Graag wil ik jullie even mijn nieuwe verzorgpaardje showen!

Na het verkopen van Mabeltje miste ik het paardrijden wel weer heel erg...

Helaas hebben we inmiddels al heel wat adresjes gehad... Bij de één waren de paarden zo'n beetje onhandelbaar, waar ik geen zin in had na alle strijd die ik met Mabeltje altijd heb gehad, en bij een volgend adres waren de eigenaren weer erg lastig. Die verwachten dan soms weer te veel van ons of waren telkens aan het controleren wat we aan het doen waren.

Kortom, eigenlijk hadden we een beetje de moed opgegeven een leuk adres te zullen vinden.
We hadden besloten nog één keertje een adverentie te plaatsen en als dat niks zou worden zouden we gewoon kappen met zoeken.
Een aantal keren een reactie gekregen van iemand, maar als je dan reageerde hoorde je niks meer terug. Eigenlijk stond ik net op het punt de adverentie te gaan verwijderen toen ik een mailtje kreeg van een vrouw.
We hebben afgesproken langs te gaan bij haar. Wat is nou het grappige? Ze woont gewoon één straat verder dan ik!!!

Het klikte meteen leuk daar. Hele aardige mensen. Met hele hele mooie paarden op stal!!!

Ze hebben zes friezen. Een merrie waar zij zelf wedstrijden mee rijdt en al haar tijd in steekt. Eén hengst, een bloedje van een paard

Dan hebben ze nog een hengst van 7 jaar op stal staan die zelf niet weet dat hij hengst is hahahaha! (hij staat met de merrie in de wei en heeft nog nooit een dekpoging of iets wat er op lijkt gedaan!) Daar rijd mijn vriendin Lisa nu op.
En dan hebben ze nog een ruintje van 14 die op hoog niveau voor de kar heeft gelopen, en daar rijd ik nu op!!!

We hebben alle vrijheid. We mogen buiten rijden, in de bak, wat we maar willen, maakt niet uit of ze thuis zijn, als de paardjes maar lekker beweging krijgen. Het is echt een droom die uit is gekomen. Ik heb nu niet de verantwoording van een eigen paard, maar ik kan wel heerlijk rijden wanneer ik wil. Ik kan er ook nog eens kruipend naar toe als ik zou willen!

Jelmer, waar ik op rijd, is zo'n ontzettend lief en aanhankelijk paardje. Geen strijd zoals bij Mabel altijd. Ik kan zo met hem naar buiten, door hem heb ik echt weer angsten kunnen overwinnen die ik aan Mabel had overgehouden van het buitenrijden. Jelmer is zo'n heerlijke koele kikker die zich nergens druk over maakt. Wel een lekker pittig paardje die graag showt en zijn beentjes optilt!

Helemaal perfect voor mij!!! Ik geniet echt zo van hem!!!!!

Hier een paar plaatjes!!!
Dit is Hielke, de (homo

Ikke lekker aan tuttelen met Jelmertje

Z'n schattige koppie

Totaal plaatje van Jelmer

De hengst van stal, Heerke heet hij. Hij heeft zulke lange manen dat ze die in moeten vlechten omdat hij er anders op staat!

Ikke op Jelmie

Rijmomentje op Jelmer. Ziet er nog niet echt zo goed uit...

Aaah lief koppetje met zijn kleine kolletje!

Paar kilootjes eraf bij allebei en het plaatje is perfect!

Lisa op Hielke en ikke op Jelmer

Jeetje, we mogen echt wel in onze handjes knijpen met deze kanjers!

Lisa met Hielke. Wat issie mooi he?

Ikke met Jelmie

Fotogenieke Hielke

Tis toch zo'n heerlijk lief paard!!!

En lekker met ons viertjes de veluwse bossen doorkruisen!

En nog ééntje om het af te leren

Soms kan ik het nog steeds niet geloven. Heb altijd al een fries willen rijden, die ik samen met fjordjes helemaal het einde vind!!! Geweldig hoeveel vertrouwen deze mensen in ons hebben!!! Ik ben helemaal blij!!!

Greetz

Jessica