galop bij ons is eigenlijk per ongeluk begonnen, maar het deed het zo netjes dat we het maar een paar pasjes doorgepakt hebben :D
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 21 aug 2009, 20:32

Onze buitenbak heeft 4 ingangen, dus was al van plan om steeds een andere te nemen :D Ze is snugger genoeg om te weten waar ze anders kan gaan klieren. Gelukkig vind ze het nu nog te leuk om zelf dingen te verzinnen, maar ze heeft al voldoende balans om achteruit te lopen en hard draven kan ze ook prima, zonder de bocht te nemen :P

Denk dat galopperen bij ons ook per ongeluk gaat gebeuren in de buitenbak uiteindelijk maar vind het al zo goed dat jullie het toch al hebben gedaan.
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » za 22 aug 2009, 06:47

Hihi leuk hè die jonge fjordjes, zijn echt slim en ondeugend :D

Overmorgen komt de zadelmaker dus nog eventjes en dan kan ik ook opstappen, spannend!!! *o/*
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » za 22 aug 2009, 08:26

Hier gister ook weer eens de bak van dichtbij bekeken. Meneer was door de rechterwendingen echt als een plank. Vandaag weer ff bakhupsen en heeeeel misschien galopje proberen. Zadel lag nog steeds goed en weer geen plekjes.
Helaas was ik al aan het uitstappen toen Andy eindelijk met fototoestel kwam dus wéér geen pics helaas. Balen want hij liep zo netjes.

Ohja en tand numero 6 is ook verdwenen.... op naar nummer 7.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 22 aug 2009, 09:08

Hihi woensdag was de dierenarts bij ons op stal om tanden te doen van een oude shettie. Cyra ziet die man staan en spuugt spontaan een kies eruit. ow zegt die man, deden ze dat allemaal maar zo makkelijk als ik kwam :D
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » za 22 aug 2009, 18:49

_O- _O- Heerlijk paard heb je toch...

Afbeelding

Afbeelding

Balans is nog heeeeel ver te zoeken maar het begin is er... meer pics bij PP :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » za 22 aug 2009, 19:26

Hé hop hop hop Cadizje in galop :D *o/*

Vandaag weer les gehad in dubbele longe. Het ging alweer beter dan de vorige keer, zit alleen zelf nog een beetje in de knoop als ik van hand moet veranderen met dan ook nog de zweep erbij die ik moet overpakken, maar gelukkig heb ik dan zo'n braaf paard die gewoon stil blijft staan totdat ik klaar ben :D
Casje liep ook al beter op 1 lijn, niet meer zo heel erg naar binnen en dan weer naar buiten (moet ik ook gewoon sneller in worden om daarop te reageren) en had een aantal stukjes waarbij hij mooi in 1 tempo liep en lekker ontspannen.
Willy vindt Cas een beste fjord *o/*

Maandag zadeltjes passen, dinsdag weer les en dan de keer daarop denk ik wel voor het eerst EROP :D
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » za 22 aug 2009, 19:46

Ik vind hem echt zo schattig als ik 's morgens langs rij, de hele klup nog lekker slaperig... Moet altijd even zwaaien naar Casje :D
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » za 22 aug 2009, 20:20

Viv schreef:Ik vind hem echt zo schattig als ik 's morgens langs rij, de hele klup nog lekker slaperig... Moet altijd even zwaaien naar Casje :D
hihi ja lekker slapen kan ie volgens mij wel. Nu staan ze nog maar met zijn drieeen op 2 landen dus hebben nu echt mega de ruimte. Cas staat nu nog met een jaarlinghengstje en een oudere ruin. De Belg is verhuist naar een ander land omdat ze werd gedekt door het hengstje. Altijd als ik met Cas weg ga gaat het hengstje hinnikken en als we terugkomen ook weer en als Cas dan net in het land staat lopen ze gezellig weer met zijn drietjes naar achter toe naar de grasjes :D
Vind het altijd weer jammer om ze aan het einde van het landseizoen weer uit elkaar te halen
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 22 aug 2009, 20:46

gaaaaalop :D

Ubergaaf Viv
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » zo 23 aug 2009, 08:43

Top Viv! +:)+ (ga nu ff andere foto's checken bij PP)

En mooi verhaal van Cyra en de tandarts! :=

Nog zo te lezen zien we binnenkort foto's van Cas onder het zadel.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 23 aug 2009, 13:16

Voor Cyra is het inrijden afgelopen. Ze staat bij Orion en 5 andere jonge merries op de wei. Arme beest werd niet goed van de warmte en stond lettelijk te koken op stal.

Ben lopend met haar naar de wei gegaan, over het spoor, onder de A27 door en langs de spoorlijnen. Ze was zo braaf. Arme schat was halverwege de wandeleing kleddernat. Toen ook nog bleek dat we via de ene kant de wei niet in konden omdat er paarden stonden moest ze nog een half uur omlopen. Ook dat deed ze zonder 1 pas verkeerd te zetten. Het is zo'n lieverd.

Op de wei aangekomen eerst in leeg stuk land laten drinken en toen in de wei van Orion gezet. Ze begon te grazen en Orion en de kudde stonden 300 meter verderop te chillen. Uiteindelijk ben ik maar richting Orion gelopen, Cyra achter me aan. 50 meter voor de paarden riep ze een keer, evil Orion in de startblokken om de indringer te killen.

En of die het weet dat ze erbij hoort, of dat ze gewoon zo vreselijk sociaal is, Orion deed haar niks. Ze hebben met de kudde 3 keer het hele land door gerend, daarna ging Cyra bij Orion liggen rollen en ze zijn de dikste maatjes. De andere paarden mogen niet bij hara komen van Orion, want ze is helemaal van hem.

Altijd fijn om te zien dat je 2 paarden samen goed overweg kunnen (wat ik in eerste instantie niet had verwacht omdat Orion nogal jaloers is en vorige keren lelijk tegen haar deed op stal).

Ze is dus klaar voor voorlopig. Ze kan stappen en draven, sturen, remmen en gassen, in de binnen en de buitenbak, ze is super braaf aan de hand, heel erg mak in het verkeer, inmiddels spuitplaatsmak en gewoon mijn kleine toppertje
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » zo 23 aug 2009, 15:39

Ergens jammer dat er al zo snel een eind aan komt, zeker als het zo lekker gaat. Maar is natuurlijk ook wel lekker voor haar dat ze even alles kan gaan verwerken. Zo'n hete stal is natuurlijk ook maar niks...

Wij zijn gisteren voor het eerst naar het bos geweest! (is zo'n klein stukje bos vlakbij) oh wat was dat spannend! Natuurlijk ook erg slim van ons om met 2 onervaren paard te gaan, maar goed. Hay lekker stoer voorop!
Alles ging goed tot we een shetlander ( :o) tegenkwamen oehh dat was eng! Zo bang heb ik 'm nog nooit gezien...
Koeien en andere paarden onderweg vindt hij ook maar niks, zeker als ze aan komen rennen. Maar die shetlander was toch wel héél eng!

Gisteren maar even bij Louis in de wei gedumpt (waar hij meteen als oppas werd aangesteld hihi) want vanmorgen hadden we weer eens les. Begon goed, Hay super braaf. Maar toen ik rechts ging draven had ik het gevoel dat hij niet regelmatig liep, wat ook werd bevestigd door meneer de lesgever. Op het harde geprobeerd en daar was niks te zien.
Maar even rustig aan doen en volgende keer toch maar eens lessen in eigen bak, die ligt niet zo zwaar...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Keandra

Bericht door Keandra » zo 23 aug 2009, 16:40

hehe, als ze de eerste keer buiten de bak komen is alles altijd eng he, Githa verschoot toen altijd van eenden en zo, niet van autos of zo, maar van domme opvliegende beesten :=

hoop dat hij vlug weer ok is, als hij niet zuiver liep (al was het maar even)

hier begint de spanning te stijgen voor Githa haar eerste keuring met ons en haar zadelproef de week erachter :\ O:)
Jilly

Bericht door Jilly » zo 23 aug 2009, 17:31

Het is niet de eerste keer dat we buiten de bak komen hoor :D we gaan toch een keer of 2 naar buiten. Dus naar verkeer etc. doet hij helemaal niks. Maar dieren komen we natuurlijk niet tegen als we een blokje om gaan hihi

Spannend! Naar welke keuring gaan jullie, grimbergen?
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » ma 24 aug 2009, 14:05

We zijn vorige week begonnen met Celine te betuigen. Eerst het tuig opleggen en de volgende dag aan de wandel in de rijbak. Dit een aantal keren herhaald want ze vinden het vaak toch een beetje vreemd om comando's te krijgen van iemand die er achter loopt. Daarna aan de wandel in de grote wei en dit ging allemaal erg goed.
Het stilstaan tijdens het intuigen en het halthouden en braaf blijven staan oeffenen we altijd zeer intensief. Dit liep allemaal lekker dus vandaag gingen de verlengde strengen eraan en ik heb de leidsels in handen en mijn vader de verlengde strengen. Evelien loopt dan met de zweng en de autoband te rammelen zodat ze aan dat geluid kan wennen.
Dit ging zo goed dat we de band er al snel achter hebben gehangen zodat ze nu de bak kan slepen....
We waren zeer tevreden.
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 24 aug 2009, 14:07

Super Annemarie, heb je toevallig ook foto's gemaakt?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » ma 24 aug 2009, 15:01

Wat goed van Celine. Grappig dat iedereen het hier vooral over inrijden heeft en jullie vertellen over betuigen. Ook nog een keer foto's plaatsen hoor! ;)
Jilly

Bericht door Jilly » ma 24 aug 2009, 19:04

Ik heb Hay (of eerder mezelf? :P ) zaterdag weer maar eens verwend met een nieuw dekje hihi

Hij kijkt wel erg 'not amused' zie ik net
Afbeelding

En zaterdag zijn we ook nog naar het bos geweest. Eerste keer voor Hay en gelijk heel stoer voorop! +:)+
Afbeelding
Gesloten