Mijn nieuwe aanwist!!!

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Mapie

Mijn nieuwe aanwist!!!

Bericht door Mapie » zo 21 jun 2009, 12:56

Hoi hoi!!!

Graag wil ik jullie even mijn nieuwe verzorgpaardje showen! :D
Na het verkopen van Mabeltje miste ik het paardrijden wel weer heel erg... |( Zoiets blijft je leven lang kriebelen. Daarom zijn mijn beste vriendin Lisa en ik op zoek gegaan naar een adresje om weer lekker te gaan rijden en bezig te zijn met de paardjes.
Helaas hebben we inmiddels al heel wat adresjes gehad... Bij de één waren de paarden zo'n beetje onhandelbaar, waar ik geen zin in had na alle strijd die ik met Mabeltje altijd heb gehad, en bij een volgend adres waren de eigenaren weer erg lastig. Die verwachten dan soms weer te veel van ons of waren telkens aan het controleren wat we aan het doen waren. |o
Kortom, eigenlijk hadden we een beetje de moed opgegeven een leuk adres te zullen vinden.

We hadden besloten nog één keertje een adverentie te plaatsen en als dat niks zou worden zouden we gewoon kappen met zoeken.
Een aantal keren een reactie gekregen van iemand, maar als je dan reageerde hoorde je niks meer terug. Eigenlijk stond ik net op het punt de adverentie te gaan verwijderen toen ik een mailtje kreeg van een vrouw.

We hebben afgesproken langs te gaan bij haar. Wat is nou het grappige? Ze woont gewoon één straat verder dan ik!!! :o Ze wonen daar nog maar een jaar maar ik had nooit geweten dat ze paarden hadden enzo. Is echt zo'n zijweggetje van onze straat waar je eigenlijk nooit doorheen komt!

Het klikte meteen leuk daar. Hele aardige mensen. Met hele hele mooie paarden op stal!!! :D Kon mijn ogen niet geloven! Prima in orde allemaal daar. Ze komen in ieder geval geen geld te kort! :P

Ze hebben zes friezen. Een merrie waar zij zelf wedstrijden mee rijdt en al haar tijd in steekt. Eén hengst, een bloedje van een paard :~ , waar hij menwedstrijden mee rijdt en die ze nog goedgekeurd proberen te krijgen als dekhengst.
Dan hebben ze nog een hengst van 7 jaar op stal staan die zelf niet weet dat hij hengst is hahahaha! (hij staat met de merrie in de wei en heeft nog nooit een dekpoging of iets wat er op lijkt gedaan!) Daar rijd mijn vriendin Lisa nu op.
En dan hebben ze nog een ruintje van 14 die op hoog niveau voor de kar heeft gelopen, en daar rijd ik nu op!!! +:)+

We hebben alle vrijheid. We mogen buiten rijden, in de bak, wat we maar willen, maakt niet uit of ze thuis zijn, als de paardjes maar lekker beweging krijgen. Het is echt een droom die uit is gekomen. Ik heb nu niet de verantwoording van een eigen paard, maar ik kan wel heerlijk rijden wanneer ik wil. Ik kan er ook nog eens kruipend naar toe als ik zou willen! :P

Jelmer, waar ik op rijd, is zo'n ontzettend lief en aanhankelijk paardje. Geen strijd zoals bij Mabel altijd. Ik kan zo met hem naar buiten, door hem heb ik echt weer angsten kunnen overwinnen die ik aan Mabel had overgehouden van het buitenrijden. Jelmer is zo'n heerlijke koele kikker die zich nergens druk over maakt. Wel een lekker pittig paardje die graag showt en zijn beentjes optilt! :D
Helemaal perfect voor mij!!! Ik geniet echt zo van hem!!!!! :))

Hier een paar plaatjes!!!

Dit is Hielke, de (homo :P )hengst waar mijn vriendin Lisa op rijd. Wel een plaatje he? :~
Afbeelding

Ikke lekker aan tuttelen met Jelmertje :+
Afbeelding

Z'n schattige koppie
Afbeelding

Totaal plaatje van Jelmer
Afbeelding

De hengst van stal, Heerke heet hij. Hij heeft zulke lange manen dat ze die in moeten vlechten omdat hij er anders op staat! :o Helaas heb ik nog geen totaal plaatje kunnen maken van hem, hij is echt zóóó mooi.... Hij lijkt heel bruin hier, maar dat komt door de lichtval. Hij is echt heel er zwart en heel erg mooi!!! :~
Afbeelding

Ikke op Jelmie
Afbeelding

Rijmomentje op Jelmer. Ziet er nog niet echt zo goed uit... :n Maar tjonge, ik heb echt het gevoel opnieuw te moeten leren rijden op hem! Hij is gewend voor de kar te lopen en hij tilt zijn benen echt zo ontzettend hoog op!!! :o Hij gooit dus in draf en galop enorm hoog op. Begin er nu wel een beetje aan te wennen onderhand, maar in het begin pppffff... O:)
Afbeelding

Aaah lief koppetje met zijn kleine kolletje! :D
Afbeelding

Paar kilootjes eraf bij allebei en het plaatje is perfect! :P
Afbeelding

Lisa op Hielke en ikke op Jelmer
Afbeelding

Jeetje, we mogen echt wel in onze handjes knijpen met deze kanjers! 8-)
Afbeelding

Lisa met Hielke. Wat issie mooi he? :~
Afbeelding

Ikke met Jelmie :L
Afbeelding

Fotogenieke Hielke :D
Afbeelding

:+
Afbeelding

Tis toch zo'n heerlijk lief paard!!!
Afbeelding

En lekker met ons viertjes de veluwse bossen doorkruisen! :D
Afbeelding

En nog ééntje om het af te leren :P
Afbeelding

Soms kan ik het nog steeds niet geloven. Heb altijd al een fries willen rijden, die ik samen met fjordjes helemaal het einde vind!!! Geweldig hoeveel vertrouwen deze mensen in ons hebben!!! Ik ben helemaal blij!!! :D

Greetz :wave:
Jessica
Zooo blij met mijn nieuwe aanwinst!!! :D Mijn mooie shet meiske MOOIKE!!! :L
Daphne!

Re: Mijn nieuwe aanwist!!!

Bericht door Daphne! » zo 21 jun 2009, 13:03

Zo, dat hebben jullie getroffen zeg! +:)+ Zo dichtbij huis, en zulke leuke paarden, waar jullie veel mee kunnen doen. Heel veel plezier gewenst, maar dat gaat vast lukken zo te zien :D
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
roos

Bericht door roos » zo 21 jun 2009, 13:07

Wat een geluk zeg...en leuke paarden en leuke eigenaren!
Die bak ziet er trouwens ook erg goed uit. Veel plezier en we zien vast nog wel veeeeeel meer fotos voorbij komen :D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » zo 21 jun 2009, 13:30

Gefeliciteerd met je zwarte parel!
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Fran

Bericht door Fran » zo 21 jun 2009, 14:23

Wat leuk voor jullie! Het is altijd een ellende met verzorgpony's, net wat je zegt, dan zijn de paarden wild of kreupel en dan echt je van de moeilijke eigenaren! Fijn dat je een goede plek hebt gevonden, hopelijk mag je er nog lang plezier mee beleven! :)
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » zo 21 jun 2009, 14:34

Wat leuk dat je nu weer lekker kunt rijden en het vertrouwen terug kan krijgen. Ze zien er mooi uit, krijgen inderdaad niks te kort! Geniet ervan!
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » zo 21 jun 2009, 14:34

ZO! Je kunt wel zeggen dat jullie het goed getroffen hebben! Zo dichtbij en zulke mooie paarden! Veel succes met ze, ik denk dat dat wel goedkomt ;)
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 21 jun 2009, 15:40

Toch heerlijk hè die Friezen :D
Vaak coole kikkers, maar op de goede momenten ook lekker wat pit
Veel plezier met deze kanjers!
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Marloes

Bericht door Marloes » zo 21 jun 2009, 16:48

Wat leuk dat je iets hebt gevonden zo dicht bij huis!
Veel plezier samen!
Elvis

Bericht door Elvis » zo 21 jun 2009, 17:09

Zo dat is even mazzel hebben!!
Lekker je eigen gang kunnen gaan met ontzettend knappe paarden.
Ook al horen ze helemaal zwart te zijn,dat kolletje maakt hem toch net even anders ;)
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 21 jun 2009, 20:12

Leuk dat je weer een verzorg paard gevonden hebt! Ik kan me voorstellen dat je het hebt gemist na de verkoop van Mabel! Kom je daar ook nog wel eens?
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » zo 21 jun 2009, 20:19

Wauw, dat hebben jullie mooi getroffen!!
Heel veel plezier met de heren!! Wil nog wel een keer een foto van de hengst met zijn manen los hoor!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Charret

Bericht door Charret » zo 21 jun 2009, 20:59

hij tilt zijn benen echt zo ontzettend hoog op!!! :o Hij gooit dus in draf en galop enorm hoog op. Begin er nu wel een beetje aan te wennen onderhand, maar in het begin pppffff... O:)
Haha, welkom bij de club. Ik moet nog steeds iedere keer omschakelen als ik van Alies op Jouke stap of andersom. :=

Leuke mannen heb je daar :j Weet je zo welke bloedlijnen erachter zitten?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Leentje

Bericht door Leentje » ma 22 jun 2009, 06:20

wat lekker,dat je iets hebt gevonden wat zo klikt!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 22 jun 2009, 06:47

zo dat ziet er super uit :))
haha die homo geweldig dat hij niks door heeft.....
jij zit wel erg met een holle rug ofniet?
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Plaats reactie