k4tink4 schreef:Arme Djambo

wens hem maar beterschap
Djinty krijgt net als Dakota 1,5 kg, maar wat ze krijgt weet ik niet. Is me wel ooit verteld..

verder heeft ze onbeperkt hooi, en als lekkernij 1x in de 2 weken appels, omdat ze niets anders wil.
ze lustte eerst wel wortel, maar ze is er gewoon niet gek op..
Ze wil geen brood? Paardensnoepjes spuugt ze uit.. muesli nog niet geprobeerd... maar dat lust ze vast wel!
Echt een tutje
Djinty is mij ook onwijs aan het uitproberen, maar gelukkig bijt ze niet zo hard en doet ze het ook bijna nooit...
Ik heb het moeilijker met haar in de hand houden als ik in mn eentje met haar richting stal loop
Ga toch eens kijken voor een ander halster
(ik ben er weer, internet was out!)
Net zo'n tutje las mams dus, hihi..
Brood? Neuh, hoef ik niet. Na 3 paardensnoepjes is ze die ook wel zat, hoef ik niet.. Lijnzaad wordt niet gegeten zonder minstens zemelen erdoor en nog liever met brokjes.. Wortels lust ze toch wel, maar appels zijn inderdaad wel de toppers..
Lucerne alleen als de rest op is..
Maar ze is dus wel een lekker entertje/twentertje.. Lekker aan de klier gegaan..
Pak haar aan hoor!! Als ze van karakter net als mams is kun je het beter in de kiem smoren, hihi..
Een scherper halstertje is wel aan te raden, als ze eenmaal leren hoe sterk ze zijn heb je het verloren.. Touwhalster is goed te doen of een halster met een kettinkje eraan..
Gras is op zich een prima voeding voor jonge paarden, daar hoeven ze van mij ook niets bij. Heb wel een liksteen hangen of liggen.. Zelfs zogende merries hoeven weinig bij als ze gras krijgen..
Bij hooi ben ik er wat voorzichtiger mee, dan krijgen ze toch vaak behoefte aan wat extra's Dan gaan de likstenen veel sneller.. Dus dan krijgen ze er hier vaak wat pony of basisbrok bij. Maar dat is een halve tot 3/4 kilo per paard, dan houdt het wel op..